**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Pffff sinds vandaag hoeft Levi maar te schreeuwen of tegen me aan te leunen en ik krijg een toeschietreflex. Er komt nog niks uit maar was vergeten wat een irritant gevoel dat was :D

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Lekker vroeg Mi :D

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou Alyssa, hier ineens ook drama. Meneer gaat zitten in bed en trekt zich dan op.... pfffff
    En oja hij gaat vreselijk overstuur en in paniek zitten huilen en papa is niet goed genoeg. Echt balen hahaha voorheen rond een 'moeilijke' fase wisselden we af met naar bed brengen. Nu ben ik dus telkens de klos.

Tis een fase vertel ik mezelf maar :D

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh mi dat is hier al 4 week zo, zitten, staan krijsen, speen op de grond gooien, hoofd bonken... Ze maken het zichzelf zo moeilijk. Ik hoop dat het bij jou mee valt!

Tnx voor jullie tips, ik ga donderdag naar de inloopspreekuur en dan moet er echt wat gebeuren.

Ze slaapt nu vanaf 8 uur, daarvoor heb ik haar wel een half uur in slaap moeten wiegen maar oké. Vriend gaat om 9 uur weg om te werken, dan duik ik m'n nest in :D

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh en jeetje corina dat is ook pittig! Het is eigenlijk ook gewoon heel erg sneu als ze zo angstig zijn. Ik vind het alleen moeilijk te begrijpen wanneer ze nou angstig zijn of gewoon aan het uitproberen is. Ik wil haar eigenlijk de geborgenheid bieden en haar niet te lang laten huilen. Gisteren heb ik tegen haar staan schreeuwen met haar op m'n arm, ik barste ik tranen uit en snapte absoluut niet waar ik mee bezig was.. Arm kind

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier was hij dus overstuur en krijsen. Papa was erbij maar ik hoorde het erger en erger worden. Toen een klein 'mama hellup' door de babyphone van mijn man :D
    Nou, ik liep alleen maar de kamer in, hij stak zijn handjes uit en begroef zijn gezicht in mijn hals en was stil. Mijn man stiekem lachend weg gegaan want nu kon hij mooi beneden op de bank hangen :D stiekemerd.

Uiteindelijk in bed gelegd toen hij gekalmeerd was en er kwartier stil naast gezeten. Maar hij hing gewoon zitten/staan, spelen en kletsen. Uiteindelijk dacht ik: gezellig joh, maar dan ga je maar in je uppie kletsen. Het is bedtijd. Heb hem neergelegd, gezegd dat het nu tijd was om te slapen en weg gegaan.
    Nou meneer heeft een mooi staaltje van zijn meest dramatische hysterische huilbuien getoond. Maar ik vertikte het hoor. Zodra ik kom gaat hij spelen. Eens zien wie de langste adem heeft.

Naja na kwartier van hysterie ging het over in gesnik en daarna lag hij heerlijk rustig te slapen. Heb hem 19:00 op bed gelegd toen de ellende begon en 20:30 sliep hij.
    Dat betekend dat het nu elke avond een half uur eerder stopt totdat hij uiteindelijk weer netjes gaat slapen. (uit eerdere ervaringen genomen)
    dusssss

Alleen nu kan ik niet slapen. Heb zo'n pijn in mn lijf met liggen en ik krijg de slaap maar niet te pakken. Pffffff misschien moet ik ook maar een hysterische bui krijgen ;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Arme jij! Lieverd, dit hebben we allemaal wel eens gehad!
    Ik heb onze oudste ook wel eens net wat te hard terug in bed gelegd omdat ik het zó zat was.
    Maar als ik 1 ding heb geleerd na 3 kinderen: Luister naar je gevoel.

Wij hebben het ook gehad met Lotje....en we hebben haar altijd getroost.
    Ik leg haar in bed, dan begint ze te huilen. Ik trek haar slaapzak aan, doe de gordijnen dicht en al die tijd blijf ik tegen haar praten:
    " Je gaat even lekker slapen, word je groot en sterk van." Bla bla.
    Dan geef ik haar knuffel en speen en een aai over haar bol en ga weg.
    Dan laat ik haar 5 minuten huilen, ga terug, haal haar er uit, knuffel en troosten en afhankelijk van hoe overstuur ze is, ga ik met haar zitten of ik leg haar terug. En dit herhaal ik totdat ze slaapt.
    Als ze echt moe begint te worden, haal ik haar niet meer uit bed, dan troost ik haar door over haar koppie te aaien en zachtjes te praten.

Dit hebben we 3 weken zo gedaan en nu moppert ze 10 seconden en slaapt ze.

Ik ben persoonlijk niet van het laten huilen, heb daar ontzettend veel moeite mee, omdat elke vezel in mijn lichaam roept dat ze me nodig heeft.
    Maar aan de andere kant moet ze ook leren zelf te slapen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Bij onze oudste hebben wij te veel naar anderen geluisterd en te weinig naar ons gevoel en dat heeft ons heel veel drama nachten gekost :)
    Daarom is mijn advies altijd: Luister naar je gevoel!
    Zegt je gevoel: Ze heeft me nodig? DOEN!
    Zegt je gevoel: Ze neemt een loopje met me: ACTIE

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Alyssa, wat rot allemaal! Kan me heel goed voorstellen dat dit loodzwaar is. En zeker, ik heb ook mijn momenten gehad dat ik 'klaar' was met J., dus echt herkenning hoor (al is het voor mij al een poos geleden). Ik vind het al superdapper dat je aan hulp denkt. Misschien geeft diegene jou (of jullie) net het extra steuntje hoe je in dit soort situaties moet handelen. Het is soms ook verdraaid lastig in te schatten of ze je echt nodig hebben of je 'uitproberen'.

Hier ook af en toe fases waarin hij niet makkelijk gaat slapen, denk dat dat erbij hoort. Vanaf het beeldscherm is het lastig de situatie bij jullie in te schatten, denk dat daarom ook heel fijn is voor jullie als er iemand langskomt die meedenkt.

Zou ze trouwens geen last meer hebben van oorontsteking?
    Sterkte en knuffel meid!

Oeh Mi, die toeschietreflex is inderdaad geen lekker gevoel hé ;) Maar wel een goed teken hihi! Irritant hé, als je wilt slapen maar het lukt niet. En dan zit die buik ook nog in de weg, dat zijn van die momenten dat je misschien denkt, okee geweldig zwanger zijn, maar NU even niet! ;)

Heeft één van jullie kindjes ook last van eczeem? Dacht heel lang dat J. berg op zijn hoofdje had, hiervoor steeds olie gebruikt en dat hielp wel wat. Maar hij krabbelt vaak op zijn hoofdje. Wil alleen niet meteen aan de hormoonzalf. Heb nj de tip gekregen van het cb vorige week om cetamacrogol créme te halen bij de apotheek. Heb ik gisteren eindelijk kunnen halen en gisteravond goed gesmeerd. Hij lijkt nu wel minder jeuk te hebben. Mijn zus kwam nog met het idee van een vette créme met aloë vera erin, dit gebruikt zij voor haar zoontje van 4. Die heeft eczeem op zijn buik en dat helpt heel goed. Zij wil ook liever geen hormoonzalf. Deze créme kun je niet in de winkel kopen, maar zij kent iemand die aloë vera spullen verkoopt en gaat dit vragen als ze haar ziet. Voor nu maar even deze créme en hopen dat dit beter helpt tegen de jeuk!
    Ik had vroeger ook eczeem trouwens, mijn zus ook. Mijn broer en jongere zusje niet. Maar het zit dus wel in de familie.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen eczeem blauwoogje. Wel berg met jeuk. Had ik van de huisarts speciale shampoo voor gekregen en verder was ik het alleen met neutral en heel af en toe maar iets van haarlotion. Teveel en het is weer terug. Dus ben wel bekend met gevoelige huid.

Alyssa, heb je nog het cb kunnen bereiken? En wat zeiden ze? Hier weet ik gewoon dat ik hem kan laten huilen omdat hij gaat spelen zodra ik erbij kom. Dan is er in mijn ogen verder niks dringends en deze strategie werkt voor ons steeds weer. Even kiezen op elkaar en laten brullen en hij slaapt weer voorbeeldig tot de volgende sprong of tandjes ;)

Edit: lees dat je donderdag gaat.

Zo, jullie nog tips voor de hitte? Hier word het veelal in het zwembad drijven en ijsjes eten en veel drinken :D

11. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jaaaaaaaaaa allerallerallereerst gefeliciteerd blauw!!!!!! wat een geweldig nieuws!!! jeeej een broertje of zusje komt erbiiiij.... ik gok op nog een jongen! en dan wordt het dus een meisje! ik gok niet zo goed de laatste tijd .. :D

Tassie potverdorie!!!! maar je had zoveel goede eitjes dan móet er gewoon een lucky one tussen zitten!! al onze donderstenen zijn uiteindelijk allemaal het wachten waard (maar liefst niet te lang he ..)

Ja ik heb met mn kont in talie gezeten van 13-28 juni dus gisteravond kwamen we pas weer terug van onze lange autorit. We hebben het wel in tweeen gedaan hoor, gestopt in zwitserland. €28 voor een prak Mc`dont`s. afzetters. Nu val ik meteen door de mand natuurlijk dat ik me niet echt aan mn dieet heb gehouden deze vakantie :p maar ik ga weer netjes doen binnenkort ...eerst eens even de weegschaal repareren hij is overleden.

het was heerlijk in intalie, T. heeft zich zo vermaakt, lekker gezwommen, van de glijbaan af, noujahalverwege erop gezet in zn gele zwemband en er zo vanaf geroetjst, hij vond het allemaal geweldig. Hele camping lopen inpakken daar, alle vrouwen wemelen om hem heen en zelfs de mannen zitten met hem te kie-ke-boeen. Meneertje open boek zit iedereen uit te dagen met hem te spelen/lachen etc.

Slapen ging zo-zo. dat staand in bed huilen herken ik helas wel ja, hij heeft ons ineens weer nodig om in slaap te komen. maar goed, knuffel in zn mond... muziekje aan... paar keer teruglopen want het lukt niet vaak in 1 keer.. nou dan lukt het uitiendelijk wel. Echt, ik tel mn zegeningen nu, die eerste 3 maanden waren slaa-hellllll. Zo te horen krijg jij het nu zo voor je kiezen Alyssa, vreselijk! maar wel een oorzaak dus blijkbaar, al is het misschien gedeeltelijk? die oortjes van haar zijn wel erg kwetsbaar! laat ze maar es zien waar de oorzaak ervan ligt ja, je krijgt niet zomaar 6 x hetzelfde weer terug, iets houdt het in stand of lokt het uit. Arm meisje en arme jij! zo zit je er snel doorhee he en je had al niet zoveel energie, hoe is het nu daarmee?

ik moest wel lachen om je loeiende koe Mi, zie je al in de wei staan met het bestek in je handen hehehe.

nou het is laat dus ik klets later wel weer mee, ik ben verdorie al vanaf half 10 aan het lezen en het is nu midden in de nacht kletsmajoren! maar ik kan er niet tegen als ik tekst oversla ..

12. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ja ik probeer zijn huidje ook soepel te houden met smeren, en maar 2 keer per week badderen. Badje gaat alleen olie in. Snap ook dat jij wel hormoonzalf gebruikt bij eczeemuitbraken mvj, als niks anders helpt ga ik dat ook aanvragen bij de ha. Maar ik zie geen rode plekken op zijn hoofd, alleen schilfers. Wel sinds vorige week een paar rode plekjes in zijn nek en op zijn schouders, die smeer ik met bepathen. Helpt goed, wordt nu minder. Dus weet niet zeker of het wel eczeem is op zijn hoofd. Ik las altijd dat berg zonder jeuk is, dus vandaar mijn vermoeden van eczeem. Wat kan het anders zijn?

Ah, dus jij hebt speciale shampoo Mi, hoe heet deze? Lijkt wel op dezelfde klachten als mijn ventje, maar het is bij Levi echt berg dus? En met jeuk bestaat dus wel? Misschien is dat nog een optie voor J, die shampoo. Heeft Levi nu geen jeuk meer? Haarlotion gebruik ik (jammer genoeg) ook niet.

Zoveel mogelijk rustig aandoen (zover dat kan met een banjerende baby;)) en in de schaduw Mi! Idd goed drinken en of lekker in het zwembad hangen of als je het niet uithoud binnen zitten/liggen (alles dicht houden en gordijnen dicht) met een ventilator als je die hebt. Kun je nog hulp vragen voor Levi als je het niet trekt met de hitte? Hoop dat deze dagen gauw voorbij gaan!! Pfff 3 keer niks hoor zo warm.

Ha eeeeeindelijk ben je er weer Roos :D Ging al denken, straks is er iets gebeurd ofzo, zit ze gewoon in Italie!! Was je ontvoerd door de maffia:p
    Wat heerlijk dat het zo genieten was en dat het zo goed ging met T! Haha, wat een lekker aandachtstrekkertje, dat manneke van je :D Leuk, totaal geen last van eenkennigheid zo te horen;) Ben je lekker uitgerust? En nog even vrij voor je weer aan de slag moet? Hoe ging trouwens het reizen met T? Best een heel eind zo naar Italie, waren jullie met de auto?
    Wat een leuke foto's!! Mooi weer zo te zien :D Haha, stoer mannetje met een (grote) stoere zonnebril :cool: :D

Ben blij dat wij dit jaar naar Duitsland gaan, wilden eerst naar Oostenrijk, maar met een klein kind zag ik die lange reis niet zo zitten. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat op vakantie, vind het nog wel een beetje spannend of het allemaal goed gaat, maar ga er vanuit van wel!

Jaaa dank je wel meid, wat een verrassing hé? Hihi ben benieuwd of je gelijk hebt :D Mij maakt een jongen of meisje niet uit, is allebei leuk! Voorlopig is het nog laaang niet zover, eerst de eerste echo maar! ;)

13. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ja ik was lekker op vakantie, wilde liever niet op internet verkondigen dat ik twee weken van huis was, je weet nooit ;)

T. heeft het heel goed gedaan in de auto, we timen het zo dat hij slaapt in de auto, dus 3 uur na het wakker worden vertrekken we, slaapt ie 2 uur, uurtje filmpje kijken/ ff spelen in de auto met een boekje of zoiets en dan eruit om te lunchen. helaas wel wat vertragingen op de weg en daarmee duurde de reis langer dan gepland dus dat maakte het wel moeilijk voor hem, laatste uurtjes waren niet zo lollig meer maar hij is redelijk lang af te leiden.

ecceem heeft T. ook gehad, rode vlekken over zn lijf tot aan zn kledinglijn, bleek wasmiddel te zijn. neutral genomen en toen was het over. op zn hoofd ben ik niet bekend mee maar ik gooi 9 van de 10 x helemaal niks anders dan water in zn bad en in zn haar. hij gaat wel elke dag in bad, weinig uitzonderingen. Als ie echt heeft lopen smeerpoetsen of ik wil er een geurtje ff in dan doe ik heel af en toe burts bees shampootje in zn haar. verder niks eigenlijk, mijn ervaring is hoe minder ik smeer/shampoo/zeepsop etc hoe beter zn huid is.

tjonge ja je gaat éven weg en je komt terug en er is iemand zwanger :) leuk hoor! gezellig! binnenkort kan ik ook over wat anders meeschrijven maar dat komt nog wel..

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh ja, goed over nagedacht! Je weet het nooit idd. Nee, die laatste uurtjes reizen zijn altiud het zwaarst, maar fijn dat het toch best goed ging met T!:)

Ah van de wasmiddel dus! Fijn dat je er achter kwam dat het daardoor kwam. Ik heb gelezen dat alleen water in het badje niet zo goed is voor de gevoelige huidjes, dus wij gooien er altijd bad of huidolie (toch hetzelfde spul:p). Maar ik smeer hem na het badje ook altijd in met bodylotion. Maar wassen met neutral heb ik alleen de eerste tijd na de geboorte gedaan, hmmm, geen idee of dat het dan is. Hij heeft heel lang geen vlekjes gehad in zijn nek, kan het dan zomaar ineens door de wasmiddel komen?

Haha oeh je maakt me nieuwsgierig! Maar ik kan wachten hoor :D
    Heb al een vermoeden hihihi;)

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Jaaaa Roosjuh!!! We hebben je gemist! Oe heeeeeerlijk Italië! Misschien voor ons volgend jaar. Dit jaar werd het te prijzig met nog een knul ondereen die uiteraard ook een kamer + uitset nodig heeft ;)
    Hadden jullie een caravan of tent van vacansoleil of zo?
    Wij gingen vaak naar camping 'Bella Italia' aan het gardameer. Heerlijke plek.

Blauwoogje, ga even naar boven sluipen en kijken hoe die shampoo heet ;) meneer slaapt en heb de deur open gelaten ivm warmte boven. Ssssssjjjt
    .......
    .......
    Ketoconazol shampoo 20mg/g pch

Moet je even aan de huisarts vragen of assistente die kan het recept schrijven. Levi had dus dikke gele korstjes/plekken net als bij berg maar hij krabte zijn hele hoofd kapot. Het kan dus wel dat het gaat jeuken. De shampoo is roze, even goed inzepen en dan 3 tot 5 minuten in laten trekken en daarna uitspoelen. Ik deed wel eerst de berg even eraf schrapen voordat ik ermee waste zodat de shampoo goed op de hoofdhuid kon intrekken. Was met een week verdwenen. Af en toe herhaald maar nu gaat het al maanden super goed. Heel soms nog een mini plekje.

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Rooskuh, doe niet zo geheimzinnig!!! Hahaha nu word ik mega nieuwsgierig. Heb ook een vermoeden ;)

17. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hahaha je zet ons wel aan denken Roosjuh!!! :D

Thanks Mi!! Is Levi niet wakker geworden? Anders geef je mij maar de schuld :p
    Ketaconazol ken ik wel (wat is mijn werk af en toe handig). Ben alleen niet zo snugger om het zelf te bedenken;) Ik ga denk eens de ha bellen hiervoor! Super, erg fijn om zo meer mogelijkheden te horen:)

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha ach geef de warmte en de zwangerschap maar de schuld ;)

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Jaaa heb jullie ook gemist hoor, ff afkicken van wifiloos leven..
    Er stond al een tent! dus het in aankomen, uitpakken en camperen maar. Staan ook meubeltjes in, gewoon tafel, stoeltjes en wat planken voor de spulletjes. verder gewoon echte tent.... oké met een douche en toilet maar met mug en al toch echt kamperen :)

net naar cb geweest, 9,5 kilo en 77 cm geloof ik. mooi maarje, gewicht neemt weer toe naar de gemiddelde lijn toe, lengte zit er boven.

phoe ik zat ff foto's terug te kijken, ik heb zoveel lollige maar tegelijk ook verschrikkelijke foto's haha durf ze niet eens te posten. hij kan zo lekker ei-ig kijken, hebben jullie ook van die foto's? ik zit er aan te denken een hall of fame en een hall of shame fotowandje te maken hier thuis, de leuke en de lollige pap klieder fotos bij elkaar in collage. Op een leuke manier, uiteraard.. Oh oh oh... ik stond er vroeger ook vaak vreselijk op :)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha wall of shame. Ja die hebben wij ook zat ;)

Hier mijn ventje bij MIJN oma op schoot en mijn buikje met 27 weken. Ff nekkies draaien :D

Deel Deze Pagina