**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo gadsie Blauwoogje. Niks aan. Zwanger, buikgriep en voor je ventje zorgen. Je moet wel op tijd weer fit zijn voor de bevalling ;) Hoe kijk jij ernaar? Kom maar op? Of zie je er tegenop?
    Ik heb ne er nooit druk om gemaakt want ik had in mijn hoofd lekker een ruggeprik en relax whahaha....maarja uiteindelijk beviel ik te snel waardoor dat ding nooit ging werken.

Verschonen...oefff wat een gevecht is dat he. Hier ook echt huilen, mopperen en steeds omdraaien. Heeeeel af en toe doet hij zelf zijn beentjes omhoog. Komt niet veel voor.

Praten???? Nou eh....ik ben Ada, mijn man is Dada....oma is Aja.... Bal is At..... en Henry heeft honger van baby tv is Henji....

Dussss...enige woordje wat hij goed uitspreekt is: Eten!

2. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Blauwoogje, hopelijk ben je alweer een stuk beter er aan! Wauw de tijd vliegt voorbij zeg. Zijn jullie al zo goed als klaar voor de komst van jullie meisje?
    Hier een heerlijk bewegelijk moppie in mijn buik! Ik voel haar voornamelijk als ik ergens even rustig zit. Dat komt niet zo heel vaak voor, hihi.

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ja gaat gelukkig beter met me hoor, thanks Mi en Phillys :) Bizar altijd hoe snel je energielevel omlaag gaat als je griep te pakken hebt gekregen. Gelukkig had ik alleen de eerste twee dagen dat ik niks kon hulp van manlief, die kon voor onze kleine rakker zorgen. Dus was goed getimed :p

Ja de bevalling Mi... van de week bekroop me voor het eerst het gevoel van paniek daarvoor. Daarvoor was me door de vk gezegd dat ze alle vertrouwen had dat ik het kon, omdat ze gezien had hoe ik de eerste bevalling doorstaan had. Dat gaf me echt moed voor deze bevalling!
    Maar afgelopen week, ik weet niet waarom - misschien omdat het toch gaat opschieten nu, dacht ik ineens van shit ik wil niet weer zo'n pijn lijden! Kreeg spontaan een huilbui. Fijne hormonen ;) Manlief heeft me heel lief getroost en heel duidelijk gezegd dat ik het echt kan, en als ik dat wil gewoon naar het zkh moet gaan en pijnstilling moet vragen. Ik wil het wel graag thuis proberen, maar dub nu met of meteen naar het zkh gaan als de bevalling begint of eerst thuis aankijken hoe snel de ontsluiting vordert... lastig hoor!

Weet jij het al Phillys hoe jij het wil, thuis of zkh? En wel of geen pijnstilling bijv?
    Wat geweldig om je kleine meisje te voelen <3 Ik blijf het af en toe zo onwerkelijk vinden dat er een levend wezentje in mijn buik groeit. Merk je ook dat deze zwangerschap veel sneller gaat dan de eerste? We zijn natuurlijk veel drukker met onze rondkruipende en lopende ukkies hihi.
    We zijn idd al helemaal klaar voor de komst van ons meisje. Hoef enkel nog, als ik verlof heb, de kleertjes te wassen. En zijn jullie al lekker bezig met de voorbereidingen? En lukt het inmiddels met samen een naam kiezen?:)

Ahhh wat heerlijk en superlief van je mannetje Roos! Daar smelt ik ook van...
    Ik moet hier soms zo lachen, dan heeft J. een gekke bui en gaat hij zijn papa en mij om de beurt kusjes geven. Dan krijg ik er heel vaak 1 meer :D

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Vergeet nog te zeggen dat ik vorige week de groei-echo heb gehad. Volgens de metingen is onze kleine meid mooi gemiddeld. Ze wordt geschat op 3700 gram bij de geboorte. Daar teken ik voor :D

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, wel grappig om jullie verhaaltjes te lezen hoor!

Hier is het de hele dag: Die, da, aai en JUIAAA
    Grote zus heet Julia, maar met JUIAAA bedoelt ze eigenlijk iedereen.
    En inderdaad, mee naar de wc, dan pakt ze een wc-papiertje voor me en wijst naar tussen mijn benen en zegt "da". Hahaha!
    Ze zwaait naar iedereen en stapt er vrolijk op los, er wordt bijna niet meer gekropen.

Wel kan ze sinds een kleine week "ja" knikken, zo grappig!

Oh en de wasmachine maakt hier overuren, want ze wil alles zelf eten...

6. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Als je griep hebt dan kun je nog nauwelijks iets! Vreselijk.. niets voor mama's :p

Heel bijzonder en ook onwerkelijk om te voelen. Deze keer is het nog veel anders en spannender. Het gaat echt super snel, niet normaal gewoon!

Ik denk dat het idd nu gewoon dat het de hormonen zijn die in paniek raken. Ik denk op het moment zelf dat je met hele andere dingen bezig bent.
    Ik denk dat er altijd wel een klein beetje spanning bij komt kijken.

Mia was een dysmatuur kindje van daar dat ik deze keer weer in het ziekenhuis moet bevallen. Hoe wel ik zo super graag thuis zou willen bevallen. Is echt wel een beetje mijn droom! Maar daar heb ik helaas niets over te zeggen. Ik ben zelf erg voorstander van geen pijnmedicatie vanwege het kindje en de bevordering van de bevalling. Maar tot op zekere hoogte natuurlijk. Een ruggenprik vind ik zelf echt super eng.

Wat namen betreft hebben we nu een fijn gezamenlijk lijstje waar we tevreden mee zijn. Dames op het forum gevraagd over de spelling van de naam An/Ann maar ik raak er alleen maar verward van. Niks voor mij!

Leuk mvj, is zo schattig als ze allemaal woordjes gaan zeggen. Hier ook een kletserd.. de hele dag door zegt ze woorden en onverstaanbare verhalen!
    Hier ook alleen nog maar lopen in plaats van kruipen!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik kan het me voorstellen dat de paniek toesloeg. De bevalling van Levi was nu niet bepaald een droombevalling. Dus ergens was ik wel eens zenuwachtig maar had me zo gefixeerd op pijnstilling.

Maar ik hoop dat je hetzelfde ervaart als ik. Met pijnstilling die niks deed dus op eigen kracht ;) Het was niks vergeleken met de eerste keer. Ik deed het in de helft van de tijd...zelfs minder dan dat. Ik had de pijn beter onder controle en ik durf te beweren dat zelfs de pijn minder was dan de eerste keer. En het persen.... wat nou persen? Het had een scheet kunnen zijn zo makkelijk als hij eruit popte. :D
    Ik gun jullie dezelfde ervaring dames!!!!

En blauwoogje, misschien moet je de keuze nu ook nog niet maken. Zorg dat je voor beide scenario's voorbereid bent en kijk hoe je, je voelt op jet moment zelf en beslis dan.

8. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een leuke naam An of Ann, past mooi bij Mia vind ik Phillys :) Had ff je topic opgezocht en de meningen gelezen. Maar je moet gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vind! Weet je, er zijn altijd mensen die namen verkeerd uitspreken. Soms zelfs de meest simpele namen. Ze zijn beiden leuk vind ik, zou zelf gaan voor Ann. Maar zoals ik al zei, lekker zelf kiezen hoor!

Ja dat is begrijpelijk dat je dan in het zkh moet bevallen, al snap ik ook je wens om thuis te bevallen. Maar het is wel fijn om in ieder geval in goede handen te zijn met de bevalling! Hoe is jouw eerste bevalling gegaan?

Voor mijn eerste bevalling riep ik ook dat ik geen pijnstilling wilde. Zelfs tijdens de (10 uur durende - bevalling duurde totaal 20 uur) heftigste weeen riep ik dat ik niks wilde. Uiteindelijk was ik zo uitgeput dat ik om pijnstilling heb gevraagd, ik kon niet meer. Heb dit 2 uurtjes gehad tot ik eindelijk 10 cm ontsluiting had. Achteraf denk ik wel eens dat ik gewoon eerder de pijnstilling had moeten doen, dan was ik misschien niet zo enorm stuk geweest (maaanden moe geweest) en had ik misschien kracht gehad om te persen. Ze hebben me iets meer dan een half uur laten persen, toen kregen ze al door dat het me never niet zelf ging lukken omdat ik zo uitgeput was. De gyn kwam met de vaccuumpomp, en hoppa met 5 min was mijn mannetje eruit. Ik kon die gyn (vrouw) wel zoenen zo blij was ik dat het klaar was!

Sorry heel verhaal ;) Maar wat ik er mee wil zeggen dat ik van het idee geen pijnstilling wel afgestapt ben! Natuurlijk is het goed om het zelf te proberen, ik zie het meer als een noodoplossing voor als de bevalling te lang duurt.

Ja Mi, eigenlijk wel super dat jij door het idee pijnstilling niet zo bang was voor de bevalling. En dat je het uiteindelijk gewoon zonder geflikt hebt! Jouw verhaal geeft me hoop. Ik ben vorige week op controle geweest bij de vk en mijn zorgen voorgelegd. Ben wederom helemaal gerust gesteld. Ze zei ook dat het normaal is rond mijn termijn ineens 'koudwatervrees' te krijgen voor de bevalling. Ze heeft me aangeraden vast een geboorteplan te maken en dit naar ze te mailen, dan gaan we het er volgende keer over hebben.
    Ik wil idd als de bevalling begint gewoon aankijken hoe het verloopt en dan pas de keuze maken. Als je bevalling begint mag je toch pas met zoveel cm ontsluiting naar het zkh, dus thuis beginnen doe je sowieso. Ik wil wel de tense gaan proberen, omdat ik bij J. verschrikkelijke rugweeën had. De vk heeft ook nog de optie voor steriele waterinjecties als pijnstillng thuis, dat schijnt ook de heftigheid van de weeën te verminderen zei ze.

Sandra, hoe is het zo zonder je vriend thuis? Lukt het allemaal in je eentje met Casper?

Meiden, hele fijne Kerst! Gaan jullie nog wat leuks doen?

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik moet zeggen dat het so far so good gaat. Maar het is en blijft wel saai zo hoor in je eentje. We hebben alle dagen wel even contact, maar het is het toch net niet. Niemand om s'avonds je werk frustaties enzo mee te delen haha...en alleen slapen is ook niet mijn ding hoor.

Tja, en s'morgens extra druk met Casper. Kom zelf nauwelijks aan ontbijten toe. Moet een half uur eerder weg dan normaal omdat ik nu ook nog naar de gastouder moet rijden s'ochtends....normaal doet Niels dat omdat zijn kantoor daar vlakbij zit.

Nou ja, morgen nog even en dan gaan we donderdagochtend lekker naar "huis" in Stavoren. En dan blijft Casper daar lekker logeren tussen kerst en oud en nieuw als ik nog even moet werken. Dan zit ik echt 3 dagen helemaal alleen, op de hond en katten na dan haha.

10. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Blauwoogje, dankje :) we doen ook gewoon wat we zelf het leukste vinden. We zijn er toch nog niet helemaal uit. Maar een topic openen over een naam ga ik denk ik niet meer doen.. hihi
    Er is wel een kleine kans dat ik thuis kan bevallen als alles helemaal goed is. Dit moest ik even overleggen met de gynaecoloog. Ik had nu denk ik een co ass. Of een verpleegkundige. Die echo's in het ziekenhuis zijn echt te verwaarlozen. Ze kijken 2 sec en meten niet eens iets op ofzo. Heel gek. Ik vond de begeleiding bij de verloskundige echt veel uitgebreider en vertrouwder dan in het zkh.

Dat van de bevalling begrijp ik best. Ik zou ook om pijnstilling vragen als ik zolang bezig zou zijn en je bent kapot. Ik ben er ook echt niet op tegen maar ik wou het voor mezelf gewoon heel graag eerst zo proberen. Daarom denk ik ook: gewoon rustig er in gaan en zien waar het op uitloopt. Elke bevalling is anders.
    Ik denk ook tegen de tijd dat je graag naar het ziekenhuis wil en mag dat ze gewoon met je naar de open verloskamer gaan toch?

Hier in Venlo staat net een heel nieuw geboortecentrum met kraamsuites.. dus helemaal geen vreselijk idee om daar heen te moeten hoor &#128512; maar voor Mia lijkt het me zo fijn als alles gewoon een beetje "normaal" verloopt en we niet persé heel lang in het zkh moeten blijven.

11. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Was jij vorige keer thuis bevallen Phillys? jij gaat nu ook al wel hard he, een vriendin van mij is volgende week uitgerekend en ik ben nu al plaatsvervangend zenuwachtig / exited!!! ik heb er zo'n zin in, lekker baby'tje vasthouden... we gaan vaak op bezoek denk ik zomaar &#9786;&#65039;
    Hou jij het ook allemaal nog vol Blauw? je gaat zo hard! nog 9 weekies! en met jouw instelling moet het zeker goed gaan deze bevalling, en het zal denk ik echt wel uitmaken dat je al eens eerder bevallen bent, je anatomie is dan toch wat veranderd daar onder.. helaas :D ik sta nog steeds vaak met benen gekruist te niezen! Ha Ha Hatjjjj Oeps.... zoiets ... :D

Oh wij zitten echt op een geniet wolk... T. is zo lekker bezig, lekker lachen, plezier maken, uitvreten, knuffelen, HEERLIJK. vandaag lekker even bij mn zus geweest overdag zodat wij even wat in het huis konden doen en hij even lekker kon 'bonden' met zn tantetje. Ze had een soort kasteeltje en een fort gemaakt van kartonnen dozen. Hij kroop erin, gaat erin staan, tuurt door zo' n spleetje naar ons en begint al te giebelen. Als je hem dan bij zn enkeltjes grijpt dan heeft ie het niet meer :D lach me rot.
    Toen we hem ophaalden en door het raampje gluurden schreeuwde hij heel enthousiast Mammaaa en zat weer zo enthousiast te lachen. Echt ik heb last van een overlopend hart af en toe.... *smelt*

We zijn is sprookjeswonderland geweest, superleuk met allemaal kleine huisjes met een sprookjestafereel erin, met muziek, mooie lichtjes als het donker is, dansende beertjes, een heks die de kerstboom verlicht.... superleuke middag gehad. ik zet er nog een een foto bij straks.

Woordjes, je,ig hij gaat echt snel babbelen al hoor ik sta versteld af en toe. iedere week komen er weer een paar woordjes bij. Hij zegt duidelijk pappa en mamma, en mooi, paad (paard), buik of buikie, hoed, boek, koe, aap, huis, ja, woef, been, oog, vis, auto, doei en volgens mij heb ik ook voet al gehoord. Zo grappig om dat met dat kleine stemmetje te horen.

iedereen een mooie kerst gehad??

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    magiiie...

13. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Roosjuh, Ik ben vorige keer in het ziekenhuis bevallen.
    Wat spannend! Mijn collega 6 januari.. ook zo spannend en leuk. Ik word er zelf ook zo nieuwsgierig van! Hihi. Ik vind dat het deze keer echt mega snel gaat! :D wel fijn hoor!
    Wat kan T. Al veel woordjes dan zeg! Hier ook al een aantal maar ze zegt nog niet echt dingen waar ze mee speelt ofzo.

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Gelukkig nieuwjaar iedereen :D

Wat is het hier rustig! Allemaal oud en nieuw overleefd? Hoe hebben jullie kindjes het gedaan? J. heeft door alles heen geslapen. Er waren flinke knallers bij af en toe, meerdere keren gekeken of hij toch niet wakker was geworden. Maar nee hoor ;) Nou, ik kon zelf echt pas slapen nadat het stil werd hoor hihi.

Wat spannend Phillys dat er een kleine kans is om thuis te bevallen, zou fijn zijn voor je! Dat vind ik ook de beste instelling hoor, eerst zelf proberen zonder pijnstilling:)

Oehh leuk Roosje, is je vriendin al bevallen intussen of nog niet? Is het haar eerste kindje?
    Wat heerlijk dat je zo geniet van je mannetje! Het is ook een schatje als ik hem zo zie op de foto :) Superleuk dagje uit geweest dus in sprookjeswonderland! T. keek zijn ogen uit zeker? Wauw, T. kan echt al veel woordjes!
    Oh ja, dat niezen moet ik echt gecontroleerd doen anders gaat het mis down under :p Herkenbaar helaas haha!
    Ja, gaat goed met me hoor. Wel last van de bekende kwaaltjes zoals maagzuur en rugpijn als ik teveel doe. En laatste nachtjes aantal keer eruit naar de wc, ik kan goed merken dat ze met haar koppie naar beneden ligt ;)
    Ik ben al aan het aftellen tot mijn verlof, nog 2 weekjes te gaan :D
    Ik werk nu boventallig op kleinschalig wonen met dementerenden, heel wat anders dan mijn eigen werk. Maar wel erg leuk. Een lief oud vrouwtje daar is sokjes aan het breien voor de baby, schattig hé?

Hier hele fijne kerstdagen gehad met eigen familie en schoonfamilie. Hoe waren jullie kerstdagen?

Hoe gaat het met de rest verder??

15. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    De beste wensen lieve mama's.
    Dat jullie een geweldig jaar gaan krijgen.

Hier ook heerlijk doorgeslapen maar wel al om 6 uur wakker!
    Hier was het ook met bommen en granaten.. niet meer normaal hoor!
    We wonen dan ook wel in een nieuwbouw stuk in een tokkie buurt die wel beetje bij beetje helemaal wordt opgeknapt! Vandaag alle mortieren voor de deur :(

Morgen naar de gyn.. ben heel benieuwd! Ons kleintje wordt steeds beweeglijker! Super fijn en leuk weer.
    Het proef geboortekaartje hebben we gisteren binnen gekregen.
    We zijn nu ook wel zo goed als zeker van de naam :D

Kerst was hier een beetje een flop! Mia was erg ziek en het was erg veel allemaal. Na een dikke week was ze pas weer haar vrolijke zelf.

16. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Oh en wauw! Nog 2 weken. Heerlijk zeg.. daar zou ik ook echt naar uit kijken. Ik nog 2 maanden als ik dat volhou. Ik heb nu steeds vaker weer erge last van mijn bekken en rug!

Wel leuk dat je even nog wat ander minder zwaar werk hebt kunnen/mogen doen.

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rustig hier! Iedereen lekker druk bezig dus!

Hier zijn afgelopen donderdag de stucadoors begonnen. Het begint nu echt ergens op te lijken boven. Wordt erg mooi. Maandag gaan ze weer verder. Verwacht dat het dinsdag af is...jippie!

Verder gaat het hier zijn gangetje, wel wat vermoeiender nu, aangezien mijn vriend natuurlijk in het buitenland zit voor zijn wekr. Nog 2 weken en dan komt ie gelukkig weer terug. Dan heeft ie 4 weken vrij, kan hij mooi boven verder met afwerken.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    4 weken is dan wel weer lekker daarna. Haha hier is de badkamer en toilet ook af er word nu overal behangen en geverfd. Keuken komt er vrijdag in.

Zeg dames die ruggenprik hebben gehad? Hebben jullie er naderhand last van gehad? Heb ineens op die plek een drukken koud en tintelend gevoel heel gek. Heb ook rugpijn.

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Haha niks bijkomen, hop klussen! &#128521; prachtig
    lekker dat het opschiet in je huissie, betekend dat dat Casper naar zn eigen kamertje verkast?

Mijn neefje is deze week geboren, wat een mooi klein kindje, heerlijk zon klein warm lijfje &#128522; en nee dames, het begint evengoed nog niet te kriebelen, nouja alleen op dat moment dan :D

ik weet niet wat ik meemaak, T sliep vandaag tot 9:25, dat geloof je toch niet! ik had mn vriend erop af gestuurd omdat ik me een beetje zorgen ging maken, zat ie al rechtop in zn bedje een beetje te zitten :);)

gisteren ook al tot 8:45, beide records! zal wel trgrnvallen als ik hem er morgen om 6:30 uit moet halen, balen!

paar woordjes weer erbij; bloem, knoef (knuffel) vis, fes(fles) tein (trein) en nogwatjes. sinds twee weekies zegt ie steeds ja of nee op dingen.
    " T. rozijntjes?" Ja, en hop daar gaat ie, zn rozijntjes pakken :)
    " T. fles?" Nee!! en dan er heerlijk afgunstig bij kijken, helaas horen we nee iets vaker dan ja maar toch ;) heel grappig als ze je ineens gaan antwoorden, zo lief.

nou dat was t weer.... hoest bij de rest?? alle zwangeren alles nog goed vol te houden? spannend allemaal hoor!!

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    phoe geen idee maar als je er rugpijn bij hebt zou ik er als het niet steeds minder wordt het even te bespreken met VK of HA. het is alweer een aantal weken terug.

Deel Deze Pagina