** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha iedereen dus druk aan het ontzwangeren.

Ik zit weer gezellig te kolven... Weer bijna 2 voedingen klaar. Ze drinkt ongeveer 150 ml en ik kolf per keer 250 ongeveer. Productie lekker hoog houden en zo komt de vriezer wel vol :p

Heb nog een lieve foto van ons pukje... Zo'n skatje! Wil er nog wel 3 van :D

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Corina maak je yuri dan wakkee voor de voeding van 23?

hier weer om 4.00 voeding toen door tot 8.. en om 11 fruithapje op en zo om 12 fles..

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaa lekker duimpje.
    Gaat je man ermee akkoord? Nog 3 meiden erbij??? :D

Was vanmiddag theeleuten bij mijn moeder. Die kreeg mijn neefje die middag en die eet al groente en fruithap. Ze had sperziebonen gepureerd.
    Levi een klein muizenhapje laten proeven en hii vond het heerlijk! Zat te smakken en gooide er niks uit. Echt grappig! Voor zijn eigen echte eerste hapje wachten we nog heel even maar leuk te zien dat hij er al zo van geniet.

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nee Muts hij wordt dan zelf wakker. Meestal wil ik hem wel een droomvoeding geven om 3 uur omdat de nachtvoedingen zo belangrijk zijn maar ik kan mijn slaap nu wel gebruiken..

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Lief!
    Denk dat Levi er wel aan toe is zo te horen.

6. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    corina wat bedoel je met dat de nachtvoedingen belangrijk zijn?

vanmiddag om 12.30 sil naar bed gedaan aangezien ze een gaapje liet zien.. gaat ze eerst kwartiertje kwebbelen in bed.. en om 15.00 heb ik der maar wakker gemaakt!!! dit doet ze al 2 dagen.. heb maar even de hondjes uitgelaten met haar.. het was heerlijk weer.

vanavond als laatste fles maar een x rijstebloem proberen.. alleen dan de gewone variant.. de ochtendfles krijgt ze al enkele weken nu rijstebloem vanille.. misschien dat ze dan vannacht niet wakker wordt.. dus 200 +7 en dan 2 maatschepjes rijstebloem.. kijken of ze dan vannacht weer wakker wordt..

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Het schijnt dat je dan het meeste prolactine aan maakt een belangrijk hormoon voor bv.

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Sorry al even niet gereageerd. Ik lees dat meer baby's onrustig zijn s nachts? Hier hebben we een paar weken laatste fles ong 19.30 gehad, eerste tussen 5.00 en 7.00, maar nu toch echt veel gespook s nachts. Dus toch om 23.00 uur maar een extra fles, dus weer op 6 ipv 5 flessen (dan maar 150/5 ipv 180/6). Heb getwijfeld om een beetje pap te proberen, maar wil toch eigenlijk wel wachten tot 4 maanden.

Wat schattig zeg dat duimpje mamavanjuul. Onze uk is wel op zoek, maar wil nog niet zo lukken.

Oh wat leuk mi, dat levi de boontjes zo lekker vindt.

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Gefeliciteerd phyllis! Leuk een leeftijdsgenootje voor jouw kindje later:D Ah, dus het is juist normaal eerste tijd geen haarverlies;) Heb gelukkig geen last van hoofdpijn en pukkels. Wel moe, maar dat ben ik eigenlijk altijd haha:cool: Leuk hé dat ontzwangeren dames;)

Fijn dat het weer iets beter gaat Corina! Poeh, pittig ja zoveel werken, naast je kindjes en het huishouden... lief van je schoonma dat ze je hielp!

Wooow jij kolft veel mamavanjuul! Lekker voor je voorraad in de diepvries:D
    Ahhh wat een droppie, en zoo cute met die duim!!

Superleuk zeg dat Levi zo heerlijk zat te smakken van de sperziebonenhapje mi! Dat belooft nog wat als je echt gaat beginnen:D

Hier weer zo'n heerlijk ventje laatste dagen. Van sprongetje geen spoor meer over. En hij slaapt weer door, zo'n luxe is dat! Maar ik leef wel mee met de mama's die er wel nog of weer uit moeten 's nachts!!

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #2010 blauwoogje90, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2014
    Deze foto is anderhalve week terug gemaakt tijdens de fotoshoot!

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een mooi ventje!

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat een lekker ventje blauwoogje

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vannacht weer een goede nacht gehad. Hij werd om 06.00 uur wakker, even speentje en om 06.30 uur opstaan ;)

Volgens mij zit er verbetering in....behalve dan dat hij gisteren ineens net voor de fles van 15.00 uur begint te huilen. De fles hing al voor zijn mond ;). Dus maar even gewacht tot hij wat gekalmeerd was......geen idee wat er nu aan de hand was....blijft soms nog wel wat vaag hoor...die babies haha.

Net even lekker in badje gedaan, schone kleertjes en nu ligt hij op bed.

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier was het vanmorgen 6.30!! Of het de papfles is geweest geen idee..

vannacht om 00.30 was ze wel aamt gillen.. niet huilen ofzo.. hebben der even laten gaat 10 minuten en toen is ze weer verder gaan slapen..

ze zeggen ool dat ze de vaardigheden van de sprongetjes ook snachts oefenen en dat ze daarom ook snachts onrustig worden..

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #2015 78Sandra, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt: 25 nov 2014
    Muts - Hoeveel schepjes rijstebloem doe je er nu in? Ik ben 10 dagen geleden begonnen en doe nog steeds 1 maatschepje in de avondfles en vanmorgen voor het eerst ook in de ochtendfles....want ik merk dat hij de laatste twee dagen na de gewone flessen overdag eigenlijk nog wel wat honger heeft.....of zou het zuigbehoefte zijn, want hij is tot nu toe ook tevreden met zijn speentje na de fles......

Ik geef nu flessen van 190 water en 6 schepjes poeder.....dus dat wordt 220 cc en dat gaat echt tot de laatste druppel op :$.....ben blij dat we over een week of 2 langzaam kunnen beginnen met groentehapjes....moet alleen nog eens kijken op welk tijdstip ik dat ga geven.....vanaf maandag namelijk weer aan het werk...dan haal ik hem tegen 17.00 uur op....hij heeft dan om 15.00 uur een fles op en zou rond 19.00 weer moeten, dus denk dat ik het dan gelijk kan geven als ik thuis kom, zodat er nog wel wat tijd tussen de hapjes en de volgende fles zit.....en dan moet ik ook nog ergens een badje tussen proppen op een van die dagen haha....pfff....ga het druk krijgen....:D

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier was het vanmorgen 7.15!

Beetje jammer dat onze 3-jarige om 6 uur al wakker was :(

17. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Hier gaan de nachtjes weer goed!

Om 17 uur gedronken en om 18 uur naar bedje..
    Om 20 uur wakker gemaakt en een voeding gegeven en vanochtend was ze om half 8 wakker! Heerlijk om weer terug te zijn op ons oude "schema"

Ze drinkt nu 5 voedingen en heeft er volgens mij wel genoeg aan!

Corina, dat wat je aanmaakt 's nachts zit er dan toch nog 's ochtends in of werkt dat niet zo?
    Anders betekent dat dus dat mijn meisje dat niet meer krijgt.. of het misschien ook niet nodig heeft!

18. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier sliep ze gisteren om 21:00 en vanmorgen om 07:50 wakker. Heb haar nog even bij me in bed genomen en toen schrok ik wakker om 9:00 heb yinthe ook maaf even wakker gemaakt hihi

19. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Sandra hier gaan er 2 eetlepels in.. verder 190 water en 6 schepjes.. als hij tevreden is met zijn speen lijkt het me geen honger sandra..

zomder nachtvoeding zit ik op 4 flessen totaal waarvan dus nu 2 papflessen .. verder half potje groente en half potje fruit max.. ze is nog wel wat verkouden maar is bijna weg.. afgelopen dagen niet weggeweest met der behalve ff de hondjes uitlaten..

Ohh lekker alyssa.. vind dat heerlijk zon kleintje bij je int grote bed..

Jeetje phyllis die begint vroeg aan zijn nacht dan.. ook wel lekker zeg.. maar slaapt ze overdag dan ook nog?

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Sandra, als je net begint met groente/fruit is het beter om dit in de ochtend te geven. Mocht er een reactie zijn en je moet naar de eerste hulp os dat overdag makkelijker, ook kunnen ze krampjes ktijgen. Die kun je dan beter overdag hebben dan in de nacht.
    Gaat het een tijdje goed, dan kun je de groente naar de namiddag/avond verschuiven en in de ochtend een fruithapje gaan toevoegen. Zo heb ik het begrepen ;)

Levi heeft wat nieuws geleerd! Als ik hem op schoot heb, rechtop tegen me aan gaat hij zich afzetten tot staan hahaha. En als ik hem eerst boven mijn hoofd hield voor de grap bleef hij slap. Nu strekt hij zich in 'vliegende' houding. Ook met zijn benen stijf als een plank. En leuk dat hij het vind! Dus ik doe nu regelmatig oefenen met babygewicht hahaha. Toch nog sport ;)

Deel Deze Pagina