**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Mvj, ik heb ook echt een dramaqueen hier! Vreselijk.. heel erg zeuren of inderdaad super boos worden en krokodillentranen huilen als ze iets doet wat niet mag en ik pak het af! Jeetje ik weet af en toe echt niet of dit wel goed komt :p
    Over je stuk wat je geschreven hebt: ik begrijp je schaamte gevoel maar wat een reacties.Veel die schrijven zwart of wit. Ik denk er heel grijs over en maak me er ook niet zo druk over. Ik hoop dat je het een beetje een plaats kunt geven en het "naast" je neerleggen.

Blauwoogje, ja zo'n bednest heb ik toen ook over gedacht. Ik vond 'm ook erg duur. Ik heb gewoon een wiegje en die gaan we straks ook weer gebruiken bij de volgende. Wat heerlijk hè zo'n slapende kindjes door de onweer.
    Hoe jij die herfstdagen beschrijft.... <3 ik heb er nu al zin in. Qua jaargetijden ben ikook precies wat jij beschrijft, zo grappig!

Sandra, succes met het lelijke ding in elkaar zetten, hihi! Wat gezellig zo'n gezinsuitbreiding ben heel benieuwd hoe het gaat met Casper en de poezen! Wij hebben zelf een hondje (franse bulldog) maar als ze er over ong. 10 jaar niet meer is wil ik er geen meer. Dan wil ik gewoon alleen van de kids genieten. :)

Alyssa, super mooi. Het z8 spul is ook erg tof!
    Fijn dat ze nu geen last heeft van haar oortjes!
    jij hebt ook echt zo'n dame die weet wat ze wil! :)

ik mis echt een paar dames die al lang niet meer hebben geschreven. Van muts is echt al heel lang geleden. Zo gek.. ook heel jammer vind ik! Kon je haar maar taggen in het bericht :D

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ja Phillys jammer hè! Ik zag laatst dat muts voor het laatst gezien was op 1 op 3 juli. Ik denk dan ook altijd misschien is er iets gebeurd? Verder is het nog maar een klein groepje helaas.. Ach kan ik alles beter onthouden ;)

Erg hè die buien! Ik dacht dat dit voornamelijk in de peuterpubertijd was ;)

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    En hier eentje die besloten heeft geen groente meer te willen. Af en toe wat maar hij is ineens zeer kritisch over alles wat richting zijn mond gaat. Nou ja ik ga er geen strijd van maken. Is een fase en gaat wel weer over.

Verder is het wel een fruitmonster dus hij eet genoeg gezond. Helaas is de fruitafdeling in de supermarkt voor hem een soort snoepafdeling. Hij vind alles lekker en wil ook alles hebben. De druiven waren in de aanbieding dus ik nam ze mee (nadat hij ze aanwees en riep: die!)
    En miepen tot ze afgerekend waren. Heb bij de uitgang al een trosje losgehaald en die heeft ie heerlijk opgevroten.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo meiden...

Op pijnlijke borsten en moe zijn na , geen verdere kwaaltjes. Maar moet zeggen dat ik bij B. Misselijk ben geweest vanaf week 7/8 tot 20... Vooral in de avond rond 16 uur begon het en niks bleef meer binnen.

Hoe gaan jullie het doen met de kinderwagen ? Ik heb een dure bugaboo Buffalo nieuw gekocht voor B met alles er op en der aan en vind het zo zonde om een nieuwe (al dan niet tweedehands) te kopen. Als ik een duo wagen koop wordt het sowieso de bugaboo donkey dus dat zijn weer een hoop centjes denk niet dat ik man zo ver krijg. Maar ik denk dat B ook niet een type wordt dat lekker op zown bord blijft staan... Dragen is voor mij niks. Ach ik heb nog even om het allemaal te bedenken ;)

B is een aapje geworden :$ hij klimt letterlijk overal op. Hij staat zo op de rand van de box of op de salon tafel (hebben een tafel met een "plank" eronder). Probeert zijn bed uit te klimmen wat gelukkig nog niet lukt zijn benen zijn niet lang genoeg haha.

Veder hebben wij vandaag voor het eerst samen geverfd met zijn grote zus. Ik moet zeggen ging echt goed voor zown kleintje haha. Zaterdag of zondag gaan we een mooi schilderij verfen (naja de kids) voor op de muur bij de trap. Die is zo kaal namelijk. Vind wel leuk een mooi canvas doek met lijst er om heen.

Na het verfen moest B wel onder de douche. Hij wilt niet meer opgetild worden in de douche. Zelf zitten en spelen. Dus B had de grootste lol met zijn zus in de douche. Jullie willen niet weten hoe mijn badkamer daarna er uit zag ;):p

Nou meiden ik ga slapen ben kapt en B is al 100 keer wakker geweest zou wel een kort nachtje worden.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Goedemorgen dames... Nou ik ben misselijk pffff al 2x gespuugd zo voelden dat dus &#128513; even snel wat eten dan is het weg...

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O Pluisjes, ik herinner me die ochtenden ook zo goed ;)
    Ik kreeg nooit wat door mijn keel tot een uur of tien. Sterkte ermee. En als het te gek word... emesafene hielp mij enorm!

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een leuk setje Alyssa, heel lief. J. gaat soms staan in bad idd. Ben ook bang dat ie eroverheen kukelt. Maar als ik nee zeg gaat ie meestal gauw weer zitten. Ik heb laatst een bibabad gezien, omdat wij een douche hebben is dat wel leuk zo'n badje die je op de grond zet. Maar dan moet mijn man hem badderen want ik moet rustig aan doen met bukken. Hij gaat nu nog in het standaard babybadje, daar zit hij in want liggen vind ie niks en past ook niet meer;) Maar voor mij nog wel ideaal omdat ik dan niet hoef te bukken en tillen.

Mi, wat komt het dan dichtbij hé als de klossen bezorgd worden... ik snap je zenuwen, maar hé jij gaat gewoon een supermakkelijke en vlotte bevalling doen! No worries :D

Wat grappig Phillys. Leuk een jaargetijde-'lotgenoot' :D
    Een wiegje kan idd ook, had ik ook bij J. Maar vond jij het niet zwaar tijdens de nachten steeds eruit moeten om je kindje te pakken?
    Spannend trouwens je echo binnenkort, gelukkig geen hele week meer wachten hé! Voel je je goed verder?

Oh Pluisje, rot gevoel hé dat overgeven? Maar aan de andere kant, de kwaaltjes klinken wel goed... het gaat dit keer gewoon goedkomen met je zwangerschap!!
    Mijn misselijkheid is helaas nog steeds niet helemaal weg. Het kan de hele dag door ineens opspelen, met bijbehorend gevoel dat ik echt moet overgeven. Maar ik wil dat pertinent niet meer, heb er een beetje fobie doorgekregen. Gelukkig kan ik me nog inhouden, vaak met veel moeite, maar ben dan zo blij dat het afzakt.

Ik weet het nog niet met de kinderwagen. Zo'n dubbele lijkt me super, maar het is ook wel een hele aankoop. We zijn al een poos hard aan het sparen om te kunnen verhuizen over iets meer dan anderhalf jaar. Ik wil na de geboorte van de tweede een halfjaar ouderschapsverlof opnemen, dat is onbetaald. Dus dan moeten we al zuinig aan gaan doen. Maar ik heb nog een draagdoek liggen, dus ik kan de jongste dragen en de oudste zoals ik nu ook doe in de kinderwagen zetten en de boodschappen in de bak eronder laden. En anders mijn man alleen de boodschappen laten doen.

Morgen moet ik naar de bedrijfsarts, ik heb namelijk mijn diensten wat laten aanpassen. Ik hou die lange zware diensten niet vol, en krijg last van mijn buik bij veel bukken en gehurkt zitten. Wel spannend een beetje, ben nog nooit bij zo'n bedrijfsarts geweest. Lees wel vaak dat ze voorzichtig zijn met zwangeren. Hebben jullie er ervaring mee?

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mvj, ik snap het ook niet waarom mensen zo wreed kunnen zijn.
    In ons dorp is een lading met syrische vluchtingen gekomen, haast allemaal christenen.
    Hebben ze zoveel meegemaakt, moesten ze ook nog op de vuist in het azc met moslims uit afrika.
    Sprak gisteren een vrouw met haar baby in een draagdoek uit syrie, ze zei voor hem heb ik mijn laatste centen gegeven aan een mensenhandelaar om hier te komen, en dan noemen ze mij gelukzoeker.
    Ik ben gevlucht uit mijn land want wordt overgenomen straks door I.S, die worden aangedreven door de amerikanen, tig amerkaanse busjes en jeeps rijden daar, ze heeft het allemaal met eigen ogen gezien, haar man is ontvoerd en gedood omdat ie in het leger zat van Assad. Horror verhalen!
    Ik ben vrijwilliger bij het Coa, als taalmaatje.

Het doet mij pijn om al die mensen levensloos aan het strand te zien aan spoelen.
    VRESELIJK :(

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Oei Alyssa, Cambridge, das een crasher he. Het is wel effectief maar als je terug gaat naar je oude levenstijl.... jojo. Spreekt uit ervaring.
    Lukt je het niet om gezonder te eten en wat meer te bewegen? minder geraffineerder koolhydraten?
    Je dochter ziet er weer prachtig uit, mooi setje!

Mi, zooo dat gaat snel! je krijgt gewoon een super bevalling!

Blauwoogje, ik zou gewoon lekker de draagdoek gebruiken, scheelt je weer onnodig gelduitgaven.
    Zoveel voordelen met draagdoek.

Phillys ik duim nog even door, op een goede echo met een mooie gegroeid mini beebje en een kloppend hartje.

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #690 blauwoogje90, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt: 2 sep 2015
    Wat vreselijk Corina wat die vrouw heeft meegemaakt:( Heftig allemaal. Wat goed van je dat vrijwilliger bent bij de coa, wat houdt dat in taalmaatje?

Het is verschrikkelijk als je moet vluchten en bang bent. Er zijn al zoveel mensen gruwelijk vermoord. De meesten mensen willen het liefst ook in hun geboorteland blijven, maar het wordt ze onmogelijk gemaakt. En dan nog niet te spreken over de trauma's die mensen eraan overhouden.

Er is genoeg geld voor iedereen, als het maar eerlijk werd verdeeld...

Ik had een oom die moest vluchten en verschrikkelijke dingen heeft meegemaakt. Ik was een kind dus werd me niet alles verteld. Helaas zijn ze na 7 jaar huwelijk gescheiden. Vind ik nog steeds jammer, was altijd gek op hem.

Hoe gaat het nu met je Corina? Knap je al iets op?

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Uurtje in de week naar je '' taalmaatje'' toe. Onze taal en traditie's leren. Ze kijkt nu al uit naar sinterklaas en zijn zwarte pieten. haha :D
    Deze vrouw heeft een talenknobbel, ze spreekt vloeiend engels, dus het communiceren gaat makkelijk.

Nou en of, zoveel. Moet je voorstellen dat wij zouden moeten vluchten voor ons leven en dat van onze kinderen te moeten beschermen.

Tuurlijk is er geld genoeg..

Gaat gelukkig de goede kant op, 2,5 week geleden. Loop nog steeds mank maar het gaat beter, minder pijnlijk. Zwelling is zo goed als weg, maar nog wel blauw,geel paars..

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Wat leuk Corina, een taalmaatje zijn! dat lijkt me ok wel wat, of iets bij een voedselbank ofzo, beetje zingeving kan geen kwaad..

Oeh klossen binnen Mi? :) nou wat Blauw ook zegt, komt helemaal goed! we sturen je allemaal positieve vibes toe meis ;)
    Het lijkt soms net of je met Levi onze T. beschrijft, ook een groentemiepje maar een onwijs fruitmonster, als ie de fruitschaal ziet wordt ik er altijd naartoe becommandeerd, ik verstop hem inmiddels tijdens avondeten.
    oja en wees voorzichtig met je druiffies hoor, las een artikel over stikgevaar bij druiven/spekkies/cherry tomaatjes. Weet je ws al maar zeg het toch maar even, vind het altijd zo eng met die ronde dingen.

over verstoppen gesproken, ik heb net via MP nijntje verstoppertje geregeld voor een tientje, nieuw in folie :) dan moet je dat apparaat van een konijn ergens verstopper en dan roept nijntje iets van 'hier ben ik' ofzo en dan gaan we zoeken :) lol..

Ha seizoenen,mja ik ben een alle-seizoenen mensch ;) ik kan vreselijk genieten van een zomeravond, lekker buiten zitten met een rosétje, in de toekomst tot laat nog buiten met een fikkie erbij (willen de tuin uitbreiden met een lounge gedeelte en haardje). Herfst begint voor mijn gevoel bij 11 november als alle kindjes weer langs de deuren komen, gezelliiiiiig, indd met warme choco erbij *zalig* onder je fleece'je ;) njam

poeh die walking dead is me echt te bloederig hoor, sons of anarchy is leuk om te volgen Mi en veel seizoenen op netflix.

Volgens mij zie je met de boze buien wel het verschil tussen de meiden en de jongens :D jongens zijn wat relaxter denk ik ermee, ten minste, dat hoop ik... als ik T. straks gillend en spartelend op de vloer in de supermarkt aantref dan moet ik er maar naast gaan liggen denk ik ;)

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha Levi heeft ook buien. Als hem iets niet zint Dan roept hij heel hard en trekt een vies gezicht. Maar als ik zeg: stel je niet zo aan. Dan houd hij op. Tenzij hij moe is dan is hij wat meer aan het roepen. En dan bedoel ik hard! roepen.

En hij wijst overal naartoe en als je niet meteen kijkt pakt hij je bij de kin en draait je hoofd ernaartoe. Hij weet echt wat ie wil. Denk dat meiden wat meer 'kattiger' zijn maar die van mij heeft ook zeker een pepertje in zijn reet :D

inderdaad weet ik van de druiven en cherry tomaatjes. Ik hak ze altijd doormidden.

Sons of Anarchy...zal het onthouden hahaha is het spannend?

Corina, wat moeten die mensen veel doorstaan. Vreselijk. En wat goed dat jij een taal maatje bent!

Nu niet meer van de trap vallen hoor. Krijg je wel een beetje hulp thuis? Zijn de kids nog lief voor je?

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kijk mama! Ik kan wat nieuws!

Bijgevoegde bestanden:

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Krijg net bericht. Mijn vader is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht met pijn op de borst. Ze gaan nu proberen net dotteren te versnellen. Was tot nu toe uitgesteld vanwege vakantie tijd.

16. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ai getsie wat spannend allemaal, met versnellen bedoelen ze misschien morgen al of?...

bah sterkte meid, al die spanning ineens..

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
  18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    He jakkes Mi. Sterkte!

Casper kan hetzelfde nieuwe kunstje haha....

Wat een gedoe he met al die vluchtelingen. Nu gaat er weer zo'n intrieste foto rond van dat aangespoelde ventje, uit ws Syrie, van amper twee jaar oud......kan er niet naar kijken, tranen springen in mijn ogen....! Wat riskeren die mensen toch een hoop om hier te komen...

Nou, hier niet echt driftbuien, maar vieze gezichten kan ie wel trekken hoor als iets hem niet aanstaat. En eten gaat ook iets minder goed.....hij krijgt weer wat tanden. Ze sluiten niet aan op zijn voorste 4 tanden, dus lijkt wel een kies.....zijn hoektanden zijn het niet namelijk, ligt verder naar achteren het rode puntje. En dus ook de bijbehorende vieze poep die je heel snel moet wegvegen want de billen zijn er in no-time rood van.....zo zielig.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,7 KB
      Weergaven:
      0
  19. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh bah mi wat een rot nieuws! Hopelijk is hij morgenvroeg gelijk aan de beurt! Ik heb het in mijn familie ook een paar keer meegemaakt, veel sterkte! Knuffel!

Yinthe haar kunstje is dansen... Vooral op sexy als ik dans hihi

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha Alyssa, daar wil ik een filmpje van zien ;)

O sandra zo grappig hahaha

Voor nu is alles rustig. Hij ligt aan de monitor en heeft weer allerlei testen gehad. Ze gaan nu overleggen met Arnhem waar het dotteren plaats gaat vinden. Wanneer weet ik nog niet.

Deel Deze Pagina