**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oeps... Scheve nek :cool:

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Keukentje stond al in mijn denkbeeldige lijstje whahaha
    Heb pas eens een netje met speelgoed supermarkt speelgoed meegenomen voor als er een keukentje komt (blikjes, pak melk, fruit etc jeweetwel) die was in de aanbieding voor 99cent :D

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pfff hoeveel theekransjes ik al niet heb gehad de afgelopen 7 jaar 😂😂😂

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha ik ben bang dat ik straks meer cowboytje of indiaantje mag spelen ;)

Mijn neefje heeft twee weken terug de zesde ziekte gehad. Vanavond heeft Levi ineens hoge koorts... ben benieuwd of hij het ook heeft. Incubatietijd was tussen de 10-14 dagen...dus klopt wel. Eerst paar dagen hoge koorts en daarna rode bultjes/vlekjes op de huid...

Weet iemand of zesde ziekte schadelijk is voor een zwangere? Ik dacht het niet...

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zesde ziekte niet geloof ik....maar zou je ff moeten googlen.... ;)

Even een vraagje....Casper doet sinds een week aan tandenknarsen met zijn boven en onder tandjes....wat een pokke geluid is dat zeg....krijg er kippenvel van, zo hard....brrr....

Doen die van jullie dit ook? Heb al even zitten lezen en het lijkt er op dat dit een fase is en bij het ontdekken van de tandjes hoort...haha.

6. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Misschien hebben ze een werkbank voor jongens :) weet niet of T. high tea's gaat doen, tis nogal een ragger. Hamertje tik is een succes!

Hmm nooit eerder gehoord van zesde ziekte en hier al heel wat kindjes die het hebben gehad, hoop dat het meevalt Mi, omdat het zo vaak voorkomt zou het wel duidelijk op internet moeten stasn als het gevaarlijk voor jou is. Jemig, nog 9 weken... en van Levi beviel je eerder toch? ik zit met 38 wkn in mn hoofd maar geen idee meer waar ik het vandaan haal.. dan zouden het er nog 7 zijn! :D holy crap

nog steeds hangend over de toiletten blauw? hoe gaat je werk nu? tis in ieder geval minder warm voor je nu

tandenknarsen heb ik hier nog niet zo ontdekt, maakt geen geluid iig.. je kan m helaas nog geen kauwgompje geven ;)

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mi Yinthe heeft het net gehad.. hoge koorts en 2 dagen daarna vlekjes. Alleen de 5de ziekte kan gevaarlijk zijn voor een zwangere.

Hier geen tandeknarsen maar kan me voorstellen dat het een pokke geluid is :D

Yinthe wil niet meer van een lepel eten helaas.. alleen maar met de handen. Nou is dat op zich niet zo erg maar wat een bende! Spinazie zat overal weer vanavond, iemand een tip? Ze word echt pissed als ik het met de lepel doe, dan komt terror Yinthe weer naar boven... pffff

Morgen hebben wij de eerste kijker dus hebben het huis van top tot teen schoongemaakt, wat klus pffff :p

Oja het keukentje is hier ook een groot succes, elke avond de ikea bloemkool en sla weer onder de tafel weg vissen... Ach het is zo leuk!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha die Yinthe is me ook een portret ;)

Tanden knarsen heeft meneer ook gedaan is net weer over. Echt heel hard. Doet pijn aan je tanden brrrrr

Roosjuh, bij Levi beviel ik spontaan met 40+1 dus redelijk netjes op tijd :D

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja Alyssa, t. slaat de lepel of vork gewoon opzij en gaat heel driftig met zn armen wapperen als je het 'waagt' nog eens met die lepel aan te komen zetten :) redelijk vervelend als we de dag beginnen met pap, savonds een potje groente en fruit en/of yoghurt. Dat kan dus even niet meer.

Tips, dit is wat bij ons aardig werkt;
    als lunch een eitje klutsen en in stukjes geven. of uiteraard gewoon stukjes brood, stukjes fruit. watermeloen 'knoeit' niet zo en vind ie heerlijk

avondeten; kleine stukjes zoete of normale aardappel koken of in de oven, 15 min. Pannekoek in stukjes evt met gewelde rozijntjes, bloemkool en broccoli roosjes... en balletjes maken van aardappel/groenteprut... als het maar niet te nat is.. pastavlinders door de helft ging er gisteren goed in, met een beetje verse tomatensaus erdoor.

tja.. zoiets?

10. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, plantepot op zn kop gekiepert gebruikt men als loopwagentje..

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dan maar geen bestek hoor Alyssa :p als het maar naar binnen gaat toch :p

Yuri vanmorgen uit bed geplukt onder de rode blaasjes, waterpokken!
    Chalien heeft ze ook nog niet gehad nog niets gezien, ben benieuwd.

Whaaa nog een week, dan ben ik 30! Help :D:)

Ja leuk zon keuken, Chalien had helaas een van plastic en die is kapot. Heb een sloper :)

Oh en waar hangt Muts uit?

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo Roosjuh wat een boef!!!!!

Corina, waaaa 30!! Jajaja Dan moet je, je toch echt als een eervolle wijze dame gaan gedragen hoor ;)
    en och arme Yuri. Heeft ie die bij de oppas opgelopen?

13. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Pff ik straks op me telefoon een heel verhaal getypt.. druk ik ergens op met mijn vinger en "poef" alles weg! :(

Roosjuh, wat een super foto's allemaal van T. zo te zien een pracht feestje gehad.

Mi, zesde ziekte is niet gevaarlijk. Vijfde ziekte kan wel idd gevaarlijk zijn voor het ongeboren kind.
    Oeeehh spannend hoor.. nog even en dan een gezinnetje met 2 ventjes :D Mij lijkt het erg moeilijk vooral de eerste 3 maanden. Kijk je daar ook tegenop of nog helemaal geen onzekerheden?

Blauwoogje, super schattig.. Mammam! :) Dat zei Mia een paar weken geleden ook. Vanmorgen 10x achter elkaar in de box: Mama! Maar het is erg willekeurig en alleen als ze zin heeft. Verder zegt ze vanalles, kletsertje!
    Hoe gaat het met je?

Alyssa, ja hier precies hetzelfde met die lepel. Ze eet alleen maar stukjes. De pap en alleen fruit met yoghurt gepureerd eet ze van de lepel omdat ze dat heel lekker vindt. De rest wordt ook geweigerd met haar wapperende handen en gil ;)
    Oeh spannend, heel veel succes!

Corina, feestje dus? Alvast gefeliciteerd voor als ik het vergeet! :)

Wij hebben een huis gekocht!! Yeahhh.. waarschijnlijk krijgen we begin september de sleutel :D :D

Net even geëxperimenteerd met de telefoon om een "uitnodiging" te maken voor het feestje.

Bijgevoegde bestanden:

14. sneeuwklokje22

Whahaha mooi dus ik ben niet de enige hier met een eter die weet wat ze wil ;)

Ik had gisteren ook een heel verhaal getypt, ook ineens alles weg.. Toen geen zin meer om opnieuw te beginnen :p nu op deze vrijdag ochtend in mijn vakantie met prachtig weer begin ik opnieuw :)

Zijn er nog meer kindjes die snachts wakker worden? Dit is dr 6 de nacht op rij dat ik haar een fles moest geven... nou ja de eerste 4 nachten was het flesje en slapen dr afgelopen 2 nachten is het nog 3 kwartier lopen.. pfff ze was van 5 tot 6 wakker, toen weer om kwart voor 7. Ik ben er nu uit en straks weer in bed dan gaat papa eruit en ik weer slapen.

Pfff laatste dag van de vakantie, waardeloos zeg! Hebben niks kunnen doen in dit weer :(

Ah corina 30! Mijlpaal :) wanneer is de grote dag?

Ja muts al een tijd niet gezien hier, misschien zijn we toch niet zo gezellig ;)

15. sneeuwklokje22

Mooie foto zo Phillys! Wat gaat het dan snel hè als je zo die foto's bekijkt.
    Ja vla enzo gaat wel van een lepel, gek hè ;)

Yinthe had nog getrakteerd op het kdv, ze vond het super leuk :D

Bijgevoegde bestanden:

16. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Alyssa, dankje.. het gaat echt heel snel! Gisteren allemaal foto's en filmpjes terug gekeken!
    Wat lief Yinthe in zo'n grote verjaardag stoel! :) Dat vestje heeft Mia ook! Whihi
    Ja precies, een super eigen willetje!

Ja Muts, waar ben je? Hoe gaat het met Silvy?

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mi, haha ik zal mij voorbeeldig gedragen haha :):)
    Ik heb geen idee denk van vorige week tijdens verjaardag ofzo.

Absoluut een feestje gewoon klein met wat familie en goede vrienden.
    Even gezellig hapje drankje!

6 augustus lady's!

Philly's! Gaaf gefeliciteerd, wat voor huisje?

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jippie....VAKANTIE....!!!!!

Morgen alles bij elkaar zoeken en de camperbus inpakken met alle zooi voor die kleine en dan zondagochtend op naar Zweden! Richting de boot. Die ligt ergens aan de Zweedse westkust, net boven Gotenberg. Van daar af varen wij hem dus terug naar NL. Heb wel zin in de vakantie maar zie er ook wel een beetje tegenop hoor ;). Erg spannend zo'n eerste keer met die gup aan boord. Toch een hele andere belevenis denk ik. Maar gaat vast erg leuk worden.

Corina, alvast gefeliciteerd met je 30e verjaardag straks! Fijne dag!

19. sneeuwklokje22

Lekker sandra! Geniet er lekker van!
    Vannacht weer 4 uurtjes slaap :( wij gingen na onze verslaving prison break om 12 uur op bed.. Toen werd ze wakker tot half 2, heb dr een fles gegeven en ze bleef maar huilen om meer. Uiteindelijk in slaap gevallen en half 6 was het weer raak.. ik kreeg haar niet in slaap, kijken of ze honger had.... jawel hoor weer een fles van 120! We zijn sinds deze week overgestapt op nutrilon 3 maar we gaan vandaag weer nummer 2 halen...

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Wat gek Alyssa, zou het echt aan de voeding liggen?
    bij ons is het ook weer een beetje in de war hoor, dat avond en nachtritme. Het duurde gisteren een uur voordat hij in slaap viel, klaar wakker was hij terwijl hij over de dag hern alleen sochtends een uurtje had geslapen. Hij kan weer een hoop nieuwe dingen en dan is meestal het slapen weer minder... hier ook 2 avondflessen. 23:00 en 5:15 180 ml op.... dat is voor ons al héél wat. je bent niet alleen ;)

Deel Deze Pagina