**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, morgen kunnen we gewoon weer bij de go terecht gelukkig.

Wat een weer wordt er verwacht he....de herfst is nu echt begonnen!

Volgende week voor het eerst twee dagen weg zonder de smurf. En voor Niels voor het eerst om alles te regelen, van het opstaan tot het naar bed brengen etc. Ik moet woensdagochtend om 07.00 uur al vliegen en land donderdagavond al weer om 18.00 uur. Dus het is even snel heen en weer...maar vind het wel spannend.....wel jammer dat nu mijn vrije dag samen met mijn ventje niet door kan gaan.

Misschien kan ik de vrijdag vrij nemen, zou wel lekker zijn.

Maaaaaaar ik ga wel heel iets tofs doen. Ik ga namelijk naar de Boatshow in Monaco. En dat zijn niet zomaar bootjes.....maar superyachten....jippie!

Pluisje...gefeliciteerd met je goede echo!!!

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    oeh spannend Sandra! tof zo'n bootjes sjow!!

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames! Ik zal jullie een leuk verhaaltje vertellen voor het slapengaan :D

Zondag 13 september om 8 uur werd ik wakker. Mijn man was naar buiten voor de kippen. Die wilden uit hun hokje. Ik was om 6 uur al een keer wezen plassen en was van plan lekker uit te slapen. Levi was al uit logeren.

8 uur dus dat ineens een golfje warm vocht eruit floepte. Eerst dacht ik: huh? Plas ik nu? Is het afscheiding? Toen weer een golf. Ik vloog uit bed en weer een golfje. Naar beneden met bonkend hart. Maandverband uit de kast gegrist en op het toilet gaan zitten. Wat ik al dacht…alles was roze en rook heel zoet. Nog een golf.

Mijn man kwam binnen en ik riep: schat, mijn vliezen zijn gebroken. Wil je een schone onderbroek pakken en het ziekenhuis bellen? Hij was nog niet ingedaald dus ik wist dat ik plat moest. Alles verschoond, op een matje op de bank gaan liggen en mijn man bellen en de ziekenhuistas verder in pakken. Ik was nog niet klaar…

Ondertussen werd ik zenuwachtig. Belde mijn moeder dat Levi maar daar moest blijven en dat de vliezen gebroken waren. Werd een beetje misselijk van de zenuwen en kreeg een beetje een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Toen moest ik van de zenuwen naar het toilet. Terug op de bank een eerste kramp…maar die was meteen best pittig dus ik roep dat hij op moest schieten want ik had het idee dat het snel ging. Snel wat aangetrokken, stoel van de auto plat en gassen!

Onderweg had ik de weeën goed onder controle. Eenmaal in het ziekenhuis was het 9:15uur. Aan de ctg en even checken. 5cm! Het ging echt beginnen!

Ik wilde een ruggenprik. Die werd daarna vrij vlot gezet. Alleen…hij werkte niet…ook niet na twee extra bolussen en een extra check van de anesthesist. Ondertussen waren ze goed heftig maar nog steeds had ik ze goed onder controle. Ik telde gewoon tot 60. Bij de 30 had ik de piek gehad en tot de 60 dan was het over. Alleen soms zat er vier minuten tussen en dan weer ineens drie achter elkaar zonder pauze.

Weer een bolus erbij…maar nee. 12 uur voelde ik het hoofdje enorm drukken. Ze ging checken. 7cm… hmmm ging toch niet zo snel. Daarna nog even afgewacht en weer de anesthesist die kwam kijken. Ik had toen de weeën vlug op elkaar en ineens kon ik ze niet meer zo goed opvangen. Ik zei tegen mijn man: ik kan het niet meer! Ik wil niet meer!
    Ze gaf me de maximale dosis. Dat was 13:45uur. Terwijl ze dat deed voelde ik ineens mijn hele buik samen persen. Ik riep tegen de vk die erbij stond: Ik moet persen! Ze ging meteen voelen en zei: Je hebt volledige ontsluiting! De anesthesist wenste me succes.
    Snel werd alles klaar gelegd terwijl ik nog twee weeën wegpufte.
    Toen ging de ruggenprik werken…alleen in mijn rechterbeen. Daar had ik wat aan!

Ik mocht mee duwen. Dus bij een wee duwde ik een klein beetje mee. Even omschakelen van het puffen. De volgende wee weer een beetje persen. Toen riep de vk: als ik straks roep zuchten, ga je zuchten! De volgende wee is hij er! Dus de volgende wee…had nog nauwelijks wat gedaan riep ze: zuchten, zuchten! Ik riep: ik doe niks!
    En ploep! Daar werd onze kleine Noah geboren. Om 13:58uur. 3190gram bij 37,3 weken zwangerschap! Wat een kleintje! Een klein schammetje aan de onderkant was alles. Wat een droombevalling. En achteraf gezien was die ruggenprik niet nodig geweest.

Nu genieten we van de kraamweek! Heerlijk om vol trots op terug te kijken

Bijgevoegde bestanden:

• Noah.jpg
      Noah.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,4 KB
      Weergaven:
      3
  4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oooooh Mi.....GEFELICITEERD!!!! Wat een mooie bevalling....lekker vlot!!!! En wat lijkt hij op Levi hihi....mooie naam!!! Geniet ervan!!!!

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ooh mi gefeliciteerd! Wat een super bevalling en een knap jongetje zeg! Prachtige naam! Oh heerlijk genieten! Ben zo benieuwd hoe Levi reageert.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gefeliciteerd ik zit nu in de wachtkamer van de verloskundige dus reageer later even heb intake maar wat een super bevalling en mooi kindje welkom kleine Noah xxxx

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wauw Mi, wat een superverrassing is dit! GEFELICITEERD!!!!!
    Wat een prachtig mannetje en heel mooie naam :)
    Meid, wat heb je een heerlijk vlotte bevalling gehad. Goed zo!! Haha.
    Wel jammer dat de ruggenprik steeds niet werkte, potverdrie, je hebt het weer gewoon zelf geflikt! Superknap hoe je de weeën hebt opgevangen, respect!
    Wat ging het persen snel, echt geweldig. Echt heel bijzonder dat je zo'n mooie vlotte bevalling had.

Hoe gaat het nu met jullie viertjes? En hoe reageerde Levi op zijn broertje?? Hapt Noah goed aan? Ben zo benieuwd hoe het gaat met de borstvoeding.
    Maar meid, geniet eerst maar van een hele fijne kraamweek. Je hebt het vast al druk genoeg. Laat je lekker verwennen!

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Gefeliciteerd Pluisje met de goede echo, wat heerlijk! Nu hopen dat het boontje goed mag groeien:)

Dat wordt dus overal slotjes op gooien Roos, of alles buiten T.'s bereik hihi.

Dank je wel Phillys :D Gaat alles nog goed met jouw zwangerschap? Hoe zijn de kwaaltjes nu? Dus jullie zijn inmiddels druk aan de klus. Er hoefde niet heel veel te gebeuren hé? Hopelijk kunnen jullie er snel in, spannend hoor!

Pfff hier ook echt wel last van zwangerschapsdementie ;) Gisteren... ik belde naar de verzekering over opheldering van een declaratie. Ze vroeg de postcode. Ehm, ehm... sorry die weet ik niet meer! Altijd knal ik die er zo uit, maar ineens had ik een black-out. Schaamde me rot haha! Ik had wel het klantennummer bij de hand gelukkig. Ik heb uitgelegd dat ik zwanger ben en niet zo helder van geest :D Ze moest er wel om lachen, reageerde er heel goed op.

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oh wauw mi! Gefeliciteerd! Wat een prachtig mannetje:). En wat fijn dat de bevalling zo soepel verlopen is! Lekker genieten met zn 4tjes

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Pluisje wat fijn zo'n goedde echo!

Hahaha blauwoogje leuk he zo'n zwanger brein:p.

Spannend sandra, 2 dagen van huis zonder casper! Succws! En veel plezier bij de bootshow.

Hahaha roosjuh, gelukkig heb je de sleutels weer teruggevonden.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gefeliciteerd MI!!!
    Hij lijkt inderdaad op Levi!

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Waaaaaah gefeliciteerd Mi!!! :D:D Wat een mooie vent! indd net Levi he?! Ik moest nog even aan je denken gisteren, je had al 2 hele dagen niks gepost haha, verdacht! :cool:;) Leeeeeuk, lekker laten verwennen nu en fijn dat alles goed is gegaan met je, hoef je je geen zorgen meer te maken ;)

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo meiden...

Hier vanochtend intake gesprek gehad bij de verloskundige. Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm futale nood bij Brett. Dus een medische indicatie. Vind ik niet erg wilden toch al bevallen in het ziekenhuis , scheelt weer geld dus ;)

Ook de 20 weken echo krijg ik weer in het ziekenhuis , een GUO. Ivm doodgeboren kindje van mijn vriend. Deze heb ik ook van Brett gehad.

Volgende week donderdag weer een echo :D als ik wil krijg ik tot 13 weken elke week een echo. Super !!

Nu eerst die 3 maanden maar eens door....

En ik ben toch sinds 4 dagen misselijk , de hele dag door wordt er gek van.

Toch nog even wat een binkie mi zo lief....

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ahhh van harte gefeliciteerd Mi!
    Lekker genieten met jullie viertjes. En inderdaad hij lijkt heel erg op Levi. :D

15. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ohh.. van harte gefeliciteerd Mi, wat een verrassing! Wat heb je het super goed gedaan en die knappe Noah natuurlijk ook! Wat een leuke naam zeg en wat lijkt hij veel op Levi.. Geniet maar heerlijk van je kraamweek samen met je mannen! Ben ook heel benieuwd hoe het gaat met de bv. Alles op zijn tijd en lekker "relaxen".

Blauwoogje, ja hier gaat het op zich wel goed. Af en toe met vlagen nog misselijk maar goed te hebben. Ben alleen af en toe echt super moe. Maar ook daar komen we wel overheen! We zitten er over 2 weken al in dus het is allemaal even druk met klussen, inpakken verhuizen enz. De babykamer is al geverfd in een mintgroen tint :)

Hoe gaat het met jou kinderwens?

Pluisje, wel een goed teken. Wat fijn van de extra controle! Hopelijk komt alles goed met je mini :)

Sandra, wat gaaf! Heel veel plezier!

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bedankt lieve meiden :D

Even tussendoor ;) lig heerlijk met manneke tussen mn borsten. De stuwing komt eraan hahaha ze pompen zich op.

Meneertje is op het randje van prematuur. Dus hij snapt de borst nog niet en is er te moe voor. Hij hapt mooi, zuigt drie keer krachtig en is dan moe. Dus ik kolf en het komt nu al goed eruit. Dat krijgt hij middels fingerfeeding. Ook krijgt hij een beetje kv bij om hem niet te erg te laten verzwakken aangezien hij maar 6 pond is.

Maar het gaat goed komen. We knokken ervoor! Hij moet even wat sterker worden. Bij mij is er genoeg te halen. :D Mooooeeeeee

17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ahhh mooi, succes hoor Mi, geniet maar lekker van al die mannen om je heen!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    #838 MI87, 16 sep 2015
    Laatst bewerkt: 16 sep 2015
    Pluisje, gefeliciteerd met de goede echo. En nu heerlijk misselijk ;)

Nou net verloskundige wezen kijken. Het gedrag wat hij vertoond met aanleggen is dus inderdaad prematuur gedrag. Nu gaan we straks toch even een tepelhoedje proberen. Misschien net even wat extra hulp. Inmiddels kolf ik meer dan genoeg voor meneer dus de kunstvoeding is alweer gestopt. Volledig moedermelk nu :D en hij is er heerlijk tevreden mee.

Maar nu... och och och...Betty Boop is er niks bij. Ik moet nu eigenlijk rusten maar ik kan gewoon niet op mijn zij liggen. Mijn borsten knappen straks uit mijn vel. Even doorbijten....

En even spammen.

Bijgevoegde bestanden:

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heerlijk mI!

En je weet het he, spam maar met vragen over bv!
    En foto's....veel foto;s :D

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat een lekker mannetje Mi.... Zucht... Verliefd...

Deel Deze Pagina