**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat een leuk een meisje !!! Ik kan niet wachten op dinsdag hihi...

Hier komt het cb niet op huisbezoek. Hier niet gebruikelijk in iedergeval.

En Roos ja die tv gaat ze te gek vinden ;) ach als ik dan weer een huis vol "grote" meiden hebben kunnen ze lekker boven keten haha.

Levi die loopt wat goed zeg !! B gaat ook steeds beter :) trots trots trots.

Veder heb ik een hoofd als een zeef 🙈

2. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Mi, wat leuk zeg.. en knap van Levi. Ook wel erg handig natuurlijk. Hoe gaat het zo met de aandacht verdelen? Doet Levi het wel goed verder of is hij ook wel jaloers op Noah?

Blauwoogje, jaa super leuk.. vooral voor Mia! Ik ben super blij en me mannetje is een klein beetje telleurgesteld dat het geen jongetje is! Maar ook dat komt helemaal goed. Op dit moment komt het ook gewoon echt heel praktisch uit!
    Ze heeft wel even op verzoek gekeken naar de navelstreng, er zaten 3 vaten in en bij Mia maar 2.. verder heeft ze wel alles van de baby laten zien maar niet echt medisch nagekeken!

Roosjuh, wat fijn om te lezen van die haarvaatjes. Heb je dat vaker nog gehad? Ook later in de zwangerschap? Gelukkig na die 3x niet meer gehad..

Pluisje, wat spannend! Hoelaat is je echo? Heb jezelf een voorgevoel?

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Phillys wat leuk! Twee meiden!!!

Lopen is echt gek om te zien. Mijn kleine grote vent ;)

Roosjuh, ik heb de EasyWalker duo dus kan hoed boodschappen doen. Wel onhandig in winkels als kruidvat etc. Daar pas ik nauwelijks door.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Zwaai! Vanavond lees ik alles bij en zijn ik even reageren!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ook weer even een berichtje van mij!
    Ben zo ontzettend druk op het moment... Gaat nergens over!

Charlotte loopt ook sinds vorige week zaterdag! En ze doet ook niks anders meer. Dus afgelopen week de box verkocht op mp en meteen de deur uit gedaan. Wat een ruimte weer!

Afgelopen dinsdag ook naar CB geweest en prikjes gehad.
    Verwacht dus dat ze er elk moment last van krijgen. Ze is wel wet warmer en heeft rode wangen. Charlotte is nu 79,5 en 9750 Gr.

Verder hier in de grote opruim 😉 Dochter is jarig geweest en Sinterklaas komt weer dus ruimte maken!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier een foto van wandelde Charlotte, áltijd met een koffertje of haar tas :p

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een schattige foto mvj en wat leuk dat Lotje nu ook loopt :D
    J. loopt bijna altijd met z'n knuffelhond, ook erg schattig inderdaad.
    Heerlijk is dat opruimen! Hier moet de box voorlopig nog blijven :p

Kan me voorstellen dat je man wel even moet schakelen als hij op een jongetje had gehoopt Phillys, maar ik denk ook dat het voor Mia superleuk is een zusje! Zeker omdat ze zo weinig in leeftijd verschillen, misschien worden ze wel dikke vriendinnen samen later :) En wat houdt dat in 3 vaten in de navelstreng, juist goed? En was het bij Mia dan met 2 vaten meer risico met de zwangerschap? Ik heb er geen idee van namelijk.

Spannend Pluisje de geslachtsbepaling volgende week!! Waar hoop je op?

Was je vraag vergeten Sandra, hier komt het cb niet op bezoek. Is dat bij jouw cb gewoon of weet je dat niet? J. krijgt pas met 2 jaar weer een uitnodiging van het cb. Als er bijzonderheden waren dan was het eerder geweest.

Vanmorgen een speelgoedkeukentje gekocht bij de Action, spotgoedkoop ding zeg! J. is trouwens gek op boekjes. Iedere dag moet ik wel samen met hem zitten en wijst hij de plaatjes aan die ik benoem. Is dit herkenbaar voor jullie?
    Hij begint steeds meer 'woordjes' te oefenen. Hele verhalen brabbelt hij af en toe. Onverstaanbaar natuurlijk :D

8. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Wauw.. goedzo Charlotte! Wat schattig en wat ziet ze er al groot uit!

Blauwoogje, ze zeggen dat het niet persé risico's hoeven te zijn maar Mia was echt een dysmatuur kindje. Achteraf komt dat ook niet alleen door de 2 vaten maar de navelstreng liep ook nog eens eerst door het vlies en toen pas naar de placenta! Wij hebben wel om de week op het laatst toen echo's gehad om de toestroom van de vaten te meten ;)

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat leuk mvj! Gefeliciteerd. En daar gaat Annie met dr tassie ;)

Blauwoogje, ooja dat keukentje. Ze hebben ook een werkbank voor jongens met gereedschapskist. Die wil ik denk ik gaan kopen met 2 jaar.

Levi is hier zo ontzettend gek op Mickey mouse clubhuis dat hij als we over gaan een Mickey mouse clubhuis thema kamer krijgt. Meteen geen baby kamer meer. Noah wel, die heeft nu een half afgemaakte kamer hahaha. We waren maar gestopt toen we wisten dat we weg gingen.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Annie met der Tassie zo schattig 😍😍

Mickey mouse clubhouse vind B ook leuk. Vooral het begin haha hij ligt dan helemaal in een deuk. Maar eigenlijk vind B alles leuk wat liedjes heeft haha.

Ik moet dinsdag om 18.15 zo spannend. Ben die dag vrij dus zou wel heel langzaam gaan haha.
    Mijn gevoel zegt nog een jongen. Maar heel eerlijk ik hoop echt op een meisje. Zou mij echt geweldig lijken een meisje. Ik heb wel een grote dochter maar die heb ik bij me vanaf dat ze 3 jaar is. Lijkt me gewoon leuk om ook een mini me te hebben haha. Komt ook nog eens bij dat ik altijd heb gedacht dat mijn eerste kindje een meisje was , ik was er zo van overtuigd dat B een meisje was... Niet dus haha.
    Nu denkt iedereen eigenlijk een meisje maar goed dat kunnen ze wel denken maar betekent niet dat het zo is ;)

Ach voor B is een jongen ook leuk hoor. Weinig leeftijdsverschil dus echt broers. Het is net zo welkom al zou ik het wel jammer vinden , dit is waarschijnlijk ons laatste kindje , 3 is genoeg ook financieel en praktisch (huis , auto etc). Dus dat zou betekenen dat ik nooit een meisje zou krijgen van mezelf.

We zien het wel hihi ik ben echt van als het maar gezond is. Man is een zoontje bij de bevalling kwijt geraakt met ex en wij waren B ook bijna kwijt dus ik ben daar wel heel stellig in. Al vind ik een voorkeur ook wel gezond hoor ;)

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weet niet of het normaal is hier, maar heb inmiddels wel door dat ze echt geen enkel moment overslaan uit het groeiboekje. Net dus de prikken gehad bij 14 maanden en het volgende moment in het boekje is dus 18 maanden. Dat is hier dus blijkbaar een huisbezoek. Daarna moeten we weer op het bureau komen als hij 2 jaar is....ook volgens het boekje haha.

Dus, geld over denk ik...ach vind het prima. Geen idee wat zo'n huisbezoek precies in houdt maar we zullen het wel zien.

Hier ook alles aanwijzen, en tegenwoordig doet ie zelf de iPad pakken want hij is helemaal Nijntje verslaafd.....ja de begintune dan, de rest van het filmpje is niet interessant haha. Dus hier kun je 10 keer achter elkaar genieten van Nijntje..lief klein konijntje....en dan ben ik het wel zat hoor haha.

12. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Pfff sorr dames, zo druk en moe momenteel dat het er hier een beetje bij inschiet:).

Sandra, hier komen ze met 18 maanden ook op huisbezoek. Komt me goed uit, sta op knappen dan:p.

Wat leuk nog een dochtertje phyllis! En wat fijn nu wel 3 vaten in de navelstreng:).

Wat goed van lotje dat ze loopt! Onze uk ook sinds een paar dagen, zij het nog een beetje dronken en valt hij nog snel:p.

Pluisje spannend! Veel plezier morgen:)

Bv was hier niet echt een succes de eerste keer, door de ks heeft het lang geduurd voor hij voor het eerst kon drinken, tongriempje was te kort (is na een paar dagen gekliefd), en hij was heel onrustig bij het drinken. Uiteindelijk de keus gemaakt te gaan kolven, en kreeg hij half bv half kv, dit tot 7 weken volgehouden. Toen had hij ook niet meer genoeg aan de ochtendvoeding (enige voeding die ik life deed), toen was voor mij het echt klaar. Door het kolven en niet life voeden ook een aantal keer tegen een borstontsteking aangezeten dus had er weinig plezier van. Samenloop van omstandigheden dus, hopelijk nu meer geluk. Productie was op zich redelijk dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

20 weken echo gehad, zag er allemaal goed uit:). Alleen ligt onze uk net zo als zijn broer, in stuit dus. Zegt nu nog niet zo veel, maar heb er een 'naar' gevoel bij, en ml ook. Stelt nog niet echt gerust zeg maar:). Met 24 weken een extra echo (ze zijn de 20 weken echo aan het oefenen bij mijn vk:D), ik hoop dat de kleine dan 'goed' ligt, dan weet ik in ieder geval dat het wel kan..

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Whaaaa vanacht amper geslapen wat heel stom is want een jongen of een meid het is allebei even welkom ;) maar wat ben ik zenuwachtig haha....

14. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    oh en dan ook eind van de dag pas pluisje... Succes met afwachten en veel plezier straks!:D

15. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ahhhh pluis spannuuuuund, en en en en én???!!

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    En en en Pluisje?? :D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier is het ook echt een dronken loopje :D maar ze kruipt bijna niet meer, alles gaat lopend. Praten doet ze nog niet, alleen wel heel hard gillen!
    Maar ja, er is altijd wel iemand die reageert dus ja...

Onze middelste lag tot 38 weken ook in een stuit en is toen zelf gedraaid. Dus het zegt nu nog niks hoor!

En pluisje?

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hihi het duurde even liep enorm uit door alle files etc. Wij deden over het stukje waar je normaal nog geen 20 min over doet ruim 1,5 uur Pfff....

Maaaaaaaaaar wij krijgen nog een jongen 😍😍😍😍😍 zo leuk !! Wel heel schattig op de echo had hij exact het zelfde neusje als zijn grote broer op alle echo's had.

19. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Ohhh wauuwww.. gefeliciteerd Pluisje! Super leuk hoor voor ze samen!

Tot nu toe alleen maar van hetzelfde geslacht alleen Blauwoogje valt naast de boot! Jij mag lekker ontdekken hoe het is om een jongen en meisje te hebben :)

Kinderwens, weten jullie eigenlijk wat het wordt?

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat leuk, gefeliciteerd Pluisje!! Eindelijk weet je het dan :D Geniet van je blauwe wolk!

Hihi ja viel mij ook op, allemaal hetzelfde geslacht idd Phillys behalve ik ;)
    Maar 2 van hetzelfde geslacht is ook helemaal geweldig, uiteindelijk is het een gift om een baby te krijgen :)

Kinderwens, jullie houden het spannend tot de bevalling toch? Knap hoor, zo lang wachten :D

Deel Deze Pagina