@knip verhalen; hier dicht met 2 bolletjes (voelt mega aan maar VK heeft laten kijken en valt erg mee haha) littekenweefsel, ze vond nog een hechting dus die heeft ze er afgelopen woensdag ook maar uitgehaald. Heb idee dat er zeg maar vaginaal ook wel flink bobbel zit. Hoop dat het beetje ok herstelt uiteindelijk. @kilo en kleding... Hier nog steeds op -10, en bij jullie? Heb er dus nog 6 teveel en pas alleen legging en nog zwangerschapskleding die ik zat ben want je ziet er nog dikker ik uit! Zijn er van jullie alweer aan sporten? Kan niet wachten tot ik weer mag...
Whaa...zuurkool eten als je bv geeft is niet heel handig Kleine meisje poept zich scheel. Wel een goede nacht! Om 21.30, 4 uur en nu slaapt ze nog! Ondertussen sta ik op knappen, dus zal haar eerst gaan wakker maken!
@ kilo s nog 8 te gaan hier van de 15. En over een tijdje maar sporten om het losse vel weg te werken haha las het verhaal over yinthe, l. Spuugt sinds gisteren ook ineens 1x veel en daarna steeds een mondje ongeveer. Hij had gister avond ook weer veel last van krampjes straks komt het cb langs kan ik even overleggen. Inflacol geven wij ook en hij ligt in de puckababy.
Alyssa, ik ben bij de huisarts geweest, gewoon heen gaan! Liever dat je voor niks gaat bij wijze van, dan dat je huisarts wel iets voorschrijft en je kleintje er gang opknapt en hier hetzelfde met de fles, ik probeer overdag op vaste tijdstippen te geven als dat lukt. M. krijgt nu om 12, 16, 20 en 24 uur, en 's nachts meestal rond 5 (beetje afhankelijk van hoe laat meneer wakker wordt) en in de ochtend tussen 8 en 9...en dit schema werkt voor ons best goed, vooral dat hij nu 5 uur doorslaapt Amber, hier ook nog 8 te gaan hoor! De eerste kilo's vlogen eraf, maar sta nu een beetje stil ik kan ook niet wachten om weer te sporten (of überhaupt weer echt te bewegen), maar zolang die knip nog niet genezen us moet ik sowieso rustig aan doen. Probeer wel wat meer te wandelen, maar alles schuurt en dan ligt het weer open en dan schiet niet op ik ben allang al blij dat ik weer in m'n zwangerschapskleding pas haha. Ik dacht trouwens dat babies minder gingen poepen van de fles? M. poept nu een combinatie van harde klei en soort diarree En doen die van jullie dat ook zo leuk, dan hebben ze gepoept en verschoon je ze, en zodra je de vieze luier weghaalt, gooien ze er nog even wat uit zo fijn
Noelle, of je hebt hem schoon en loopt naar beneden en dan hoor je een geknetter! Dan weet je dat die luier weer vol zit haha Hier was meneer na een uur aan de borst vannacht nog hongerig dus wat fles bij gegeven. En tot twee keer toe echt projectiel braken! Hij onder, bed onder, over de rand van de wieg. Dus hele nacht bed verschonen, Levi weer omkleden... Hij kwam 0.45 voor borst en 3:00 uur eindelijk kon ik weer slapen. Pffff
Tnx voor jullie tips en ervaringen. Heb nu eerst weer een kleinere speen op mijn difrax fles gezet... Nu eens even kijken en anders ga ik maandag heen. Poepen en plassen doet ze hier ook vaak op het moment als ik haar luier af doe haha, vaak omkleden op een dag
Hier ook vaak poepen en plassen tijdens hrt verschonen. Cb net geweest hij is gewoon 310 gram gegroeid hoef me geen zorgen meer te maken over de flesjes haha
@vrolijke mama: Nee, hier geen ruptuur over gehouden. Ik ben alleen maar gehecht bij mn schaamlippen. Die waren een beetje gescheurd. Hoe het kan? Geen idee. Daarnaast had ik een grote zwelling bij mn vagina en 1 aambei. De zwelling en de aambei waren redelijk snel weg gelukkig. @corina: Fijn dat het aanleggen wel goed gaat. Hopelijk heb je het flesje bijvoeding straks niet meer nodig. Oh balen zeg een vulling eruit. Ik vind de tandarts erger dan bevallen. Oh lees al dat Yuri geen bijvoeding meer nodig heeft. Lekker zeg. @alyssa: Leuk he babywinkels. Ik kan me gelukkig goed inhouden, maar mn zus en mn moeder niet haha. Heerlijk. Die kwamen pas met een tas vol lief kleertjes. Bestel wel veel op internet, maar wel in de aanbieding. @Purk: Welkom. Wat leuk twee dochters. Jij hebt dan best lang kraamzorg. Lekker zeg. @amber: Gebroken nachten zijn niet leuk nee. Hier ook nog steeds, maar ze komt gelukkig maar 1 keer. Ik had echt heel weinig kleertjes gekocht, omdat ik niet wist of het een jongen of een meisje was. Ik vond de unisex kleertjes nou niet echt leuk. Had een blauw en een roze shirtje van lief. Die had ze aan toen ze geboren was. Aangezien ze 52cm was en 3575 gram paste ze dat al gauw niet meer. Ik gebruik pampers. Maat 2 hebben we nu. Ik vind die kruidvatluiers echt niet fijn aanvoelen of heb ik dan de verkeerde? Ik heb er een aantal die in zo`n pakket zaten. @phillys: Wat een lief meisje zeg. Ook lekker veel haar. Heet ze Mia? Leuke naam zeg. Past echt bij der. @mamavanjuul: Nee, hier geen last van hoofdpijn gelukkig. Jij hebt ook een mooi meisje. Oh wat erg zeg dat je bh doorweekt was. Niet lekker. @MI87: Wat een mooi mannetje. Ook al met zoveel haar. Haha, bij jou ook al. Hier ook. Soms wil ze echt niet slapen en is ze klaarwakker, totdat ik der naast me neer leg in het grote bed. Binnen een minuut is ze vertrokken. @Ukkie89: Wandelen is echt heel lekker. @manuela: Boeren bij bv hoeft niet altijd. @kilo`s: Geen idee. Heb me nooit gewogen. Heb een paar jaar terug een haat/liefde verhouding gehad met de weegschaal. Ik pas mn broeken al weer wel, alleen heb nog van die leuke lovehandles. Zucht. Ik ga volgende week weer hardlopen. Ben nu fanatiek aan het wandelen. Al komt daar met die regen ook weinig van. @knip: Veel meiden die een knip hebben gehad zeg. Of lijkt dat maar zo? Zijn jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen? Afgelopen nacht was het rommelig. Ze had om 8 uur gehad en om 1 uur heb ik der wakker gemaakt. Had zelf ook nog niet geslapen. Ik kon echt niet slapen en mijn man was op het voetbalveld. Toen hij thuis kwam heb ik der maar wakker gemaakt en gegeven. Anders weet ik het wel. Slaap ik net wordt madame wakker. Toen kwam ze om half vijf weer en om zeven uur. Dus druk nachtje gehad. Hopelijk vannacht beter. Ze is echt een buikslaper. Dan slaapt ze veel langer en beter. Gelukkig hebben wij aerosleep, dus laat haar gewoon lekker op haar buik liggen. Of ze moet echt al in diepe rust zijn dan kunnen wij de rop der zij liggen. Anders echt niet hoor.
Madamev: Dochter 18 juli - 24 jaar - 1e kind Noelle85: Zoon 18 juli - 29 jaar - 1e kind. Marievs: Dochter 20 juli - 27 jaar - 1e kind. Corina1985: Zoon 22 juli - 29 jaar - 2e kind. Yuri Amber: Zoon 25 juli - jaar - 2e kind. Niel Alyssa: Dochter 26 juli - 25 jaar - Yinthe Mutss4011: Dochter 27 juli - 26 jaar - 1e kind. Silvy Maggie: Zoon 28 juli - 27 jaar 1e kind. Mamavanjuul: Dochter 28 Juli - 31 jaar- 3de kind Manuela82: Dochter 1 augustus - 32 jaar - 1e kind. MI87: Zoon 4 augustus - 27 jaar - 1e kind. Levi Kris81: Zoon 8 augustus - jaar - 1e kind. Jonas. ukkie89: Zoon 9 augustus - 25 jaar - 2e kind. Vrolijkemama: Zoon 13 augustus - 28 jaar - 2e kind. Vigo Phillys: Dochter 13 augustus - 23 jaar - 1e kind Purk: Dochter 14 augustus jaar 2e kind. Afspraken Manuela82: 25 augustus CB. Corina1985: 26 augustus CB. Alyssa: 28 augustus CB. Mutss4011: 2 september CB. Maggie: 4 september CB. Marievs: 5 september CB. MI87: 9 september CB. Madamev: 9 september CB. Noelle85: 18 september CB
@kraamzorg; we hebben idd twee extra dagen gekregen ivm mijn overmatige bloedverlies, gevolg door curettage en ik geloof dat je ook meer uren krijgt als er nog meer kinderen onder de 4 zijn. Morgen is iig de laatste dag, dat wordt wennen! @knip; hier ook een knip, maar die is al ontzettend mooi genezen, knoopje is er ook al vanzelf uitgevallen, lekker vlot! Bij mijn oudste veel meer met de knip lopen kwakkelen (ontsteking, gesprongen hechtingen, grote wijkende knip, was pas na 8 maanden écht dicht gegroeid...), dus dit is super! M. is super rustig nog, zal wel veranderen zodra de kraamzorg stopt Vind het wel heel spannend om vanaf maandag alles alleen te moeten doen! M'n man helpt natuurlijk wel, maar werkt overdag gewoon weer. Spannend hoor!
Wow, het gaat snel hier! Jonas lijkt de nieuwe fles wel ok te vinden, hij drinkt in ieder geval een stuk rustiger nu. Gisteravond voor het eerst geen urenlange huilbui gehad. Ok, hij wilde alleen bij mama liggen maar goed... Dat hebben we er wel voor over om hem stil te houden . Hopelijk is het de combi van de nieuwe fles en de sab simplex die nu aan begint te slaan. Hier is er nog totaal geen regelmaat in Jonas' voedingen. Hij komt wanneer hij wil, 's nachts gelukkig al wel gemiddeld 4 uur tussen de voedingen, overdag wat korter. Ik heb ook kv luiers, 1 pakje, ze vallen idd kleiner dan de pampers, dus deze zijn we nu maar snel aan het opmaken! Hoofdpijn: ja, ook hier aanwezig. Dacht dat het van de vermoeidheid kwam maar blijkbaar is het dus ook een beetje ontzwangeren. Kilo's... Ze zijn al weg, en meer dan dat zelfs . Straks weer lekker sporten idd en veel buiten lopen. Jammer dat het weer nu niet echt mee werkt, hoewel ik aan mijn lichaam wel merk dat ik qua conditie nog lang niet de oude ben. Ook begin ik ineens meer te vloeien, dus toch wel tekenen dat ik niet al te ver moet lopen. Jullie nog tips mbt het badje? Jonas HAAT het badje geloof ik! Gillen, krijsen, hij vindt het helemaal niks . Misschien toch maar een tummytub aanschaffen? En tot hoe lang kunnen ze daar in?
Je hebt verschillende maten tummy tubs. Je hebt grote en kleine. Samen onder de douch is misschien ook een idee. Meer kilo`s kwijt? Wauw hoe doe jij dat? Bij mij ging het hard de 1e twee weken maar nu? En dan geef ik nog wel bv ook. Zucht. Had ook echt een enorme buik.
Ik heb echt geen idee! Maar ben er megablij mee . Nu wel bijna gestopt met de bv, dus ik vermoed dat het nu wel stagneert. Ah, meerdere maten, ik zal er eens induiken, misschien dat dat werkt. Douchen vindt ie wel fijn idd!
Weer even alles bijgelezen. Jullie kletsen wat af zeg @kilo's; hier vliegen de kilo's er ook af. Nog 2kg te gaan en ik zit weer op mijn oude gewicht. Merk wel dat mijn heupen breder zijn geworden, dus mezelf maar verwend met nieuwe kleding (lang leve de sale ). @puistjes; Timber heeft hier ook last van. Af en toe knijp ik er n paar uit want dan zit er zo'n wit kopje op...hij moet er uiteraard wel knap uit blijven zien . @knip; ook ik ben ingeknipt ivm vacuümverlossing. Op dag 4 en 5 verging ik van de pijn (vond ik erger dan de bevalling) en sindsdien gaat het stukken beter, af en toe is het nog een trekkerig gevoel en het jeukt maar dat komt door de genezing. De wond masseren heb ik nog niet gedaan en had er eerlijk gezegt ook nog niet van gehoord... Vraag over de fles; voor iedereen die volledig flesvoeding geeft; hoeveel cc krijgt jullie kindje, hoeveel flessen en wat is het gewicht van je kindje? Ik zit met Timber op dit moment op 120/4 en dan 6 tot 7 voedingen per 24u. Hij was afgelopen dinsdag 3750gram alleen heb ik het idee dat hij soms wel meer lust. Ik dik de voeding nu in met johannesbroodpitmeel en nog heeft hij een enorme zuigbehoefte. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Kilo's: Hier was na de eerste week mijn gewicht weer de oude!! Heb er ook niks voor hoeven doen. Was ineens weg! Heb wel nog een klein 16 weken buikje en dat flubbert. Zo raar! Als je er aan komt...net drillpudding! Zo'n raar stukje buik haha Knip: vanwege vacuum ook geknipt en op de ok gehecht. Heb er totaal geen last van gehad! In het begin wat voorzichtig maar kon er wel gelijk op zitten. Was ook van binnen gehecht. Wel soms dat je net verkeerd zit of als je gaat verzitten dat je ineens een trekkerig gevoel krijgt Wat ik wel nog raar vind is na toilet. Het is best pijnlijk daar goed schoon te maken, maar het is aan de andere kant ook nog vrij gevoelloos... En dik...voelt raar aan. Heb er zelf nog niet naar gekeken of gevoeld. Net boodschappen gedaan bij jumbo voor het eerst met de kleine. Alleen hij wil vandaag niet slapen en elk half uur of continu aan de borst. Ben echt gesloopt! Waren ook weggegaan na een voeding maar in de winkel zette hij het de hele tijd op een krijsen! Maarja dat zal wel vaker gaan gebeuren...dus gewoon mijn ding doen maar wel erg gehaast haha. Toch niet fijn. Maar uiteindelijk werd het erger en erger, meneer liep rood aan en ( dat doet ie vaker) haalt hij bijna geen adem meer omdat hij in zijn huil blijft hangen. Dus hem maar uit de wagen gehaald en hij viel meteen tegen me aan in slaap. Dus de helft van de boodschappen gedaan met baby op de arm en de wagen met de andere hand voor me uit duwen en mijn man ondertussen alles pakken. Pfffff terugweg ook brullen en thuis weer meteen aan de borst. Nu eindelijk!!! Slaapt hij toen ik hem op zijn buik legde want hij heeft dus vanaf 11 uur vannochtend niet meer geslapen... Moet zeggen..ik was echt een makkelijke rustige baby dus had dat min of meer verwacht maar Levi is een enorme driftkikker! Bijna niet aan te leggen zo boos! Slaan met de armen, zijn gezicht onder de krassen... Pffff terwijl hij ook heel lief kan zijn... Vandaag was niet zo'n dag...
Hey Kris! Ik heb ook geen tummytub maar gebruik gewoon een luieremmer. Daar past ons mannetje goed in en hij vind het heerlijk! Hier vanmorgen een waterballet. Ik denk maak ff snel een badje voor de kleine man. Gooi ik er een emmer water in, zit de afvoer los dus het liep er net zo hard weer uit...pfff sta je dan in je eentje... Onze Vigo is nu 1 week en 2 dagen. Wij geven 90ccwater+3 schepjes. Rond welke tijden voeden jullie de kleine? Ik probeer overdag er 3 uur tussen te laten en 'snachts voeden we op verzoek. Maar vaak komt hij gewoon om de 2,5 a 3 uur. Vigo huilt bijna nooit. Maar vanavond na het eten was ik er wel ff klaar mee. Kon het niet meer aanhoren. Luier was schoon, honger kon die nog niet hebben, had al 2x geboerd maar meneer bleef maar krijsen. Ging me door merg en been. Heb hem weggelegd en ben even snel onder de douche gesprongen. Toen ik er onderweg kwam was hij nog niet stil. Toen pakte ik hem op en werd hij eindelijk rustig. Pffff toen braken bij mij de kraamtranen los... Ik merk echt dat ik het spannend vind om overdag alleen thuis te zijn met een baby en een peuter van 3. Donderdag ook meteen last van hyperventilatie gehad. Erg lastig want ben dan niet in staat om mijn ademhaling onder controle te krijgen als ik steeds afgeleid wordt door mijn peuterzoontje...
@vrolijke mama; ik voed eigenlijk op verzoek en meestal komt hij om de 3,5 tot 4 uur. Overdag kan hij er met gemak 4 uur tussen houden maar 's nachts wil hij vaker hebben...heb toch liever het omgekeerde . Wij zitten op 6 a 7 voedingen per dag. Ik herken je angst voor het weer alleen zijn met de kleine wel. Ik moest ook echt wennen toen mijn vriend weer ging werken. Het was echt even aftasten wat kan ik wanneer doen. Kan me voorstellen dat het met 2 kindjes best pittig is!
Mi is het geen idee om hem in te bakeren? Het kan zijn dat hij driftig wordt omdat hij zichzelf slaat hij heeft nog geen idee dat het zijn eigen handjes zijn. Flesvoedingen hier 90 cc met 3 schepjes hij komt precies om de 3 uur vaak de laatste fles na 4 uur hij weegt nu 4110. Vrolijkemama kan geloven dat je het spannend vind ik ben blij dat mijn man nog thuis is zie het nog niet zitten met 2 kids alleen dochter lief gaat ook vaak van alles uithalen net als ik de fles aan het geven ben. Ik ben ook ingeknipt totaal geen last van gehad bij e. Wel kon toen amper zitten dus dit is heerlijk. Vloeien is hier de eerste dagen dat ik beneden was ook weer meer geworden maar inmiddels is het bijna weg. Wauw wat vliegen bij de meeste de kilo s eraf ik moet er nu nog 8 van de 15 en hier ook nog aardig los vel straks maar weer beginnen met sporten. Cb is vandaag langs geweest l. Is gewoon 310 gram aangekomen in 1 week tijd! Was echt verbaasd haha voor de lijst 9 september afspraak cb
Niel gaat maandag weer naar CB dus geen idee hoeveel hij nu weegt maar hij eet eigenlijk altijd om de 3 uur ook snachts en we geven nu 90/3 en soms 30 meer maar dan komt hij alsnog om de 3 uur... Jbpmeel kreeg hij krampjes van dus proberen hier zijn zuigbehoefte te bevredigen met een speen. Maar hij drinkt een hoop dus, ik houd het bij want wil niet dat hij TE veel binnen krijgt.
Ukkie, heb hem net ingebakerd omdat hij bleef maaien. Hij was al een uurtje goed wakker geweest, lekker rond kijken en toen zag ik dat hij moe werd dus meteen in bed...maarja door het gemaai huilen. Speen erin en ingebakerd want hij sloeg de speen ook steeds uit zijn mond. Hij werd meteen rustig en valt nu in slaap. Dames, heeft iemand een tip? Onze jongen heeft een behoorlijke plas straal! Plast ook echt als een hoge druk spuit haha. Maar daardoor is hij vaak 1 of 2 keer per dag helemaal nat. Matras nat, kleertjes nat... En ik heb het zowel in de pampers als de kruidvat. Trek ze extra strak aan en goed hoog zodat alles aansluit, piemeltje naar beneden... Wat kan ik nog meer doen? Heb hem net ook weer moeten verkleden. Maarja de matrasjes van zijn wieg en wagen zijn ook steeds nat. Ik blijf die bedden verschonen!!! Herkend iemand dit???