** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, heb even een topic geopend voor de juli/augustus mama's.

    Kunnen we hier ervaringen uitwisselen ;)
     
  2. Doortje81

    Doortje81 Fanatiek lid

    20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben erbij! :)
     
  3. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Present!!!

    Gisteren hadden ze enorme kortingen bij het kruidvat dus voor het eerst met hem de stad in geweest luiers etc ingeslagen en even naar de albert heijn. Best spannend maar meneer sliep aan een stuk door. Mama had wel het zweet staan...hmmm dan merk je wel dat je nog maar pas bevallen bent.
     
  4. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ik ben er ook! :D

    Spannend is dat he, de eerste keer weg met je kleine. Ik was ook doodsbang dat hij het op een brullen zou zetten toen we naar het ziekenhuis moesten, maar meneer sliep keurig netjes door...tot we voor de voordeur stonden, toen zette hij het ineens op een brullen. Alsof ie rook dat we thuis waren :D En vorige week bij de huisarts was het wel even huilen, toen was het ook tijd voor zijn voeding, maar gelukkig viel hij snel weer in slaap. Het is inderdaad voor jezelf zwaarder dan voor die kleine, je vergist je zo makkelijk in wat je al kan. Hier merk ik het ook, dan denk ik 'ohh dat is maar een klein stukje lopen', en dan halverwege helemaal kapot haha.

    Vanmorgen voor het eerst op het cb geweest met onze man, hij weegt nu 4055 en is 54 cm, dus hij doet het goed! En heeft zich keurig netjes gedragen (hij vindt het namelijk heel leuk om te plassen als z'n luier af is, dus was al bang dat hij de kinderarts zou onderplassen :D).
    Verder doet hij het ontzettend goed nog steeds op de flesvoeding, bijna geen krampjes meer! Alleen z'n reflux, maar dat gaat met de medicijnen gelukkig ook al een stuk beter. Zelf gister voor controle bij de gyn geweest, knip ziet er goed uit, alleen gaat nog wel een paar weken duren voor het helemaal genezen is :( En al 22 kilo kwijt, nog 8 te gaan!
     
  5. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Ik ben er ook bij! Leuk!
    Wij gaan zo naar een inloop spreekuur van het cb, even wegen en kijken of we de voedingen goed doen nu.
    Zijn jullie baby's ook zo sterk in de benen? Af en toe word het hier gewoon gevaarlijk!! Daar ook even naar vragen en of ze een slaapzak aan mag aangezien we 100.000 (lichtelijk overdreven natuurlijk ;) h in de nacht eruit gaan om haar dekentjes weer goed te leggen
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Klinkt bekend Alyssa, hier ook zo'n schopper die blijkbaar niet onder de dekens wilt slapen ;) Heb vanmorgen precies dezelfde vraag gesteld haha, maar zolang de slaapzak past, mag het gewoon...benieuwd of jij hetzelfde antwoord krijgt ;)

    Veel succes bij het cb!
     
  7. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O Alyssa zo herkenbaar! Levi trapt 9 van de 10 keer ook zijn dekens af! Scheelt dat het binnen nog warm is en hij dan een broekje aan heeft. Maar morgen komt de wijkverpleegkundige en dan was mijn vraag ook vanaf welke leeftijd ze in zo'n trappelzak mogen.

    Noelle, is jouw kleine alweer 4 weekjes? Wat gaat het snel!!! Jeetje, vergeleken met de tijd dat je op de bevalling wacht...
    Hmmm mijn ventje woog gisteren al bijna 4 kilo... En anderhalve week oud...dat word een bulletje als het zo door gaat...
     
  8. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Morgen precies 4 weekjes :D gaat ook snel ineens hoor! Had het laatst nog met m'n vriend erover, dat ze vanaf 6 weekjes als het goed is minder last krijgen van krampjes enzo, en dat we pas op de helft zaten. En nu gewoon alweer een week verder :$ En M. was ook twee weken te vroeg geboren, dus hij was sowieso wat lichter van gewicht :) Maar we mogen zijn voeding omhoog gooien, dus wij gaan ook een bulletje kweken hoor :p Heerlijk, zo'n baby met van die spek beentjes :D

    Vinden jullie je eigen kindje er ook zo volmaakt uit zien? Dat je er naar kijkt en alleen maar zit te zwijmelen omdat hij/zij zo mooi is :)
     
  9. mamamarcella

    mamamarcella Actief lid

    17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook bij dames! Gisteren is de kraamhulp nog even geweest om te wegen i.v.m. het getob van de jeugdverpleegkundige. Ze is in 8 dagen 120 gram gegroeid. Het is niet erg veel maar aangezien ze het buiten de regel dagen om erg goed doet gaan ze er van uit dat het gewoon de bouw is. Ik ben ook vrij smal en heb heel veel moeite met aankomen. Ik was een week na de bevalling al lichter als voor de zwangerschap. Nu dinsdag weer wegen op bureau dus ben benieuwd wat het dan is. Verder gaat het met voeden nu ook weer goed, vanacht zat er zelfs 4 uur tussen de voedingen dus dat was wel even lekker. Mijn bloeddruk blijft aan de hoge kant maar dat gaat nu in de gaten gehouden worden door de huisarts.

    Alles begint dus een beetje zn gangetje te gaan. Sophie vind haar plekje binnen ons gezin en wij beginnen te wennen aan het kleine meisje. We zijn vooral heel erg trots op onze drie aapjes.
     
  10. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben idd ook even luiers ingeslagen bij KV! Kunnen we weer even voor uit, want deze kleine dame is grootverbruiker!

    Wauw Noëlle, 22 kilo al kwijt!!! Doe je goed!
    Ik moet nog 10 kilo kwijt.... Ben benieuwd!

    Gister wel wat nieuwe kleren besteld en pas zo goed als mijn eigen maat qua jurkjes. Heb nog wel een buikje, dus moet nog niks straks aantrekken.
    En die borsten, haha, cup F nu terwijl ik een grote B had!
     
  11. ukkie89

    ukkie89 Fanatiek lid

    26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik ben er ook bij!

    Morgen laatste dag van de kraamhulp heerlijk hebben we het huis weer voor ons zelf. Lucas heeft vannacht van 2 tot 5 weer last gehad van krampjes vanmorgen de voeding weer opgehoogd en weer verder met de inflacol en hij heeft ineens nergens meer last van hij slaapt als een roosje al de hele dag. Op aanraden van een vriendin heb ik een kipkep zak besteld die kun je opwarmen in de magnetron en is speciaal voor krampjes als hrt goed is komt die morgen binnen ben benieuwd!
     
  12. ukkie89

    ukkie89 Fanatiek lid

    26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    @ kilos hier nu 5 kilo kwijt nog 10 te gaan!

    Mamavanjuul ik kijk er ook naar uit om weer lekker te gaan shoppen ik wacht even tot me buik nog wat bij getrokken is hihi
     
  13. Corina1985

    Corina1985 Fanatiek lid

    29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik ben er ook :)
     
  14. muts4011

    muts4011 Bekend lid

    20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben er ook bij..

    silvy heeft vandaag een huildag.. pff slaapt alleen maar bij mij.. verder nergens..

    ik ben alweer bijna 13 kilo kwijt!!
     
  15. Phillys

    Phillys Actief lid

    15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ik doe ook gezellig mee! Vooral lezen en straks misschien ook wat meer schrijven! Als ons kleine meisje nu niet te veel afvalt en de temperatuur op de juiste hoogte dan mogen we morgenvroeg naar huis :)
     
  16. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik zou ook graag mee kletsen! Al ken ik geloof ik nog niemand hier? Zat in een bevaltopic 16 tot 31 juli. Ben zelf de 18e bevallen. Zware bevalling in het zkh.

    Madammetje is morgen 4 weken oud. Ik zit 3 kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap. Was ook maar 6 kilo aangekomen. Maar ben vrij stevig dus ben er hartstikke blij mee zo. Hoop er nog meer af te krijgen. Desondanks ben ik al wel gaan shoppen. Had er zoon zin in! Al is het maar om leuke dingen in de opruiming voor mijn meisje te kopen hihi.

    Morgen eerste keer bureau ben benieuwd.
     
  17. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hallo!

    Goed idee Mamavanjuul ;). Ik herken hier verder ook nog niet veel namen, ik kom vanuit het bevallingsdatumclubje 1-15 augustus waar Mamavanjuul ook meekletst.

    Ik ben vrijdag bevallen van onze zoon Jonas, middels keizersnede (stuit). Sinds maandag zijn we thuis. Ik vind de start nogal pittig, Jonas heeft veel last van krampjes en huilt daardoor veel. Ik zal voorlopig denk ik ook even meer meelezen, de dagen vliegen hier voorbij. Gelukkig nog 3 volle dagen kraamhulp te gaan ;).
     
  18. Vrolijke mama

    Vrolijke mama Actief lid

    12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hoi hooi! Ook ik kom uit het clubje van 1-15 Augustus net als Kris en MamavanJuul.

    Wij zijn gisteren bevallen van ons 2e zoontje Vigo!
    Na een ietwat moeilijke start door de razendsnelle bevalling, maakt ons mannetje het nu goed. Hij is wel erg misselijk van het vruchtwater.

    We genieten nu met volle teugen en onze 1e zoon is een echte trotse broer. Hij vergeet alleen de naam steeds van zijn 'nieuwe' broertje hihi!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo word gezellig hier!

    Vind het wel fijn ook, kun je veel meer ervaringen/tips uitwisselen!

    Ons manneke doet het nu twee dagen helemaal op borstvoeding. Op een enkele driftbui gisteravond. verder gaat het aanleggen echt super goed, de pijn bij aanhappen word ietsje minder pijnlijk ook. Nog geen kloofjes gehad. Ben wel vanaf dag 1 na elke voeding aan het smeren. Eerst met melk, dan opdrogen aan de lucht en dan purelan er op. Werkt super!

    Hij slaapt keurig 3 uur voor hij weer komt...behalve vanaf 9 uur dan wil die meer en eerder zijn voeding...hopelijk slaapt ie vannacht weer wat beter!

    Ik ben alweer op mijn oude gewicht. 12 kilo er af!!!!
     
  20. Corina1985

    Corina1985 Fanatiek lid

    29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Super Mi, ik heb te vroeg gejuicht weer 3 flessen 30 cc bijvoeding hij was nog niet verzadigd.

    Ik kolf nu zo'n 90 cc wel 2 borsten hoop dat t nog verder opgang komt.
    Anijs producten envenkelthee zijn niet aan te slepen schijnen productieverhogend te zijn.

    Hier ook kV luiers gehaald, en kwam vanmiddag schoonmoeder er aan met ook 3 pakken.

    Krampjes worden hier ook beter gelukkig.

    Huiluurtje is nog steeds niet aanwezig.

    En primeurtje :D hij lachte gericht vandaag aantal keren :D zoooo lief!
    De 1e keer toen ik hem uit zijn wieg haalde *smelt*
     

Deel Deze Pagina