**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mvj, knap van jullie, en ik zou zeggen geniet nog even verder van jullie momentje.

Alyssa, fijn dat je heerlijk bij geslapen hebt, enne nog van harte met je vriend zijn verjaardag.

Blauwoogje, haha jep. Ik denk dat dat het is, Chalien is een kleine 2e moedertje '' mama zal ik dat even doen?" enzo gaat het de hele dagen door.

Philly's : ik snap dat je je zorgen maakt, maar dat hoeft echt niet. geen kind is gelijk en ook heeft het te maken met genen.
    Klein maar fijn :D Hier aten ze ook wat minder tijdens de sprongetjes, en als ze vol zijn-zijn ze vol.

Mi, heeft ook wel zo zijn voordelen dat Levi nog zo jong is, met het zelf vermaken dan kun jij even je rustmomentjes pakken.
    Volgens mij heb je wel weer een mooie zwangerschap of niet?
    Geniet er nog even van!

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hier goede nacht gehad, hij had alleen wat problemen met het inslapen steeds beetje jammeren en zeuren, dus even gepakt getemperatuurd en hij had koorts, dus zetpil en heb hem niet eerder weer gehoord als vanmorgen. Hij wilde vanmorgen alleen wat drinken en ligt nu weer te slapen.
    Beetje ziekig van de prikjes denk ik :(

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Phillys, jouw meisje heeft waarschijnlijk gewoon haar eigen lijntje al snap ik dat je toch denkt, hoort dit wel. Ik vind het wel schattig, zo'n klein lief meisje nog. Vraag eens aan je moeder of schoonmoeder of dit bij hun kinderen ook zo was, misschien is het genetisch. En je zei al dat ze niet zoveel eet, als ze maar verder tevreden en blij is is het goed, is ze dat? Hoe lang is ze nu denk je? Welke maat heeft ze? Ik ken iemand die hun meisje groeide ook niet zo snel, zat heel lang in dezelfde maat. Maar was verder prima gezond en ondernemend kindje.

Ah Mi, wat fijn dat je zo'n heerlijk kereltje hebt die zich goed kan vermaken. Ik kan het makkelijk zeggen, I know, maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Levi komt er evengoed doorheen, ik denk ook dat het een voordeel is dat hij nog zo jong is. Goed dat je je rust pakt, later kun je weer meer zelf met je mannetje doen:)

Rietjesbeker... hij drinkt zo 2 á 3 bekers op een dag leeg. Soms zelfs 4, op warme dagen. Echt een zuipschuit :D

Mamavanjuul, heerlijk zeg, geniet nog maar even lekker van die bv-momentjes! Ik vind het geweldig dat je het nog steeds doet!

Ah, dus Yuri had ook had last van de prikjes. Mijn kereltje heeft gelukkig ook goed geslapen, en vanmorgen geen verhoging meer.

Durfde vanmorgen haast niet op mijn thermometer te kijken... maar mijn temp is nog steeds goed! Nog geen ongesteldheid... als morgen mijn temp nog hoog is gaan we een test halen. Blijft dus nog heel spannend!

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Phylis niet te druk om maken hoor. Ons ventje is ook niet groot, lengte gemiddeld, gewicht -1. Was de laatste keer ook zo'n 500 gram aangekomen in 2 maanden, en dat was netjes zeiden ze. Eet wel als een boodwerker trouwens, maar zolang ze haar lijntje blijft volgen is het prima toch:).

Rietjesbekers eigenlijk nog niet geprobeerd. Tuitbeker snapt hij nog niets van, gewone beker vindt hij erg interessant, maar is mooi een mooi weer en buiten probeersel:p. Rietjesbeker kunnen we ook wel eens gaan proberen.

Sneu dat yuri last heeft van de prikjes. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Spannend blauwoogje! Zou fijn zijn als het zo snel raak is:). Duimduimduim.

Vervelend van de slechte nacht sandra. Hopelijk eenmalig.

Respect mvj dat je nog bv geeft. Hopelijk bij een eventuele 2e meer succes bij bv, kan me voorstellen dat het nog een erg fijn momentje samen is..

Fijn zo'n goede nacht alyssa:)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, aaaa arme Yuri, en dan straks de bmr...die vind ik nog het spannends. Hoe reageerde je dochter er toen op? Weet je dat nog?

Blauwoogje, zou wat zijn heej meteen raak! Spannuuuund.

Rietjesbeker nog niet geprobeerd... drinken uit gewone beker vind hij wel machtig interessant.

Sandra, ik zie hem al staan met die lamellen wapperen. Dondersteen :D

Waar is Roosjuh???? Mis je ineens :D

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier toch wel last van de prikjes gehad :cool:
    Kort nachtje, veel gehuil, weinig slaap....

Hopelijk is het vandaag wel goed gegaan bij oma...

7. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Irritant hè, die prikjes. Hoewel de laatste keer bij ons dus erg meeviel. Nog één over 4 maanden en dan zijn we er voorlopig vanaf!

Iemand vroeg naar ons geboortekaartje, was jij dat Mi? Wij hebben het laten maken door een vriendin. Origineel is het papercutting, oftewel uitgeknipt. Daarna ingescand. Zijn inderdaad onze kipjes en onze Zorro (de kat).

Hier trouwens ook weer een ziekig kindje, deze keer diarree, spugen, maar ook weer een dikke snotneus en hoesten.. Pff, wanneer komt die weerstand?

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    #28 MI87, 24 jun 2015
    Laatst bewerkt: 24 jun 2015
    Ja dat was ik! Wij hebben twee katten en drie kippen. Vond het wel erg grappig en passend :D

Vanavond ineens weigerde meneer zijn avondeten. Huilen op bed en ontzettend met zijn vingers over zijn tandvlees steeds. Nog meer tandjes! Hij had dus vorige week twee ondertandjes gekregen en nu zijn de bovenste hoektanden bezig. Eentje is al door en de ander echt bijna... dat word dracula...

Hele tijd wiegen, troosten, dentinox erop, zetpilletje (meer voor de pijn) maar hij ging steeds weer brullen in bed. Uiteindelijk eens gekeken of hij misschien honger had omdat hij die avond niet wilde. En ja hoor. Krentenbol erin en nog een beker drinken. De dentinox en zetpil zorgde ervoor dat hij nu wel wilde. En daarna is hij gaan slapen. Gelukkig.

Alleen... door de hormonen kan ik er dus absoluut niet meer tegen als mijn ventje ook maar een beetje pijn heeft of verdrietig is. Ik ga dan meehuilen en voel me zo ellendig.... ik herken het van de eerste weken na de geboorte. Dat je dan ook nergens tegen kunt. Nu is het dus weer begonnen. Pfffff
    En dan kan ik weer huilen als ik hem eruit haal en hij snikkend zijn armpjes om mijn nek slaat en zijn gezicht in mijn hals begraaft en helemaal tot rust komt. Dan voel ik me alweer schuldig dat ik hem zo overstuur op bed had laten liggen.

Nou blauwoogje en Tassie :D weet waar je aan begint ;)

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah dus toch wel last mvj, was het vandaag goed gegaan? Hier vandaag toch weer pieperig/huilerig en vanavond verhoging, hopelijk is het morgen echt klaar.

Ach gut, is je meisje ziek Linnel:( Ze heeft het flink te pakken zo te lezen, wat zielig zeg!! Hoop dat het ergste gauw voorbij is.

En dat zeg je nú pas Mi :p
    Vervelend hé die tandjes, arme Levi (en jij;))

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even een vraagje tussendoor.....wat voor brood geven jullie momenteel?

Ik geef hem nu Tarvo brood, maar zat me net af te vragen wanneer hij hetzelfde brood mag als ons. Wij eten meestal een meergranen achtig brood, dus met van die pitjes ;).
    Kom via google heel veel verschillende dingen tegen, dus dacht vraag het hier eens even.

11. Lalaura87

Lalaura87 Lid

16 apr 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen dat er al een paar meiden bezig zijn voor een tweede. Wij gaan in augustus weer beginnen! Toch wel spannend hoor! Nog even genieten van de liefmans op het terras 😉
    Mijn lijf heeft toch echt wel wat te verduren gehad na de keizersnede merk ik!
    Bij mij was het de bij de eerste zwangerschap na 2 maanden raak met een onregelmatige cyclus. Nu is mijn cyclus echt veel beter dus hopelijk is het snel raak!

Beginnen jullie kindjes al met lopen? Die van mij is van eind augustus dus volgens mij wat jonger als de meeste kindjes hier?
    Ik ben trouwens een stille meelezer maar vind t erg leuk om te lezen dat jullie veel dezelfde dingen ervaren als mij!

12. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Bedankt voor jullie antwoorden Dames, dus toch ook nog wel een paar wat lichtere kindjes. Ik schrok er zo erg van! Vooral omdat mijn collega's ook al hadden gezegd dat ze zo smal was geworden. Ze is wel heel druk aan het bewegen. Ze eet veel fruit en drinkt +- 3 flessen van 180 het brood en de groenten gaan niet echt goed op dit moment. Ze eet ook onder haar avondprak geen aardappel, vlees of vis. Dan eet ze niks! Dus meestal alleen groenten met evt. Pasta, rijst of quinoa.

Mi, ja die hormonen ik kan het me nog zo goed voor de geest halen! Ongelofelijk als ik dat nu moet voelen op dit moment. Lijkt me ook erg zwaar. Dan maar even alles er samen uithuilen ;)

Blauwoogje, vertelllll... Heb je getest? Ik ben heel benieuwd :)

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Sandra, Levi heeft gelijk hetzelfde brood gekregen. Eerst Vikorn van klok. Maar Klok is er hier mee gestopt en nu eer hij Hollands Grof. Donker brood maar ik let inderdaad wel op fijne pitjes en zo.

Phillys, hier een man die met de curve de laatste keer ook stijl naar beneden ging met gewicht. Maar hij ging wel de hoogte in met de lengte. Hier zei de wv ook dat het komt door het vele bewegen en dat ze nu hun eigen bouw gaan krijgen (vaak naar de ouders)

Blauwoogje????? What's the verdict???????

14. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hormonen, heftige shit, he!

Ik geef ook gewoon het brood dat wij eten, kijk niet meer naar pitjes etc. Ben begonnen met tarwebrood, maar toen dat goed ging ook steeds andere soorten gedaan. Wij eten niet altijd hetzelfde brood, dus Ise ook niet..

Een tweede, aan de ene kant wil ik ook graag, aan de andere kant... Misschien toch nog even wachten!

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Blauwoogje......en en en?

Okay.....denk dat ik het Travo brood gewoon even op maak en dan ook maar over ga op het brood wat we zelf ook eten. Stuk makkelijker.
    Moest net even schone luier doen en zag in zijn luier ook allemaal kleine pitjes zitten en veel van die vezeltjes/velletjes.....dus denk dat hij bij de go ook brood met pitjes enzo krijgt.....van hier kunnen die pitjes in ieder geval niet komen haha. Wel lastig schoonmaken hoor....al die korreltjes....verslindt billendoekjes pffff..

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    En blauwoogje is er al nieuws?

Lalaura welkom hier:). Eind augustus, dan zijn jouw kleintje inderdaad een van de jongere kindjes zijn.

Brood, wij geven gewoon fijn volkoren, eten we zelf ook. Pitjes weet ik niet of dat al kan, maar zal langzaam steeds minder een probleem zijn neem ik aan.

Oh vreselijk zeg doe hormonen mi:). Het is normaal al vervelend genoeg dat ze pijn hebben of verdrietig zijn.

Hier een trotse mama, ons ventje ging gister ineens voor het eerst staan in zijn bedje, terwijl ik stond te kijken:). Een kleine maand geleden kon hij nog niet eens zelf gaan zitten en nu gaat hij gewoon staan:D

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha oh meiden sorry maar heb nog niet getest!! Gaan we eind van de middag doen... ik hou jullie op de hoogte!

Heb vanmorgen gewerkt. Straks moeten we even naar de tandarts, en even naar de fietsenmaker. Mijn schoonouders komen in die tijd even oppassen op J.
    Dan gaan we gelijk een test halen, alleen kunnen we pas testen als ze weg zijn want ze mogen nog nergens van weten;) Ze blijven tot uiterlijk 5 uur, dus dan hopen we te testen! Dus nog heeeel even geduld, spannendspannend!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Om 5 uur zit ik hier met een bak popcorn. Vind het zo spannend!! Voel je zelf al iets?

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Blauwoogje; oeh, wat spannend! Ik ben ook reuze benieuwd naar de uitslag. Wat denk je zelf? Ben je al echt overtijd? Voel je iets van mogelijke symptomen? Sorry voor de vragen, maar ik zit zelf ook in spanning.....toch nog maar wachten tot het weekend. Ik voel zelf van alles, ook wat ik de vorige keer voelde. Maar ja, pas als ik getest heb weet ik het zeker.

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Tassie, jij mocht officieel ook vandaag testen maar je wacht nog even toch?

Ik had zelf bij ivf twee dagen eerder getest om mezelf vast in te dekken dat er geen zwangerschap zou zijn. Maar die was er dus echt wel! :D

Duim ook hard voor jou. Klinkt tot nu toe hoopgevend!

Deel Deze Pagina