Zo wat eer ie veel zeg! Hier krijg ik er nog steeds niks van melkproducten in. Gisteravond ontdekt dat hij vanille vla dan wel wil. Maar met melk, optimel, yoghurt, yoghi hoef ik niet mee aan te komen. Hij zit nu in de neofobie fase geloof ik... alles word kritisch bekeken wat er aan eten komt. Groente proeft hij wel maar dan trekt hij een vies gezicht en haalt het uit zijn mond. Maarja...we schenken er weinig aandacht aan. Gaat wel weer over. Is een fase. We houden het luchtig en gezellig aan tafel. Hij krijgt gewoon nog zijn toetje. Geen probleem. Denk hoe meer we paniekerig gaan doen dat hij niet wil hoe erger je het maakt. Hij is wel gek op aardappelen en vlees. En als ik nasi of macaroni maak dan eet hij de groente er wel bij op. Beetje gekke kuren heeft ie Verder eet hij goed zijn brood, drinkt veel, eet drie stuks fruit op een dag (fruitmonster) dus hij krijgt zat binnen.
B eet serieus alles. Maar vol is wel echt vol bij hem. Als hij niet meer wilt laat die dat duidelijk merken : eten uit zijn mondje halen of gewoon zijn mond niet open doen melk producten vind die wel lekker alleen half volle melk moet wel iets warm zijn anders moet die het niet. Ei vind die bijvoorbeeld helemaal niks maar een roerei door de nasi eet die wel weer. En ja hij eet heel veel stel hij heeft een half uur geleden gegeten en ik ga nog iets eten en hij speelt al komt die helemaal naar mij toe gekropen met zijn mond open en maar die die die en eet die zo nog paar hapjes brood mee Chips heeft die van de week voor het eerst gegeten (was niet echt de bedoeling eigenlijk maar goed) nou dat vond die toch lekker een nibbitje. Zijn zus had een schaaltje en zat hem dus steeds te voeren. Eigenlijk wil ik dat nog niet maar van 1 keer gaat die niet dood B is dan wel weer een miepert met drinken ; water een paar slokjes bij zijn fruit meer niet , dix SAP vind die lekker maar daar houdt het ook bij op. Ja joghi optimel of warme melk. Maar een vruchten sapje of iets gruwelt die van Maar zoals ik al zei : hij is ook zo druk dus zal wel veel honger hebben en zal straks ook wel wat minder worden. Op dit moment eet hij beter als zijn zus bij haar is het drama wilt niks lust niks. Ik maak er geen strijd meer van maar leuk is anders.
Aaaaa wat een ondeugend koppie zit daarop!!! Ook een fruit tiepje geworden dus Hier is meneer ook heel erg grenzen aan het opzoeken. Je ziet hem nadenken. Roept 'uh uh!' kijkt boos en schud zijn vingertje van 'nee nee' en dan gaat hij schaterend dat doen wat hij dus niet mag. Donder!!! Inmiddels een soort van aanpak ontdekt. Eerst waarschuw ik. Maar stopt hij niet dan pak ik hem stevig bij een arm, trek hem er weg, dwing hem tot zitten op zijn billen en pak hem ferm bij zijn kin. Dan zeg ik: nee, dat mag niet. Dit is de enige manier waarnaar hij ook daadwerkelijk stopt (voor een half uur of langer) en hij begint dan ook echt te mopperen/miepen. Ein de lijk snapt hij dan dat het niet iets 'leuks' is als ik boos moet worden. Langzaam aan komen we er wel maar het blijft een draak. Zijn vader was de grootste ondeugd in het land werd mij toen we verkering kregen al gemeld door familie en kennissen (haalde van alles uit en luisterde voor geen meter) dus ik heb aardig wat werk aan de winkel vrees ik
Mi, las dat je vader geholpen is, hoe gaat het nu met hem? Mvj 13 maanden bv, applausje waard! Tijd voor een nieuw hoofdstuk, jij je lijf weer voor jezelf en je man! Pluisje, zo lichtgewichtje, maar idd als het genetisch bepaald is.. je zegt dat zijn vader ook zo is, eten als een slootgraver en nog super slank zijn. Zijn eetschema lijkt mij niet verkeer, pas wel op met yoghi, bomvol suiker. Haha Yuri is ook gek op nibit, in het weekend mag dat. Alles wat zijn zus krijgt, krijgt hij ook uiteraard. En ook heel herkenbaar, hier eet ie ook beter als zijn zus. Zal even lijstje neer zetten kun je vergelijken, volgens mij scheelt het niet veel. 7:00 Beker drinken 200 cc thee,melk of yoghi 2 volkoren broodjes met smeerbaar beleg. 11:00 fruit 2 stuks, in stukjes gepureerd, ja nog steeds haha +drinken 12:00 broodje beleg, drinken 200 cc en op bed. 14:00 Liga, soepstengel of eierkoek +drinken 16:00 multi granen koek of iets in die richting 18:00 bord vol warm eten, geen potje maak alles zelf + toetje meestal yoghurt. 20:00 fles melk met pap en op bed. en dan flikt ie het soms ook nog snachts wakker te worden.... met honger... kind eet meer als mij. Pfff nog meer terror kids hier dus. Blij dat Yuri niet de enige is. Meneer vond het grappig een strook behang van de muur te trekken en grijnzen wat ie deed. Holy moly. Nu dus ook nog behangen en schilderen want ben geen gekke gerrit dat ik alles doe. Ene wand behang, andere verf. Yuri is voor het eerst naar de kapper geweest, zal ff een fototje plaatsen van zijn nieuwe look
Ja ik heb een lichtgewichtje hihi... Hij heeft wel vanaf zijn geboorte zijn lijntje gevolgd dus is echt zijn bouw. En idd papa is ook slank met zijn 65 kilo . Sommige momenten is die wel een beetje mager naja mager ook weer niet maar dan zie je gewoon dat die nog slanker oogt. Dan is die dus in cm gegroeid maar weinig in gewicht. Je ziet dan later weer dat dat iets bij trekt. Ik merk het aan zijn ribbetjes en gezichtje. Grappige is hij had altijd een bolle toet echt een ronde dikke toet , maar nu krijgt die echt vormen in zijn gezicht en is die ook "normaal" geworden zeg maar. Maar op het moment vind ik hem een beetje dunner geworden. Als hij in zijn naakie zich uitstrekt zie je weer echt zijn ribben , terwijl dat een paar weken terug niet zo was. Maar goed hij is absoluut niet eng mager ofzo , gewoon heel fijntjes (smalle schoudertjes en heupen net als papa) en smal. Weinig tot geen baby vet gehad (alleen nog iets boven beentjes). Ach hij is hardstikke gezond , groeit perfect. Het is alleen lastig met kleding kopen , ik kan echt niet alle broeken kopen. Shirts ook niet. Broeken moeten echt smal zijn. Shirtjes ook , liever iets langer model en dan smal. Vaak is het namelijk breed en kort. Ben voor hem ook altijd wat meer geld kwijt omdat ik wel vind dat kleding mooi moet zitten. Joghi geef ik ook niet elke dag hoor thee vind die hier niet veel aan. 2 slokjes en dan bah. Een slokje uit mijn glas vind die wel interessant ik denk als die zo goed kan drinken uit een beker dat hij meer gaat drinken teminsten gevarieerder. En Corina ze eten inderdaad wel redelijk het zelfde... En wat een lekker koppie heef hij Ik denk dat het ook echt de leeftijd is hoor , dat ondeugend zijn. B kan ik ook geen seconde uit het oog verliezen. Boven zijn alle plak plinten van het laminaat al los (hoe krijgt die het voor elkaar) hij trekt ze er zo af en kruipt er mee door de slaapkamers , nu plakken ze niet meer. Ook is hier de klim fase aangebroken , overal probeert die boven op te klimmen. Maar o wat geniet ik van hem . Op werkdagen , mag hij voor de tv in zijn stoel ontbijten. Zo kan ik ook rustig eten en mijn op maken en klaar maken voor werk. Baby tv op en meneertje eet en drinkt alles lekker op zijn gemakje op. Wel alles 1 voor 1 geven anders gooit die alles op de grond. Maar goed op baby tv komen heel veel liefdjes , en zodra dat begint gaat die in zijn handjes klappen. Dat is echt een smelt moment. Helemaal in de tv zitten en mee klappen. Tegenwoordig als die muziek hoort is het of dansen als die staat of in zijn handjes klappen. Als dat geen feest beest wordt. En zo veel kusjes en knuffels. Als ik nu zeg krijgt mama kusje komt die met open mond op me af en krijg ik een kus. Dat is zo genieten vooral omdat hij dus geen seconde op schoot wil zitten , dus dit gaat tussen het spelen door haha. Is die heel druk , kruipt die naar mij toe pak ik hem op zeg mama kusje dan krijg ik kusje en kijkt die gelijk naar de grond en probeert zich er uit te wurmen om weer te spelen haha. Maar zijn zus blijft het einde. Zodra die haar ziet , zijn wij er niet meer. Alleen maar bij haar. Zondag avond stond ze in de douche , badkamer deur open. B. In zijn luier want hij zou daarna gaan douche. Ik loop even naar mijn slaapkamer en ik zie B niet meer. Hoor ik uit de douche allemaal gegiebel zitten ze samen onder de douche te spelen was die dus snel de douche in gekropen bij haar. Ik snel zijn luier afgedaan en ze hebben samen gedoucht. Sowieso is hij gek op douche : hij gaat meestal met papa savonds en die gaat dan vast de douche in om zijn werk handen schoon te boenen en ik kleed ondertussen B uit. Hij kruipt zo de douche bij hem in. Gaat hij onder het gordijn door kijken en hoppa hij is in de douche. Zal binnekort niet meer kunnen want we gaan de badkamer verbouwen van de winter, inloop douche en apart bad erin. Heerlijk. We hebben nu echt een grote badkamer met alleen douche met douche gordijn en wasbak met spiegel. Aangezien mijn vriend tegelzetter is en alles zelf kan doen , scheelt dat ook een hoop geld en was dit het laatste puntje wat we moesten doen sinds we hier in februari zijn komen wonen.
Mvj nog hartstikke mooi trouwens 13 maanden! Sorry als ik soms vergeet te reageren op sommige stukken. Begin een beetje te coconnen en heb moeite om alles te onthouden. Corina, wat is Yuri al een heel mannetje zeg! Hier geniet ik ook van mijn boef. Hij is ook gek op kusjes geven en knuffelen. En hij lacht zoveel! Pluisjee wat dat betreft herken ik veel van mijn zoontje bij jou. Over douchen gesproken... om de avond gaat hij met papa mee onder de douche. Dan kleed ik hem uit op de commode en rent hij zowat op zijn blote gat de douchecabine in. Alleen hij heeft wat ontdekt... Papa heeft ook een piemel... Sinds een paar dagen is het dan steeds: Die! En dan wijst ie ernaar en als mijn man niet uitkijkt heeft hij hem zo te pakken Mijn man tilt hem maar snel op hahaha. Nee dat is niet om mee te spelen. Alleen voor mama
Whaha nou daar is pap mooi klaar meej! Jemig wat een eters jullie boeffies, ze eten gelijk aan een volwassene als ik dat zo lees, ongelooflijk. ons mannetje is niet zon eter
O ik geloof dat ik weer een vraag vergeet Mijn vader is vorige week donderdag weer opgenomen met klachten en die middag gedotterd. Daarna heeft hij dus thuis koorts gehad maar bleek gewoon soort van 'operatie koorts' te zijn. Zijn lichaam moest er even van bijkomen en na twee dagen was de verhoging weer weg. Vervolgens is hij van de week zeer benauwd geweest en stond de ambulance alweer voor de deur. Maar het bleek hyperventilatie te zijn. Hij is een enorme binnenvetter en zo kwam alle spanning van de afgelopen dagen eruit. Hij heeft nu steeds dus van die aanvalletjes maar hij weet nu hoe hij ermee om moet gaan en voelt zich ook alweer wat beter. Nog veel moe en kan slecht tegen harde geluiden. Binnenkort gaat hij naar een praatgroep. We denken dat, dat ook wel goed voor hem is want hij is toch het vertrouwen in zijn lichaam een beetje kwijt. Ook al is hij heel nuchter het doet toch wat met je. En hij zit de komende drie weken sowieso thuis om te herstellen. Kan hij straks vaak op kraamvisite
Mijn moeder tuft wel door tot nu toe al praat ze wel veel van zich af met mij en anderen. Mijn vader doet dat dus niet en denk dat, dat er ook voor zorgt dat het zich lichamelijk opbouwt en eruit komt. Vaak is er veel over praten en even flink uithuilen gewoon beter dan altijd alles inhouden.
Wat een ontzettend schattige foto van jullie saampjes mamavanjuul! Echt lief. Wat is Yuri groot geworden Corina, wat een lief koppie! Moet hier ook nodig eens nieuwe foto's maken, komt er steeds niet van. Ongelofelijk zeg Mi, wat het al niet kan doen als je een binnenvetter bent. Die zie je vaker bij mannen. Er is en wordt nog steeds zo vaak gezegd dat mannen niet mogen huilen. Ik denk dat het wel samenhangt dat er mannen zijn die hierdoor ook moeilijker hun emoties tonen. Echt een gemis, want mannen mogen net zo goed emoties tonen. Dat is juist heel gezond. Goed te horen dat hij naar een praatgroep gaat, het zal best een opgave zijn voor hem waarschijnlijk. Oh en Mi, alle begrip voor je coconnetje! Geeft absoluut niks, wat mij betreft, als je vragen vergeet hoor. Voel je lekker vrij en stort je maar op het belangrijkste; jouw gezinnetje! Wauw, je hebt weer een mijlpaal bereikt zie ik nu. Je mag nu officieel thuis bevallen!! Wat spannend allemaal, je baby mag nu echt geboren worden! Hier van de week eindelijk een stukje kies door bij J. Ik voel aan de andere kant ook een dikke bobbel, benieuwd wanneer die doorkomt. En ineens wil m'n mannetje zelf met de vork zijn boterham eten. Ik ga dat natuurlijk aanmoedigen
Howw soms jammer dat dit zo'n open topic is, kheb gezeur op mn werk grr. Nouja, mijn praatgroepje is mn vent.. is bij jullie de middagslaap ook wel? tis echt niks hier hoor, al heel lang niet meer. Wel moe maar echt slapen doet hij dan gewoon niet. Kheb nog een piratenbootje gekocht voor aan de wand van de badkuip lollig ding. Gisteren zat meneertje prut te eten, stopt vervolgens ook nog een steen in zn mond, ik snel er weer uit gevist uiteraard, en daarna zit ie weer met zn waffel in de blubber! blegh... ben soms net te laat.. drie blauwe plekken inmiddels op zn hoofd, onze dronken stuntpiloot botst overal tegenaan, struikelt overal overheen. Gisteren struikelt ie bij de stoelpoot van zn eetstoel, hup, tand door zn lip. Arme kind liep weer blauw en grijs aan voordat ie weer lucht hapt. Zal blij zijn als ie wat gecontroleerder loopt, balans is nog een beetje zoek. Maar goed hij loopt het hele huis door en als je dus niet oppast kruipt ie de hele trap op, en snel ook. hij probeert uit zn enthousiasme nu steeds te rennen.. nouja ambitieus is ie wel! stimuleer vooral het lopen NIET is mijn advies
mooie fotos corina en mvj! wat een hele mensjes worden het zo al he sjee... Mi goed aangepakt met je paps, hup, aan de babbel.. is ook echt generatieding lijkt wel he, mijn vader is net zo hoor, je ziet hem zichzelf gewoon opvreten soms. Alyssa.... hoest met de cambridge??? al honger?
Wat een lekker weer vandaag he! Heerlijk. We zijn vanmiddag met zijn tweetjes naar de Ranzijn geweest en hebben wat speeltjes voor de katjes uitgezocht....hij keek zijn ogen uit haha. Mi....wat fijn dat het weer beter gaat met je vader. Pak van je hart of niet....zo vlak voor je bevalling.....het duurt nu echt niet lang meer! Ik zag iets voorbij komen over eten....hier is het als volgt...: Meteen bij het opstaan 200 ml warme melk met de vitamientjes. Dan half uurtje later boterhammetje. Rond 09.00 uur nog steeds een fruithapje....gepureerd ook nog , dan slapen (vaak nog steeds tussen de 2-3 uurtjes). Lunch is 1 of 2 boterhammen met beleg, drinken uit de rietjesbeker (heb eigenlijk altijd appelsap-venkelthee van Healthy People, vindt ie super lekker!). Als hij maar 1 boterham eet, dan nog wat yoghurt met geprakte banaan of mini krentenbolletje. Lekker spelen of we gaan even boodschappen doen (op mijn vrije dag / in 't weekend). Tusendoortje eventueel rijstewafeltjes oid, net hoe het uitkomt en nog wat drinken uit de rietjesbeker. Dan weer naar bed.....en slaapt dan vervolgens nog een uurtje of 2. Avondeten is bakje van Madaga....200 gram en daarna een Danoontje of een Activia met pruimen oid....en dan rond 20.00 uur weer naar bed, maar voor hij naar bed gaat nog een fles warme melk van 200 ml. En dan gaat het de volgende dag weer van voor af aan haha.... Alyssa, hoe bevalt je dieet? Al van je stokje gevallen?
Hé bah, wat vervelend Roos! Als je een groter 'praatgroepje' wilt mag je me PB-en hoor! Vind het aan de ene kant leuk een open topic, iedereen kan meegenieten voor wie het leuk vind. Aan de andere kant soms jammer idd. Ik gooi ook geen echte privé dingen hierop. Gelukkig heb ik ook mijn man, en andere lieve familieleden. Ik praat altijd alles van me af. Mijn vader is net zo, dus er zijn uitzonderingen wat de oudere generatie betreft Merk idd wel de jongere generatie mannen wat minder last heeft van opgekropte emoties. Hoor ik laatst van een vrouwelijke client dat ze vind dat mannen tegenwoordig steeds vrouwelijker worden: ze lopen achter de kinderwagen enzo... vroeger zei ze, schaamde mannen zich daar voor om dat te doen. Ik vind het juist mooi dat de huidige generatie steeds meer beseffen hoe belangrijk ook de rol van de vader is... maar ja, vroeger was alles beter natuurlijk Wat een stuntmannetje heb je toch! Aiaiai, jij kan niet echt lekker rustig achteroverleunen met je actieve durfal. Mijn jochie is een beetje tegenovergesteld, is zo voorzichtig. Denk dat ie anders al wel losgelopen had, maar dat hoeft nog niet zo nodig van mij. Je zou eigenlijk zo'n luchtkussenpak moeten hebben voor hem, kan hij stoten en vallen wat ie wil Jammer dat het slapen overdag niet zo lukt! Hij is eigenlijk nooit zo'n beste slaper overdag geweest hé? Hoe laat gaat hij 's avonds slapen en is hij weer wakker? J. slaapt meestal rond 13.00 uur en is wakker tussen 15.00/15.30 en 16.00 uur. Ik hoor hem haast nooit als hij wakker wordt, ook 's morgens niet. Hij speelt heel rustig en stilletjes. Moet ik wat van hem naar jouw manneke overblazen? Ik denk trouwens, als J. niet zo rustig karakter had, ik nog wel een poosje had willen wachten met de tweede. Wat dat betreft snap ik goed dat je dat nog niet ziet zitten. Nog even genoeg je handenvol met dat kleine grote dondersteentje van je denk ik zo!
Ah sorry meiden ben even niet zo actief, ik lees uiteraard wel alles maar het is een beetje druk hier. We moeten voor 1 november uit ons huis en we hebben nog niks gevonden! Grrrr zelfs geen huurhuis! Nu waarschijnlijk bij mijn vader in.. Werken is even druk, mijn collega's zijn op vakantie dus even weer veel werken. Heb wel aangegeven dat het straks echt minder moet en meer structuur in mijn dagen, soms werk ik een dag van 7:00 tot 8:30 en van 11:30 tot 18:00 als mijn vriend dan nachtdienst heeft moet ze gewoon mee. Met Yinthe zelf gaat het met vlagen oké maar de overhand is toch dat we allebei tot een conclusie komen dat we het zo eigenlijk helemaal niet leuk vinden om een kind te hebben.... Het is echt heel erg dat ik dat zeg want we houden zo super veel van haar maar ze is soms zo onhandelbaar en huilt zoooo veel! Slaapt zoooo slecht. Morgenvroeg kunnen we bij de kno terecht dus ben heel benieuwd. Mocht ze niks hebben gaan we volgende week een afspraak maken bij het cb om ons te helpen. Hoe is het met de zwangeren ons ons? Lekker aan het groeien? Mi helemaal klaar voor? Ohhh roosjuh soms echt balen dat dit niet privé is he! Ik heb dat soms ook wel even haha, we kunnen altijd een groepje starten