Ahhhhhh hij kijkt wel erg tevreden hihi lieffff Maar je bedoelt vast dysmatuur (laag geboortegewicht) Goed dat de melkfabrieken aan de slag gaan en dat het kolven al goed lukt. Hopelijk kan ie straks als ie sterk genoeg is zelf aanhappen en kun je live voeden. Hoe reageert Levi op zijn broertje?
Nee ik bedoel prematuur 37 weken is de grens. Dus in sommige dingetjes net te jong en andere dingen gaan weer goed zoals zichzelf op temp. houden en zo.
Like, like, like!!! Hij heeft net 5 minuutjes wat gezogen waarbij ik hem hoorde slikken. Dus hopelijk is een tepelhoedje voor nu even de oplossing! Trots!
Ha wat fijn Mi! bij ons was dat tepelhoedje echt een redding en als je productie zo mooi gaat dan moet dat geen problemen opleveren! en niet te vergeten, géén tepelkloven is geen overbodige luxe... met je powerboobs kun je levi en de koelkast ook nog van melk voorzien
Gewoon lekker veel aanleggen. Ooh dit is zo'n heerlijke periode! Dat ga ik wel missen hoor.... Lekker coconnen! Hoe reageert Levi?
Oooh wauw! Wat een knapperd zeg! Sprekend Levi inderdaad.. ben ook erg benieuwd hoe hij reageert! Heerlijk knuffelen met je kleine man! Klimmen jullie kindjes ook op de bank? Het is dan springen en zich laten vallen.. ze ligt in een deuk! Vanmorgen bij de anesthesist geweest en ze word 30 september geopereerd. Nog 2 weekjes! Ben dan mooi in totaal 5 dagen vrij Hoeist met de andere zwangere lady's?
Oh heerlijk Mi, wat fijn dat de bv al goed loopt. Mia was een dysmatuur kindje en dronk direct als een malle zal dan inderdaad wel met de "leeftijd" te maken hebben. Heerlijk genieten hoor! Krijg er kriebels van als ik het zie! Alyssa, goed dat de datum vast staat. Heel fijn dat je dan 5 dagen vrij hebt! Hopelijk komt Yinthe er goed doorheen en is ze snel daarna opgeknapt en gaat het snel een stuk beter!
Alyssa, spannend. Brrrr zou dat nu met al die kraamhormonen niet kunnen handelen hoor als Levi geopereerd zou moeten worden. Denk dat ik alleen maar sta te snotteren dan. Maar als het werkt dan is het toch een hele verademing. Mvj, ja hij drinkt goed met hoedje alleen hij mist de kracht dus krijgt er niet veel uit. Dit moet met de dagen steeds beter gaan naarmate hij sterker word. Hij komt nu steeds vaker elke twee uur. En elke avond gaan we heerlijk tegen elkaar aan liggen. Hij wil snachts niet in zijn wieg dus slaapt bij mij elke nacht.
Ooh Mi, wat een schatje om te zien! En ja, ik zie ook gelijkenis met Levi Leuk zeg! Jeee you go girl!! Wat super dat je zoveel voeding hebt En wat goed dat het drinken met tepelhoedje al lukt. Super!! Je bent een kanjer meid, zet 'm op. Wat een mooi gevoel is dat hé, je eigen kindje te kunnen voeden. En kom maarrrrr met die foto's van je mooie mannetje, ik vind het heerlijk om zo naar een kleintje te kunnen kijken! Ik krijg nu al zo'n zin in het moment m'n babytje in werkelijkheid bij me te hebben. Geniet maar dubbel voor ons! Trouwens, toch best apart hé dat ze er zo naast zaten met zijn gewicht. Ze zeiden dat hij een flinke jongen zou zijn. Bewijst maar weer dat ze dat soort dingen gewoon niet goed kunnen meten Wat snel al Phillys, gaaf dat jullie er al over 2 weken in kunnen! Zal best nog wennen zijn misschien. Wat leuk, mintgroen voor de babykamer. Lijkt me heel mooi. Doe maar rustig aan meid, en laat het zware werk maar aan anderen over. Jouw lijf moet al hard genoeg werken met een babytje in je lijf die steeds verder ontwikkelt. Sandra, spannend dat je van huis gaat! Maar het is maar kort las ik. Komt vast goed, succes hoor! Hoe gaat het met de poesjes trouwens? Voor jou ook heel spannend Alyssa, maar wat fijn dat je meisje nu echt geholpen gaat worden! Hier gaat het goed, ben erg blij dat m'n werk is aangepast. Het is goed te doen zo. We zijn bezig het nieuwe babykamertje leeg te halen, stond nog een logeerdbed e.d. Dan op zoek naar een nieuw bedje, of we kopen een peuterbed voor J. zodat ons dochtertje in het ledikantje kan slapen. Nog even kijken hoe we dat doen. Gisteren een lief roze shirtje gekregen van schoonouders met de tekst 'hollands next topmodel'
Kamertje van Noah is ook mintgroen Blauw, oooh jij kan nu lekker tutten hihi. Na al het stoer. Ben benieuwd wat J ervan vind straks. Zonet heeft meneertje twintig minuten gedronken aan een kant. De andere kant minder. Daarna nog flesje erachteraan maar sjonge wat is mijn melk vet! Bij Levi was dit lang niet zo. Komt dit omdat dit babytje jonger is en meer vet nodig heeft? Melk stemt zich toch op het kind af? Ik ga weer... kolven Mooooooeeeeeee
Ja dat is indd wel zo plus dat je colostrum in het begin sowieso veel vetter is. Ik denk dat deze fase ook wel te vergelijken is met de achtermelk, lekker vet. vind levi het leuk met de kleine? Ja blauw he moet nu gaan geloven aan roze ik zag laatst een heel leuk maillotje met een strikje wordt niks voor T.... ben zelf niet zon roze mens maar beetje zacht roze met wit of lichtgrijs vind ik dan wel weer mooi 9 weken alweer Phillys!! oh het gaat echt snel als je aan de zijlijn staat zeg...
Dat klinkt goed Mi, dat Noah aan één kant 20 min gedronken heeft. Knap van hem dat hij het al zo lang volhield! Ik denk idd dat je melk best vetter kan zijn, Noah is lichter dan Levi toen was. En moeder natuur regelt vanzelf de behoefte van je kindje Ach meis, natuurlijk ben je moe! Je bent net bevallen en keihard aan het werk met het voeden en verzorgen van je jongste (klinkt leuk trouwens hihi! Echt een goed gezinnetje nu ). Neem je wel genoeg je rust? Neem het er van hoor, zeker overdag nu de kraamzuster er nog is! Heeft Levi een beetje interesse in zijn broertje idd? Haha Roos, tja het is heel cliché hé: blauw voor de jongens en roze voor de meisjes. Moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit zo knalroze fan was en nog niet. Tenminste, een shirtje of alleen rokje/broekje ofzo is prima. Maar geheel knalroze hoeft niet zo nodig. Vind zachtroze veel mooier idd, en gecombineerd met wit zekers leuk. Het babykamertje is trouwens niet echt roze. Aan de ene kant een licht behang met grote bloemen met vooral de kleuren beige en blauw. En aan de andere kant is de muur blauw (vergelijkbaar met turquoise maar dan een tint donkerder). Oepsie haha! Ach, boeit me niet zo eerlijk gezegd. Ga echt niet opnieuw behangen, dit is nog maar een paar jaar geleden gebeurt. Ik zal het wel versieren met roze tintjes en dingetjes ofzo. En blauw kan toch ook best bij een meisje? Gaat het trouwens weer een beetje op het werk, met dat gedoe wat je had? J. doet trouwens steeds vaker stapjes los. Maar m'n kleine drol durft niet te lopen hoor. Ik moedig niks aan
Met de poesjes gaat het prima. Zijn al helemaal gesettled. De hond mag nu aan ze ruiken zonder dat er naar hem geblazen word haha....tot hij een plotselinge beweging maakt uiteraard, dan schieten ze weg. Casper vind het nog steeds geweldig, maar moet je echt in de gaten houden want zachtjes aaien doet ie de bij de eerste twee aaien nog wel maar die monden steeds uit in trekken aan de staart of prikken in het oogje...zucht... Vandaag stond hij wel 5 tellen los, wijdbeens haha....daarna was het weer over met de pret. En we stappen aan twee handjes een rondje om de salontafel hihi...het lijkt nog nergens naar, benen slingeren alle kanten op maar hij probeert het wel hihi. Mi, wat fijn dat de borstvoeding nu voorspeodig lijkt te verlopen. Hopelijk blijft het zo. En wat vind Levi van de nieuwe baby? Als we hier eindelijk laar zijn met de verbouwing, zat ik ook te denken aan een soort van grijs/mintig groen voor Casper zijn kamer. Je hebt een hele mooie groene kleur van Baby's Only...die verkopen sinds kort ook bijpassende verf bij hun spulletjes....
Haha boef die Casper! Maar dat gaat volgens mij vaak zo met kleine kids en dieren, weten zij veel dat ze voorzichtig moeten doen hihi. Maar mooi dat de poesjes helemaal gewend zijn! Ooooh bedenk me nu dat je een koe nadoet ipv dat je zegt dat je moe bent Mi, whaha Am I right?
Nog eens wat anders.....Casper heeft afentoe van die ontzettende zanderige poepbroeken.....heb bijna een half pakje doekjes nodig om al die kleine korreltjes weg te krijgen, om gek van te worden...pfff....herkenbaar.? Geen rare kleur ofzo en verder niet ziek.
Blauw ja ik bedoelde een koe hahaha Klinkt goed hoor dat kamertje. De baby maakt het toch weinig uit Sandra...zijn het geen pitjes van brood ofzo? Levi moet altijd lachen als hij Noah ziet maar hij lijkt wel een beetje verlegen...dan aait hij hem heel voorzichtig en kruipt dan weg. Voel me soms schuldig hoor. Mijn eerste baby moet nu vaak in de box zodat ik de tweede baby kan voeden. Maarja we geven hem na het avondeten allebei even een uurtje dat we lekker gaan stoeien met hem en spelen.
Misschien even een rare gedachten gang hoor....maar waarom een flesje er achter aan? Als hij nou alleen bij jou drinkt, krijgt hij het sneller onder de knie, zal misschien ook vaker komen omdat ie honger heeft, maar leert ie het misschien ook sneller. Nu met het flesje remt het ook wel zijn honger. Dan hoef jij niet meer te kolven en verklein je de kans op krampjes. Want je stimuleert nu met kolven, waardoor je productie omhoog schiet. Maar eigenlijk hoort Noah dat te doen.... Ik heb eigenlijk nooit in het begin gekolft.... Maar als dit een rare gedachten gang is, er gewoon over heel lezen hoor
nee, zijn geen pitjes van brood.....het is echt alsof er zand op zijn kont geplakt zit.....verschrikkelijk irritant om weg te poetsen en hij heeft het ook niet elke dag (terwijl hij wel iedere dag hetzelfde brood eet e.d.). Peer krijgt hij hier niet, dus daar kan het ook niet van zijn.
Haha dus je bedoelde idd de koe Mi Goed je alertheid Mamavanjuul. Ik heb ook nooit gekolfd in het begin, maar ik begrijp dat dit natuurlijk moest omdat Noah de kracht miste om te zuigen en je wel de boel op gang wilt brengen Mi. Kijk idd wel uit met flesjes nageven, mooiste is als Noah de productie zelf regelt. Het is niet gek als hij zich weer na 2 uur meld. De ene keer drinken ze ook meer dan de andere keer, dus hangt ook daar vanaf hoe snel ze weer komen. En soms hebben ze gewoon huidhonger of zoeken ze rust en troost aan de borst. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ook wat betreft tepelhoedjes wel alert zijn. Nu zijn ze even ideaal omdat hij de kracht mist. Maar probeer ook zonder te oefenen zodra hij sterker wordt. Als je tenminste graag wilt dat hij de techniek van het drinken uit de borst leert. De natuurlijke manier blijft toch de allerbeste voor het regelen van de productie. En het is ook gewoon heel mooi en intiem je kindje die bij je drinkt