** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Lekker dat het met de meeste al beter gaat 's nachts! Hier sliep J. van 8 uur 's avonds tot 10 voor half 8 vanochtend. Maar ik geef hem 's avonds rond kwart over 10, voor ik ga slapen, nog een droomvoeding. Merk dat hij dan niet veel drinkt, dus zit een beetje te twijfelen of ik hem gewoon laat slapen. Heb dat al eens eerder gedaan maar dan kwam hij 's nachts. Zit nu weer op 6 voedingen overdag. Hoop dat het nu zonder nachtvoeding mijn productie wel weer goed blijft. Vraag me hetzelfde af als jij Phillys! Prolactine zorgt voor een hogere melkproductie dus Corina? Maar als onze baby's doorslapen past de productie toch gewoon aan wat je baby overdag drinkt?

Leuk Mi dat hij weer wat nieuws kan! Hier vind J. het leuk om rechtop schoot te staan, hij houdt zijn beentjes dan heel stijf, wel schattig hihi! Doet hij al wel een paar weken. Maar het omrollen wat ik hier bij veel al lees kan hij nog niet. Probeer hem er wel bij te helpen, maar snappen hoe dat zelf kan is er nog niet bij;)

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik weet niet precies hoe het werkt maar de lk vertelde destijds dat ik moet zorgen om 1 nachtvoeding er in te houden omdat snachts de prolactine gehalte het hoogst is.
    Ik heb ook altijd stuwing sochtends dus ik neem aan dat het melk niet verdwijnt?

En met een nachtvoeding blijft je productie stabiel.

Maar dat vind ik vreemd wat ik zit nog steeds op 7 voedingen en met regel en clusterdagen op 9-10.

Zolang de kleintjes tevreden en blij zijn is het goed toch?!

Hier weer een nacht van 23:00 tot 8:00

Vanmorgen implanon laten zetten is mij 100% meegevallen, nu alleen spierpijn dat wordt wat, moet nog even werken straks tot 21:00

3. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wat lief mi dat hij zo aan het genietrn was.
    schattig mamavanjuul dat duimpje!

Wat lekker dat jullie kindjes het weer goed doen snachts. Ik ben weer terug gegaan naar 5 voedingen. Hebben nu sinds 2 dagen weer een nacht voeding en daarna gaat hij gelijk weer slapen. Hij wordt nog wel een paar keer wakker maar met het speentje slaapt hij zo weer hopelijk gaat het nu de goede kant op!

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij begint wel te huilen zodra de fles leeg is, maar het is inderdaad op te lossen met een speentje....ben benieuwd hoe lang nog.

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hmmmm...het allereerste hapje kan ik dan wel in het weekend zelf mee beginnen, maar op werkdagen begin ik om 08.00 uur en ben ik (en Casper dus ook) net na vijfen pas thuis.....en om nu die kleine leuke momentjes over te geven aan de oppas....vind ik wel een beetje jammer.....zal volgende week maar eens even overleggen op het cb....

Gaaf dat hij wat nieuws kan.....Casper doet dat nog niet dat vliegen, vlijft nog slap hangen. Zelfstandig rollen ook nog niet, alleen als ik hem help haha en dan vind ie het wel erg leuk.
    Optrekken op schoot lukt hier ook al een tijdje, als hij zijn voetjes maar ergens klem kan zetten dan duwt hij zich omhoog.....en dan heel blij rondkijken als hij rechtop staat haha.

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier doet Yinthe dat ook mi! Ze moet dan zo lachen als ze vliegt haha
    Beentjes er onder doet ze al vanaf 6 week, ik probeer het niet te stimuleren ivm de heupjes.

Vandaag weer een dagje kinderdagverblijf geweest, ging weer uitstekend! Straks lekker een fles en op bedje :)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier kan Levi van rug naar zij. Maar van buionaar rug was volgens mij per ongeluk haha. Ik zie hem ook niet echt daarmee oefenen ofzo. Hij is veel drukker met zijn handjes en met zijn stemmetje.

Vanavond weer wat nieuws. Steeds zijn tong uitsteken. Vorig weekend zat hij ook al overal tegen te likken. Nu dus steeds die tong uitsteken hahaha.

Wat houd een droomvoeding eigenlijk in?

Prolactine: word in de nacht het meest aangemaakt ja. Daardoor maak je sneller meer melk aan. Dus drinkt de kleine 's nachts dan heeft je lijf eerder door dat de productie weer omhoog moet. ;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hier wordt er gedraaid! Heel gecontroleerd van buik naar rug :D
    En gillen...niet normaal!!!

9. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier al week of 3 nu van buik na rug en van rug naar buik.. beide kanten op..
    vliegtuigje is hier ongeveer nu een week favoriet.. ze speelt haast superman met alles stijf in de lucht haha
    schateren door in de oksels te prikken..
    die kleine gaat zo snel.. in bad wil ze alleen nog maar zitten..

hier zat om 19.30 de papfles er weer in.. ben benieuwd of ze vannacht komt..

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ongelofelijk... zeg ik vandaag nog dat hij nog niet zelfstandig kan rollen... deed hij dit vanmiddag voor het eerst! En vanavond weer. Jeeee:D Hij rolde van rug naar zij. Was is dat toch leuk als het wereldje voor hem steeds groter wordt! Ik geniet er echt van!

Het staan blijft wel favoriet. Als ik hem in de tummytub doe is dat laatste tijd wel een uitdaging... meneertje blijft gewoon staan! In plaats van dat hij lekker warm in het water gaat zitten... nee hoor, staan is veeel leuker haha!

Wat hier een leuk spelletje is tegenwoordig. Als J. op zijn ruggetje ligt pak ik zijn handjes en trek hem op tot zit en daarna door naar staan, dat vind 'ie zo leuk! Daarna weer terug op zijn ruggetje, maar meteen wil hij weer omhoog.
    En... oh zooo schattig! Ik 'duw' mijn hoofd wel eens zachtjes in zijn buikje en maak dan 'grom'geluidjes... dan schatert J. het uit! Hij lacht dan echt met geluid! Oooh dat is zo lief, ben gewoon helemaal verliefd op mijn mannetje:)

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh en mi, droomvoeding is hier dat ik J. 's avonds bv geef voor ik naar bed ga. Dan slaapt hij al zo vast, dus leg ik hem slapend aan en daarna weer slapend in bed.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Fijn zijn die he! Kan er zo van genieten :D

13. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oooh ja, echt om te genieten!! Ik kan dan zo vertederd raken door dat lieve slaperige koppie... heeerlijk zo'n klein warm lijfje tegen je aan:)

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha blauwoogje, ja leuk he! Ik dreig ook regelmatig: ik ga je opvreten!!! Dan spreid hij zijn armen al, worden zijn ogen groot en houd zijn adem in zo spannend vind hij het. En dan hap/grom ik imn zijn buik, of op de borst of nekje en lachen en gillen hahaha
    Zou hem zowat fijnknuffelen zo verliefd ( maar dat doen we niet ;) )

Ik merk wel ...of het is toeval, dat de meiden wat sneller zijn met draaien en zo dan de jongens. Correct me if I'm wrong.
    Heb wel eens ergens gelezen/gehoord dat meiden wat sneller zijn.

15. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Yinthe rolt van zij naar zij.. maar dat doet ze meer als ze honger heeft om haar knuisje te pakken of haar konijntje

16. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Wat een nacht weer.. madame vo d het nodig om rond 1 uur vannacht weer te gaan gillen.. daarna weer in slaap gevallen tot half 3 toen wilde ze echt een fles .

Daarna vond ze het leuk om tot 4.15 te kwebbelen ik in. Bed..

omg schrijf mij maar af..
    zo eerst naar dokter voor mijn oren en gelijk even silvy laten checken ivm haar verkoudheid..

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts jij hebt een echte party baby! De hele nacht keten :D

Hier wilde Levi om 1:30 een fles. Hoop dat ik hem flesvoeding heb gegeven ipv wat anders want kreeg mijn ogen nauwelijks open.

Droomvoeding, aha! Maar is dat nodig als je borstvoeding geeft? Zou ik bij Levi niet moeten proberen want die word dan echt te wakker en hoeft dan bijna niks te drinken. Heb het eens geprobeerd maar dan haal ik hem uiy de diepe slaap ofzo want daarna wil hij dan de hele nacht elke 3 uur voeding. Vreetzakje

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Nou echt he mi..

echt slecht maar trek die nachtvoedingen niet meer hoor...
    zo met knorrepot naar huisarts kijken wat die van der zegt..

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts, is Silvy al eens uit logeren geweest? Dan kun jij ff een nachtje door halen. Heb het zelf nu 3x gedaan. 1x uit logeren geweest omdat wij wegmoesten. En 2x zodat we even konden doorslapen/uitslapen. Daarna kun je er weer even tegenaan.

Wel bij mijn ouders. Die wonen vlakbij en hebben alles in huis. Bedje/box/luiers/voeding/buggy/speelgoed/reserve kleertjes en hydrofiel luiers. Haha ze zijn een beetje enthousiast geweest toen ze hoorden dat ze opa en oma werden. ;)
    Maar het is prettiger om hem bij iemand achter te laten waar je weet dat hij verwend word :D

20. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Mi dat zit goed hoorheeft ze al 2x bij schoonmoeder gedaan.

net terug van dokter heb voor haar een astmapuf met verlengstuk gekregen zodar der longerkes meer lucht krijgen.. ze piepte nanelijk een beetje volgens de dokter.. zelf heb ik een fikse oorontsteking en dus antibiotica gekregen...

nu lkkr flesje en dan kan ze lekker tukken zo...
    en mamma ook even..

Deel Deze Pagina