Whahaha prachtig die uitdrukking op de tweede foto! ga nu ff je filmpje checken. Had jij een makkelijke bevalling Roosjuh?
Haha wat geef je hem te drinken? Dat kind heeft teveel alcohol op! super knap hoor! Levi zou prima kunnen lopen maar hij durft gewoon niet he. Aan de hand rent hij bijna... Trouwens erg leuk ook die geluidjes en zo, ziet er allemaal zo bekend uit
Haha ja, paar flessen melk achterover geslagen en dan krijg je dit he Tja mijn bevalling ging zoals het hoorde te gaan denk ik, pijnlijk maar heb alles maar over me heen te laten komen. 19:00 begonnen de weeen pijnlijk te worden, had rugweeen, paar keer gespuugd en voor de rest vd avond zat ik in de badkamer, mn vriend zat in onze kamer ernaast en kwam af en toe mn washandje brengen ik keerde zo in mezelf dat ik geen tijdsbesef meer had .. rond 3:00 3/4 cm en 6:00 volledige ontsluiting, tijdens persen had ik weinig pijn, lijkt wel of je je weeen niet voelt als je moet persen ofzo geen idee.. dus kon ook nog tussentijds babbelen/overleggen. 6:45 geboren. dus al met al 12 uur bezig geweest, ben uiteraard dankbaar dat het geen uitputtingsslag is geworden, en zonder complicaties. Ik weet alleen niet of ik een volgende ook thuis zou doen, ondanks dat ik er een hele goede ervaring mee heb gehad en het zo nog weer zou willen. Het blijft een eng idee, bij het ZH vandaan, 'wat als....'
Aaaah gewéldig filmpje Roos! Superleuk om te zien. En wat kan hij al ver lopen!! Wauw Heerlijk die geluidjes en uitdrukkingen. Wat een lekker ventje heb je toch! Erg leuke foto's ook van jullie op de kermis, ziet er gezellig uit! Dat is idd fijn dat je een normale bevalling zonder complicaties had, al blijft bevallen een heftige klus natuurlijk! Wel pittig geweest die uurtjes waarin je zo snel tot volledige ontsluiting kwam. Beterschap voor de koortsige kindjes! Kan best komen door de temperatuurswisselingen met het weer. Van warm naar herfstweer. En het gaat weer warmer worden zijn de voorspellingen.
Ik ga het niet wagen in ieder geval. Mijn placenta kwam niet en moest naar de ok... kind lag met de hand/arm langs zijn gezicht dus had vacuüm nodig en twee dagen aan voorweeen elke zeven minuten zonder slaap ik was kapot! Kon het niet meer. Maar door jou twijfel ik hahaha. Ik heb tot 9cm zelf gedaan zonder pijnstilling. Wel een keer in paniek geraakt en toen even op weg geholpen met puffen... maar als jij zegt dat je met persen niet meer pijn hebt dan daarvoor, zelfs minder denk ik...hmmm misschien red ik dat dan ook wel. Heb het toen ook gered. Hier heb ik net even alle babywas gesorteerd en klaar om te wassen en strijken. Ik krijg babykriebels! Al die mini pakjes...pffff heb dus alle kleertjes van Levi + hetzelfde aantal bijna aan nieuwe erbij....moet dat kind echt drie keer omkleden wil ik erdoor komen hahaha
Hahaha heerlijk Mi, mooi die laatste weekjes waarin je echt toegroeit naar het moment dat je je babytje voor het eerst in je armen mag houden Zijn jullie al uit de naam trouwens? Ik zou zelf juist heel graag echte persweeën willen meemaken deze bevalling, puur voor die oerkracht waar je zo vaak over hoort. Lijkt me gewoon heel mooi dat je op eigen kracht je kind eruit perst. Maar ik wil niet nog eens meer dan 10 uur heftige ontsluitingsweeën wegzuchten zonder pijnstilling. Totaal duurde mijn bevalling 20 uur, maar de eerste 7 uur waren ze nog te doen al had ik toen maar 1 cm ontsluiting Het zou gewoon fijn zijn de nare ervaringen van de eerste bevalling opzij te zetten voor een mooiere ervaring van de tweede bevalling.
We spreken gewoon af dat de tweede er gewoon onder het koken uitvalt? Misschien een raar borreltje in de darmen als waarschuwing vooraf en dan woetsj! Zo de wieg in?
Haha nou ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik moet nog steeds oppassen met niezen etc. Die hele onderkant is echt wel veranderd hoor en dat helpt strakjes vast en zeker wel mee met de bevalling. ik had voor het persen al een paar uurtjes persweeen die ik tegen moest houden omdat de ontsluiting nog niet volledig was. als je dan eindelijk mag persen pers je de pijn van de wee letterlijk weg, in mijn geval iig.. dus indd voor mij was die laatste fase juist een verademing, dan is de piek van de laatste ontsluitingsfase voorbij en kun je eindelijk wat doen met die weeen. Maja, jullie hebben het wel zwaar gehad als ik het zo lees, als ontsluiting maar niet komt dan wordt je veels te moe op een gegeven moment, dan raak je je positiviteit ook wel een beetje kwijt he.. maar je moet niks in het ZH toch? als je medicatie nodig hebt vraag je er om en anders kun je het tot zover proberen als je zelf wilt toch? komt vast goed, het is de tweede dat scheelt en jullie hebben allebei nog een mooie ervaring tegoed.. ps. die oerkracht voel je ook als je héél nodig naar de wc moet hoor dus dan kun je hem ook nog beleven
Whahaha wat heb jij toch goeie ideetjes Roos... alleen is de uitkomst op het toilet niet zo romantisch Doe mij dan maar een beebje Maar deal Mi, mag ook wel 's morgens als ik uitgeslapen ben in bed. En dan lekker verwend worden door de kraamzuster... hmm, waar kan ik tekenen? Dat waren ook mijn gedachten Roos. Gewoon zkh in, puffen tot het niet meer houdbaar is en dan om medicatie vragen. Schattig zeg die kleertjes aan de waslijn! Over 3 weekjes mag je al officieel bevallen Mi, waaaaah
Ach met geurkaarsjes wordt het toch nog romantisch daar blauw was lief zo al die kleine kleertjes Mi! zo leuk om ook weer die ienie-mienie kleertjes erbij te pakken van maatje 50, dan denk je echt hoe hebben ze er ooit in gepast. wb opruimen van het speelgoed, wij hebben een kast-in kast (voorbeeldje De Inzetkast; een draaikast in uw trapkast voor nóg meer ruimte. | Handigekasten.nl: Opbergoplossingen op maat.), en ín die kast waar al een kast in zit zit een ladengebeuren ... volg je m nog
oh en ik heb de ontdekking vd eeuw gedaan, voor mezelf dan, soksloffen! handiiig, had ze nog niet eerder gezien of onthouden...grappige dingen
Hi mama's, sorry voor mijn afwezigheid. Zondagnacht keihard van de trap geflikkerd, wilde een fles maken en dacht dat ik er al was, moest ik nog 4 treden! Maar het ging BOEM! Goddank niks gebroken maar zeer zwaar gekneusd en enkelband gescheurd, hoorde het scheuren toen ik viel. Gekneusde rib, pfff Nu in de ziektewet. Schoonmoeder is hier elke dag mij mee te helpen met de kids want kan niet eens voor hun zorgen . Nu even afgelopen 7 pagina's lezen het is best rustig of niet?
ai goed afgelopen wou ik zeggen maar zo goed gaat het nou ook weer niet met je lees ik! wat zul je geschrokken zijn. nu dus maar even pootje hoog.. enkel in laten tapen kan hoop stabiliteit geven voor als je weer stukjes gaat lopen.
Jeetje, wat een wanding Roosje! Hier nog keurig aan 2 vingers haha! Wauw Mi, het gaat echt snel nu! Wat super schattig om te zien! Blijft leuk dat baby spul allemaal, maar hier echt niet meer. Was deze maand beetje in shock omdat ik de pil 2x was vergeten en last had van dik slijm en bruin verlies. Zo was het bij Lotje ook. Maar ben nu ongesteld en dat voelt als een enorme opluchting. Dus nee, hier zij we compleet
Probeer steeds foto te plaatsen maar lukt niet... Mijn bijlagen is nog langer niet vol, snap er niks van.
Oe Corina, pechvogel!!! Gelukkig krijg je hulp maar daar zat je nu niet echt op te wachten zo'n smak.
Update van mijn vader: vandaag gekatheteriseerd en ze hebben een vernauwing gevonden. Heb de foto gezien en hij is erg duidelijk. Nu word hij binnen nu en twee weken gedotterd.