**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hee vakantiegangers!
    Gadverdarrie! Heel verhaal. Zeurt ie over 'token expired!!??' alles weg.
    Nog een keer. Grrrr

Nouja ik ben helemaal kapot. Tis weer zo bloedheet ook. Bah. Was een lange ochtend/middag.
    Werden me twee studie's uitgelegd of ik eraan mee wilde doen. Uitleg borstvoeding en een medicijnen check met een apotheker????? Was nieuw... okeeeeeej
    Geboorteplan bespreken en dan de groei echo.

Ik heb sinds gister, vannacht en vandaag ineens zoveel pijn en last van mn gewrichten en botten en bekken. Pfffff was echt heel lastig om van de auto op de vk/gyn afdeling te komen. Vannacht kon ik bijna niet lopen naar de wc. En ik moest zo vaak.
    Ze vonden het verstandig dat ik ging stoppen met werken. Mijn lijf trekt het niet meer werken in huishouding en een dreumesje. Dus eerder dan ik wilde... voelt vreemd. Net of ik opgeef maar ook soort opluchting en rust...

Mijn bloeddruk was goed. En de baby ging alles prima. Ik heb veel vruchtwater en de baby woog nu 2200gram. Bij de geboorte waarschijnlijk 4000gram dus vandaar die grote zware buik.
    Zijn voeten waren ook groot. Nu 6,5cm. Levi heeft ook grote voeten en man heeft maat 46 dus niet heel gek :D

En ik had gelijk! Hij is ingedaald. Vroeg voor een tweede maar niet vreemd of zo. Geen wonder dat ik nu waggel. Ik voelde het al maar iedereen verklaarde me voor gek.

Verder hebben we hier een dreumesje rondstappen! (eh...aan de hand) Hihi
    Wat is dat eerste jaar snel gegaan. Was wel even slikken.
    Straks is hij niet meer onze baby maar het oudere broertje van...

Wij zijn niet zo van de verjaardagen. Dus vorig weekend lekker met de familie uit eten en de hele dag als gezin allemaal dingen gedaan die Levi leuk vind.

Zwaai zwaai! Het is hier rustig :D

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Gefeliciteerd nog mi! Nu ik dat lijstje niet bovenaan heb vergeet ik ze allemaal. Sorry! Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad! Verstandig dat je gaat stoppen met werken.. je hebt het ook pittig! Lekker rustig aan doen zover dat kan ;)

Nou ik kan officieel wel zeggen dat Yinthe loopt. Ze loopt alleen nog maar binnen, het hele huis Door. . Kan ook al een beetje zelf de trap op dus dat word even eng. Ook buiten vind ik het nog eng.. tot nu toe valt ze alleen op haar kont maar goed.

Lekker weeeeekend!

3. sneeuwklokje22

Hoe gaat het met je pluisje?

En met de rest? Het is inderdaad rustig.. Logisch. . Ik neus af en toe even :D

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Leuk Alyssa!! Tijd voor een filmpje? :D

5. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Mi, proficiat met je grote man! 1 jaar.. de tijd vliegt echt voorbij..
    Maar goed, als het werken steeds zwaarder wordt kun je inderdaad maar beter de rust nemen en krijgen zodat je straks ook weer snel na de bevalling op de benen bent. Geniet maar lekker van je verlof! ;)

Alyssa, wat goed van Yinthe! Lijkt me heel gek als ze ineens kunnen lopen! Veel ren plezier :)

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    wat leuk allemaal lopende dreumesjes, die van mij nog niet haha eeuwig lui!

Gefeliciteerd met je mooie knul Mi!
    En gelijk heb je, een 2e is zoveel zwaarder dus lekker genieten van je verlof.

Het is inderdaad stil hier :)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Thanx dames :D

Corina, hier loopt ie ook niet hoor. Alleen als ik beide handen vasthoud stapt hij met zeven mijlslaarzen. Heel grappig. Maar Levi is ontzettend voorzichtig. Held op sokken ;) daarom durft hij ook niet los. Hij wiebelt voorzichtig om de tafel. En als hij dan eens op zijn kont valt is hij o zo zielig. Kleine schijtert :D
    Er zijn nu ook wat dingen die hij eng vind. Schapen, die blèren te hard. Een knuffel op zijn kamer. Die hebben we nu weg gehaald, en zijn muziekmobiel boven zijn bed was ineens ook eng.

Nog iemand die er last van heeft? Hahaha

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haaa meiden, I'm back from holidays!

Ik moet alles nog bijlezen, ben op het moment bekaf dus ga later nog wel meer reageren:)

Mi, nog van harte met Levi!!! :D Hebben jullie een leuke dag gehad?

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Gefeli Mi met je held op sokken :D nog een páár die nog 1 moeten worden he..

en welcome back blauw

hele huis door loopt onze vent nog niet maar 2 a 3 meter achter elkaar kan hij nu wel. angst hier nog niet gemerkt, loopt in zeven sloten tegelijk, valt en staat weer op, stoot zn hoofd, maakt m allemaal niet uit.. waaghalsje

zn riddertentje van de ikea vind ie helemaal het einde, aanrader

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Was Casper niet vandaag? De 8e toch?

11. sneeuwklokje22

Gisteren! Gefeliciteerd Sandra met Casper! Ik hoop dat jullie het leuk gehad hebben!

Gisteren uit eten geweest en mijn moeder heeft opgepast. Ik had haar zelf nog op bed gelegd omdat ze om half 7 helemaal gesloopt was. Daarna wouden we nog even de kroeg in maar ik moest nog even een jasje halen.. haalde mn moeder haar net uit bed omdat ze stik geluiden maakte. Ze had in haar slaap heel veel overgegeven... Tsja en toen was mevrouw wakker en vond het allemaal wel erg gezellig :D hup terug in bed en ze was weer vertrokken :)

Wat een heerlijk weer zo hè meiden? Hoeft niet warmer als 22 graden van me maar ik kan eindelijk lekker met haar buiten zijn

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Mjaaa even de lijst erbij, gefeli Casper!! hoop dat ie niet zeeziek is in combinatie met taart ;)

gaan jullie barrels ook ineens op banken en lage tafels klimmen? hij trekt overal zn knie op, kruipt zo achter elkaar de trap op hij is echt snel zeg pff, knietje erop, pootje erachteraan en rennen moeten we.. vorige week viel ie bij onze GO helaas vd bank af, hij was de hele tijd al bezig maar ze draaide zich net een momentje om en daar ging meneer. Bultje op zn kop maar hij heeft het daarna iig niet meer gedaan, tot vandaag....

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal, weer even een berichtje van mij.

Alle dreumesse, gefeliciteerd! Zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad:).

Knap zeg al die kindjes die als stappen! Onze uk allee langs de rand van de tafel en een enkele keer achter het vtech loopwagentje.. Hij heeft niet zo'n haast, vindt het allemaal wel prima:p

Mi, verstandig om nu al te stoppen met werken als ik het zo lees.. Het is ook gewoon zwaar met een dreumes erbij.

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #494 blauwoogje90, 9 aug 2015
    Laatst bewerkt: 9 aug 2015
    Sandra, nog van harte met Casper!!! En fijne vakantie! Dat tandenknarsen doet J. nu niet, maar heeft het wel maanden geleden gedaan. Heel irri was dat;)

Mooi keukentje mamavanjuul, echt leuk dat er al zolang meegespeeld wordt.
    Herkenbaar trouwens van dat erin stoppen en eruit halen :D
    Wat een prachtige meiden heb je, hele leuke foto's! Fijne vakantie nog trouwens!

Roos, ben nog steeds veel misselijk helaas met bijbehorende toiletbezoekjes. Gelukkig ging het op vakantie wel goed, als we uitjes maakten was ik afgeleid en had ik er geen hinder van. Maar we hebben het wel lekker rustig aangedaan allemaal. Alleen zodra we dan terug in het huisje waren sloeg de moeheid en misselijkheid toe.
    En is je voornemen nog gelukt? Wauw, wat knap dat je mannetje al losse stappen zet! Hier nog steeds alleen met houvast, heb een voorzichtig mannetje hihi.
    Haha clever die bloempot als loopwagen. Hmm wij hebben alleen van die hele zware grote bloempotten, 't zal geen goed idee zijn :D
    Jij hebt echt een ondernemend rakkertje! Maar hier ook ineens nieuwe dingen: hij kan op de bank klimmen! En ook er weer af, zonder te vallen. Grote kleine slimmerik! En hij wijst alles aan ineens, als ik hem vasthoud strekt ie zijn armpje uit en wijst iets aan en dan benoem ik wat het is. Ik vind het erg schattig.

Corina nog van harte met je 30ste verjaardag!

Wat leuk Phillys dat Mia ook 'mammam' zei, schattig hé! Hier idd ook hoor dat ie het alleen zegt wanneer hij er zin in heeft, op commanda werkt niet hihi. Leuk zo'n kletsertje, heel herkenbaar. Hier ook hele verhalen, vooral tegen zijn lievelingsknuffel. Ik vind het zo lief klinken. Wat een leuke verjaardags-collage, creatief gedaan!:)
    En wat lees ik nu, jullie hebben een huis gekocht? Wat super, gefeliciteerd!! Een eensgezinswoning met tuin? Wauw, snel al in september de sleutel. Moet er veel gebeuren?
    Ja hoor, gaat op de misselijkheid en af en toe overgeven en moeheid goed met me:) Morgen krijg ik de termijnecho, ben erg benieuwd naar ons kleine druifje! Vorige keer was het kindje nog zo klein, 't was nog maar een boontje. Hopelijk mogen we morgen een mooi spartelend mensje zien met alles erop en eraan.

Wat lastig idd dat niet met de lepel willen eten Alyssa, je bent niet de enige zo te lezen. Ik herken het niet, J. eet nog altijd 's morgens pap met lepel, evenals fruit en avondeten. Hoe gaat het nu, weigert ze nog steeds?
    Hee spannend de eerste kijker, hoe is het gegaan? Nog wat terug gehoord?
    Ooh jij ook al nachtelijke avonturen van je dreumesje... yep, wij mochten er tijdens onze vakantie ook van genieten;) Maar we dachten eigenlijk dat het kwam doordat we in een vreemde omgeving zaten. Laatste nachten ging het gelukkig beter. Leuke foto's van het kdv, ze zat te genieten zo te zien!
    Wauw, Yinthe ook al aan het lopen! Wat snel!

Jeetje Mi, wat gaat het toch snel! Alweer het geboorteplan besproken. Fijn dat de controles goed waren! Wordt een flinke knul dus, de roots van papa dus hihi;) Jij wordt later lekker beschermd door je 3 mannetjes :D
    Ach meid, ik vond het al zo knap hoe lang je het werken volgehoud hebt. Ik vind het echt petje af hoor! En het is goed dat je nu rustiger aan kunt doen, dit is wel ff anders een zwangerschap met een dreumesje hé. Nu de laatste zware loodjes voor jou... vergeet niet regelmatig je rust te nemen hoor!
    Oh heb hier ook een held op sokken. Wij wonen op een apartement, maar ons vakantiehuisje had een grote tuin met veel gras. Leuk voor hem dachten wij, nou niet dus... hij vond het een partij eng! Maar sommige dingen vind hij juist heel leuk, voor dieren groot of klein is hij niet bang maar razendnieuwsgierig naar. We waren op vakantie nog naar een wildpark geweest. Er waren herten, wilde zwijnen, maar ook gewoon geitjes, konijnen en paarden. Hij heeft er zo van genoten! Zal nog eens kijken voor leuke vakantiekiekjes;)

Fijne vakantie gehad Pluisje?

Kinderwens, hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Hopelijk geen vervelend kwaaltjes?

Zo hé hé, alles weer gelezen en nu moet ik weer ff bijkomen :D

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo lieve meiden...

Vakantie was echt top !! De reis ging ook perfect. Op de heenweg was B. Een beetje onrustig. Afentoe huilen en zeuren maar goed te doen. Poets ik in de avond de tanden van B. Zijn zijn voortanden door. Dus nu in totaal 6 ;) en verklaart een hoop. Terugreis ging echt perfect. We hebben de kindjes niet gehoord.

We hebben leuke mensen leren op vakantie , zaten in een leuk (Nederlands) straatje en alle kinderen speelden met elkaar. Die meid hebben we dus echt de hele dag amper gezien. Was zo leuk !! De mannen zijn nog weze vissen op de zee. Was zo grappig niemand kon elkaar en we hebben elkaar allemaal op vakantie. Andere mensen dachten zelfs dat we met een grote groep op vakantie waren haha.

B. Heeft in Italië ook een sprong gemaakt. Thuis teigerde die alleen maar (kruipen kon die wel maar ging minder snel ;)). Sinds Italië kruipt die overal , zowel op handen en knieën als op voeten en handen. Staan in zijn bedje of box deed die al , maar in Italië is die dus overal gaan staan. En heel makkelijk met 1 hand. Ook klautert die overal op. En hij loopt langs de meubels en aan de hand.
    Ook "praat" die de hele dag. Als hij wat wilt wijst die en zegt die "die". Haha.
    In 1 klap is ons kereltje geen baby meer.

Met mama gaat het ook weer goed. Op vakantie heb ik weinig last gehad , het vloeien was gestopt en ik heb echt een knop om gezet. Maar namate we naar huis gingen (en ook dichter bij de echo dag kwamen) kreeg ik het even moeilijk. Gelukkig gaat het nu beter.

Aankomende zaterdag vieren wij B. Zijn verjaardag. Ik had toch verteld over alles zowel schoonzus haar surprise party als de koers dag van mijn schoonvader ? Komen we terug van vakantie , gaat mijn schoonzus de 22ste het feestje geven. Terwijl wij het graag de 29ste wilden vieren maar zij het dan echt ging doen. Heb haar er nog speciaal voor gebeld. Naja nu houden wij het op 15 augustus alleen veel mensen zijn dan weg helaas.

De taart voor B. Heb ik besteld. Mijn buurvrouw maakt taarten. Ze werkt 2 dagen op het kdv waar B zit zo ken ik haar , en woont 7 huizen verderop. Aangezien B. Nog niet iets heeft waar hij echt gek op is (ja pinguïns van Madagascar vind die geweldig haha) , hebbem we besloten een taart te maken van zijn geboorte kaartje (steigerhout & sterren) wordt een dubbel laags taart.

Meiden wat hebben jullie je kindjes gegeven of gaan jullie geven ?? Ik vind zo moeilijk !!

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    B. Heeft trouwens ook iets nieuws... Sinds we terug zijn van vakantie gaat die lief slapen in de avond om na 1 a 2 uur wakker te worden en niet te troosten is. Alleen een fles helpt en dan slaapt die de hele nacht door zo gek !!

Veder wilt hij helemaal geen opvolg melk meer. Die laatste fles wil ook wel eens half volle melk zijn warm.

Gek had hij nooit....

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pluisje, je hebt in ieder geval lekker afleiding gehad en aankomend. Maar een miskraam blijft altijd een plekje in je hoofd houden. Ik heb het er soms ook nog moeite mee. Van, hoe zou dat kindje geweest zijn... nouja dat soort gedachten.'

Leuk als je beetje contacten maakt op vakantie. Merk wel dat je met een kindje sneller contacten maakt met anderen. Jullie ook?

Blauwoogje, klinkt als een leuke vakantie. Ik herken bet wijzen. Levi wijst ook naar alles! Soms met 'die' erbij. Hihi en ja, gras vind hij ook doodeng. Hij wil er liever niet met blote voeten op :D

Vervelend zeg zo misselijk nog... wanneer werd het bij J minder? Hopelijk nu ook weer. Bij deze was het met 9 weken al weg gelukkig.

Hier zouden we vanmiddag naar mijn ouders gaan en in de avond bbqen.
    Rijden we de straat in, hele huis versierd met blauwe strikken, ballonnen etc....
    Dus toen viel het kwartje :D
    Een babyshower!

Hele huis zat vol! Lekker hapjes, spelletjes en veel cadeautjes. Alles in het blauw ;)
    Super lief! Had het echt niet meer verwacht. Aansluitend een bbq nog. Ben enorm verwend!
    Mijn man wist het al maanden hihi

Ik ga op de bank uitbuiken. Zoveel gegeten, en even de dag verwerken. En de kleine is heel druk de laatste tijd maar zo sterk al dat hij me soms pijn begint te doen.

Nog even volhouden. Laatste loodjes :D

18. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Nog van harte gefeliciteerd Sandra! Casper is ook alweer 1 geworden :D Hopelijk hebben jullie een hele fijne verjaardag gehad op vakantie!

Blauwoogje, dankje.. ik heb er gewoon een app voor gedownload ;)
    Alle papieren zijn getekend en vrijdag opgestuurd. Er stond een doorlooptijd van 10 werkdagen. Wanneer het geld erop staat krijgen we ook de sleutel omdat die mensen al zijn vertrokken, vandaar dat het zo snel gaat. Wij gaan wat kleine dingetjes doen maar verder is het mooi aangekleed en erg nieuw, dus geen grote dingen ;)
    Heel veel succes en plezier vandaag met je termijnecho! Spannend. Hopelijk ben je snel van de misselijk- en moeheid af ;)

Pluisje, wat fijn dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad. Heerlijk zo lekker genieten van je gezinnetje!

Mi, wat gaaf zeg. Heerlijk even zo'n lekkere verrassing!
    Nog eventjes en je hebt er een klein boefje bij.. ik vind het echt super snel gaan bij jou! Had ik toen bij mezelf helemaal niet.

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Heerlijk dat je van genoten hebt Pluisje en fijn te horen dat het beter met je gaat.

Oh wat een leuke verrassing zeg Mi, die babyshower! Wat ben je heerlijk verwend:) Grappig dat Levi ook alles aanwijst. En idd blote voeten op het gras is niks haha!
    De misselijkheid werd bij J. met 12 weken minder, dus ik hoop deze keer ook. Nog ff volhouden;) Dat was al snel bij jou, met 9 weken! En nu ben je alweer ruim 32 weken, ik vind het bij jou ook echt snel gaan.

Phillys, wat heerlijk zeg dat het allemaal zo spoedig verloopt. En wat fijn dat jullie zo weinig hoeven te doen in het nieuwe huis! Spannende tijd voor jullie hoor, strak verhuizen :D
    Dank je wel, we hebben gelukkig een goede termijnecho gehad vanmorgen! Zal er zo even wat fotootjes van plaatsen.
    Maar eerst nog even wat vakantiekiekjes! De eerste is een foto van onze held op blote voeten:p

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Vanmorgen hebben we de termijnecho gehad, alles was goed gelukkig! Het hartje klopte wederom. Eerst lag 'hij' lekker stil, maar al snel bewoog hij heen en weer. Erg lief om te zien. We zagen zijn hoofdje en lijfje inclusief armpjes en beentjes. Alles erop en eraan:) Ook zag ze een maagje, wat betekent dat het kindje al drinkt. Heel goed nieuws allemaal dus! Kans op miskraam is nu minder dan 3 procent vertelde ze.

En we hebben de definitieve datum te horen gekregen, een bijzondere: 29 februari 2016!

Ik ben dus een paar dagen vooruit gezet. Heb nog gevraagd hoe dit kon omdat ik wist wanneer mijn eisprong was, of dit kon komen door een snelle innesteling. En dit klopt zei ze. Wel heel grappig, omdat ik dit bij J. precies zo had. Ik wist toen ook de eisprong en ben 5 dagen vooruit gezet. Dit keer 4 dagen vooruit.

Deel Deze Pagina