**Juli/augustus 2014 mama's - deel 2**

Discussie in 'De mama's' gestart door Kinderwens87, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oeh spannend! Weet je al wanneer je eventueel gaat testen?

Ik begin wel wat emo te worden... Ze wordt zó snel groot... Onze kleine baby! Slik.... Dit was het dan! De laatste baby periode zit er bijns op!

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    spannend pluis! hou de testen maar bij de hand! heb je daar anders ook wel eens last van gehad? klinkt wel heel specifiek als een tijd-vd-maand of zwangerschapsding :)

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hmm denk ook door de warmte.
    Ja heel weinig, wel veel drinken maar eten hij sputtert net zijn tong alles eruit, of roept nee mama, schudt met zijn hoofd. Echt geen eetlust.

Haha mvj geweldige foto met die bot.

Oeh pluisjee wat spannend, ik teste bij yuri ook aantal dagrn voor nod. Ik duim :D

4. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Zoo, ben ik ook weer een keertje.. Alles gelezen, maar wie nou wat schreef ben ik inmiddels al weer vergeten..

Wij zijn een paar dagen weggeweest, naar een bruiloft in Engeland. Gingen met de auto en de trein door Eurotunnel vanuit Calais. Op de heenreis heel veel vertraging gehad, waardoor we uiteindelijk zo'n 12 uur onderweg zijn geweest, maar Ise heeft het supergoed gedaan. Ze slaapt dan amper, twee keer een half uurtje, maar werd eigenlijk helemaal niet vervelend en sliep die avond ook meteen goed in, ondanks dat ze in haar tentje moest slapen (voor het eerst een hele nacht). Ook de andere dagen heeft ze weinig overdag geslapen, maar niet veel gemopperd en 's nachts altijd zonder problemen.

Wel ook warm inderdaad. Heb geprobeerd haar zonder slaapzak te laten slapen, maar dat vond ze zelf niet zo fijn, dan heeft ze denk ik net iets te veel bewegingsvrijheid!

Overigens geen last van exceem, dus daar kan ik niet over meepraten.

Madam wil trouwens ineens niet meer n het zwembadje :(.

Ga vandaag eens op onderzoek naar een hor voor een dakraam (kantel) op de babykamer, want het is het bij ons boven ook erg warm, maar ik heb een hekel aan muggen en andere insecten, word ook altijd gestoken en wil dat niet voor mijn kleine meisje..

Ooh, ik zou ook graag weer zwanger worden, maar ben bang dat ik mij er bij neer moet leggen dat er geen tweede gaat komen :(.. Mijn man vindt het nog steeds erg moeilijk dat hij niet meer precies kan doen wat hij wil en dat hij af en toe thuis moet zijn, omdat ik wegga/moet....
    Hopelijk lukt het snel voor degenen die echt weer 'aan de gang zijn' ;).

Qua afvallen was ik goed bezig, Roosjuh, maar die dagen weg zullen wel wat schade hebben toegebracht. Heb nog niet gewogen, doe ik vrijdag weer.
    Ga eens op zoek naar van die houders om ijsjes te maken, is toch wel een goed idee om een gezond (ook voor mijzelf) ijsje te kunnen eten af en toe.

Nou, vast en zeker een hoop vergeten...

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Spannend Pluisje! Oe lastig ja met pcos is je LH hormoon te hoog daardoor word er ook geen dominante follikel aangemaakt. Hier voelde ik altijd pijn links of rechts in de buik als ik een eisprong had.

Corins, wat kan Yuri goed praten! Levi zegt alleen Dada= papa en Nana= mama :D

Mvj, wat een kanibaal heb jij ;)
    Hier ook een vleeslliefhebbertje hahaha.
    Kan me het wel voorstellen hoor. Maar je krijgt ook weer andere dingen. Als gezinnetje bijvoorbeeld naar een pretpark ofzo. Daar verheug ik me al op hihi. Maar laat hem nog maar ff klein zijn. Het gaat inderdaad veeeeeeel te snel. Zo voel ik me ook vaak een beetje verdrietig als ik dan denk dat Levi straks niet meer de baby in huis is....

Blauwoogje, aaaaa droppie.

Roosjuh....wat is nou dat ene waar je over wilde praten? Hahahaha ben nog steeds nieuwsgierig.

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja het lijkt wel alsof hij daar meer mee bezig is als met bijv los staan haha
    hij zegt dahdah (dag), mama/papa, nee is ie ook al erg goed in haha.
    En het onweerde heel erg en werd ie wakker van toen hoorde ik i dah, is dat denk ik?
    Hij heeft natuurlijk ook een grote zus waar ie veel van leert haha

Hmm Linnel, ja dat is het ouderschap, je kinderen voor jezelf zetten.
    Jammer dat jullie (vooral je man) niet aan een 2e willen denken.
    Ik vind het leuk, gezellig en ja soms ook wel druk. haha

Ik denk toch dat het de warmte was, Yuri wilde nu wel ontbijten en tussendoortje.

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Aah leuk dat je nog gefietst hebt Roosjuh! Beviel goed dus?:D

Hahaha, nou ze was er lekker zoet mee dat bot zo te horen mvj!
    Ja, kan me voorstellen dat het best even slikken is om de babyperiode af te sluiten. Als je weer eens wilt babyknuffelen kom je maar gezellig bij ons vanaf maart ;)

Oeh, wat spannend Pluisje! Lijkt me ook wel lastig als je geen idee hebt of en wanneer je eitje springt. Ga je nog wel testen over een paar dagen of wacht je af? Vruchtbaar slijm klinkt wel goed, hopelijk heb je dan een eitje gehad. Had je ook een beter libido?:) Zere borsten komt door het hormoon progesteron, die aangemaakt wordt na de eisprong. Dus al met al wel goede tekenen dat je een eisprong gehad hebt, wat zou het geweldig zijn als dit eitje dan gelijk bevrucht wordt. Ik hoop het voor je!!

Wat jammer vooral voor jou Linnel dat je man niet aan een 2de wil. Helemaal nooit? Lijkt me erg moeilijk als je samen niet dezelfde wens hebt. Ik hoop voor je in de toekomst dat hij er anders over denkt!

Wow, Yuri kan echt veel praten ja! Fijn dat hij nu wel weer wilde eten. Ja, vast de warmte geweest die mindere trek.

Vanmiddag bij de ha geweest met m'n mannetje. Ha dacht aan seborroisch eczeem, oftwel roos. Heb ketaconazolshampoo voorgeschreven gekregen, precies dezelfde als bij jou dus Mi. Ben er blij mee, vanavond maar eens mee behandelen als hij in badje gaat. Moet zeggen, heb nu een aantal avonden goed gesmeerd met cetamacrogolcreme, ja 't is een smeerboel vanwege zijn haar;), maar het ziet er nu al stukken beter uit! En veel minder jeuk. Dus hopelijk is het straks echt weg met de speciale shampoo! :)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Even snel een berichtje hier via mijn telefoon...

Testen weet ik nog niet heb bij mijn vorige zwangerschappen zo veel getest en gewoon 3 jaar lang de Kruidvat gesponsord haha... Ik wacht gewoon nog even hoe het loopt... Ik heb zelf al een paar keer het idee dat ik eisprong heb gehad dus dat is positief... En anders naar de zomer weer de mmm in. Ik heb trouwens maar 2 maanden na mijn bevalling aan de pil gezeten... Dus eigenlijk half oktober tot november 2 strips geslikt. Maar vanaf februari weer wat bewuster bezig zeg maar... Ik had ook gewoon nog geen zin in seks na de bevalling. Dat is ook echt pas sinds een maand of 2 terug... En geloof me ik had echt een hoog libido haha dus was wel even wennen maar heb ook heel lang last gehad van knip.., ben aan twee kanten geknipt ook... Sinds vorige maand kan ik pas tampons in anders was het eruit halen echt pijnlijk...

Hier is kleine boef ziek ; bijna 40 graden koorts begon vannacht zo zielig !!

Kom morgen weer even reageren

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ah fijn blauwoogje dat de cetablabla creme goed helpt! hopelijk haalt de shampoo indd het laatste beetje ook nog weg, jeuk is zó irritant.. het fietsen was indd superleuk, ben jij er nog aan toe gekomen of was het toch nog lazy sunday? :)

lastig indd Linnel, wel wat meer dan lastig zelfs :)
    een gevoel valt niet af te dwingen natuurlijk, maar dat geldt voor beide kanten. Laat hij wel wat ruimte over voor later evt. of is de babydeur echt dicht?...

ben heel benieuwd pluisje! opzich heeft het ook wel weer wat om te wachten met het idee dat het nu misschien wel eens raak zou kunnen zijn zonder medische steun? ik duim ook voor je! maar als het medische toch nodig blijkt, dan is het toch wel érg fijn dat het kan

hoe gaat het bij jou Tassie? ongesteldheid al doorgezet?

Nog wat gehoord van de politie Mvj?

Mi; Tadatadááá tadatadáááá ennnnn ja ik ben verloofd :);):D:D Mn vriend is aan het gardameer op 1 knie gegaan, jeej :D

Dusssss binnenkort lokatie bezichtigen, jurken bekijken (meteen mooie reden om afvallen vol te houden) taarten proeven :p

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Nou klinkt goed Pluisje, ik heb goede hoop voor je dat je wel een eisprong hebt:) Hoe lang waren je cyclussen na je bevalling toen je gestopt was met de pil?
    Fijn dat je nu geen last meer hebt van de knip, dat is inderdaad ook echt een killer!

Ik heb de gehele periode na de bevalling tot ik stopte met de borstvoeding geen zin in seks gehad, maar de borstvoeding legt die hormonen ook helemaal plat.

Wat heeft je ventje hoge koorts zeg!:( Wat ontzettend zielig! Heel veel beterschapjes voor hem, hopelijk gaat het morgen een stuk beter.

Ik ben nu 's morgens weeig en misselijk. Dacht even dat ik ging overgeven vanmorgen, gelukkig niet gebeurd. Ik vind het echt vreselijk die misselijkheid. Ik moet echt zorgen nu dat ik snel iets eet anders wordt het erger. Had zo gehoopt dat het dit keer niet zou gebeuren. Helaas, maar alles voor het goede doel!

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    OOOOOOOH wat gewéldig Roosjuh!!! GEFELICITEERD!!!! Wist je dat hij je ging vragen of was het een complete verrassing? Wat super leuk zeg, en is er al een datum? :D

Enne, ik zat er FINAAL naast met m'n vermoedens whahaha! Ik heb het al eens eerder gezegd, ben niet zo goed in schatten :D En jij Mi?? Waren jouw vermoedens wel juist?;)

Nee, ben nóg niet wezen fietsen. Luie donder die ik ben!:p Het was zondag hier erg gaan betrekken, dus ik heb nog een mooie smoes :D Vandaag ook geen tijd gehad, druk met boodschappen en ha-bezoek en tussendoor moet m'n manneke wel ff slapen natuurlijk. Ach, ik heb nog tiiiiijd zat! ;)

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh roosjuh gefeliciteerd ! Wat een mooi nieuws zeg!

Ik geef ook al een hele tijd hints maar word hier helaas niet opgevolgd ;)

Oh linnel wat moet dat lastig zijn, denk je dat hij het echt niet meer wil? Of dat er eerst even tijd over heen moet gaan.. Heel moeilijk vooral als je zelf de wens nog wel hebt

Pluisje wat spannend! Ben benieuwd :)

Geen eczeem hier maar sinds een paar dagen wel een beetje berg, net Alsof ze dikke vlekken op haar hoofd heeft haha.

Hier is Yinthe zaterdag wezen logeren, half 10 sliep ze uiteindelijk na heel lang huilen... Ze heeft geslapen tot 9:15 !!!! Wij maken haar hier s'ochtens wel wakker als ze zo laat slaapt om nog enigszins een ritme erin te houden. Haar ritme is dus even weer ver te zoeken ;) ik was om 8 uur smorgens klaar wakker dus heb haar weer vroeg gehaald.

Yinthe zegt eigenlijk nog niks. Behalve als ze wat laat vallen (expres) dan is het ba. Papa zegt ze af en toe toevallig en mama is al een hele tijd verdwenen :D

Wij gaan ook een buggy kopen, welke hebben jullie?

En ze heeft voor het eerst keihard op haar tong gebeten! Arm zieltje

13. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Roosjuh! Leuk hoor, je bruiloft voorbereiden. Vond het zo leuk dat op de dag zelf al je ideeën samen komen! Succes met alles en geniet ervan!

Balen Blauwoogje, dat je toch weer wat misselijk bent.. Even doorbijten (zeg ik heel makkelijk).

Zou wel heel mooi zijn Pluisje als het ineens zou zijn gelukt!

Ik denk niet dat mijn man uit vrije keus ooit voor een tweede zou gaan, maar denk/hoop wel uiteindelijk voor mij.. Misschien verkeerd uitgangspunt, maari begrijp het eigenlijk ook helemaal niet zo goed. Hij is zo weg van Ise en vindt het echt leuk. Maar ja, ik wacht het nog maar even af..

Ise heeft ineens last van luieruitslag. Tot nu toe amper laat van gehad en nu heeft ze er echt pijn van, zo sneu. Dus ben flink aan het smeren...

Ah, koorts en het is al zo heet....

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    GEFELICITEERD Roos! Wat leuk!!! Ik dacht eigenlijk iets anders haha....maar ook ik zit er wel vaker naast haha.

Al een datum in gedachten of zijn jullie nog een beetje aan het bijkomen haha...

Alyssa....ik heb net de Quinny Zapp via mp gekocht. Ik vind hem erg handig, maar onze grootste eis was dat hij klein opvouwt, en dat doet deze zeker. Hij moet mee aan boord en dan is het wel prettig als ie niet te veel ruimte inneemt. En ik vind ze er ook hip uit zien. Vind de meeste buggy's van die goedkoop uitziende bakbeesten ;).

Volgende week een hele week alleen....vriend moet voor zijn werk een weekje naar Gabon voor een site-visit met een onderaannemer. Maandag weg en vrijdag terug....dus dat wordt een pittig weekje. Betekent dat ik Casper s'ochtends ook naar de oppas moet brengen....voor mij is dat dan omrijden want de go zit bijna naast het kantoor van mijn vriend.....blij als die week om is haha.

Waren er nog meer kindjes die zo'n last van warmte uitslag hadden toevallig? Het is nu weer bijna weg bij Casper, maar hij had de afgelopen paar dagen allemaal rode uitslag in zijn nekje en hals...

15. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook warmte uitslag in dr nek. Sinds vandaag eigenlijk haha

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gefeliciteerd Roosjuh!!! Ooo binnenkort zie ik dus een aflevering op tlc waarin jij bij Kleinfield als een verwend nest alle jurken wilt passen ;)
    Hihihi nee hoor grapjuuuh

Blauwoogje, natuurlijk waren mijn vermoedens.... juist....ahum....(neus word lang)...

Hier komt een voortand en de tand ernaast door bij manneke.
    Dus nu twee ondertanden, twee boven voorste tanden en twee bovenste hoektanden.
    O en het opvoeden is begonnen. Hij gaat nu ineens van alles uithalen en weet inmiddels erg goed wat Nee of Uh! Betekend.
    Eergister zat hij op een kleed op de grond. Hij pakt de tuinslang en wilde erop kauwen. Maar dat ding is vies.
    Dus ik: UH! Is bah!

Laat ie hem vallen en even miepen want tja, dat is nu echt jammer...
    Gaat ie er heeeeel langzaam met zijn handje naartoe en dan naar mij kijken van: mag niet he?

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo, mijn kraampakket is net bezorgt... word er zenuwachtig van hihi

18. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Gefeliciteerd Roosjuh! Super gaaf zeg.. weten jullie ook al welke datum of is dat nog in overleg? Genieten hoor!

De verjaardagen komen er bijna aan!! Misschien is het leuk als iemand een lijstje maakt? :)

Spannend Mi, dan wordt het allemaal nogal echt he!

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Yep dank allemaal :) :) datum nog géén idee, wordt sowieso wel na april '16... misschien juni of sept .... hangt ook beetje van de lokatie af! of het die maand wel kan..

en ik ga absoluut als bridezilla tekeer straks ;) 100 jurken passen en dan gaan voor de eerste..

ik dacht dat het er wel dik bovenop lag mijn 'nieuwtje', wat dachten jullie dan? dat er een tweede aankwam? :D:D

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee de derde :D

Hahaha ojee arme vent van jou. Serieus vind die Amerikaanse meisjes op tv soms echt verschrikkelijk over de top verwende krengen. Bah. Dus Roosjuh, als je zo gaat doen kom ik je een schop onder je derrière brengen ;)

Maar super leuk! En gaat T ook nog een rol krijgen? De ringen brengen of zoiets?

Zometeen naar het cb en dan weer prikjes. Snik. Vind het nu al zo erg. Met mijn rondvliegende hormonen zal het wel brullen worden voor mama ;)

Deel Deze Pagina