**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

:$ blauwoogje! Dit meen je toch niet! Ik had toch echt even een dikke vette klacht ingediend, waar halen zulke mensen het lef vandaan! Ik vind het echt top hoe jij je verweerd hebt! Super knap! Goed van je dat je volledig in de ziektewet bent, kun je nu eens lekker uitrusten!

Oh roosjuh wat gezellig! Ik ben benieuwd hoe hij reageert! Ja de kapper kan een heel drama zijn haha goed dat hij nu weer een mooi bolletje heeft:D

Oh phyllis wat sneu voor je oma! Wat kan het dan ineens snel gaan he! Ze zijn zo kwetsbaar, sterkte!

Hoe is het met de rest? Wel heel leuk om even weer wat updates te lezen trouwens!

Bmr prik was zielig... Arm meisje, in de avond kreeg ze wat verhoging dus ik heb wel een zetpil gegeven en nu maar afwachten.
    Voor de rest was het cb heel positief, ze heeft in haar rechtervoeten een lichte afwijking met lopen maar dat mocht nog... Nu precies 80 cm en 10.2 kilo.
    We hebben ook al haar 2 de paar schoenen gekocht, maatje 20 werd echt te klein

2. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat lief meiden, bedankt! Dat had ik vroeger ook nooooit gedurfd, toen was ik veel te onzeker en verlegen. Levert toch wat op hoor, ouder worden :D
    Het was dezelfde hork idd, er is (helaas) maar 1 bedrijfsarts in dienst.
    Heb wel over nagedacht om een klacht in te dienen, maar omdat mijn teammanager met deze oplossing kwam had ik zoiets van laat maar. Ik wil gewoon rust en geen gedoe meer:)

Wat sneu voor je oma Phillys, heftig nu je ook zwanger bent:( Vergeet niet om goed voor je zelf en je kleintjes te zorgen en sterkte met je oma!
    Heel vervelend idd als je er samen niet uit komt met de naam. Kunnen jullie geen deal sluiten misschien? Dat één van jullie twee de zin krijgt wat betreft de naam (die je uiteraard wel beiden leuk moet vinden) en de ander over iets anders bijv. Succes en hopelijk komt er gauw een oplossing die beiden ligt:)

Oh praat me niet van knipbeurten Roos :p J. is vorige week voor het eerst, jawel je leest het goed :D - eerder was niet nodig, geknipt. Door mijn eigen zusje, die is kapster. J. brulde ook flink, vooral omdat hij het eng vond. Logisch, is ook nieuw. Maar het was gewoon thuis zeg maar, dus mijn man en ik hadden zoiets van knip maar gewoon door want lang duurde het niet. We hebben hem samen geprobeerd af te leiden zodat mijn zusje kon knippen. Maar ik weet niet of ik dit wel gedaan had in een kapperszaak. Gelukkig dat het de tweede keer wel lukte bij T. Mijn zusje zei ook dat kindjes regelmatig terug moeten komen hierom.

Wat fijn dat het cb positief was over Yinthe Alyssa! Ze is goed gegroeid:)
    Zeiden ze over die lichte afwijking in haar voet dat het nog goed kan komen?
    Groot gelijk dat je een zetpil hebt gegeven. Ja zielig hé als ze de prikjes krijgen. Gelukkig nu voor een hele poos ervan af, jippie!
    Heeft ze wel doorgeslapen nu?

J. is nu veel aan het oefenen met achteruit lopen. Koddig gezicht. Oh en hij is dol op nijntje! Vooral het liedje dans mee met nijntje. Als hij het filmpje op youtube wil zien zegt hij: 'Nijnnnn'. Erg grappig.

Hij wil nu ook steeds meer zelf happen. Hij is lang heel makkelijk geweest en vond het heerlijk om bijv. brood in zijn mond gestopt te krijgen. Nu moet het persé zelf. Helemaal prima, ook makkelijker voor ons hihi. Alleen met de lepel zijn pap of avondeten eten help ik nog maar bij, anders wordt het wel een erge knoeiboel:)
    Laten jullie dat zelf doen bij de kindjes of helpen jullie ook erbij?

J. zit trouwens in maat 5 qua luiers, al een hele poos. Lekkere spekbillen :D

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ben je ook lid van een vakbond, anders zou ik die inschakelen en een klacht in dienen!

Hier "eet" lotje ook zelf...ik schep het op haar vork en leg die voor haar neer en zij probeert deze gevuld in haar mond te dien ;)

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aaaaaaaargh, we zitten hier weer in een sprong hoor! Nr. 10 volgens de app :$.
    Nou duidelijk te merken. Hij was zojuist vlak voor het naar bd gaan voor het eerst echt een goed half uur een soort van overstuur, brullen joh. Niets was goed. Alles aanwijzen en als je het dan pakt, brullen, overstrekken etc.....eten wilde hij ook al maar voor de helft vanavond.....toetje wild ie helemaal niet en steeds snikkend en woest kijkend weg kruipen en met de rug naar ons toezitten. Zo heb ik hem echt nog nooit meegemaakt :(.

Flesje melk moest ie ook niks van weten net.....pas toen hij zijn slaapzak net al aan had moest hij hem dan toch ineens wel hebben...dus flesje er in en daarna op bed. Gelukkig wel gelijk stil....was natuurlijk doodop van al dat brullen hihi.

Nou hopelijk duurt het niet lang.....jullie al iets gemerkt van deze sprong?

5. sneeuwklokje22

Oeh dat klinkt vervelend Sandra! Hier (nog) geen last. Misschien ook een combinatie van sprong en kiezen?

Voordat Yinthe op bed ging was ze met haar baby pop aan het spelen en ze liep naar me toe en er zat wat roods op het baby'tje, ik dacht die heeft mijn lippenstift weer te pakken gehad. Maar ineens zagen we overal bloed, letterlijk... Bij haar neus en bij haar oren en haar handen zaten er onder, het drupte overal. Lichtelijk in paniek ben ik met haar naar de keuken gerend en zag dat het hij haar hand weg kwam. Een heel stuk vel bij haar vingertop zat los! Ze was zelf ook helemaal in paniek dus we hebben haar eerst haar fles melk gegeven en toen de wond met snel verband afgedekt. Net bij haar geweest toen ze sliep om het verband er af te halen en er zit een flinke snee. We snappen gewoon niet waar het van komt! Zo raar! Alles bij langs geweest en we kunnen niks vinden. Morgen vroeg eerst maar douchen want ze zit nog onder het bloed. Arm kind. Voel me zo schuldig!! Snap er nog steeds niks van!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh jakkes Alyssa, dat is schrikken!

Hoe gaat het nu met haar?
    En na de behandeling van de osteopaat, merk je al verschil? Ook in jullie band?

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Tijdje niet langs gewipt dus dat wordt wel even tijd he.

Ik heb zoveel te vertellen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
    Dus ik ga maar even bijlezen en respons geven :)

Trouwens Yuri loopt sinds 2 weken los! zo schattig.

Alyssa, ja hier is de tv ook favoriet.
    vooral baby tv, hij doet al echt mooi mee.
    Yuri heeft maat 5 van luiers anders heeft ie vaak ongelukjes.
    je haar donker? en vind je vriendje het nu wel mooi?
    Och jeetje alyssa wat een belevenis zeg, hoe gaat he tnu met jullie meisje?

Sandra, wat een lieverdje, zie ik dat goed heeft jullie mannetje ook krullen in zijn nek?
    Hier ook steeds meer een groter woordenschat.
    Hahaha Kak! hier is het bahbah

Mvj, wat lief! samen naar school en zo herkenbaar kan Yuri ook weer moeilijk meekrijgen.

Blauwoogje, de pup heeft een naam inmiddels het is BUCK geworden.
    Ja onze teef accepteert hem volledig nu en slapen beide in de mand.
    Hoe gaat je zwangerschap? Oh lees het al, heel goed van je dat je in de ziektewet bent nu. Aan julliezelf denken is zeer belangrijk.
    Inderdaad vakbond inschakelen, vind dit echt iet kunnen. Akelig zeg.

Phillys, heel veel sterkte meid.

Hier is in 2 weken ontzettend veel gebeurd.
    Van Happiness naar shit.
    Tante van mijn man is onverwacht overleden, zelf uit het leven gestapt. Ze was nog maar 43 jaar
    Ik snap dat niet he, waarom heeft niemand niets gezien dat het steeds slechter met haar ging.
    Waren we allemaal veel te druk met Oma, die nog steeds slecht is, en het niet lang meer duurt.
    En haar 4e kind moest wegbrengen, 4 kinderen ongelooflijk wat een verdriet.
    2015 kan van mij letterlijk de boom in.

Gisteren wel sinterklaas gevierd, schoonmams had 2 pieten laten komen en ondanks alles toch een hele fijne pakjesdag gehad, kindjes zijn echt mega verwend. Gelukkig is het maar 1 x per jaar want weet niet waar ik alle speelgoed moet laten.
    Maar even rommelen vanmiddag.

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou Corina, dat is inderdaad wel even een heftige periode geweest zeg. Sterkte ermee!

Casper heeft idd slag onder in zijn haar aan de achterkant, heel schattig.

Pfff....er begint weer een drama momentje hoor....hij wil zijn melk niet en kruipt dus steeds boos weg al nee schuddend....nou, we negeren hem maar even.

9. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ha dames! Wat gaaf dat jullie nog steeds zo actief kletsen! Er is geen beginnen aan om alles te lezen! Wel zie ik dat verschillende mama's opnieuw zwanger zijn en dat er zelfs Mi zelfs al mama is geworden van nummer 2! Gefeliciteerd allemaal!!

Hier gaat het lekker. Ise gaat heel goed, hoewel ze nu weer eens snipverkouden is en daardoor slecht slaapt. Dus de uien, luuf en zwitsal menthol is weer tevoorschijn getoverd... Ze loopt sinds ze 13,5 maand is, babbelt volop (papa, mama, oma, opa, auto, slapen, baby, papegaai en sowieso probeert ze alles na te zeggen), is lief, maar pittig en ik geniet volop!!

Zelf druk met werk, sociale bezigheden etc etc.. Hopelijk vind ik af en toe weer tijd om met jullie mee te kletsen!!

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Vinden jullie het niet handiger om een besloten fb groep te maken? Heb ik nu gedaan met de meiden die in oktober dit jaar waren uitgerekend en ik kijk daar veel sneller en makkelijker. Ook met foto's en video's delen...

Doordat het besloten is ziet niemand jouw berichten alleen degene die zijn toegevoegd. Wil graag meekletsen maar ben druk met verhuizen en twee humpies... fb is dan makkelijker vind ik...
    Hoef je ook niet steeds zoveel te onthouden waar je op wil reageren hahaha

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, 4e kind!!!??? Wat verschrikkelijk!!! Heel veel sterkte. Bah weet niet wat ik moet zeggen. Echt zwaar kut!

Blauwoogje, lijkt wel een slechte film dat die arts zo reageert! Je zou toch een knuppel pakken en....

Sandra, Levi is sinds een paar dagen ook opstandig soms. Ineens boos kijken als ik met Noah bezig ben of ineens 'zogenaamd' pijn hebben en een acteer huilbui showen...

12. sneeuwklokje22

Ik vind het een goed idee mi! Was er altijd al voorstander van. Leuk! Dus drukke periode nu!! Succes met de verhuizing en als het achter de rug is verwachten we een paar foto's :D

Wij zitten nog steeds in een huurhuis(je) wachtend op ons droomhuis die zijn entree gaat doen op funda...

13. sneeuwklokje22

Och jeetje corina, wat verschrikkelijk voor haar zeg! Ik hoop op een veel gelukkigere 2016 voor jullie!

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Facebook prima idee.....ik zit daar ook vaker op dan hier hoor. Heb hier tegenwoordig ook niet zo veel meer te zoeken behalve dit topic ;).

Hoop dat die 3 H's van deze sprong gauw over zijn....begint me nu al te vervelen. Wat een dwarspoep zeg haha.....alles is nee, boos kijken en dan op zijn buik achter de bank gaan liggen mokken....oh wat gezellig....

Hoe laat gaan jullie kindjes s'avonds naar bed eigenlijk. Hier is het nu overdag 1 slaapje van 12.00 tot ca. 15.00 uur en dan uiterlijk om 20.00 uur naar bed....doe dit eigenlijk zo laat omdat ik het idee heb dat alles wat hij eerder naar bed gaat hij s'ochtends ook eerder wakker is.....maar ga vanavond proberen om het uiterlijk 19.30 uur in bed te hebben. Wil het namelijk graag vervroegen naar 19.00 uur uiteindelijk, ook omdat hij hij nu al een paar dagen rond 19.00 uur echt vervelend wordt en als je hem dan om 20.00 uur in bed legt hij meteen als een blok in slaap valt.....dus wellicht is het nu ineens ook gewoon wel wat te laat voor hem...??...

Nou, het gaat nu toch echt gebeuren....vliegticket is geboekt. Niels gaat maandag 14 december voor zijn werk naar Gabon en komt ......jawel....pas medio Januari!!!!! terug.....grrrr...dus de hele Kerst en Oud en Nieuw periode maar naar mijn ouders voor wat gezelligheid.....

Casper blijft dan de 3 "werkdagen" tussen kerst en oudjaarsdag bij mijn ouders logeren dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen :). Ik ga dan samen met de hond terug naar huis want moet dus nog even werken........

Nou, ik ga nog even wat nuttigs doen voor de baas nu haha...

Fijne dag allemaal!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zal ik een groep aanmaken? Als jullie je naam pb'en voeg ik je toe. (Eens zien of het lukt hihi) Je moet dan eerst mijn vriendschapsverzoek accepteren anders kan ik je niet toevoegen.

Fijn he van die leuke peuterpuber buien want daar lijkt het wat op. En oooo zo lang alleen niks aan. En dan die donkere dagen, overal gezellige lichtjes...zou ook bij mijn ouders bivakkeren.

Dus nog steeds niks gevonden. Balen. Maar bij jullie kun je ook wel kasten van huizen kopen zeg! Wij hebben nu vooral een ruim huis gekocht, carport, redelijk grote tuin en grooooote zolder waar je als je dakkapellen plaatst nog 2 extra kamers kan maken of een hele grote. Mochten we oooooit een gekke bui krijgen en toch nog gezinsuitbreiding willen. (ooit, zeg nooit nooit, maar pfoe voorlopig moet ik er niet aan denken, maar manlief praat er al over, help!)

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja facebook is super, dan kan ik ook weer vaker mee kletsen. :)

En ja haar 4e kind, hoeveel verdriet moet die arme vrouw hebben.
    haar oudste zoon is verongelukt jaren geleden.
    toen nog een zoon die heeft een ziekte niet overleefd.
    daarna een dochter die heeft een hartinfarct gehad, en nu deze dochter.

Leuk Sandra, Yuri ook :D

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina ik zeg het hier nog even ;) Sandra en ik hebben het beide geprobeerd maar we kunnen je geen vriendschapsverzoek sturen....klopt dat?

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb je een pb gestuurd voor de Facebook club haha. Ik vind dat ook een goed idee , wat vaker korte berichtjes sturen want ik vind mezelf gewoon behoorlijk ego op het moment. Ik kan amper wat onthouden namelijk :p en dan kan ik mijn knappe kerel ook met jullie delen hihi...

@ peuterpuber hou maar op ik heb ook een draak thuis op moment hihi. Van de week in het winkelkarretje bij de jumbo hele schreeuw jank partijen gehad. Meneer is helemaal gek van ballonnen en die hangen achter de kassa in zo'n blok. Wij staan nog bij het fruit en meneer begint te wijze en te gillen. Die , boeka , die , boeka (ballon is dat haha of bal hoe die er op komt haha) janken gillen. Ik denk oh my god begint dat nu al haha. Maar goed hij moest toch even wachten want ik ga er echt niet aan toe geven hoor , eerst boodschappen doen en betalen dan een ballon.

Hier gaat alles goed. Kleine buikbaby is sinds 3 dagen zo enorm druk im mijn buik. Heerlijk !! Voelden hem wel maar nog niet zo duidelijk , was dat ik wist hoe het voelden anders dacht ik mijn darmen. Nu sinds 3 dagen zo enorm duidelijk... Hij kan alleen al behoorlijk schoppen schok er echt beetje van haha.

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Uhhh nee dat klopt niet, heb hem als goed is dat iedereen mij kan toevoegen. :/

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ben geen lid van de vakbond, maar bedankt voor de tips mvj en Corina.

Wow, wat heftig Corina! Heel veel sterkte ermee!
    Wat een leuke naam Buck, mooi gekozen :)

Dat is lang geleden Linnel, wat leuk van je te horen! Is je man nog niet overstag voor een tweede? Fijn dat het verder goed gaat:) Geniet van je meisje!

Aiai, het is al rot als je je vent zo lang moet missen en dan nog uitgerekend met de feestdagen. Kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent Sandra!
    J. slaapt al tijden 1 slaapje overdag, altijd tussen 13.30 en 16.30 uur. Heerlijk dan die rust ;)
    Het is niet te geloven, maar hier merk ik ook wel echt een sprongetje terwijl het lange tijd rustig is geweest. Hij kan soms heel driftig worden bijv. als ik niet meteen vertel wat het is als hij iets aanwijst. Het is dan nog niet zo erg dat hij ligt te schuimbekken, maar hij is beduidend anders dan normaal. Heb net zitten lezen dat ze gefrustreerd kunnen raken als ze iets niet zelf duidelijk kunnen maken omdat de taaontwikkeling nog niet zover is. That make sense moet ik zeggen, snap ik ieder geval hoe het komt ;)

Ik heb geen facebook meiden, daar heb ik bewust voor gekozen. Sociale media is niks voor mij. Ik zie dan wel wie er hier nog kletsen. Ik kan wel snappen dat het voor jullie makkelijker is, dus no problemo. Veel kletsplezier :D

Deel Deze Pagina