**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Pfff.. Heel veel sterkte Corina! Wat een heftig jaar voor jullie. Hopelijk wordt 2016 een veel mooier jaar.

Linnel, dat is lang geleden! Wat leuk dat je er weer bent en dat met de kleine meid alles goed gaat.

Sandra, jakkes! Dat is echt super lang.. wel lekker dat jullie naar je ouders gaan met de feestdagen!

Blauwoogje, nee!! Wat jammer nou.. Ik heb ook pas weer "opnieuw" sinds Mia er is Facebook aangemaakt voor iets verdere familie en vrienden. Zo krijgen ze toch wat mee. Mijn pagina is wel helemaal afgeschermd en ik zet er ook maar weinig op. Ik vind de Facebook pagina wel echt nog wennen en het is niet echt overzichtelijker.. maar misschien komt dat nog wel.. :)

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh Blauwoogje, wat jammer dat je geen facebook hebt....dan moeten we hier ook maar gewoon door blijven kletsen anders wordt het hier ook wel wat saai voor je....ook niet een overweging om alleen maar een account aan te maken, die op prive te zetten? Dan kan je wel lid worden van onze pagina...?

Ja, het is idd wel lang...pfff...en jammer dat het met de feestdagen is....nou ja, gelukkig kan ik mooi een aantal dagen bij mijn ouders terecht, scheelt wel weer wat..ook qua hulp enzo. En gezelligheid niet vergeten.

3. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    He! indd hier kunnen we evengoed ook nog kletsen, fb is voor het snelle wel gemakkelijk en ook wel leuk even zoiets nieuws, maar ZP is weer een stuk overzichtelijker he, kijkt wat rustiger.

phoe net anderhalf uur gedaan om iets uit te printen voor een retourzending van een veels te klein weekbankje... alsnog moeten schrijven want het lukt maar niet

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaa jammer blauwoogje. Wat Sandra zegt kun je ook een account aanmaken en het daarbij laten dan kun je naar de groep zonder verder iets te doen op je eigen pagina.

Vind fb wel makkelijker kwa foto's en filmpjes en als iemand iets post zie ik dat meteen

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik blijf ook gewoon hier kletsen hoor! Idd Facebook erg leuk maar ook erg onoverzichtelijk. Maaaaar inmiddels wel wat leuke foto's en filmpjes gezien! Dat is dan wel weer erg leuk! Ja Sandra wat lang zeg!!!! Poeh! Gelukkig heb je wel gezelligheid om je heen :)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mij maakt het niet uit, ben erg druk op het moment! als ik hier kijk, dan heb ik ook tijd :p

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mvj, je moet mijn vriendschapsverzoek accepteren anders kan ik je niet toevoegen. Of ik ben te snel en je hebt nog geen tijd gehad ;) borstvoeding geeft mij de tijd ff op fb te neuzen hahaha

8. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Paar daagjes weg naar preston palace! wat een speelparadijs en (vr)eetparadijs zeg. wel lachen hoor, hij vermaakt zich geweldig, zit te flirten en te schaterlachen naar de dames van het animatieteam, durft net aan de rondwandelende beer een aai te geven, alleen stilzitten is er echt niet bij. we rennen om en om achter hem aan het restaurant door en vaak loopt hij in een keer richting de speelplaats waar je toch wel een paar keer links/rechts voor moet gaan, bijdehandje. ik hobbel er maar achteraan en onderschep m als we mensen met hete koffie en thee in de handen tegenkomen. gisteren even gezwommen, ook weer leuk en lekker warm.

wij gaan nog even verder genieten tot morgen xx

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb een blauwe maandag in Almelo gewoond (2* 2 jaar) maar ben serieus nog nooit bij Preston Palace geweest 😉.

Nou hier is de kogel door de kerk, ik stop met de pil haha....kan ik mooi even ontpillen als Niels komende 4 weken in Gabon zit en dan gaat het feest beginnen haha.

Vanavond het avondeten bij Casper maar eens over een andere boeg gegooid....fusili pasta met blokjes gestoomde pompoen....ipv aardappel met bloemkool gestampt oid. Hij wil nu ineens alles zelf doen en niet meer echt gevoerd worden, en dat gaat lastig met die stamppotjes, want die vallen van de lepel. Eerst zat hij wat in het wilde weg te prikken op het bord en gooide regelmatig een stuk pasta op de grond richting de hond haha....maar ineens zat er eentje in zijn mond en hoorde ik mmmmm hahaha. Uiteindelijk ongeveer drie kwart opgegeten, dus dat is al meer dan de drie lepeltjes van de afgelopen dagen pfff...

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gedaan! Haha, ik dacht eerst: wie is dat?
    Maar later viel het kwartje ;)

Hier is het momenteel erg druk.....verjaardagen, sinterklaas, aankomend kerst....sprongetje van Charlotte, druk met werk en een relatie die ietwat onder spanning staat door alle drukte.

We zijn elkaar even totaal kwijt, maar hebben er van de week eens goed voor gezeten.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooooow Sandra!!!!! Spannuuuuund! Bij dit soort berichten word ik altijd plaatsvervangend beetje zenuwachtig hihi. Toch weer een hele stap en de vraag: zou het lukken? Maar goed wij hebben dat spannende voorpret gedeelte de laatste keer overgeslagen ;)

Roosjuh
    , Preston palace klinkt leuk. Misschien maar eens proberen binnenkort

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    #1132 roosjuh007, 14 dec 2015
    Laatst bewerkt: 14 dec 2015
    Heel belangrijk!! ook gewoon nee zeggen hoor tegen een hoop dingen, met kerst kunnen ouders etc. ook jullie kant op komen ipv omgekeerd, scherlt een hoop tijd. Gourmets hotel op tafel kwakken en hoppakee ;)

nee serieus bij ons loopt het pannetje soms ook over van alle afspraken en taken in huis die enorm oplopen en enige wat ons helpt is eigen gezin op nr 1 te zetten en de rest wacht maar ff of het wordt een Nee.

Preston palace is onwijs leuk voor die kleintjes en ook voor ons, maar je moet wel houden van het sfeertje erbij, het heeft een hoog gehalte centre parcs meets jersey shore :D
    beetje camping las vegas zeg maar ;) maar wat ik zeg, erg leuk. Lekker eten hele dag, kermissen indoors etc. prachtig zwembad. Goed eten. Savonds wordt wat lastiger helaas omdat je natuurlijk de kamer niet afkan als de kleine slaapt, dan moet je ff om en om. We hadden zn bedje in de badkamer neergezet zodat hij goed kon slapen zonder ons te zien. Klein nadeel is dat je ergens anders moet piessen :D

Hoooo Sandra spannund!!! ging dat vlug bij Casper eigenlijk of duurde het wel eventjes?

13. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh spannend Sandra! Ik ben nu ook een maand gestopt met de pil... maaaaar niet om zwanger te worden hoor! Meer om te kijken hoe het met mijn ongesteldheid is ivm PCO

Ja mamavanjuul dat is een flinke drukte! Ik kan me voorstellen dat je helemaal langs elkaar loopt in zulke drukke periodes.. het lijkt me al helemaal pittig met 3 kindjes! Wij hebben er ook wel wat last van af en toe... Vooral wanneer Yinthe achter elkaar niet wou slapen.. pfff af en toe kan het zo pittig zijn! Neem lekker wat tijd met elkaar!

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja zeker spannend, maar heb nog een dikke maand om aan het idee te wennen hahaha....net al wel even foliumzuur gehaald bij de Etos ;).

Bij Casper ging het niet echt snel....2 miskramen gehad voor het zover was....de eerste was een leeg vruchtzakje en de 2e was een bbz....dat was wel even spannend.....had HCG wat steeg, toen weer daalde en toen weer steeg.....maar nergens op de echo was een vruchtje te ontdekken, dus verdenking BBZ, maar gelukkig op een goede plek en niet in de eileiders, dus het is vanzelf afgestorven....HCG daalde ineens weer en toen was het over....gelukkig..maar wel raar idee hoor als ze niks kunnen vinden op de echo's....

Casper was dus driemaal is scheepsrecht...hopelijk is dat dit keer niet het geval.....ik wordt er niet jonger op (in Januari ook al weer 38....).

15. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Pfff hier sinds zaterdag flinke buikgriep te pakken gekregen, wat voelde ik me beroerd! Gelukkig komt het er niet meer aan beide kanten uit, maar heb wel een flink pak energie ingeleverd en nog regelmatig een rommelende pijnlijke buik. Hopelijk is dat gewoon het nastaartje en is het weer klaar.

Meiden, ik blijf gewoon lekker hier kletsen :D Ik denk dat ik van facebook helemaal m'n vrije tijd kwijt ga raken, en wil er niet aan vast zitten liever. Ik vind het super van jullie dat er hier nog gekletst wordt. Gezellig!!

Phillys, voel je je kleine meid al goed bewegen intussen?

Oehhh Sandra, wat leuk!!! En spannend hihi. Goed dat je eerst de tijd neemt om te ontpillen en vast foliumzuur hebt gekocht. Mooie startbasis! Super dat je bij je ouders terecht kan met de feestdagen, zit je gelukkig niet alleen met Casper.

Wat leuk Roos, klinkt erg gezellig! Volgens mij heb jij geen sportschool nodig met dat mannetje van je :D Wat wordt hij alweer groot zo op de foto!

Wat vervelend mamavanjuul dat het ff minder gaat tussen jullie. Wat zijn er toch een hoop dingen die tijd opslokken hé. Goed dat jullie gepraat hebben. Ik denk dat het voor veel ouders herkenbaar is, te weinig tijd voor elkaar. Hier sluipt het er ook in, pas waren we kort samen een broodje wezen eten met elkaar. We zeiden toen tegen elkaar dat we voor J. zo vaak samen op pad waren en leuke dingen deden, dat misten we echt wel! We zitten er nu over te denken om samen naar de musical van Anne Frank te gaan. Wel een uitgave, maar ook goed om tijd samen te hebben. Hebben jullie een vaste oppas om af en toe even samen eruit te gaan?

Mi, hoeist het zo met je mannetjes en het nieuwe huis? Kom jij nog een beetje aan jezelf toe?? Haha, dus jullie waren nog niet van plan voor een derde te gaan :p :D

Manlief en ik hebben pas eens zitten praten en bedacht dat we het voorlopig wel bij twee houden. Vooral manlief vind twee helemaal prima. We hebben beiden geen grote batterij, en eerlijk gezegd hoef ik voorlopig ook niet meer zwanger te worden. Ben er nu al klaar mee :p Komt ook wel doordat deze zwangerschap een stuk zwaarder verloopt dan de eerste. Maar ik heb wel duidelijk gemaakt de optie open te willen houden, want in mijn hart is er plaats voor meer :) Maar het vooruitzicht voorlopig geen derde geeft wel heel veel rust! Eerst de babytijd van onze tweede spruit maar eens overleven :D

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Merken jullie nog verschil bij jullie kindjes?

J. kan sinds vorige week weer een aantal nieuwe dingen. Hij kan een paar nieuwe woordjes zeggen zoals uil. Snel rondjes lopen doet hij veel. En vorige week stond hij rechtop, bukte terwijl hij zijn benen gestrekt hield en keek door zijn benen heen naar achter. Gekke gerrit :D

Waar we ook vreselijk om hebben gelachen... hij had een pluisje van de vloer geraapt, dus ik zeg tegen hem gooi maar in de prullenbak. Ik dacht nog, dat doet ie vast niet want misschien snapt hij het niet. Verder niet meer bij stil gestaan. Tot een dag later. Vertelt mijn man toen hij de vorige dag in de keuken stond, J. aan kwam lopen met een pluisje en dit zo in de prullenbak gooide :D :D Toen ik mijn verhaal vertelde moesten we echt lachen! Nu gooit J. zo nu en dan iets in de prullenbak als hij iets van een pluisje ziet en wij de opdracht geven dit weg te gooien, al gooit ie het soms ook nog graag op de grond :p
    Maar ze snappen dus al heel wat meer dan ik dacht! Wordt nu echt opletten geblazen met wat we zeggen :D

Oh en nog wat nieuws! Al een paar weekjes wijst hij wel eens naar zijn luier. Sinds vorige week, bij opa en oma, gaf hij aan dat hij gepoept had en liep zo mee naar de verschoontafel. Dus het besef van de poep en plas is begonnen ;)

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Verdorie heel verhaal, tikt Noah tegen de tablet, verhaal weg. Heb geen zin meer. Had overal op gereageerd.

Maargoed ik neem Levi steeds mee naar toilet, mag hij de klep na mij dichtdoen, doortrekken en samen handjes wassen. Hij vind het reuze interesant.

De manier waarover jullie over een derde denken is precies de onze. De deur op een kiertje houden maar voorlopig ff niet.

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nee (bijna) geen sportschool nodig nee, hij rent zo snel... ;)
    en ja we merken zeker wel verschil, hij is echt weer een beetje veranderd, socialer naar ons toe, lekker bij je komen zitten, knuffelen, stoeien (!!) en ik kreeg vandaag een lekker kussie 😘 dan smelt ik wel hoor. Hij kijkt me ook soms zomaar recht aan als ik ergens mee bezig ben, dan steekt ie zn koppie schuin in beeld en dan zit ie te lachen naar me. Hij kijkt dan toch even 'anders'.

haha ja de prullenbak wordt hier ook gebruiktmaar hij gooit er helaas ook nieuwe dingen in, en mijn sleutels zijn er al eens in verdwenen. Met woordjes komt er ook steeds meer bij, hij kan goed na apen.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Herken ik ook Roosjuh dat B anders wordt. Wel op een leuke manier gelukkig. Hij wordt zo groot en wijs in 1 keer. Hij gaat steeds meer begrijpen en wordt ook steeds socialer zowel naar ons als naar zijn grote zus.

@ mamavanjuul ook heel herkenbaar elkaar een beetje kwijt raken. Mijn vriend werkt enorm veel , de kinderen slokken je energie op , veel verplichtingen zoals verjaardagen etc. Soms vergeet je elkaar even. Gelukkig als je goed met elkaar blijft praten en toch wat tijd voor elkaar maakt komt het vaak allemaal wel weer goed. Al heb ik ook soms wel het gevoel is dit dan alles ? Maar goed ik zou mij geen leven zonder hem willen voorstellen en ik weet dat het allemaal wel los loopt maar fijn is het soms niet

Hier vanochtend de 20 weken echo gehad , alles was helemaal goed met ons knulletje !! Kreeg het nog even spaans benauwd ze bleef zo lang bij het hartje kijken en turen. Gelukkig was alles goed :)

B. Loopt tegenwoordig heel goed , maar het stomme is met schoenen loopt die juist beter als op blote voeten. Terwijl dit meestal andersom is. Hij heeft wel een paar dagen moeten wennen aan zijn schoentjes maar nu loopt die bijna de hele tijd als hij schoenen aan heeft , op blote voeten kruipt sie stiekem toch ook nog wel een stuk. Hij zit nu dus echt op het randje van "echt lopen".

B gaat ook steeds mee naar de wc maar dat doet die uit zichzelf haha. Hij duwt helemaal mijn kont weg om te kijken. Hij vind het ook reuze interessant in iedergeval ;)

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Babbelen die van jullie er ook zo op los de laatste tijd.....? Ik lig werkelijk in een deuk om Casper. Hele vergalen komen er in een lekker brabbeltaaltje uit, met bijpassende intonaties haha. En het gaat de hele dag door.....goh van wie zou hij dat toch hebben :D.....

Wc....hij komt me wel achterna als ik naar het toilet ga....maar is dan meer geinteresseerd in de toiletrol en de pleeborstel :cool:.

Luier verschonen gaat ook niet echt meer van harte hier.....8 van de 10 keer begint hij te trappen, rond draaien en zet het op een brullen grrr...niet echt praktisch bij een poepluier.

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot 08.30 uur met zijn tweetjes. Morgen dagje werken en dan donderdag weer een dagje vrij....kijk er nu al naar uit. Weer uitslapen :D, een van de weinige voordelen dat Niels er nu niet is. Die moet normaal op donderdag natuurlijk gewoon naar zijn werk dus gaat de wekker heel vroeg.

Hij is in ieder geval goed aangekomen in Afrika!

Deel Deze Pagina