** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou lekker dan! Ben je mooi klaar mee :$

Pff..slapen jullie kleintjes ook zo slecht overdag....zit nu denk ik op 3-4 x een uurtje. Als ze nou eens 2x 2 uurtjes sliep is het wat beter vol te houden voor haar.
    En ze drinkt echt elke 2uren wel een keer.

Nu ligt ze in bed met een speentje....hebben we nooit! Maar toen ik haar weglegde was het krijsen en met het speentje geeft ze zich meteen neer.
    Haha, ik snap er nis meer van :p

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dat is niet netjes Mi, hopelijk vinden ze de foto's nog.
    Balen!

Mvj klinkt wel zo regeldag, maare ik zit ook nog op 7 voedingen en dan de 2 hapjes..
    Ik heb een hongerlap!

Pfff wat een drukte bij de winkels.
    En moest naar de apotheker jeetje mineetje 14 wachtende voor mij ppfff
    Hamsterkoorts ofzo :D

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ja mamavanjuul, hier ook een slechte slapen. S nachts gaat nu sinds een aantal nachten gelukkig wat beter, maar overdag momenteel max een half uur, een keer of 4/5. Hij ziet er ook moe uit, maar blijft er over het algemeen wel vrolijk bij. Alhoewel, eind van de dag is het vaak toch wel huilen, met name in bed, echt hysterisch soms.

En iedere 2 uur voeden, poehee. Dat hakt er ook wel in..

Jeetje mi echt balen, hopelijk is het snel opgelost.

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh Mi wat balen zeg...hebben ze al terug gebeld....?

Hier geen last van dat slechte slapen....gewoon tussen iedere voeding 2 uurtjes slapen en 1,5 tot 2 uurtjes wakker na de fles....

Hij is de laatste dagen wel een stuk luidruchtiger haha...veel gillen/kraaien van plezier.....en hij heeft nu bedacht dat rechtop staan wel erg leuk is....met ondersteuning uiteraard....ook als je hem op de arm hebt dan houdt hij zich helemaal stijf als een plankje en ondertussen kraaien en zwaaien met de armpjes...super grappig....

Wat een weer vandaag of niet....pfffff....gelukkig is het nu droog, maar ja, nu is het al weer donker.

Lekker de houtkachel aan, kaarsjes aan en zo even lekker eten...

Op naar de kerst!

Iedereen gezellige dagen met de familie gewenst!!

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja de foto's hebben ze uiteindelijk toch gevonden en we hebben ze binnen!

Dat staan is hier nu overgegaan in lopen. Dan stapt hij net zolang naar voren tot hij in je nek staat.

Mamavanjuul, op het moment doet Leev ook erg moeilijk met de avond. Hij wil dan niet slapen maar is super moe en chagrijnig.

Levi hij kan nu slaan. Zijn armen wapperen maar op en neer en soms slaat hij zichzelf...handige Harry.

Hier een slechte dag ook wb voedingen. Hij laat steeds 60cc staan. Hij heeft duidelijk een moeilijke periode. Heeft ook echt driftbuien en als dan niemand naar hem kijkt gaat hij gillen. Kijk je hem dan aan krijg je een suikerzoet lachje.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh en weet je wat ook nieuw is...ben wel benieuwd of jullie dat herkennen....?

Hij doet sinds een weekje ofzo overal aan krabben met zijn vingertjes....aan de stof van de bank, de rand van het aankleedkussen, aan de spijlen van zijn bedje, de rits van het voedingskussen, op mijn hand, aan mijn jeans etc.....eigenlijk overal waar hij zijn handje op dat moment heeft liggen, ligt hij te krabben met die vingertjes.....en kan dat best lang vol houden.....

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh gut...de All you need is Love kerstspecial...dat wordt weer janken dames.....met dank aan de hormonen.... ;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha!!!

9. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    oeh lekker hoor Sandra, houtkacheltje aan :) het krabben heb ik nog niet zo gemerkt, wél dat staan, beetje hupsen en voetjes pakken, en indd onmogelijk die luier om kunnen doen door al dat gespartel met die pootjes, sokjes worden ook weer uitgetrokken, tenen moeten eruit!

fijn dat je foto's binnen zijn mi, goed op je strepen gestaan :)

overdag slapen gaat bij ons tot een uurtje of drie/4 eigenlijk best goed. Hij slaapt meestal 1 of anderhalf uur, en dan 2 uurtjes later weer opnieuw hetzelfde. Na 3 u lukt het niet zo makkelijk meer. hij is wel wat vroeg wakker, maar tis wel een gezelligerd in de ochtend..
    pittig hoor mammavanjuul en kinderwens, uurtjes en zelfs half uurtjes slapen is niet zo fijn.. beetje inbakeren helpt ze niet wat langer door te slapen? dat werkt bij ons best goed als T. een beetje hyperdepiep is en daardoor moeilijk doorslaapt.

Hele fijne kerst toegewenst allemaal :) leuk om met jullie babybrabbels te delen!

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuke foto! Komt me heeeel bekend voor deze pose haha...!

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een heerlijk mopsje Roos! Schattig hoe hij zijn voetjes vast houd:)

Slapen lukt hier ook best goed overdag, slaapt afwisselend een uur/anderhalf uur of 2 uur. Vervelend zo'n periode hé als je kleintje minder slaapt. Heb het wel gehad toen J. regeldaagjes had. Misschien dat dat bij jou ook zo is mamavanjuul? Dat ze toch eerder wakker wordt door de honger? Omdat ze elke 2 uurtjes wil drinken. Of misschien een groeispurtje? Zou soms best makkelijk zijn als ze het zelf even konden zeggen hihi. We hebben hier wel laatste dagen regelmatig dat J. snel 'zeurdigere' geluidjes maakt, ik vermoed door de tandjes. Maar ja, soms is het maar gissen...

Wat hier wel gek is... laatste week bijna elke keer nachtvoedingen en dan vannacht ineens weer niet en dan ook gewoon uitslapen tot 9.30 uur:$
    En denk je dat mama dan lekker bijtukt? Nee, want de stuwing dreef me het bed uit natuurlijk:p

Haha, je zou bijna een krabpaal neerzetten Sandra! Hoef je ook geen nageltjes meer te knippen:D Nee, dat doet J. niet. Niet gezien in ieder geval.

Ook fijne dagen meiden!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Leuke foto !!!
    Bij yoga heet dit de "happy baby pose" :D

13. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oh wat een heerlijke pose:).

Inbakeren een tijdje gedaan, dat hielp hem in te slapen, maar zodra hij wakker werd, werd hij giftig omdat hij zijn armen niet kon bewegen. En gezien het rollen mag het ook niet meer.

Fijne kerst nog allemaal:)

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jullie leuke dagen gehad?
    Wij wel, maar lotje wat totaal uit haar hum! Al 4 dagen niet overdag niet geslapen en veel huilen. Gisteravond was ze zó boos, dat ze gewoon moest kokhalzen. Gelukkig wel geslapen van 23 tot 7 en toen tot 8.30.
    Nu ligt ze lekker te kraaien en te spelen in de box, dus hoop dat ze het hoogtepunt gehad heeft!

Gister heeft ze mogen genieten van wat vanille ijs en slagroom, haha!

15. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Zeker gezellige dagen gehad, héérlijk gegeten weer. Nu nog even oliebollen scoren en in 2015 dan toch weer es gezond gaan doen :) (lees: de eerste week van 2015).

wat vervelend dat charlotte (wat klinkt Lotje lief!) zo uit haar doen is, dat ze helemaal moest kokhalsen zeg, moet ze wel héél boos zijn geweest. vervelend als ze je niet kunnen vertellen wat er is he, zou haar iets dwars zitten misschien omdat ze overdag ineens niet slaapt?

toevallig haf T. gisteren ook een beetje vanilleijs op een lepeltje gehad, groot succes!

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja, was gezellig!
    Wij gaan zondag aan de oliebollen :D

Mamavanjuul, de hele dag niet slapen. Pffff Levi had dat gister ook. We waren bij mijn schoonouders en dan vind hij alles te interesant om te willen slapen.

Zo, nu eens gaan combineren. Appel met banaan. Hij smaakt goed! Vanavond stoofpeertje.

Gaan jullie vanaf 1 januari ook wie is de mol kijken?

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Sneeuwt het bij jullie ook al de hele ochtend? Het begint nu wel meer te smelten maar er ligt nog genoeg. De kids hebben op het veld voor ons huis al een sneeuwpop gebouwd. Ik noem hem Olav ;)

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Haha is dat niet olav van de film frozen? :D die wortel in zn neus kun je wel gebruiken voor een stoom-prakkie ;)

hier natte sneeuw maar vooral hele ochtend al regen, regen, en nog es regen.

Goed dat het zegt, wie is de mol, we zijn altijd te laat met kijken, weten nooit wanneer t begint. en leuk idee, stoofpeertje! maar geen wijn erbij doen ;)

19. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat een leuke ideeen allemaal mi aan combi's enzo. Hier zijn we nog lang niet zover, tot nu reageert onze kleine man op nieuwe voeding door s nachts nauwelijks te slapen (of het is toeval dat hij juist dan niet slaapt). Dus een beetje jn dubio of we toch nog een tijdje wachten of steeds andere groentes blijven proberen. Ooit wel eens van gehoord dat een babay zo sterk reageert op nieuwe voeding?

Ach wat vervelend dat lotje zo van slag was.

Olaf is cool:), maar ik haat sneeuw, van mij mag het weer weg:p

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Zo ben ik ook weer even! :D

Iedereen leuke kerstdagen gehad? Hier wel alleen de kids waren beide overstuur toen we thuiskwamen snachts allebei ook nog 2x wakker is een beetje te druk geweest allemaal denk ik.

He wat vervelend zeg mamavanjuul dat lotje zo uit haar doen is! Hopelijk gaat het snel weer beter!

Dat krabben doet Lucas idd ook zodra ik hem neerleg begint hij.

MI gelukkig dat je de foto`s heb! Wat een domme fout van ze zeg!
    Goed dat je op je strepen hebt gestaan!

Even mijn kerstkindjes showen hoor:D
    Bekijk bijlage 435598 Bekijk bijlage 435599

Deel Deze Pagina