**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nou Corina ik heb me ook aangemeld hoor, ten minste, ik heb informatie aangevraagd of er iemand, bijv een andere moeder, in mijn woonplaats hulp nodig heeft als taalcoach of iets anders..
    Neem jij gewoon je kids mee naar dat adres Corina of hoe werkt zoiets? ik heb geen oppas overdag.

Kwam op de telegraaf die foto tegen van dat jongetje die uit het water wordt gedragen, kan het niet van me afzetten, het zal je kind zijn zeg.. Mijn hart voelt letterlijk wat zwaarder als ik dat soort dingen zie, vreselijk.

Bednest is indd duur ja, buitensporig ook want zoveel stelt het ook weer niet voor allemaal maar goed, je kan het ding in alle standen zetten zeker. (je kan ook gewoon een boek onder het uiteinde plorken , opgelóóóst ;) )

bah nu kan ik straks zeker weer niet slapen. Gezeur op mn werk, nu ellende op het nieuws. zucht..

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    op zn kop staan heb ik ook een foto van maar kan m niet vinden! andere foto posten lukt even niet vanaf mn pc. tokens missing ofzo.. Hier ook een danser! los op K3 en de big bugs band, geweldig. swingen met zn kont, armpjes in de lucht, heerlijk.

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Fijn mi!

Ik was vergeten te zeggen dat we gisteren naar de dokter zijn geweest omdat we vermoede dat ze weer oorontsteking had. Ze had geen ontsteking maar wel een irritatie en een hele rode keel. We worden eindelijk Doorgestuurd naar een kno. Haar neusamandelen zijn ook groot... ben benieuwd wanneer we terecht kunnen!

Ja corina het is inderdaad een crashdieet. Een behoorlijke ook, ik moet gewoon eerst er wat vanaf hebben en dan een nieuwe levensstijl aan gaan leren. Ik begin maandag en dan stop ik ook gelijk met roken.. of nou ja.. ik ga over naar een pijpje.

Ik word ook echt beroerd van al die foto's momenteel op Facebook, ik ga ook eens kijken of ik iets kan doen

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Verschrikkelijk ja. Ik ben tijdens het journaal opgestaan en jankend weggelopen. Tijdens de zwangerschap komen die dingen sowieso harder binnen. Ondanks dat ik de foto al op fb had gezien. Wil mijn ogen absoluut niet sluiten voor deze ellende maar voor nu is het voor mij wel even beter.

Gisteren denk ik oefen weetjes? Kwamen krampen opzetten om de vijf minuten. Echt een golf met hoogtepunt en dan zwakte hij weer af. Heb vandaag ook best buikpijn. Beetje gezeur. Misschien weer indalen... of ja...eigenlijk ook normaal nu he dat het een beetje gaat oefenen.

Maar ik lag in bed en dacht: nee nu niet hoor! Ben veel te moe! Heb geen zin nu. En ik heb mn tas nog niet ingepakt, kamer is nog niet klaar, wieg staat nog niet en de traktatie voor kraamvisite moet ik nog maken.

5. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh Mi, ik heb hetzelfde als jou. Ik zag het gisteren vluchtig op journaal, maar mijn zusje belde toen net dus had ik verder niets gezien. Maar goed ook dacht mijn man, zei hij later, want hij weet hoe heftig ik dat vind. Maar vanmorgen, ik was aan het werk, duwt een cliente van me de voorpagina van de krant onder m'n neus. Ze besefte te laat dat voor mij nu te heftig is, ben al emotioneler vanwege de zwangerschapshormonen. Heb me nog weten in te houden, maar toen ik weg was ben ik letterlijk in huilen uitgebarsten. Heb nu nog de tranen in m'n ogen. Ik vind het zó erg!

Ik vind het heel mooi Corina dat je dit doet voor je naasten. En wauw, Roos, wat goed van je dat je je hebt aangemeld! Wat een topgirls zijn jullie!

Hoe gaat het nu met je pa Mi? Heftig zo ineens gisteravond.
    En wat spannend die krampen bij jou. Kunnen heel goed al oefenweeën zijn.
    Maar hij mag nog even blijven zitten van jou dus, gelijk hoor! Het is veel fijner als je alles af hebt.

Hé, weer een oorontsteking bij je meisje Alyssa. Ben blij te horen dat jullie nu eindelijk worden doorgestuurd. Arme Yinthe...

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ben benieuwd wat de kno arts van plan is Alyssa!

Blauwoogje, ja verschrikkelijk he. Nu dwaalt er weer een foto rond van het jongetje nog in leven en lachend met zijn teddybeer... kan het nauwelijks typen nu. Bah.

Net is hij met de ambu naar Arnhem gebracht want daar hadden ze ineens plek om te dotteren vanmiddag. Dus spannend! Maar dan is het wel mooi gebeurd. Hopelijk helpt de stand.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben ons vandaag aangemeld https://www.facebook.com/Gastgezinvoorvluchteling

Kinderen op hun niveau uitgelegd wat er aan de hand is en wat wij eventueel zouden kunnen doen. Iedereen was het er mee eens, dus formulier ingevuld!

8. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Leuk mvj! wat goed!! heb je je aangemwld voor steun overdag/praktische zaken of ook echt voor mensen in huis?

Dit laatste is mij iets te spannend en te weinig ruimte over voor gezinnetjes erbij etc.

Is je paps nu gedottert Mi? goed gegaan??

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan ons wel aanmelden als crisisgezin voor kinderen. Hoe het praktisch moet? Geen idee... Zien we dan wel!

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Stoer van jullie mvj!

Mijn vader is gistermiddag gedotterd ja en alweer thuis. Nu aansterken. Hij had gisteravond wel koorts. Ziekenhuis gebeld. Misschien een infectie opgelopen. Even afwachten weer.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heftig zeg MI! Trek je het allemaal een beetje?

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    ja hoor. Wij zijn met zijn allen een nogal nuchter gezin :D gisteren met zijn allen in het ziekenhuis zitten we lekker te keten hahaha
    Dat maakt het makkelijker dan allemaal te doen alsof de persoon in kwestie al op sterven ligt ;) mijn vader is net zo.

Wel een beetje nerveus natuurlijk voor de a.s. bevalling. En ik moet nog best veel doen. Kom er gister ook achter dat mijn rijbewijs verloopt per 15 september dus dat komt er ook nog bij!!!! Geboortekaartjes, babykamer is nog steeds niet af. Pfffff

Gelukkig heb ik wel zo'n beetje alles een grote beurt gegeven. Van het weekend komen de klossen onder het bed en dan dus de slaapkamer en badkamer nog even flink en dan is alles gedaan. Hoef ik het alleen nog bij te houden.

13. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat goed zo'n iniatief mamavanjuul!

Fijn dat je vader nu gedotterd is Mi. Alleen wat minder dat hij koorts kreeg, is er inmiddels al duidelijkheid over de oorzaak?

Ik heb pasgeleden aan mijn teammanager gevraagd of ze 2 clienten uit mijn route wilde halen omdat ik de ochtenddiensten anders niet volhoud. Door het lange staan, hurken en bukken kreeg ik een pijnlijke druk op mijn onderbuik. 1 client kon overgenomen worden door een collega, maar de andere client moest ik ruilen met een 'lichtere' client uit een andere route. Prima, zo kan ik het gelukkig beter volhouden. Er zijn namelijk nog genoeg momenten waar ik buk en hurk, en ook mijn buik voel, maar ik wil niet over alles klagen en gewoon mijn best doen.
    Al met al werk ik hierdoor 2 a 3 uurtjes per week minder.

Nu moest ik gisteren naar de bedrijfarts van mijn teammanager. Prima, snap ik.
    Nou, ik heb dus mijn klachten omschreven aan de ba. Maar terwijl ik zat te vertellen vertrok hij zijn gezicht steeds. Dat vond ik heel raar, omdat ik het gevoel kreeg dat hij me niet geloofde. Hij zei letterlijk dat mijn werk niet zwaar is, zeker geen diensten van 6 uur. (Ze zijn kortgeleden zelfs 7 uur geweest en er zit sowieso geen pauze in). Want een echte werkdag is 8 uur. Dat ik last kreeg van mijn buik tijdens de werkzaamheden waarin ik veel moet bukken en gehurkt zitten vond hij heel vreemd met 14,5 week. Ik zei zelf dat ik het ook vroeg vond en vorige week aan de vk vroeg of dit al kon. Ze heeft heel duidelijk gezegd, mijn man was erbij toen, dat dit zeker kon en een teken is van teveel doen (ze zei zelfs: als ze moeilijk doen op het werk mogen ze ons altijd bellen). Hij bleef zeggen dat ik nog prima mijn werk kon doen. Ik werd toen heel boos en heb letterlijk gezegd: 'Ik vind het niet menselijk wat u nu doet. U doet mijn klachten af als niks. U bent een man dus u kunt al niet weten hoe een zwangerschap voelt. Ik wil dat u de verloskundige belt, dan kunt u het zelf horen.' Hij zei dat ik niet erg aardig tegen hem deed. Ik zei: 'Nee maar dat doet u ook niet. Ik wil dat u nu belt'. Dat deed hij dus, er kwam wel een receptioniste aan de lijn, maar er was geen vk aanwezig. En ineens draaide hij om als een blad aan een boom. Hij vroeg hoeveel uur ik dan kon werken en wat ik niet meer kon. Dit heeft hij opgeschreven en hij vroeg wat ik daarvan vond. Ik zei heel mat dat het zo goed was. Tenslotte zei hij toen ik wegging: 'Ik wens u een goede zwangerschap toe en maak er een mooi kind van'. Met zo'n grijns op zijn gezicht.

Ik was helemaal van slag op de terugweg naar huis. Ik was zo ontzettend boos. Ik vond het zó schofterig! Thuis hele verhaal aan mijn man verteld en die zei: 'Als jij niet voor jezelf opgekomen was had hij je volledig aan het werk gestuurd.'

Geloof me, ik vind het nog best vaak moeilijk om voor mezelf op te komen. Dus dat ik gewoon kwaad ben geworden op iemand die toch boven je staat vind ik achteraf ongelofelijk :D Mensen die me goed kennen weten dat ik een rustig persoon ben, een meegaand en meelevend iemand. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn werk, ik weet dat heel veel clienten blij met me zijn. Ik ben iemand die weinig ziekmeld en altijd op tijd is. Mijn teammanager zei na mijn eerste zwangerschap dat ze het bijzonder vond dat ik tot het einde toe gewerkt heb, ik kreeg toen een heel leuk kaartje als bedankje hiervoor. En nu heb ik het idee dat ze me lastig vind omdat ik me al 'zo vroeg' gedeeltelijk ziekmeld. Ik werk nog steeds alle diensten, alleen mijn 2 ochtenddiensten zijn wat aangepast.

Sorry meiden voor mijn lange verhaal:)

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oo Blauw, van je af laten glijden. Dit is gewoon een eerste klas lul! Zonder inlevingsvermogen en waarschijnlijk kijkt hij alleen maar naar de centen.

Je kindje in je buik heeft nu een moeder nodig die voor zichzelf en haar lijf opkomt. Als het mis gaat doordat je te veel vergt van jezelf zal die vent er niet rauwig om zijn denk ik. Niet zijn pakkie an. Jouw lijf geeft niet voor niks signalen af dat je rustiger moet doen.

En echt waar, spreek uit ervaring :D de tweede zwangerschap is veel zwaarder. Je lijf is eerder op en je hebt thuis nog een dreumes lopen dus je kunt niet gaan liggen wanneer je wilt.

Goed van je dat je hem een veeg uit de pan hebt gegeven

15. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Wauw Corina, Roosjuh en Mvj.. wat goed van jullie! Toppers :)

Mi, wat erg van je vader zeg! Hopelijk gaat alles goed nu en knapt hij snel op! Heel veel sterkte.

Blauwoogje, jij hebt het super gedaan meid! Helemaal goed. Zo knap van je! Opkomen voor jezelf is bij zo iemand ook heel moeilijk! Zou ik ook vinden hoor. Ik heb de vorige zwangerschap een week plat gelegen met de 16 wk om een nog steeds onverklaarbare reden (jankend en niet kunnen lopen). Daarna kreeg ik erge last van mijn bekken en dacht dat ik op het kdv nog wel gewoon fullltime kon door werken. Toen het echt niet meer ging moest ik naar de bedrijfsarts en daarna heb ik vanaf een week of 19 niet meer op de groep gewerkt maar 3x 4 uur gewerkt op kantoor. Hij was super relaxt en heeft me heel goed geholpen! Dit heb ik volgehouden tot aan mijn verlof! Ik zou zeggen.. geniet er van en gewoon rustig aan doen! Denk maar aan dat mini mensje in je buik die goed moet groeien!

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hulde voor diegene die zich inzetten voor de vluchtelingen!

Blauwoogje....wat een eikel is die bedrijfsarts.....die zitten er ook niet voor jou welzijn maar voor die van het bedrijf.....heb je niets aan dus....goed dat je voor jezelf bent opgekomen.....zwanger zijn is niet niks!

Mi...spannend de laatste loodjes!!! Ben zo benieuwd of hij op Levi gaat lijken :). En sterkte met je vader! Zal wel goed komen!

Ik ga morgenochtend de katjes ophalen, ben zo benieuwd hoe Casper er op gaat reageren...en onze hond hihi....

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaa zo schattig! Die kleine mauwtjes...

Zo, vanmiddag de vluchttas ingepakt en een logeertas voor Levi :D
    Vanavond aan de adressenlijst voor de kaartjes gewerkt. Heb er veel geschrapt die bij Levi een kaart hebben gehad maar waar we niks van hoorden. Dus huppa, geen kaart meer hoor.
    Dan gaan we morgenavond ons even buigen over de lay-out van de kaart.

Toch weer wat kunnen doen :D

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Vluchten kan niet meer Mi ;) Iemand had het laatst al eens gevraagd maar kan me het antwoord niet herinneren, zijn jullie er al helemaal uit over de naam? Fijn dat je vader nu is geopereerd, kan maar gebeurd zijn.. hopelijk zakt de koort ook snel af, wie weet krijgt ie preventief al wat antibiotica?

en Phillys had jij nu niet binnenkort een echo? het is nu twee weken later bijna toch??

En hoest met jou Kinderwens, alles nog goed met buikkie en eigenaar??

Pluisje ook alles oké? kwaaltjes zijn toch een goed teken he, lijkt er toch echt op dat alles blijft plakken en kleven ;) fijn meid.

Blauw wat knap van je joh, als ik een karakterinschatting mag maken durf ik wel te zeggen dat je even buiten je comfortzone zat daar, maar ja het gevoel van onrecht wint het dan he. Goed dat je hem even terug op zn plek hebt gezet. Hij staat echt niet boven je hoor, hij gedráágt zich alleen wel zo. Sterker nog hij hoort mede jouw gezondheid te bewaken, maar goed hij wordt aangesteld vanuit het 'bedrijf' dus hij moet de belangen van je bedrijf ook behartigen... dubbele pet syndroom voor meneer de BA ;)

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ik ben 1 sept begonnen met mijn afvalplan. Gezond eten, geen snoep/koek/chips/frisdranken, dan kom ik al een heel eind maar duurt ff. vooral aangezien ik graag uitzonderingen maak ;)
    Maaarrrr gezonde start gemaakt met broodje ei en 1 1/2 broodje avocado, T hapt meteen wat stukjes avcado mee, brainfood!!
    ben dinsdag gestart op 80,2 en zat gisteren al in de 79 nogwat dus vind t mooi zo, half kilootje/ 1 kilootje per week eraf en zo gestaag verder.Ergens met kerst uitkomen op 72 zou mooi zijn...

T vind het leuk om buiten te spelen met de sleutels en dan priegelt ie aan de deur... het regende net dus ik dacht komt ie eindelijk binnen, mooi niet he, dikke tranen meneer wil buiten in de regen blijven staan. Nouja..

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel goed van je blauwoogje! Het is zo belangrijk om naar je lichaam te luisteren!
    Tijdens mijn eerste zwangerschap zat ik met 25 weken voor 50% in de ziektewet. Kleintje was altijd zo ontzettend druk, dat ik nauwelijks sliep. Ben toen bijna flauwgevallen op mijn werk van de vermoeidheid. Ben toen naar huis gestuurd. Daarna elke dag om 13.30 naar huis, sliep ik van 14 tot 17 uur en om 23 uur weer.

Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik halverwege ook in de ziektewet gezeten ivm slapeloosheid. Maar daarna weer volledig aan het werk gegaan en verlofuren gebruikt om eerder naar huis te gaan etc.
    Oh en mijn rechten gebruikt: Uur extra pauze etc.
    Dan kon ik mooi een uur eerder naar huis.
    Zo heb ik het volgehouden tot 4 weken van te voren.

En de laatste zwangerschap heb ik de eerste 13 weken volledig thuis gezeten en werkte ik ook maar iets van 50%. Ook vanwege vermoeidheid.
    Weet je, het kon me niks schelen....werkgevers krijgen alles doorbetaald via het uwv en mijn kleintje was echt wel belangrijker hoor!

Deel Deze Pagina