Ik weet niet wat Jonas nu weegt, dinsdag even naar het weeguurtje. Hij is nu wel uit z'n maatje 50 pakjes aan het groeien. Ik hij komt nu om de 2.5/3 u, krijgt dan 90/3 maar die flesjes gaan nu helemaal op. Ik zit er ook aan te denken om 120/4 aan te bieden en zien wat hij daar mee doet. Hij sliep namelijk in de nacht wel langer door, zo'n 4/5 uur en dat is nu weer gebeurd. Dat pittige herken ik hier ook wel. Boos en slaan met de armpjes als iets niet direct gaat zoals meneer wil. Wat naar die hv! Ik heb er ook heel lang chronisch last van gehad, niet fijn dat je het nu niet onder controle krijgt .
Maat 50 wordt hier ook te klein, maar 56 is nog iets te groot maar heb het idee dat het hem wel lekkerder zit dus mouwtjes omslagen. Kwa flesvoeding zou ik de kindje gewoon geven wat ze nodig zijn. Goed naar de kindjes kijken, zijn ze tevreden hebben ze goede plas/poepluiers. Mi, sluiten de luiers goed aan en mooi om zijn billetjes? Welke maat zit je nu? Want als ze bij de billen niet goed zitten lekken ze ook door. Kruidvat is wel goed kwa snelle vochtopname. Kilo's ik heb geen idee, maar kan mijn eigen kleding weer aan, maar ik mag wat strakker in mijn vel, dus straks weer lekker 30 day shred doen. Over 5 week naar de internist en de diëtist. Inbakeren vind Yuri ook lekker, maar ik mis dan zijn echte smak en sabbel geluidjes. Dus ik stop hem heel strak in. Gister kwam de wijkverpleegkundige langs voor mijn bloeddruk controle, en hij was perfect ik mag dus minderen met mijn medicatie. Thank god. Vandaag een dagje er op uit, even met de kids naar sprookjeshof in Zuidlaren, openbaar voeden blijf ik spannend vinden. Hebben jullie dat ook?
Veel plezier vandaag Corina en fijn dat je medicatie naar beneden mag! Mi gelukkig dat hij nu lekker slaapt! Geen tip helaas ik heb gewoon kruidvat maat 1 pampers en die zitten nog goed heel soms plast hij zich zelf onder maar dan zijn alleen zijn kleertjes nat. Kris zou idd ook gewoon proberen wat meer aan te bieden drinkt hij het op dan heeft hij het nodig en anders heeft hij nog genoeg aan de 90+3. Hier ook nog steeds 90+3 bied soms meer aan maar nu we jpbm bij de voeding doen is hij een stuk tevredener en drinkt hij netjes al zijn flesjes leeg.
Maggie wij geven ook fles 120 ong elke 4 u snachts zit er langer tussen. Ze woog vorige week 4220 gram. Qua tijden vrolijke mama hier geen vast schema. Ben er heel relaxt in en voedt op verzoek als het nou echt nig vroeg is probeer ik het nog f te rekken. Maar ons meisje kan gebaren taal haha als ze echt honger heeft gaat ze om en om met haar vuist langs haar gezicht. Dus dan weet je al genoeg haha. Maar gaat eigenlijk hartstikke goed en we proberen steeds meer tijd er tussen vooral snachts dus vandaar geen ritme. Soms red ze het prima soms niet, ook oke ben daar heel makkelijk in Idd druk hier! Lees alles maar vind moeilijk bij te houden haha Qua gewicht hier 3 kilo onder start gewicht maar ik ben vrij stevig en was ma 6 kilo aangekomen dus hier was ik erg blij mee. Wel nog veel overtollig vel maar goed. Qua luiers ik snap nog steeds niet waarom wij nog steeds gewoon met 1 kunnen doen van kV. Ik lees hier telkens van snel opmaken en maatje 2 enz bij kindjes die 2 weken jonger zijn. Ik heb er gister nog even kritisch na gekeken omdat ik gewoon ging twijfelen aan mezelf maar ze kan het echt gewoon nog prima aan zit hartstikke ruim. Zo past ze ook nog steeds met gemak in maat 50. Zijn een Laar shirtjrs die echt te kort werden, nog niet eens te strak maar verder... Terwijl ze gewoon ruim 3 kilo was met geboorte en nu dus ruim 4 Qua vloeien en knip. Mijn kV zei ook als je weer meer gaat lopen enz kan je even meer vloeien alsof het dan los komt. Iemand had het over de knip pijnlijk bij plassen en lastig schoonmaken. Ik nam altijd flesje Spa met half lauw kraanwater mee na de wc. Soms als ik er last van had dan begon ik meteen met " spuiten " met het flesje en plassen en anders spoelde ik alleen na. Nu doe ik dat nog af en toe heb het idee dat er echt groot verschil is in irritatie of niet Corina veel plezier vandaag!
Corina, de luiers sluiten goed aan. Hij word nat door zowel kruidvat 1 als pampers 1 en 2. En hij lekt niet door de luier maar zijn plas straal gaat zo hard dat het achter bij zijn rug er boven de luier weer uit loopt... Heb dan ook alleen dat probleem als hij op zijn rug ligt... Hij piest echt met de straal/hoeveelheid en kracht van een volwassen kerel haha
Pff....gisteravond de eerste avond gehad met krampjes na de laatste voeding Tot 23 uur met haar beneden gezeten en toen maar mee genomen bij ons in bed. Daar tot 0030 bezig geweest en toen is ze in slaap gevallen. Heb zelf niet fantastisch geslapen, slaap je toch heel alert. Om 5.45 werd ik wakker en sliep ze nog steeds
Hier hetzelfde mamavanjuul! 2300 naar boven en uiteindelijk om kwart voor 1 een fles gegeven, heb d'r vanmorgen maar wakker gemaakt om kwart over 6! Heerlijk geslapen vannacht! Heb het idee dat het iets beter gaat met d'r krampjes, ze is ook steeds meer wakker. Zo leuk!
Vanaf welke leeftijd mag er eigenlijk overdag 4 uur tussen zitten? Heb nu al soms de ene keer 2 uur en de andere keer 4 uur. Hij had vannochtend goed gedronken ook. Hebben lekker gewandeld maar hij had half 9 de borst gehad en ligt nu nog steeds te maffen. Ga hem maar wakker maken... Mamavanjuul, nu pas de eerste keer krampjes? Hoe krijg je dat voor elkaar???? Haha Doortje, ik zag je foto van Siem bij het slaap topic. Wat een mooi fijn mannetje!!! MadamV, misschien heeft jouw dame een klein kontje??? Haha. Onze vent heeft voor zijn kontje ook niet 2 nodig maar voor zijn buikje en bovenbenen weer wel... Corina, ook voor jou fijn dat de bloeddruk weer normaal is. Ik dacht dat na de bevalling alles meteen over zou zijn maar blijkbaar blijf je toch nog even er mee te lopen... Zo, had weer even tijd wat meer te reageren Klopt het dat borst kindjes als ze eens de fles krijgen minder drinken dan ze mogen? Hij zou in principe 110 mogen aan de fles maar we bieden in de avond altijd 90cc aan omdat hij nooit meer drinkt. Maar meestal drinkt hij net 60cc. Levi krijgt namelijk de laatste voeding tussen 9 en 12 altijd van mijn man uit de fles zodat ik even flink door kan slapen en meer energie heb voor de nacht voedingen... Heerlijk systeem zo al staan mn tietels dan om 2 uur wel op knappen. Gelukkig drinkt hij in de nacht nog 2x... Hihi
Ja, echt de eerste keer, haha, geen idee hoe dat kan Hier proberen we er nu min 3 uren tussen te laten overdag, max 4 uren. Hier nog 8 kilo te gaan....knap van jullie dat bijna iedereen al op gewicht zit zeg. hoe doen jullie dat? Maar ik mag ook niet klagen hoor...ben pas 1 week echt wat aan het bewegen in en om het huis. En daar toch al zo'n 14 kilo mee kwijt.
Hij mag van mij zo lang slapen als ie wil, alleen doet ie dat weer niet . Nee, zonder gekheid, hij krijgt flesjes en overdag zit er gemiddeld tussen de 2.5-4 u tussen en 's nachts lijkt ie het iets langer te kunnen volhouden met slapen, 3-5 max. De laatste twee dagen zat hij ineens weer op 2.5, dus nu krijgt ie 120 cc aangeboden, gaat nog niet altijd leeg maar dat is ook prima. Geen idee waar de kilo's blijven, vanmorgen zat ik al weer 2 kilo onder startgewicht (hiephoi). Denk de combi van het geluk hebben van afvallen van bv, voor die twee weekjes en minder eten. En lekker wandelen tussen de buien door.
Goeiemorgen!!!! Vandaag gaat mijn man weer werken na 2 weken vakantie. Spannend! Alles alleen nu doen. Heb de kleine al de fles gegeven die ligt te maffen. De beestenboel te eten gegeven, wasje aangezet, brood voor mijn man gesmeerd voor op zijn werk, zijn en mijn ontbijt gemaakt en nu zit ik te kolven met ontbijt voor mn neus. Voeding: gisteravond de beslissing gemaakt. We stappen over op fles. Maar ik blijf 2 a 3x per dag kolven zodat mijn manneke elke dag nog een fles moedermelk krijgt. Het was niet makkelijk. Je voekt je schuldig maar toch opgelucht tegelijk. De borst geven ging op zich goed. Wel vaak een strijd om aan te leggen met die driftkikker. Maar de reden was de onzekerheid. Meneer was nooit tevreden. Wilde 8 van de 10 keer elke uur de borst al drie weken nu en daar deed hij een uur over. Maar daarna bleef hij huilen, sabbelen op de handen en gewoon niet gezellig. Plasluiers genoeg maar we moesten steeds weer fles bij geven voor hij even een uurtje tevreden was. Ik ging tegen de voedingen opzien. Was alleen maar daarmee bezig de hele tijd. Gisteren en eergisteren meer fles gegeven en we hebben totaal een ander kind! Hij slaapt heerlijk, huilt nauwelijks alleen als hij omgekleed word. En hij is af en toe even gezellig wakker. Kijken naar speeltjes of mij, kleine geluidjes maken... Dat verschil deed het hem. En het haalt een hoop onzekerheden weg. Ik zie wat hij binnen krijgt, ik ben snel klaar met voeden omdat hij uit de fles wel als een malle drinkt. Maar ik vind het wel zonde om mijn melk niet te gebruiken. Dus ik blijf kolven voor hem. Maar wel acceptabel. Ik ga niet elke voeding kolven. Gewoon 3x op een dag of 2x. Genoeg voor een fles borst elke dag. En Levi krijgt ook leukere ouders ipv gefrustreerd en moe en balen van elke voeding. En Levi zelf is ook zeer tevreden.
Klinkt als een goede beslissing mi87. Zeker als je zo duidelijk verschil ziet in het gedrag van levi na een dagje meer fles. Hier merk ik met name in de loop van de dag en in de avond dat onze vent niet meer genoeg heeft aan bv alleen, maar vervolgens maar kleine beetjes drinkt waardoor hij lang onrustig blijft. Valt steeds even in slaap en komt dan weer voor een beetje drinken. Omdat de voedingen te lang duurden, ben ik al overgegaan op de tijd aan de borst inperken. Mocht hij weinig gedronken hebben kolf ik nog na. Heeft hij dan toch nog honger krijgt hij de fles, maar zelfs met de fles drinkt hij steeds maar even. Als hij eenmaal genoeg gehad heeft, dan slaapt hij weer wat langer, waardoor hij in de nacht wel een normale hoeveelheid drinkt (fles), en daarna dus ook weer gewoon 3/3,5 uur slaapt. Dit zet zich dan weer door in de ochtend, maar hoe verder we komen op de dag hoe meer fles hij nodig heeft en hoe langer het duurt voordat hij goed gedronken heeft. Nog even zoekende dus wat voor onze mannetje het beste werkt. Gewicht: nog 2,5 a 3 kilo te gaan van de 12. De eerste weken ging het onwijs snel, en blijf nu een beetje hangen merk ik. Maar goed, kom nu ook weer steeds meer in beweging, dus dat zal vast wel gaan helpen.
Kinderwems, jouw verhaal klinkt erg als de mijne. Dat eerste gedeelte vooral alleen die van mij dronk wel een uur... En ook echt klok klok klok... Maar toch ontevreden blijven en dat de hele dag door. Nadat ik gister besloten heb hoe ik het ga doen is er een last van mn schouders en had ik er weer zin in! Levi heeft net 70cc borstvoeding gehad wat ik vorige week gekolft had en hij slaapt heerlijk weer. Badje gedaan, zelf gedouched, even de was weer bijgewerkt ( mensen kinderen wat een hoop was heb je ineens!!! Vooral met die spuitluiers) douchecabine schoon gemaakt, beetje rommeltjes opgeruimd en nu lekker aan de koffie met twee beschuit met muisjes! Ik ben een beetje verslaafd geloof ik... O en wat blijkt...ik kolf in 1 sessie genoeg voor 2 voedingen! Dus dat betekend dat met 3x per dag kolven ik hem dus veel vaker de borstvoeding kan geven! Jippie!!! Wel raar want ik zie nu hoeveel hij nodig heeft om tevreden te zijn en dat haalt hij dan blijkbaar niet uit de borst. Ik voedde wel met tepelhoedje omdat ik vlakke tepels heb... Zou het daaraan liggen? Naja dit motiveerd me wel om te blijven kolven voor hem. Grappig: na het badje, haren zijn gedroogd en wat zie ik!!!!! Meneer heeft nu echt een enorme bos krullen! Ik moest echt lachen. Hij lijkt nu net Justin Timberlake in zijn jonge jaren bij n'sync hihi. Schaapje
Hier wordt ook geclusterd hoor in de avond, maar dat hoort bij borstvoeding geven. Als je je er aan toe geeft, gaat het sneller over en kan je er ook van genieten. Het duurt maar een paar weken en voor je het weet is het weer voorbij. Ik kan er echt van genieten hoor! Hier is het al 4 avonden vanaf half 8 raak....ze drinkt dan bijna elk uur. Ik nestel me lekker op de bank, pot thee erbij, en tv aan of boekje er bij. Man doet de kinderen even en de keuken en als hij klaar is kijken we een serie. Lotje ligt dan afwisselend bij mij of bij mijn man en mag zo veel en vaak drinken als ze wil. Om mijn productie niet te verhogen, voed ik 2-3 uren dezelfde borst. Ze drinkt meestel rond 21.30 de laatste keer en dan proberen we haar in bed te krijgen, maar dit wil ze steeds niet... Gister was het 23.15 toen we konden slapen, we hadden haar deur op een kier en het overloop licht aan. Want het aparte is, dat ze er overdag geen problemen mee heeft. Om 4uur was ze weer wakker en daarna om 7 uur, heerlijk!
Goede beslissing Mi, ik denk dat ik je binnenkort volg. Hoe goed het ging de afgelopen dagen nadat dat de LD geweest was hoe slecht gaat het nu weer sinds zaterdag. Onverzadigdbaar kind heb ik. Na elke voeding is Yuri ook niet tevreden. Ik heb nog een ding wat ik wil proberen en dan is alles van mijn lijstje gekruist. Donkerbruin bier dat schijnt super goed te zijn en adviseerden ze vroeger in de zusterhuizen. Mijn hart en verstand zijn een grote discussoe aan het voeren, Chalina heeft ook 6 maand gehad dat moet nu toch ook lukken minimaal? Ik lees zo ff bij op de pc, tel is ni zo handig..
Klinkt als de juiste beslissing mi! Hier drinkt hij nu de ene x 100 en de andere x weer 120. Als hij 120 opheeft komt hij na 4 uur. en als hij 100 opheeft komt hij vaak na 2.5 uur alweer.
1x met de eerste ochtend voeding, dan valt ie lekker tevreden in slaap. Maar hij heeft elke x bijvoeding nodig de ene x 30 de andere x zelfs 90. En waar het aan ligt, geen idee