**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha Roosjuh zat weer op de kermis ;) lijkt mij zo leuk ze rond te zien stappen. Hier nog niks hoor. Hij durft niet :D soms staat hij gewoon los maar dan heeft hij het niet door.

Wij zitten in maatje 80/86
    Wilde als de kinderbijslag binnenkomt even een mooie stoere winterjas scoren voor meneer. Zat ook aan babyface te denken ja. Hebben leuke dingen.

Ik herinner me nog dat jij ook nog wel eens moeite had. Jij had ook met tepelhoedje gevoed toch?

Pluisje, pannenkoeken... ik zou nooit naar een restaurant gaan hahaha ben er niet zo gek op. Levi en manlief wel maar ja bloem, eieren en melk heb ik altijd in huis. Dus zo gemaakt. Maar je woont in t gooi? Ben er nog nooit geweest :D

Verder geen kwaaltjes?

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja tot hij 4 maanden volledig bv met tepelhoedje, en fles erbij als ik te weinig had. daarna kwam een fase waarbij hij steeds weigerde waardoor ik uiteindelijk ben overgestapt op fulltime kolven tot de 7e maand toen kreeg ik er in de loop van een maand steeds minder uit tot ik nog maar kolfde voor 10 cc per keer ook al hing ik 4-7 keer aan dat ding, toen was t over ;) vond ik wel jammer hoor, voelde niet als een keuze.. dan was het anders geweest. Maar goed, Hollandsch welvaart hier dus primah...

ik had trouwens echt een rare balans li/re hoor, links kolfde ik altijd veel meer dan rechts, links 90 dan re 60 ofzow.. en legde altijd beide kanten aan maar links voelde wel beter...

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Corina Sterkte met je oma! Nooit leuk zulke dingen!

Hier zitten we nu in maatje 80. Broeken en shirtjes. Sommige broekjes bginnen wat aan de korte kant te worden, maar weer andere zijn nog enorm ruim. Zo irritant die verschillen in maten tussen de merken.

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dankjewel lieverds.
    Ja zei ik ook al, 2015 is geen goed jaar.
    Ze proberen het nu eerst met de medicatie, maar even kijken hoe dat gaat.
    Het is trouwens mijn schoonmoeder haar moeder, dus die moet ik even extra steunen.

Zag dat iemand nog vroeg hoe het met mijn voet ging, redelijk soms nog erg pijnlijk bij sommige bewegingen en s"avonds vooral erg dik.
    Ik ga net mijn 2e week werken weer in.

Yuri heeft kleding maat 80/86, zag ik ook ergens voorbij komen.

Mi wat goed dat de bv begint te lopen en dat Noah begint te drinken, netjes hoor.
    Tepelhoedje maakt in principe niet uit hoorde ik laatst, een vriendin blijkt al anderhalf jaar te voeden met een hoedje.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Sterkte Corina....is nooit leuk om iemand zo achteruit te zien gaan. Mijn opa (81) heeft alzheimer en die zie je ook elke week verder weg zakken.

Lotje zit ook in maat 80. Shirtjes zitten prima, broekjes zijn over het algemeen te wijd. Moet ook eerlijk zeggen dat ze nooit broeken aan heeft. Ze draagt over het algemeen een legging. Dat is dan maat 74 of 80.
    Maar met dit weer moet het wel in 80, want 74 is veel te kort.
    Slapen gaat hier over het algemeen heel goed. Meestal rond 7/7,30 wakker. En dan weer om 9uur in bed, tot 10/11 uur.
    En dan weer van 14 tot 16 uur.
    Om 19.30 weer naar bed.
    We hebben nu echt een avondritueel en ze weet het ook, begint uit zichzelf te zwaaien naar haar zussen, haha! We gaan eerst tandenpoetsen, dan naar boven, schone luier, pyjama aan, slaapzak aan, liedje zingen (2x in de maneschijn) en dan zwaait ze me uit, haha!

@MI: joh het is de eerste weken/maanden gewoon aanklooien en heel veel lekken, haha!

Ik ben nu 3 weken gestopt ofzo en af en toe wijst ze nog wel naar mijn borsten en dan zeg ik: Die zijn op. Dan doet ze wel even zielig, maar met haar speen of een drinkbeker is ze ook wel tevreden :D

Hier weet ze ook dondersgoed wat ze wel en niet mag. Mevrouwjte klimt namelijk regelmatig uit haar stoel. ZE krijgt pas een hap als ze gaat zitten, dus dat doet ze dan ook. Ook spelen we elke avond het spelletje "Waar is...." en dan wijst ze die persoon of hond aan. Trots dat ze dan is, haha!

Lopen....nope! Is ze veel te schijterig voor hahah!

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Bah ook zo vreselijk.
    Nee oma is altijd gezond geweest, geen rare ziekten zoals kanker en andere toestanden.
    En dan in eens patsboem, ze is dan wel 83 maar dan nog hoe oud ze ook zijn, je wilt ze niet kwijt he.

Sinds Yuri s'avonds om 20:00 nog een kom pap krijgt, slaap hij ook redelijk door, tenminste als hij zijn speen niet kwijt raakt.
    We zitten nog op 1 slaapje, van 11:30 tot 13:30

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Jup ik woon in het gooi ;)... En echt vaak pannenkoeken eten doen we ook niet in een restaurant hoor , maar schoonvader trakteerde en de kindjes vonden het leuk ;)

Nou na de waterpokken is B weer ziek :( en mama ook !! Snotter de snotter , en koorts B. Ik ook snotter , keelpijn , hoofdpijn gewoon niet lekker. Alles doet zeer. Maar vind het erger voor B hoor , mannetje weer 40 graden koorts...

Dus heb weer een leuke nacht gehad , en nu ook al 100x wakker geweest.

En ik wil gewoon niet ziek zijn. Mijn collega's zijn dus altijd ziek en ik dus nooit en voel me dan zo schuldig altijd. Tuurlijk ziek is ziek. Als ik me zo voel als nu dan ga k ook niet. Maar goed ben laatst al een week thuis geweest voor B met die waterpokken. Blehhh en misschien voel ik me nog wel schuldiger omdat ik bij mijn (stief)vader werk.

Ach we gaan het wel zien ;)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Toch vandaag ziek gemeld. Ik ben zo beroerd snotter de snot , hoofd vol watten & echt overal pijn bah !!

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ai beterschap pluisje, wat vervelend! Maja, kan maar beter een beetje op jezelf passen..

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    oh jakkes, beterschap Pluisje :)

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Goedemorgen Damessss,

Zo even mijn kleine monster naar het kdv brengen en lekker naar bed. Ik heb echt even rust nodig ben helemaal gesloopt. Zelf niet lekker en ik heb een monster die echt savonds niet meer wilt slapen. In slapen gaat prima , maar na een uur of 3 wordt hij wakker en dan is het feest. Dochter is bij haar moeder dus heb haar matras op de grond gegooid en daar gaan liggen , was ook niet helemaal handig want toen was het een leuk spelletje : in bed staan alles er uit gooien en kei hard HAP roepen. Naast die is alles nu HAP.
    Ik denk 13 maanden sprong in combi met een tijd bij ons in bed gelegen ivm ziek zijn. Maar het is knap lastig want weet niet meer wat ik moet doen.

Vanavond wel echo pas om 20.20... Ga daar denk ik wel maar heen , wil dat niet uitstellen haha.

Fijne dag allemaal !!

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat een rotnacht, sodejuuu. Beide kindjes veel wakker en beide verkouden, dus uit naast bed, neusspray en dampo gesmeerd.
    Gelukkig vandaag vrij, dus dan maar rustig aan!

Pluisje, hoop op een hele mooie echo :D

13. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hé bah, wat vervelend dat je ziek bent Pluisje. Beterschap! Ah spannend, hopen op weer een goede echo vanavond!

Hoe gaat het nu met je oma Corina? En trek jij het allemaal een beetje?

Mi, hoest nu met je kleine schatje en grotere schatje? En met jou?

Leuk te lezen welke maatjes jullie dreumesjes hebben. Ook best al een paar in maat 80 dus.

J. is druk met oefenen met lopen. Wel heel grappig om te zien die wankele onzekere losse stapjes.

Vanmiddag weer op controle geweest bij vk, alles weer goed met ukkie:)
    Had nu de vk weer die bij mijn bevalling was, zo'n leuke meid. Hoop dat ze weer mijn bevalling mag doen! Hebben samen nog gesproken over hoe die bevalling ging en dat ik best tegen deze bevalling op kijk en misschien wel in het zkh wil bevallen. Toen gaf ze me zoveel complimenten hoe ik de eerste bevalling heb doorstaan, de uren lange weeën met die ontsluiting die lang haperde. ze vond dat ik zo goed pufte en had er bewondering voor dat ik het zolang zelf probeerde:)
    Ze heeft alle vertrouwen in mij met de tweede bevalling. Wauw, wat een moed en zekerheid gaf ze me hierdoor!
    Ze zei, als de baby goed lag ingedaald had jij ook gewoon thuisbevallen bij de eerste. Je had gewoon pech daarmee zei ze. Maar van haar mag ik gewoon weer thuis bevallen als ik dat wil als de zwangerschap weer zo goed blijft verlopen. Of evt. aankijken hoe het met de ontsluiting gaat en evt. aslsnog mag beslissen of ik thuis beval of het zkh in wil.

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Op het moment stabiel, maar ze kunnen niks.
    Het is de vraag of ze thuis komt of regelrecht naar een verzorgingstehuis gaat.

Maak mij meer zorgen om mijn schoonmoeder, die is straks haar moeder kwijt als dit verkeerd afloopt.
    pffffffff :(

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Even een ego bericht.... Echo was helemaal goed , weer een dag vooruit gezet ... 12 oktober termijn echo dus dan de definitieve datum zoals het er nu uit ziet : 30 april , nu dus 8 weken en 5 dagen. Zo mooi om te zien hoe het al gegroeid is waar het vorige week maandag een "streepje" was lag het nu al in de foutus houding en was alles in de aanmaak. Zo bijzonder !!

Ik ga mijn bedje in kom later meer kletsen...

16. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    ok mooi Blauw, fijn even die zekerheid van je vk. Betekent dat ook dat je nu een thuisbevalling overweegt of neig je toch meer naar een ZH bevalling?
    leuk dat J nu ook stapjes los gaat zetten, het klinkt zo lief he die kleine plakpootjes op de vloer... * plak plak plak*

mooi pluis weer een goede echo! en hoe bijzonder is dat he, een paar weken verder straks en met 12 weekjes zit alles al erop en eraan en is het vooral groeien! heel speciaal vind ik dat.

Redt je het allemaal nog Mi? Pittige tijd meis! Veeeeeeel foto's maken! mooie herinnering zo met je kleine mannen.

Tja Corina je moeder verliezen moet niemand aan denken nee dus hoop dat het je schoonmoeder voorlopig allemaal nog even bespaard blijft he.

phoe een vriendin van ons is nu ook al in verwachting, paar maanden al :$ ik wist niet dat iedereen zo snel zou zijn om me heen zeg! helden.. Even vraagje hoor zwangere dames, zijn jullie al helemaal bijgekomen en in een rustig ritme gekomen enzo met kind/huishouden/relatie/socio's??
    wij zitten er aan te denken iemand in te huren voor schoknmaakklusjes, maar puntje bij paaltje vind ik het steeds te duur en eer-te-na gevoel ;) mag ik ook niet zeuren he..

Hoest met je meisje Alyssa?? en ook, hoest met jou zelf? kilootjes? rust een beetje terug of nog te veel aan je hoofd allemaal?

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi meiden! Ik lees mee hoor. Maar het is inderdaad behoorlijk druk en pittig nu met twee aapjes in huis.

Gelukkig slaapt Levi erg goed in de nacht. Alleen nu beetje verkouden. Maar zelfs dan slaapt hij goed.

Borstvoeding gaat nog steeds goed. Noah drinkt links zonder tepelhoedje en rechts dus met, en alleen liggend. Zometeen komt een lactatiekundige even meekijken en kijken of we hem rechts eraan krijgen zonder hoedje. Dat zou schelen. Nu moet ik rechts steeds kolven anders word hij niet goed gestimuleerd.
    Maar verder doet hij het goed. Elke keer flinke plasluiers alleen poepen doet ie weinig. Krampjes vaak even na het voeden. Maar valt ook reuze mee.

Helaas vallen zijn clusteruren vanaf 17:30 tot 22:00 ongeveer. Net spitsuur met koken. Niet zo handig. Ik eet dus elke avond aan tafel met een kind aan de borst hahaha.

18. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Fijn zeg weer een goede echo Pluis! Super:) Wat een geruststelling is dat, dit is een plakker hoor!!

Wat leuk dat je vriendin zwanger is Roos. Weet je, ik vind het eigenlijk niet zo heel zwaar, mijn dreumesje. We hebben al een tijd een fijn ritme. Maar manlief en ik werken beiden parttime, en doen allebei 50 procent van de zorg voor J. Of we doen het samen. J. is verder heel lief en kan lekker spelen. Eet goed, slaapt goed (van ongeveer 19.30/20.00 uur tot 8.30 uur 's morgens). Dus we hebben echt de tijd om bij te komen 's avonds. En ja, het huishouden... dat is iets wat wellicht beter kan. Manlief stofzuigt gelukkig en dweilt zo nodig. Ik houd de was bij en kleine schoonmaakbeurtjes. Maar stoffen gebeurt minder, zeg maar niet de laatste tiid:p Terwijl ik dat altijd elke week deed. Maar het kan me werkelijk niks schelen, ik heb me natuurlijk heel lang beroerd gevoeld en ben nog gauw moe. Dus vind het wel best, het komt wel weer. Ben eigenlijk blij dat ik het los kan laten nu. Ik mag hopelijk in mijn verlof lekker gaan poetsen, als ik me goed voel.

Qua relatie hebben manlief en ik dus ook de tijd voor elkaar, we doen sowieso veel dingen graag samen. Boodschapjes, filmpjes kijken. We maakten in het verleden regelmatig wandelingen in het bos of ander natuurgebied, dat is helaas wel verminderd met de komst van J. Mede door de 10 maanden bv, ik was vaak veel te moe. En toen door de zwangerschap geen energie. Dat missen we wel. Plus dat we door ons werk minder hele dagen hebben samen, dat hebben we anders ingedeeld zodat we om en om thuis zijn voor J. Eerste helft van de week is manlief aan het werk, ik de andere helft. En ik werk om het weekend. Alleen de weekenden die ik vrij ben kunnen we echt wat doen. Vaak zijn er dan weer verjaardagen e.d. in de weekenden, dus dat maakt tijd samen voor echt langere uitjes wel schaarser.

Sociale contacten zijn bij ons verminderd sinds de zwangerschap, omdat ik er geen energie voor had. Pas visite gehad van vrienden, maar ik probeer het wel rustiger te houden. We kennen best aardig wat mensen, echt heel leuk al die contacten, maar we zijn nu wel in de fase dat we nu niet meer zoveel afspraken maken omdat dat met een kleine toch minder flexibel is en ik ook gewoon rustiger aan moet doen vanwege de zwangerschap. Maar ik kan wel ontzettend genieten van een gezellig avondje of diepgaande gesprekken met goede vrienden, want sociale contacten blijven we belangrijk vinden.

Is het bij jou niet gewoon veel pittiger omdat je veel meer werkt Roos? Dan is tijd voor het huishouden natuurlijk ook minder. Je kunt trouwens ook 1 keer in de maand iemand paar uur laten komen en grotere schoonmaakklussen laten doen. Dat scheelt wellicht ook. Maar ik snap ook dat je het zonde vind van je geld.

Mi, snappen we allemaal hoor dat je het hartstikke druk hebt! Geeft niks. Wat goed zeg van Noah, al helemaal zonder tepelhoedje bij links. Zou idd mooi zijn als het straks rechts ook goed gaat. Goed dat er een lactatiekundige met je mee komt kijken.

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    J. heeft vandaag de BMR prik en de MenC prik gehad, hopelijk gaat het allemaal meevallen!

Hij weegt nu volgens cb 11.125 kg en is 80,5 cm lang. Hij blijft iets bovengemiddeld qua gewicht en lengte, maar dat is al vanaf het begin zijn lijntje geweest. Keurig dus.

Cb is heel tevreden over zijn voortgang. Maar arts vond wel dat we moesten opletten met woordjes zeggen. Hij 'moet' nu volgens hun boekje 2 woordjes kunnen zeggen. Papa en mama zeggen telt niet :p En dat kan hij nu net wel;) Of heel hard TAAAA zeggen bijv :D Maar nee, geen echt verstaanbare woorden.

Nou, wij vinden het sterkoverdreven en maken ons absoluut niet bezorgd. Hij kent wel al veel woordjes en we noemen heel vaak al woordjes op. Hij weet precies waar en wat bijv. de lamp is, de klok, de plant, de vloer, de muur, het schilderij tetc. Iedere dag weer wijst hij van alles aan en zeggen wij wat het is. Of andersom. En dat snapt ie prima.
    Het zijn maar gemiddeldes, die woordjes zeggen komt gewoon wat later. Hallo, hij is nog maar 14 maanden:$ Mag hij nog een beetje tijd?;)

Zijn er al meer dreumesjes op cb geweest?

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Blauwoogje, jullie hebben het mooi verdeeld. Petje af hoe jullie het doen hoor. J heeft zo gewoon een fijn en stabiel gezin om in op te groeien.

Roosjuh, kun je T niet een stofdoek geven? Beetje meehelpen :D

Pluisje, hoe gaat het nu?

Vanmorgen is de lactatiekundige geweest en het probleem is opgelost. Zijn kaakje staat ietsje scheef. Waarschijnlijk zo gebeurd doordat hij in de buik in een bepaalde houding heeft gelegen. Dat trekt vanzelf ook wel weer recht. Ik heb nu een andere houding om aan te leggen en hij drinkt super nu aan beide borsten!! Hij heeft dus flink gedronken vanmorgen en bij de tweede borst zat hij zo vol. Hij hoestte, melk spoot uit mijn borst, zijn hele gezicht zat eronder :D en hij ligt nu al 3,5 uur te pitten.

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Ontzettend blij mee!!!

Deel Deze Pagina