**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoihoi

Geen zorgen hoor. Dat flesje was omdat hij niet super actief dronk maar was voor hem al een flinke stap. Hij heeft ook steeds minder gehad dan hij zou mogen om hem hongerig te houden.
    Verder is het tepelhoedje nu juist de reden dat hij eindelijk aanhapt. Hij mist de kracht om mijn vlakke tepels te pakken. Over weekje of 2 a 3 word dat weer de volgende stap. Zeg maar rond mijn oorspronkelijke bevaldatum.

Maarrrr hij drinkt nu dus al 24 uur volledig aan de borst!!! Geen bijvoeding meer en ik hoef niet te kolven. Hij krijgt de smaak te pakken. Hij tankt zich flink vol, valt in slaap en meld zich na 2,5 a 3 uur weer.
    Vannacht de halve nacht liggen tanken. Ja ik kan ook liggend voeden!! Ideaal!!! En daarna ligt hij weer -niet in een food coma maar een boop coma :D

Ben super trots op hem!!!! En het voelt gewon goed als hij zo tevreden ligt op mijn campina fabriek :D

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    nou wees ook maar trots op jezelf hoor mi, twee kleintjes verzorgen in deze leeftijd vraagt even veel tijd en aandacht van je en evengoed dlik je het maar even!! Petje af.

Werk, nee gaat niet lekker. gisteren vergaderd en kwam 23:45 pas thuis, daarbij heb ik de discutabele eer gekregen om in de volgende vergadering samen met 1 andere collega het woorf te doen tav veranderingen/oplossingen binnen ons bedrijf. de perfectionist in je wil het wel doen want dan weet je zeker dat het op jouw manier gebeurd, maar eigenlijk wordt het allemaal bij elkaar even teveel. zo ben ik 30+ uur op mn werk, zit ik in het opstarttraject als taalcoach en wordt ik verantwoordelijk voor het verwoorden van ern nieuw plan van aanpak op het werk. Daarnaast vind ik het leuk mn kind en mn verloofde ook nog eens te zien 😉 tja, komt even ongelukkig samen nu allemaal maar goed. Nu cursus aan de andere kant vh land, trein van 6:12 ... idiotenwerk deze week ;)

nou... klaaguurtje voorbij

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wauw wat goed zeg Mi!!!! Wat superfijn dat Noah zelfs al 24 uur alleen maar bij jou gedronken heeft. Jullie komen er wel! :D En heerlijk joh dat je ook liggend kan voeden, je bent een snelle leerder hihihi :)

Ah Roos, wat vervelend die taken erbij en geen kleintjes ook. Niet zo leuk idd als je je eigen gezinnetje daardoor minder ziet. Poeh, pittig werk heb je hoor met die verantwoordelijkheden en late vergaderingen en weer vroeg op... dat zou ik niet eens trekken. Succes meis, hopelijk komt snel weer wat rustige vaarwater na al dit werk erbij!

Ik zit nu middenin een cursus voor m'n werk. Elke 2 weken een middag. 5 middagen totaal, en nu 1 gehad. Niks vergeleken met jou natuurlijk. Maar baal er ook al van, moet er heel veel voor voorbereiden en dat in eigen tijd. Mag er niks geen uren voor rekenen, enkel de cursusmiddag zelf. De laatste middag moet ik een opdracht/presentatie geven. Blehhh zo niks voor mij.
    In de zwangerschap van J. had ik theoretische en praktische toetsen van verpleegtechnische handelingen. Ook heel veel werk en best inspannend. Nu weer in m'n zwangere toestand leren en toetsen maken. Best jammer dat dit elke precies in de tijd valt dat ik gewoon wil ontspannen en genieten van de zwangerschap en tutten met de babykamer e.d ipv m'n hersenen kraken voor werk.

Nou ja, komt allemaal wel weer goed. Ook mijn klaagmodus uit, haha!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooi Roosjuh, klinkt vermoeiend. Wat doe je precies voor een werk?

Blauw, Snap ik ja dat je er niet zoveel zin in hebt. Al heb ik altijd al een broertje dood aan leren gehad ;) en huiswerk hahahaha

Hoe is het met de kwaaltjes? Merk je verschil in zwangerschap nu je een meisje verwacht?

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heerlijk Mi!

Pfff ik mag volgende week ook op cursus! Zo niks aan... Moet eigenlijk 3 weken lang 40 uur aanwezig zijn. Maar hallo zeg, werk niet voor niks 24 uur. Dus nu 32 uur 3 weken lang.....

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Poe klinkt als een flinke cursus dan... ben je echt van huis?

Vandaag bleek meneer toch teveel zijn afgevallen. Hij drinkt goed maar te kort om te groeien. Hij is dan alweer super moe. Dus weer gestart met kolven af en toe om hem nog wat na te voeden met spuitje en vinger. Ik kolf dan wel twee voedingen in een keer dus hoef niet steeds te kolven.
    Verloskundige had ook gezegd dat we gewoon vanuit moeten gaan dat dit gewoon tijd nodig heeft. Maar hij is al enorm vooruitgegaan.

We gaan gewoon door.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Precies, gewoon doorgaan! Hier was lotje in het begin ook afgevallen. Maar daarna haalde ze dat flink in :D

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja tis alleen even een domper.

Maar vandaag toch weer 40gram aangekomen. Dus we zitten weer in de lift. Kolf nu 70cc per keer dus daar kan hij twee keer mee doen.
    Wonder boven wonder vanochtend eerst met tepelhoedje gevoed, en daarna even zonder geprobeerd en hij heeft gewoon gedronken! Echt zo fijn! Daarna zat hij proppie vol had de hik en gaf wat terug.

Daarna nog eens zonder geprobeerd maar toen was hij weer te driftig. Deze is ook weer zo'n ongeduldige popie als Levi. Maarja hij heeft het nu laten zien dat hij het wel kan. Nu gaan we ervoor dat hij steeds vaker zonder hoedje gaat pakken.

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah kan me voorstellen dat het toch een domper is als je hoort dat hij is afgevallen. Maar volgens mij komt dit vaker voor hoor! Maar je dacht natuurlijk, hij drinkt zo goed, hij moet dan toch aangekomen zijn. Idd gewoon zo doorgaan. Super hoe je het nu allemaal doet Mi! Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar geweldig hoe vol je er voor gaat! Hou je allemaal wel vol? 't Is best zwaar allemaal hé?

Heee wat leuk te lezen dat hij zonder tepelhoedje ook goed dronk! Jeee! Ik heb gelezen dat als zeg maar de melkstroom op gang is je kunt proberen het tepelhoedje weg te halen. Aangezien de melk er dan al is, is het vaak makkelijker voor ze om te drinken. Hihi, ook een lekker jantje ongeduld dus :D
    Gewoon lekker rustig verder uitproberen, echt niet erg als het niet alle keren lukt. Goed bezig hoor!:)

Is de kraamzuster bijna weg intussen? Noah is alweer een week! Wat gaat het hard zeg. Hoe gaat het met jouw herstel? En verder thuis, met Levi? Lukt het allemaal, 2 kindjes verzorgen?

Ik weet niet of het komt dat ik nu een meisje draag, maar vind deze zwangerschap wel pittiger dan de eerste. Helaas nog steeds af en toe misselijk en vooral veel moe. Maar toch gaat het al veel beter dan het was. Had alleen gehoopt dat deze kwaaltjes zo goed als voorbij zouden zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ik nu steeds meer geniet, vooral nu de baby steeds groter wordt en ik straks steeds meer ga voelen. Gisteren voelde ik wat bewegen in mijn buik, maar mijn placenta ligt voor dus maakt het veel voelen wel lastiger. Komt vanzelf:)

Poeh, ook pittig zeg mamavanjuul. Kan me voorstellen dat je er bepaald geen zin in hebt, zoveel uren.

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Grrrr....net een heel verhaal getyped.....alles weg.....zucht.

Mi...fijn dat ie weer aankomt en dat het drinken zonder tepelhoedje ook steeds beter gaat! Maar afvallen in de eerste week is vrij normaal toch? Met borstvoedingstips kan ik je verder niet helpen....ben zelf niet verder gekomen dan de kraamweek en dat was een pittig weekje.

Pffff....vanacht was hij om 02.00 uur klaarwakker.....grrr....tot 03.00 uur bezig geweest met hem steeds weer plat leggen.....gelukkig ging hij toen weer slapen tot 08.00 uur....maar man wat is dat toch een aanslag op je gewilde nachtrust......ben er nu nog moe van.....

Gister overdag ook maar 1 slaapje gehad, van 13.00 tot 16.00 uur....omdat hij om gisterochtend dus al om 05.30 klaarwakker in zijn bed stond te babbelen. Heb hem om 06.15 gauw een fles melk gegeven en weer terug gelegd in bed. Toen dus nog verder geslapen tot 09.00 uur, waarmee dus het normale ochtend dutje er niet meer bij paste. Wellicht dat hij daarom vanacht zo vroeg wakker was grr....

Nou ja, vandaag weer gewoon om 10.30 naar bed, tot 12.30 en nu net om 15.00 uur weer naar bed, maar hij slaapt nog niet....

Hier zojuist twee haardhekjes / veiligheidshekjes gekocht van Babydan (de Flex XL)....op amazon.de....scheelde toch mooi een dikke 60 euro totaal op de goedkoopste die ik op een nederlandse webshop kon vinden. We willen graag de houtkachel weer aan gaan steken s'avonds, dus je moet wat he....en meneer zit tegenwoordig constant bij de open trap in de woonkamer, en die kan je niet afzetten met een gewoon traphekje want dan gaat ie gewoon alsnog via de achterzijde haha. Nu wachten tot ze geleverd worden volgende week.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,4 KB
      Weergaven:
      0
  11. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Mooie oplossing Sandra! of nou ja, zeker niet lelijk in ieder geval :D heerlijk zon haard.... wij gaan als de muntjes het tielaten (ver na onze trouwdatum...) óf uitbreiden met een uitbouw óf verhuizen want die open haard poeh.. dat lijkt me zó heerlijk, boekje erbij, bakkie choco in je hand... fleecedekentje ;)

Werk blijft K* maar eind in zicht, ten minste, als leiding akkoord gaat met het plan. hoop werk in gestoken dus hopelijk komt het allemaal goed.

Zeg hoe zit dat met die buikenfoto Blauw! jij gaat nu ook haaaard. leuk! ik geniet evht met jullie allemaal mee zo, en is meteen mooi relaxmomentje na het werk zo ff ZP'en.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Blauw, pittig zeg. Ik was maar tot de 9e week misselijk. Maarja met een wurmpie al in huis... ja de tweede is echt zwaarder.

Roos, dus het einde komt in zicht? Hoe gaat het eigenlijk met de trouwplannen? Wat voor jurk had je in gedachten?

Sandra, verstandig zo'n hek voor de open haard. Vooral jongens vinden het reuze interessant. ;) nog ff dan willen ze alles roosteren.

Vandaag ook alweer twee keer zonder hoedje eraan gekregen en dan pas kan hij lurken! Wat een verschil ten opzichte van het hoedje. Hij neemt als een malle enorme teugen en je hoort hem slikken alsof zijn leven ervan afhangt.

Alleen...eh...hij wil alleen links. Rechts is drama. Boos, wild, maaien, huilen, hoofd achterover gooien. Daar wil hij alleen maar met tepelhoedje en liggend. Zittend is een no go. Pfff ben dan echt een kwartier aan het vechten. Dan eindelijk eraan, is hij zo moe dat hij nauwelijks drinkt. Heel vervelend maar kunnen ze nu al een voorkeurs tiet hebben????

Jullie nog tips?

Heb nog twee extra dagen kraamzorg vanwege de borstvoeding gelukkig.

Bijgevoegde bestanden:

13. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    apart Mi, het is even anders maar misschien kun je hem liggend in dezelfde linkszijdige positie leggen aan de rechterzijde, leg je hem op het voedingskussen met zn onderlijfje.
    Ligt hij wel met zn hoofdje zowel naar links als naar rechts te slapen?

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ahh wat een dotje Mi! Creatief gedaan. Ik was het bijna vergeten maar ik heb dat ook gehad in het begin bij J. dat hij voorkeur had voor een kant. Kraam zei toen ook tegen mij dat ik hem in de zelfde houding moest leggen aan de andere kant. Zodat wel beide borsten gestimuleerd werden. Dus lijkt me goede tip van Roos, ook idd met voedingskussen eronder zodat Noah lekker kan liggen en jij ook ontspannen kan zitten. Bij J. ging de voorkeur toen vrij snel weer over.

Fijn trouwens dat je nog 2 dagen hulp krijgt vanwege de borstvoeding!

Das beter Roos dat het einde in zicht is, hopen dat het goedgekeurd wordt dan heb jij ook weer rust! Haha, ja heb van vorige week een buikfoto. Manlief moet hem alleen even op de pc zetten, ik weet niet hoe dit moet ;)

Handig zeg zo'n hek Sandra. Wat heerlijk trouwens een open haard!

Zo, hier is het nieuwe babykamertje leeggehaald. Staat nu alleen een ladekast in die mag blijven staan. Moet ik nog ff flink stoffen en schoonmaken. En dan het kamertje nog even stofzuigen. Gisteren hebben we een nieuw bedje besteld. Het is een 4 in 1 co-sleeper. Superfijn, ben heel benieuwd! Komt waarschijnlijk al deze week binnen. En dan alle tijd om lekker verder te rommelen qua uitzet, even uitzoeken wat ik er nog bij moet halen. Al zal het niet heel veel zijn gok ik.

15. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    In welke maat zitten jullie dreumessen inmiddels?
    J. draagt maat 80 qua broeken en maat 86 qua shirtjes.

Hij heeft vandaag een paar flinke stappen los gedaan, waaaah!

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Sorry dames, even snel.
    Oma is weer opgenomen, 2 hartinfarcten gehad, met een 3e op de loer die ze waarschijnlijk niet overleeft.
    Ze heeft een dichte geslibte hartkransslagader, opereren kunnen ze niet wegens leeftijd, en dotteren ook niet wegens slechte nieren.
    Ze ligt nu op ic maar is stabiel.
    Dood eng :(:(

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh wat erg Corina! Heel veel sterkte meis!!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo Corina. Jeetje ze heeft ook alles tegen nu... leeftijd, teveel infarcten op elkaar, slechte nieten... pffff heftige tijden. Hopelijk komt die derde infarct niet...

Roosjuh, ik had al van te voren flink gestudeerd ;) dus had hem inderdaad al paar keer in dezelfde houding doorgeschoven.
    Vandaag heeft hij wel een paar keer daar gedronken. Kleine donder nu al. Dus ik denk dat het langzaam wel goed komt.

Hij dronk eerst ook maar vijf minuten effectief voor hij moe werd. Vandaag al twintig minuten. En net zelfs daarna nog een kwartier aan de andere borst. (zonder hoedje) Dus hij moest echt gewoon even wat 'groeien' maar hij leert super snel bij.
    En mama moet ook leren natuurlijk. Je kunt je inlezen wat je wilt. In de praktijk is het allemaal nieuw voor mij. Levi wilde nooit zonder tepelhoedje.

Hij heeft dus steeds betere drinksessies. Af en toe wat minder. Na het badje bijvoorbeeld. Dan is hij veeeeel te moe de rest van de middag. Maar ook dat moet tijd hebben.

Ik kolf dus af en toe wat om bij te voeden op de mindere momenten. Hij mag gewoon niet meer afvallen nu. Dan word hij nog zwakker en zijn we nog verder van huis. Hij was echt duidelijk nog niet klaar om geboren te worden.

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ai Corina jullie treffen het wel zeg, stressvolle tijd steeds weer zeg, hopelijk indd komt het 3e infarct niet.

Ja praktijk is altijd anders mi, ik wil je graag tips geven maar ik werd er zelf toendertijd wel eens een beetje gek van haha, iedereen in de omgeving die het beter wist maar evengoed zit je met al je google-wijsheid met je handen in het haar soms. En ik heb wat afgegoogled.. uiteindelijk bestaat er geen handleiding voor je baby. Volgende keer is go with the flow mijn motto :cool: En ach, klinkt of je alles goed onder controle hebt toch? hij moet het nou eenmaal ff leren, kost tijd. Zou eigenlijk gek zijn als alles in 1 keer goed gaat als ik erover nadenk..

leuke wintertruitjes voor T. besteld, 2 stoere nieuwe en een paar via MP, vind ik wel leuk om op te jagen hehe. Babyface is wel een leuk merk voor jongens!

Zozo blauw al maat 86 in de bovenkleding? dat gaat best hard zeg. Wij zitten qua bovenkleding in 74/80. Meeste wel 80 maar bijna alles zit zo ruim... lengte is zelden het probleem. Truien dus allemaal in 80 besteld en ik de k dat die ook wel weer ruim zullen vallen, maja anders is het spul te kort en dan kan ook niet.
    En wat leuk dat hij nu stapjes los zet, leuk gezicht is dat he! En maak je borst maar nat haha :D rennen!

Trouwjurken haha, heb wel heel mooi merk ervan gezien, die pronovias (of iets in die richting) jurken vind ik echt geweldig... ik wil hem een beetje klassiek, niet té poefplof model maar wel uiteenlopend aan de onderkant. Liefst kant erin, misschien wel kant tot om mn nek heen lijkt me wel statig haha ;) open rug misschien... ja..... leuk!

Barreltje probeert ons nu na te lachen, doen wij ho hahaha hohoho hoehoehoe doet hij het ook, lekker ding..
    Savonds valt hij weer heerlijk uit zichzelf in slaap, wel vroeg wakker steeds! gisteren en vandaag weer 5:30, niet tof.

Had ik al gezegd dat we weer een kermis hadden bezocht? grote bal gewonnen met touwtje trekken en hij heeft er trots mee rond gelopen is moest er letterlijk achteraan rennen en gillen als ik hem een andere kant op wilde sturen oh-oh... het is me er één

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo meiden...

Allereerst Corina heel veel sterkte met je oma , rot dingen altijd :(

@Mi zo goed dat de borstvoeding steeds beter gaat :D ik heb geen borst gegeven , dus kan je absoluut niet helpen maar volgens mij ben je op de goede weg zo te lezen. Ik wilden geen borstvoeding geven , ik werd ook zo gek van iedereen met hun adviezen , mijn schoonzussen die me continu om wilden praten... Maar toen ik stond te douche met kleine B , met de kraamzorg en hij zo ineens hup mijn borst pakte had ik zoiets wauw wat is dit bijzonder. Helaas had ik toen al bijna geen melk meer , maar heeft mij wel aan het twijfelen gebracht voor de volgende.

@ kleding maat
    B heeft maat 80. Ik dacht slim te zijn en voor de winter truien etc in maat 86 te bestellen maat dit is echt veel ste groot. Naja qua lengte past die dit wel als het kouder wordt , maar zo vreselijk breed voor mijn smalle kerel en dan koop ik al smalle merken (tumble n dry , noppies , feetje etc). Broeken heb ik wel echt 80 gekocht want 74 zit nog net aan. Hij heeft korte pootjes en een lang , heel lang boven lichaam.
    Hij is gewoon te lang en te smal haha. Als die nou iets meer in proportie is is het gewoon een lange , normale baby. Nu is die echt lang en heel smal waardoor kleding maten een probleem is.
    Sterker nog maat 68 broeken zitten om zijn middel nog perfect ;) wel veel te kort natuurlijk :p. Voor de zomer had ik bijna alles maat 68/74 gekocht qua broekjes want dat sloot dan mooi aan . En het meeste kan die volgend jaar nog wel aan qua broeken. Shirts dan weer echt niet , alle korte mouwen maat 74/80 loopt nu wel op het einde , net goed of net te klein.

Het is echt niet dat hij extreem mager is ofzo. Maar hij is gewoon heel fijn met weinig spek. Hij ziet er echt gezond uit hoor. Niemand die vermoed met kleren aan dat hij zó smal is. Tot ik een luier verschoon en hun zijn heupjes zien dan snappen ze heeeeeel goed dat hij zo slecht in broeken past. Een skinny slim van de Zara of name it valt bij hem als een normale broek ;) maar zodra hij 92 heeft kan ik bij de WE spijkerbroekjes kopen en die schijnen ook heel smal te zijn.

Met B gaat het goed !! Langzaam aan vallen zijn korstjes er af van de waterpokken. Hij wordt zo slim , 1x iets voor doen en meneer kan het. Of kan het op zijn manier :D

Gister zijn wij pannenkoeken in lage vuursche wezen eten mmmm... Naja ik werd er misselijk van maar goed het was lekker :p. Stomme is ; het is eigenlijk de bekendste pannenkoekenrestaurant in het gooi en ze hebben gewoon geen kinderpannekoek. Alleen maar die hele grote. Nou B had er geen moeite mee hoor , pannenkoek naturel had hij , beetje stroop er op en meneer at gewoon de helft op :$:$ en met smaak.
    Duur is het daar ook niet 5 pannenkoeken (schoonvader was mee) , 1 kinderijsje voor dochter ; 4 biertjes , 4 ijsthee en een appelsapje €62,95. Nu snap ik waarom het altijd druk is , het is gewoon goed te doen qua geld vind ik.

Hier gaat het ook goed. Ben soms vreselijk misselijk maar heel anders als bij B. En vooral heel erg moe. Veder mag ik niet klagen.
    Donderdag weer echo , pas om 20.20 alleen. Ik ga met mijn moeder namelijk en die moet werken tot 20.00 uur. Papa wilden ook wel mee maar moet onverwachts werken dus die zei aah neem je mama toch mee daarbij heb jij altijd zoveel echo's ;) Opa past even op B want die slaapt dan natuurlijk al.

Veder merk ik dat B minder gaat slapen overdag , en bezig is met 1 slaapje te ontwikkelen. Waar hij voor hij ziek werd nog bijna 4 a 5,5 uur op een dag sliep wordt dit steeds twee keer een uurtje. Hij redt het alleen nog net niet tot de middag zodat die 2 of 3 uurtjes achter elkaar kan slapen.

Nou ik ga met de pootjes op de bank ;)

Deel Deze Pagina