**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ai lekker is anders Mi maar je kan zoiets maar beter in één keer goed behandelen dan door rommelen op deze manier. vervelend zeg voor je paps, én voor jou.

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Gelukkig zijn ze er op tijd bij en wordt je vader straks behandeld, sterkte :(

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ah mi, veel sterkte! Heftig zeg.. Dikke knuffel

Corina Beterschap! Wat erg!!! Ook een dikke knuffel! Wat fijn dat je hulp hebt!

Bij jullie ook zo'n drama met de kindjes? 2 de avond op rij maar gaan rijden met yinthe zodat ze in slaap valt .. grrrr

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Thanx lady's.

Alyssa, hier is het net weer over eigenlijk. Hij gaat nu weer slapen. Of hij huilt en dan is het na een keertje troosten goed...

Maar hier word die kleine juist steeds drukker. En ik heb steeds minder energie pffff
    Echt een boef. Hij vind het heerlijk op de bank tegen me op te klauteren en tegen de rugleuning op en dan laat hij zich giechelend achterover vallen. Trekt lades open en gooit alles eruit, stapt de hele dag overal langs maar zodra hij maar ietsje misstapt of iets niet snel genoeg gaat naar zijn zin dan begint hij te piepen.

Oja en als hij dus iets gaat doen wat niet mag kijkt hij mij eerst heel boos aan en schud 'nee' (dat is mijn reactie dus normaal) en daarna gaat hij dat doen wat niet mag. Probeer dan je lach maar in te houden.
    Hij is nog steeds erg bedreven in het gooi en smijtwerk maar nu gevolgd door: o oo
    (ook mijn reactie als hij iets laat vallen zeg ik 'o o')

Grote ondeugd

5. sneeuwklokje22

Hahaha ja mi soms moet ik er ook wel om lachen. Hier standaard s we nee zeggen schud ze zelf ook nee en doet ze het alsnog.
    Dikke donder. Verschonen blijft een ramp af en toe ook al geven we haar attractiepark slagharen in haar hand mevrouw blijft echt niet liggen. Heel leuk, vooral met poepen en aankleden na een badje.

Ik ga eens een topic openen in baby en dreumes. Ik weet ook gewoon dat het aan mij ligt maarja Hoe draai ik het weer terug?

Hoe gaat ie corina? Nu wel veel tijd om op zp te zitten hihi (flauw)

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Yuri is ook weer aan het spoken, gok de 13 maanden sprong. Hij is zo spronggevoelig.
    Hij kan ook de laatste dagen zoveel meer, en weer eten als een slootgraver haha

En boefig ooh ooh ooh, als je zegt Yuri wat doe je daar? Kijkt ie je zo grijnzend aan en dan gaat ie er kirrend van door haha

Wel meer tijd, verveel mij ook mega.
    Ik ben geen persoon voor stilzitten haha
    ach beetje achterthuis zitten, boekje erbij, wasjes vouwen, dingen die ik zittend kan doen.
    Sinds gisteren geen zware pijnstillers meer nodig dus het gaat de goede kant op hihi

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, misschien moet je een roman gaan schrijven. ;) Heb je nu de tijd voor!

Wat een donderkontjes hahahaha

Hier is het ook ineens interessant om de lippen te tuiten. Dan wil hij een kus geven vol op je mond. hij doet het ook bij minder bekende. Tja die vinden het allerschattigst maar ik vind het niet altijd even lekker :D

En pas vloog er een wesp om de kinderwagen dus wij waren aan het wapperen en zeiden 'weg wesp'!
    Levi lag helemaal in een deuk en was druk aan het mee wapperen. Nu doet hij dat steeds. Staat ie te wapperen en te lachen en dan moeten wij 'weg wesp!'zeggen :D

Begrijpen die van jullie ok ineens zoveel? Ik heb een foto van mijn neefje toen hij net geboren was aan de muur hangen en daar wijst hij steeds naar en lacht. ook als ik vraag 'waar is de baby'?
    Of als ik een bevalling zit te kijken op TLC dan wijst hij en lacht. Baby's zijn helemaal interesant. Goed teken want straks krijgt hij een leuk krijsend broertje hihihi
    Verder weet hij zijn tenen, vingers en neus aan te wijzen. Als ik vraag: heb je een dikke buik? Dan wrijft hij over zijn buik. En als iemand aan het tellen is (op tv of zo) dan zit hij mee te tellen op zijn vingers.

8. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    He wat lastig Alyssa dat Yinthe lekker loopt te donderstralen.
    Heb je topic gelezen, herken het slapen en gevecht op het aankleedkussen!

Wb verschonen, hier ook drama. tis jammer dat hij het niet leuk vind maar moet toch gebeuren. hij kan een speeltje krijgen en dan ist over, anders blijf ik zolang hannesen met speeltjes dat ik in de tussentijd allang zn luier om had kunnen doen. hand op de buik zodat hij niet kan draaien, en oren dicht tegen het gemopper.

Slapen; kan er inmiddels een boek over schrijven. Hier hirlp het onlangs om het in zn maxi cosi te laten slapen op zn kamertje, later bij zn fles bijv. hevel ik m weer over in zn bedje. helpt niet altijd hoor maar toch paar keer gelukt..
    hij smijt ook altijd zn knuffel uit zn bed, ik laat dan steeds langer ertussen zitten voordat ik weer terug in zn kamer kom om zn knuffel te geven.

Ik denk dat consequent zijn wel key is, als je eenmaal ervoor kiest het slapen aan te pakken door haar niet uit haar bedje te halen moet je dat ook echt volhouden.. ook als het lang duurt. Als zij het van je wint na 2 uur duurt het de volgende dag 3 uur..
    Jij bent niet degene die er een drama van maakt, zij moet zelf de keuze maken dat zíj moet stoppen met vechten.. maar dat lukt denk ik alleen als je duidelijk en consequent bent. Dus géén plan B (naar beneden, nog een boekje, nog een liedje etc.) Je bent daarmee niet streng, maar duidelijk. je zorgt voor je kind, goede slaap is belangrijk.

ff plannetje maken hoe je het aan wilt pakken en daar écht aan vasthouden. dan wordt het echt beter.

Goed, dat gezegd hebbende, dénk ik dat je het ook eigenlijk allemaal wel weet maar het net als ons allemaal gewoon rete lastig vind om je kind verdrietig te zien.
    Maja ik heb maanden lopen pappen en nathouden met T. qua slapen en dat is uiteindelijk zieliger dan kortdurend duidelijk zijn.

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja valt me ook op dat T steeds meer doorkrijgt Mi. hin pakte laatst een pakje kattenvoer uit de kast en liep ermee naar hun schasltje om ermee op hun schaaltje te tikken, dan heeft ie het blijkbaar een keer gezien en onthouden. ook wijst ie naar zn eigen foto aan de muur en dan wacht ie tot ik hem kietel en zeg dat ben jiiiiiiij ;) vind ie leuk..

het walhalla van verduisterde ramen is weg sinds ie verkouden werd vd week maar ben nu 1 keer terug zn kamer in gegaan en lijkt erop alsof hij nu toch gaat slapen.... tis stil...

ben sinds donderdag al alleeeen... vriend komt morgen pas weer terug van weekend formule 1. Boys...

oja we hebben voor in het water zon schuimrubberen waterschietding, hij speelt er nu mee in bad. sinds kort heeft ie door dat als ik er water in heb gezogen hij het eruit spuit door dat duw-ding op de grond van het bad te drukken, hij schoot net recht in mn waffel! ik gillen, en hij lachen, pfff

10. sneeuwklokje22

Tnx roosjuh! Bedankt voor je duidelijk verhaal. Ik heb hem net even aan vriendlief voor gelezen ;)

Hier begrijp ze ook steeds meer, ze weet inderdaad steeds meer waar dingen horen. Buiten pakt ze altijd steentjes en die geeft ze nu aan mij ipv aan haar mond ;)

Als ze mijn telefoon ziet brengt ze die ook naar mij toe hihi

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha Roosjuh, was jij ook meteen gewassen ;)
    Maar wel super leuk ja dat ze meer begrijpen. Maar nu begint ook het opvoeden :D

Alyssa, inderdaad, kies een methode uit en blijf daarbij. Misschien eens googlen of youtoepen op 'the nanny'? Misschien zie je bij haar een methode die je kan proberen wb slapen gaan.

12. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #592 blauwoogje90, 23 aug 2015
    Laatst bewerkt: 23 aug 2015
    Oh Corina, meid toch... wat balen zeg dat je zo gevallen bent en weinig meer kunt. Wat lief van je schoonmoeder dat ze nu voor je kids zorgt. Hoe gaat het inmiddels?

Is je vader al gedotterd Mi? Best heftig allemaal hé, ook in jouw hoogzwangere toestand. Sterkte voor jou, hopelijk mag hij gauw weer naar huis!

Ik heb even je topic opgezocht Alyssa. Ik begrijp dat het superlastig is zo. Even over het slapen... tja, ik denk dat Yinthe moet leren dat als het bedtijd is ze veilig is in haar eigen bed en vooral dat het tijd is om te slapen. Wat ik van jullie lees dat als ze gaat huilen jullie haar er best snel weer uit halen. Zo heeft ze dus niet de kans gekregen om het zelf te doen. De vraag is: willen jullie dit echt afleren bij haar en dus consequent aanpakken of vinden jullie het langer laten huilen persoonlijk niet fijn? Ook belangrijk is om samen achter hetzelfde te staan, zodat je elkaar kunt ondersteunen en supporten zo nodig.

Wij waren vrij vroeg begonnen met het leren zelf slapen bij ons mannetje. Maar sindsdien, op sprongetjes na af en toe, slaapt hij heel goed. Ik vond dat toen heel moeilijk, want als je kind huilt spreekt het je moederhart aan. Dus wat dát betreft, snap ik heel goed hoe moeilijk het is.

Als je graag echt zou willen doorpakken, zou ik het persoonlijk zo beginnen met aanpakken. Als ze naar bed gaat, even bij haar blijven. Verhaaltje voorlezen' wat zingen. Bij ons gaat het dan zo:

J. gaat altijd even spelen in bed, lees: alle knuffels eruit gooien. Ik gooi ze terug en hij gooit ze er weer uit. Vind hij gewoon een leuk spelletje, en dus speel ik altijd nog even met hem. Zo, is hij lekker vrolijk bij met naar bed gaan. Na een paar minuten sta ik op en geef ik hem kusjes. Dan wijst hij altijd naar het muziekdoosje;) Als ik die aanzet gaat hij gelijk 'dansen', moet ik altijd om lachen. Ik zeg dan iets als: ga zo maar lekker slapen, papa of mama komt je morgen weer halen. Ene keer geeft hij geen kik, andere keer gaat hij protesteren zoda ik bij de deur sta. Soms loop ik nog even terug voor een kus, al helpt het niks haha. Maar toch loop ik daarna weg en doe de deur dicht. Het is dan al na een paar tellen stil, dan weet hij dat het slaaptijd is. Ik ga dus ook niet terug, al zorg ik er altijd voor dat zijn lievelingsknuffel weer in bed ligt als ik wegga.

Probeer dus weg te gaan als Yinthe rustig is. Duidelijk zeggen dat het slaaptijd is. Als ze dus gaat huilen is het aan jullie hoe lang jullie het willen geven voordat jullie er naar toe gaan. Mjn tip is geef het een kwartier. Na 5 minuten vind ik erg snel, dan heeft ze geen kans om het echt zelf te proberen. Is ze na een kwartier echt nog aan het huilen? En dan bedoel ik, het echte huilen, niet het huilen om aandacht. Horen jullie dit verschil? Dan weet je makkelijker of het ernst is of niet. Dan kun je naar haar toegaan en troosten in bed. Als ze echt hartverscheurend huilt zou ik haar oppakken en knuffelen, zachtjes tegen haar praten of zingen. Blijf op haar kamer en houd het donker. Als ze weer rustig is kun je na een paar min. haar weer opnieuw in bed leggen. Ze zal ongetwijfeld opnieuw drama maken. Dit is het allermoeilijkst. Nu komt het echt neer op doorpakken of niet. Ik denk dat als je dit minimaal een week volhoud je al een groot verschil zal merken. Vergeet niet dat het voor Yinthe ook heel moeilijk is om zelf te leren slapen en dat ze hiervoor tijd nodig heeft.

Deze aanpak is moeilijk voor veel moeders (en vaders), en dus zijn er velen die er voor kiezen hun kind bij zich in bed te nemen. Prima, mogen ze zeker zelf weten. Persoonlijk ben ik erg blij dat ons mannetje zelf slaapt. Alledrie zijn we uitgerust wakker en de avonden hebben we voor onszelf. Ik zou het erg zwaar vinden om zoveel bezig te zijn met het troosten en in slaap laten vallen. Kan me daarom ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Sterkte en hopelijk komen jullie eruit!

13. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Hoe is de nacht verlopen Alyssa? Ging het een beetje?

Wordt volgens mij een mooie dag vandaag, misschien eens even een speeltuintje opzoeken vandaag

14. sneeuwklokje22

Bedankt blauwoogje voor je tips! Ja we zijn er echt wel klaar mee, het is een beetje lastig. Bij ons slaapt ze 1 keer en dan is ze meestal savonds helemaal kapot en wil ze wel slapen. Zoals gisteren sliep ze om half 7 al en werd ze om 1 uur wakker, dan geef ik een flesje en slaapt ze weer verder tot vanmorgen half 8! Perfect haha. Maar op het kinderdagverblijf slaapt ze vaak 2 keer omdat ze het daar niet kunnen rekken. Hier rekken we het smorgens even met een filmpje en dan slaapt ze om half 12. Als ze 2 keer slaapt dan is ze pas veel later weer moe dus ik ga even in gesprek met het kinderdagverblijf.

Het is echt met fases want het gaat soms zo goed! Tsja en soms is het echt drama. We gaan het nu gewoon veranderen, niet meer naar beneden. Een kwartier ben ik bang niet vol te houden wanneer ze zo overstuur is, ze is dan op Den duur heel erg aan het hoesten en dat kan ik niet zo goed hebben eigenlijk. Maar goed 10 minuten is ook een optie!

15. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Beterschap met je pa, Mi.. hopelijk zijn jullie allemaal een beetje bekomen van de schrik!

Blauwoogje of Roosjuh hebben jullie niet eerder al hier tips gegeven over het inslapen? Hier was dat ook echt een drama tot een maand of 4. Iemand heeft hier tips neer gezet en heb ik die prima opgevolgd. Nu slaapt ze altijd zelf in en huilt ze bijna nooit (alleen als ze ziek is, sprongetje of super moe) verder 's avonds hoor ik haar helemaal niet als ik haar in bed leg.

Alyssa, echt heel vervelend. Ik begrijp heel goed dat het mega frustrerend is en dat je het haar ook het liefst gewoon in bed legt en dan lekker de avond voor jezelf hebt. Wat hier hielp is om echt een vast slaapritueel aan te houden. Verder zijn de tips van de andere dames al helemaal top! Hopelijk gaat het snel werken en krijgen jullie alle drie weer een stukje rust terug! Succes meid!

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Haaaaay allemaal :D

Jeetje wat ben ik druk , en oke ik ben sons of anergy aan het kijken en zit dus beetje in de serie ;)...

Afgelopen vrijdag was B. Echt jarig. Ik moet eerlijk zeggen heb het er echt een beetje moeilijk mee gehad. Niet zo zeer dat ik het niet leuk vond maar gewoon dat het zo snel is gegaan. Hij is zo groot geworden in een jaar tijd. Ik zat ook de hele tijd jeetje nu had ik dit , nu gebeurden er dit.
    Hij heeft uitgedeeld op het kinderdagverblijf en hoorden dat die het geweldig vond alle kindjes zingen en meneer in de versierde trip Trapp erbij in de kring druk in zijn handjes klappen.

Over het groot geworden. Hij wordt ook echt slim. Als ik zeg waar is foto R. (Zus) kruipt die er heen en wijst die erna. Of als ik zeg waar zijn je voetjes pakt die zijn voetjes. Maar hij kan ook al mijn telefoon ontgrendelen. Kruipt naar de dvd speler (die stuk is , geeft geen beeld dus meer voor de sier staat) drukt hem aan en dan op het knopje open en hup dat ding gaat open en dan het liefst 100x in een minuut. Dat soort dingen.

Ook is hij heel heel erg knuffelig. Hij heeft geen rust om 5 minuten lekker bij je te zitten maar als hij aan het spelen is komt die ineens op je af en knuffelt of "kust" je en gaat die weer veder. Veder is het leuk om te zien dat hij mensen echt herkent zeg maar. Mijn moeder ziet die elke week vaak meerdere keren dus dat is logisch , maar ook naar haar is die zo aanhankelijk. Stapelgek op oma is die , laatste weken wordt dat echt steeds erger. Maar ook op mijn schoonzussen bijvoorbeeld en die ziet die veel minder , niet wekelijks in iedergeval. Maar hij weet precies wie ze zijn.

Volgende week komt ons nichtje oppassen van 15, vind dat erg spannend. R. Is er dan ook , ookal is ze 9 geeft mij een fijn gevoel. Ze weet namelijk heel goed hoe haar broertje is. Heb wel eens gehad dat hij huilde en mevrouw stond naast zijn bedje over zijn hoofdje te wrijven ik kom boven en ze zegt uhhh ik red me wel. Nou binnen 2 minuten was hij stil en zij trots ;):D. Maar goed ons nichtje is een hele verstandige rustige meid. B. Heeft daar laatst gelogeerd bij mijn schoonzus en toen ik B. Kwam halen lagen ze samen op het grote bed te spelen. Ze had hem na zijn ochtend dutje uit bed gehaald , luier verschoont en aangekleed en samen gespeeld. Mijn schoonzus was gewoon thuis hoor maar zij wilden het doen dus dat mocht natuurlijk. Ik heb er alle vertrouwen in , nu is B. Heel erg makkelijk en de laatste tijd alleen met inslapen een beetje lastig maar dan zijn wij nog thuis. Als hij daarna wakker wordt (nu krijgt hij twee tandjes dus gebeurt geregeld , speentje en veder slapen. En daarbij is zijn grote zus er dus dat komt wel goed. Zelf is ze natuurlijk ook nog kind maar zoals ik al zei ze weet heel goed hoe haar broertje is en hoe ik de dingen doe. Dus die leest ons nichtje wel de les :p

Oh ik heb nog iets grappigs ; B. Geeft ons hondje het liefst een stukje koek, brood of wat dan ook zodat die bij hem komt. Doet dat ook met de hond van mijn schoonzus en mij. Ouders. Nu waren wij gister bbq bij mijn andere schoonzus en hij kroop naar hun kat toe met een stokbroodje en zat hem daar mee te verleiden in de hoop dat die kat naar hem toe kwam. Helaas voor hem houdt de kat niet van broodjes :)

B. Vind het trouwens ook leuk om als hij naar bed gaat eerst zijn doekje en knuffel met speen uit zijn bed te gooien. Las dat er meer last van hadden. Wat hij ook doet is smiddags tijdens het spelen stiekem wat blokjes op zijn bed te leggen en dan als ik hem op bed leg dit kei hard uit bed gooit , ik schik me rot wsnt denkt elke keer dat hij uit bed is geklommen ofzo.

Over klimmen gesproken hij wilt het liefst de trap zelf oo klimmen wat nog niet lukt. Van de week zat ik op de wc traphekje naar de derde verdieping niet dicht en bonk lag die weer. Goed opletten dus.

@ mii sterkte met je vader !!

@ Alyssa wat vervelend van je kleine met het slapen. Je heb goede tips van blauwoogje gehad. Hoop dat ze snel lekker slaapt. Over het algemeen slaapt B. Heel goed. Maar als er wat is tandjes of sprongetje is het bal , ik merk het als hij niet goed in wil slapen en dan met een uurtje weer eakker wordt , dan weet ik ooohhh dit wordt weer een lange nacht. Hier zijn het dus periodes maar ik vind die loei zwaar. Sterkte en Knuff !!

@corina jeetje beste klap gemaakt zeg !! Beterschap... Pff schikken...

Dag 37 na de miskraam nog geen ongie kom op nou ik wil weer beginnen. Heel irritant. Het ging juist net zo goed met mijn cylus (tussen de 34/36 , meestal dag 36 zonder clomid normaal met clomid 34/35 dagen). Zei me moeder misschien ben je wel al weer zwanger maar dat geloof ik niet want heb echt geen symtomen en ben nu 4x zwanger totaal geweest en alle 4 de keren had ik toch last van mijn tieten , allebei mijn borsten. Meestal als ik ongesteld wordt heb ik last van 1 borst heel gek. En begin nu beetje last van 1 borst te krijgen heel licht dus hoop dat die ongie snel komt.

Nou ik heb het weinige schijven weer ingehaald ;)

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha, die dikke buik, hier precies hetzelfde hihi! Herkenbaar hoor al die dingetjes....ze doen toch redelijk allemaal hetzelfde he haha. Hier is nu ook klakken met de tong erg interessant, dus dat doet ie ook regelmatig. En als ik nee zeg, houdt ie nu meestal onmiddelijk op, maar dan trekt ie een raar gezicht en snuift dan een keer hahaha, om het vervolgens weer te proberen....en zo komen we de dag wel door.

We zijn gisteren terug gekomen van vakantie, vandaag alles gewassen pfff....gelukkig was het nog even lekker weer, kon het mooi aan de waslijn buiten, sneller droog dan op de droger te zitten wachten haha.

Nog gefeliciteerd voor diegenen wiens muppet in de afgelopen dagen jarig was...heb het lijstje niet meer helder voor de geest, sorry!

Nog even een leuk fotootje van de vakantie, dit was afgelopen donderdag toen we na een dag en nacht zeilen op vlieland waren aangekomen. We waren op woensdagochtend om 7.00 uur vertrokken uit Cuxhafen en om 07.30 uur donderdagochtend aangekomen op Vlieland..pff....Casper heeft echter gewoon de hele nacht geslapen. Heb hem om 19.30 op bed gedaan en hij werd wakker toen de boot op Vlieland in de box lag haha....

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry voor de scheve nekken, foto komt van de iphone, maar is via de ipad geplaatst, dan gaat het meestal niet goed haha.

Mi, sterkte met je vader!

En ik las iets over van de trap gevallen....Corina geloof ik.....beterschap!

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Roos, heb jij de dagen zonder je vent een beetje vermaakt? Zo te lezen T. in ieder geval;) Ik zag het al voor me, T. die precies ín je mond schiet en dubbel lag erom. Oh oh wat een boef, dat wordt nog wat :p

Alyssa, graag gedaan! Je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt:) Enne, misschien komt het slechte slapen ook wel door een sprongetje bedenk ik mij nu?? Omdat je zegt dat ze ook tijden heeft dat ze wel gaat slapen. Én omdat ze 's nachts een flesje krijgt, duidt misschien ook op een groeispurt? Ik denk maar mee hoor... en ik denk ook, zoals Roos zei dat je het wel weet allemaak, maar dat dit soort fases je tot wanhoop kunnen drijven. Ik vind het knap van je dat je het deelt, het kan al zo fijn zijn als je hoort dat je de enige niet bent.

Wat grappig Phillys dat je toendertijd de tips hebt opgevolgd, leuk te horen! Ja, zowel Roos als ik hebben het eens eerder hierover gehad. Maar fijn zeg dat Mia zo'n goede slaper is geworden! Ja, sommige mensen zijn pertinent tégen het laten huilen. Prima hoor, het lijkt mij alleen heel zwaar. Ik denk meer aan de middenweg, natuurlijk laat je je kind niet overstuur huilen. Maar huilen hebben baby's vaak ook nodig om prikkels te verwerken. Ze kunnen nog niet praten. Ach, gelukkig mag iedere ouder zelf doen wat hem of haar het beste lijkt:)
    Hoe gaat het met je zwangerschap? Heb je al de echo gehad? Ben zo benieuwd, hoop echt dat je al een mooi boontje met kloppend hartje mag zien!

Pluisje, nog van hárte met je ventje!! Ook alweer 1 jaar:) Dubbel gevoel hé? Ik begrijp het hoor. Leuk geschreven over je manneke, héél herkenbaar de meeste dingen ;) Schattig dat hij zo gul is voor de huisdieren, hij kan al goed delen! Alleen maar positief toch :D Balen dat je nog niet ongesteld bent, kan me goed voorstellen dat je het graag weer wilt zodat je weer verder kunt.

Sandra, stoere kapitein hadden jullie zeg ;) Gewéldige foto! Die mag idd niet ontbreken bij een vaarvakantie :D Heerlijk dat het zo goed is gegaan met Casper. Jammer dat de vakantie weer om is zeker?

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Gisteren waren we op een verjaardag en J. had sjans van een 4-jarig meisje. Het meisje wilde hem steeds vasthouden en gaf kusjes. Zooo schattig. Alleen J. moest er niets van hebben :D Als hij het te ver vond gaan sprong hij tegen opa op, waar hij op schoot zat ;) Schijtluis hoor :p
    Hij vind andere kinderen heel erg leuk en interessant, maar blijkbaar niet als ze aan hem zitten.

Hij wijst de hele dag door van alles aan en honderd keer hetzelfde natuurlijk ;) En ik maar blijven herhalen: ja dat is de lamp, dat de klok, de plant... kan wel een bandje afspelen :cool:

Ik heb hem nu ook geleerd mij een kusje te krijgen. Heerlijk zo'n natte kus :D Alleen nog even aanleren een kus met dichte mond te geven :p

Eindelijk lijk ik dan minder misselijk te worden. Poeh, was even bang dat het zou blijven aanhouden. Het overgeven is alweer een week geleden voor het laatst. Nog wel zo nu en dan kokhalsneigingen, maar zolang het binnen blijft ben ik al blij. Op de dag ben ik nu ook langer achter elkaar niet misselijk. Jippieeee. Hopelijk komt nu de fase van genieten. We kijken nu al zo uit naar dit mensje!

Deel Deze Pagina