Ik vind de combi te doen, maar wel pittig! Vooral omdat het thuis absoluut niet rustig is en ik aan het einde van de week kapot ben. Vandaag bij de HA geweest en heb een lymfeklierontsteking. Misschien dat het daardoor ook terugloopt? Geen idee, zal een combi zijn. Vandaag drinkt ze wel vaker... 7.30, 10,45, 13,00, 16,00 3 uurtjes er tussen....valt ook wel weer mee, hahaha! Heb net de app van oei ik groei erbij gepakt en wij zitten midden in die sprong. Kan het ook wel een beetje merken, ze is 's avonds zoo overstuur! Echt krijsen...en niks helpt! Ik wieg haar wat heen en weer en praat maar zachtjes tegen haar...dat het ook niet leuk is om groot te worden en dat ik het wel snap dat ze alles moet verwerken. Dat ze zich maar lekker moet laten gaan bij mama en dat alles wel weer goed komt Dit duurt dan 30 minuten en dan is ze uitgeput in slaap gevallen. En....potverdikkie vannacht weer gillen als een fluitketel! Hebben haar laten liggen en ze heeft echt 30 minuten liggen keten in bed! In het pikkedonker nog wel....daarna is ze zelf weer in slaap gevallen! Gek toch!
Phillys, ik werk in de zorg. Om nog preciezer te zijn, ik ben verzorgende in de thuiszorg. Op zich doe ik mijn werk graag, maar ik vind de combi met bv wel lastig... de route die ik werk zit soms nokkievol, en vervanging (ik doe specifiek werk) is lastig te regelen. Dus ik werk vaak 3 dubbel zo snel, omdat ik echt na 4 uur weer wil kolven. Mijn mannetje komt vaak elke 3 uur als ik thuis ben, maar dat lukt gewoon niet tijdens werk! Dus lekker vind ik het niet, dat rekening houden met kolven Komt bij dat het per 1 jan heel erg gaat veranderen in de zorg, dus de werkdruk wordt alleen maar hoger... ik probeer me niet gek te laten maken, juist omdat ik weet dat stress niet bevorderend is voor de productie, maar makkelijk vind ik het ook niet. Wat doe jij voor werk? En waarom zegt je werk je dat moet plannen met kolven? Of bedoel je dat ze vroegen of je kon stoppen met kolven onder werktijd? Hé bah, wat vervelend zeg mamavanjuul, die ontsteking! Is het pijnlijk? Ja, weet ook niet of de bv daardoor kan teruglopen. Ik vind Lotjes schema nog netjes hoor moet ik zeggen hihi. Ja, dat is ook pittig hoor zeker met 3 kindjes! Jij werkt toch op kantoor? Ach wat zielig dat Lotje 's avonds zo overstuur is... komt dat niet omdat ze jou gemist heeft? Hier nu ook wel bijna elke nacht een keertje wakker, en dat is het meteen een grote keel! Maar na het voeden gaat hij toch weer slapen. Zou Lotje geen honger hebben? Vanwege sprongetje en de terugloop bv?
Erg jammer dat de werkdruk zo hoog is. Ze bezuinigen wel, maar vergeten dat daardoor de verzorgende de benen uit hun lijf hollen en daardoor misschien/wellicht eerder ziek worden of zelfs langdurig door overspannen zijn. Als je het mij vraagt kost dat juist meer geld...maar goed. Heb er niks over te zeggen Even Levi zijn eetschema bijhouden. Vandaag: 5:30uur 210+7= 231cc 9:45uur 180+6= 198cc 10:00uur groentehap 2 flinke eetlepels sperziebonen 11:30uur 180+6= 198cc 14:40uur 180+6= 198cc 17:30uur 180+6= 198cc En straks 20:30 180+6+2 rijstebloem= 198cc (meer vanwege rijstebloem) Dat is in totaal 1221cc als het niet meer is.... Dat word echt teveel!!! Anders over op forte ofzo... Ze mogen toch nog steeds maar een liter?
Dat is inderdaad wel pittig dan! Knap van je dat je het tot nu toe volhoudt hoor! Nee honger heeft ze niet, ze wordt alleen maar kwader als ze bij mijn borst in de buurt komt. Ze heeft nu een speentje en daar sabbelt ze dan driftig op los. Ze is echt woest! Haha Levi is inderdaad wel een hongerlapje
Pfff...lijkt me pittig hoor, de combi werken en bv/kolven....respect voor jullie hoor! Hier een mannetje wat steeds meer verkouden wordt....zo zielig....waterige oogjes, hoesten (echt grote mensen hoesten, zooo zielig klinkt dat), snotteren...gelukkig nog niet volledig verstopt neusje maar wel met ademen door het neusje er last van........net al even zo'n zoutoplossings ampul van otrivin geprobeert, veel te weinig gedruppeld natuurlijk....ben ook veel te voorzichtig met dat soort dingen....en met het neuszuigertje van Otrivin in de weer geweest....pfff...wat een gedoe. Net zijn bedje maar met boeken schuin gezet, hopelijk geeft dat en beetje verlichting....ui naast het bed zie ik niet zitten want ik moet zelf ook in die stank slapen......morgen maar even Luuf kopen ofzo.... Bij jullie geen verkoudheid?
Nou, ik denk dat ik zelf verkouden word... Sandra, hoeveel drinkt die van jou op een dag? Jij hebt toch ook een hongerlapje?
Nou dan lijkt het idd sterk op een sprongetje mamavanjuul als ze er kwaad van wordt Zo, Levi is echt een hongerlapje idd hihi! Wow, om 9.45 fles, met zelfs daarna groentehapje, en dan weer om 11.30 uur! Heb geen verstand van fv, dus geen idee hoeveel ze 'mogen'. Ach zo sneu hé Sandra, verkouden! Was hier ook even bang voor, maar tot nog toe toch niet verkouden. Heb wel voor de zekerheid al een poosje babyneusspray in huis. Ik werk gelukkig nu nog maar 2 middagen in de week, vanwege ouderschapsverlof en vakantieuren. Vanaf jan 1 ochtend erbij. Dus ik kan het nog bolwerken! Ja, het is niet leuk dat de werkdruk hoger wordt. Ook triest dat sommige oudjes hard getroffen worden doordat er minder geld is, terwijl ze vaak al zorgen genoeg hebben.
Oei mi dat is best veel... Ik dacht dat ze inderdaad maar 30 schepjes mochten hebben Hier vandaag: 6.15 160 11.00 200 (iets later door het zwemmen) 14.30 190 18:00 190 En straks nog 180/6+rijstebloem Sneu als ze ziek zijn. Een ui ruikt niet lekker, maar doet echt wonderen. En al snel ruil je het zelf niet meer Ik heb laatste iets gezien of gelezen of vicks vapo rub op de voetjes smeren ofzo? Misschien eens opzoeken. Vond het een vreemd verhaal, maar he, als het werkt..Weet alleen niet of dat al mag met die kleintjes Arme charlotte, hopelijk snel weer uit de sprong
Ik geloof dat vicks niet mag, maar Luuf baby wel...ook op voetjes heb ik inderdaad gelezen....raar verhaal....hahaha Mi, hier is het hele hongerige er wel wat af, maar hij drinkt momenteel toch nog steeds 5 flessen van 190+6, en dat is 220 cc per fles. Dit gaat allemaal schoon op...dus 1100 cc per dag...bijvoeding doen we hier nog niet....wil tijdens de kerstvakantie eens gaan kijken wat hij er van vind. Rijstebloem hebben we twee weken gedaan, 2 maatschepjes in de fles van 23.00 uur, maar hiervan werd hij veel wakker snachts en dit lag hem toch wat zwaar op de maag. Sinds ik daar mee gestopt ben, nu twee weken geleden al weer, slaapt hij weer redelijk goed door....als hij nu nog een enkele keer wakker word, slaapt hij na even murmelen weer verder.....is nu wel weer even wat slechter nu hij zo verkouden is... Forte voeding hier ook geprobeerd, dikke twee weken lang, maar enige effect daarvan was dat de darmkrampen en scheten veel erger werden alsmede ook onrustig slapen snachts.... Ons schema is trouwens nog steeds: Fles om 06.30, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 uur.
Jaa hier ook verkouden, allemaal! Lotje had het zelfs uit haar ogen lopen, zo zielig! Hier ook altijd een ui onder het bedje, ja het hele huis meurt er naar, maar het helpt wel. Ik merk trouwens wel dat Lotje nu heel geïnteresseerd is in alles om haar heen. Als we aan tafel zitten, zit ze heel geïnteresseerd te kijken hoe wij eten en kijkt ze ook echt naar de persoon die aan het praten is, incl. gefronste wenkbrauwen
Wow mi dat is inderdaad veel! Misschien eens overleggen met het CB voor andere voeding? Yinthe krijgt nu 8.00 180+6 12.00 180+6 14.00 Groentehap 16.00 180+6 20.00 205+6.5 en 1 theelepel rijstebloem en probiotica (abc) Ja ik denk dat ze inderdaad eenkennig is, wat is dat rot zeg! Vandaag op het kinderdagverblijf weer niet, tussendoor kom ik af en toe even kijken, 1 keer daarvan moest ze wel huilen toen ik wegging. Gadver ik heb het zo enorm druk op het werk, veel buiten het werk om doen. Laat het jaar maar snel voorbij zijn dan weer een stukje rust. Volgende week woensdag nog weer naar het CB voor het omtrek van haar hoofdje, die was afgelopen donderdag 42.6 en groeit te snel. Dan even kijken hoe snel het weer gegroeid is.
Jeetje mi wat eet levi veel.. hier maar 4 flessen al denk zon 6 a 7 weken nu. tussen 7 en 8 190+6 +2 eetlepels rijstebloem vanille 9.30 fruithap 11.00 190+6 15.00 190+6 18.00 groentehap 19.30 200+7 +1 eetlepels rijstebloem vanille verkoudheid is hier over gelukkig! Ui naast bed deed wonderen.. en babay kamerfris (google maar) werkt super.. en die baby flesfris verricht wonderen tijdens het drinken..
Bekijk bijlage 432872 even spammen.. vandaag het nieuwe gedeelte uitgetest.. ideaal en voor haar beter kan ze lekker kijken!
Nu snap ik wat die ring is voor op de fles.... ....! Besteld....samen met een flesje Kamerfris en een frisse speen hihi.....hopelijk is het hier voor de verkoudheid over is haha.
Hier past hij nog in de kinderwagenbak....(Joolz)......dus laat hem daar voorlopig nog maar even in liggen. Hij vind het ook nog steeds prima, dus ik kan nog even haha
Blauwoogje, ik werk op een kinderdagverblijf! Dus sta op een groep met één andere leidster! Nee, niet om te stoppen met kolven maar meestal komen de tijden van het kolven niet uit! Dus of ik dan eerder of later kan kolven. Is wel erg lastig als je alles snelsnel moet doen! Gelukkig werk je nu nog maar 2 halve dagen dan! ik werk 2 hele lange dagen van 10 incl. Pauze die ik snel naar huis race en dan hondje uitlaten en mijn schatje voedt.
Ja Levi heeft echt honger en huild dan... Nou hier zelf ziek geworden, holtepijn, verkouden, keelpijn, dichte oren... Bah. Hopelijk steek ik Levi niet aan... Ik vind het ook raar. Ben heel nuchter en denk dan bij luuf op de voeten: hoe kan nu als je iets op je voet smeerd je neus denken: goh laten we maar open gaan!!! Maarja, ik ben ook nooit fan geweest van alternatieve geneeswijzen...
Ik vind algernatieve geneeswijze altijd een beetje dubbel.. Sommige dingen klinken echt te bizar, maar van de andere kant, vaak geldt baadt het niet dan schaadt het niet... Al is dat ook niet altijd het geval
Nee, bijvoorbeeld kruiden en zo kan ik wel in komen dat het ondersteund. Maar bijvoorbeeld moxa... Je teen aanbranden zodat je baby gaat draaien...dat lijkt mij weer vaag... Maar dat met kruiden heet weer fytotherapie he. Mijn vriendin heeft ook van alles en gaat dan naar allemaal alternatieve dokters... Dan mag ze van die dokters dit niet en dat niet, maar ik denk... Volgens mii roepen ze maar wat om je aan te houden als patient... Ik ga gewoon naar de reguliere huisarts. Het zal bij mij niet werken al die therapien omdat ik het gevoel heb dat het tussen de oren geneeswijzen zijn... Maarja een kopje kamille thee voor de pijnlijke keel helpt wel. Hahaha