** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    #2501 MI87, 27 dec 2014
    Laatst bewerkt: 27 dec 2014
    Roosjuh, nog vergeten, lieve foto! Dat word een beertje!

Ukkie, mooie kindjes zeg! En Elise vond ik ook een mooie naam voor als het een meisje was geweest. Maar onze eindkeuze was: Novi. Afgeleid van Nova. Maar goed, het was een jochie ;)
    Nouja mocht io ooit het geluk weer aan mijn zijde hebben en er komt een tweede gaat ie gewoon weer mee in de race ;)

Roosjuh, ja stoofpeertje gewoon apart koken zonder wijn/kaneel/suiker. Dan word het zoet zat.

Kinderwens, geen idee. Misschien inderdaad nog niet klaar voor. Wat heb je gegeven? Hier soms wel krampjes gehad klein beetje bij de banaan. En eerste keer pompoen. Maar verder geen last.

Net boodschappen gehaald. Wat een drukte! Heb ook liga gehaald. Had al eentje geprobeerd door de peer want die word best dun. Hij vind het heerlijk.
    En 2 avocado's bij ah meegenomen. Die kun je ook pureren en als hapje geven. Alleen die kun je niet bewaren dus de redt is voor mezelf. Lekker!!!! Ze zijn nu in de aanbieding!

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Thanx mi! Dat is ook een mooie naam zeg! We hadden eerst lisanne ipv elise maar mijn schoonzusje kreeg 3 maanden eerder een meisje en die noemde ze al lisanne😐 maar nu vind ik elise super bij dr passen. Als jongensnaam hadden we toen ook lucas of levi😊

advocado goed idee ga ik ook eens proberen hij had vandaag banaan dat ging er erg goed in haha het is echt een hongerlapje hij krijgt ook nog is 5 flessen met hongerige baby s flesvoeding en nog komt tie preciesom de 4 uur wil er eigenlijk1gaan afbouwen maar denk niet dat het gaat lukken

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hij reageerde zowel op rijstebloem als op bloemkool. Worteltjes weet ik niet, want dat was in de periode van de rijstebloem. Eerst niet zo gekoppelt aande voeding, maar omdat het nu weer gebeurde... Nou ja, eerst maar weer even rust in de nacht en dan een andere groente proberen. Hebniet het idee dat hij krampjes heeft ofzo, hij slaapt gewoon heeel erg slecht dan (lees ieder uur wakker, speentje helpt, en een periode van ongeveer 1,5 uur dat hij echt niet in slaap komt, endus iedere 10 minuten speen)

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij zijn ook nog niet zo ver met de hapjes hoor! Vanmiddag weer pompoen gehad, maar ze weet niet wat ze er mee aan moet, haha!
    Slapen ging gelukkig super vandaag, 1x 1,5 uur en 1x 2,5 uur.
    Nu heeft ze geen zin en ligt ze lekker bij papa;)

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik zal morgen even reageren op iedereen. Volgens mij zitten wel hier in een sprongetje. Niet meer zelf in slaap kunnen komen.. onrustig.. Vaak wakker. Ze poept gewoon 4/5 keer op een dag eerst gewoon 1 keer... of even pittig hier. Man net flink ziek geweest en zelf ben ik ook niet fit, morgen nog vrij gelukkig

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo te lezen heeft iedereen de kerstdagen weer overleefd. Wij ook. Vandaag vanuit Friesland naar huis gereden....halverwege in de sneeuw terecht gekomen..pfff...er dus iets langer over gedaan dan normaal. Casper lag lekker te slapen dus die heeft er niets van gemerkt.

Ik doe ook nog rustig aan met de groentehapjes....Casper weet ook nog niet echt wat ie er mee aan moet ;). En wordt er inderdaad ook een beetje onrustig van. Was ook zo met de rijstebloem. Daarvan sliep hij snachts ook niet meer goed...dus toen ook maar mee gestopt....

Zo, ik ga nu weer even lekker van mijn wijntje en de houtkachel genieten...! Fijne avond!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij zijn net uit een sprongetje van een dagje of 2/3 en meneer kan nu weer allemaal nieuwe dingen Alyssa, ben benieuwd wat jullie gaan ontdekken!

Hier is hij ineens zoveel wijzer geworden weer...en ja hoor! De hele dag maakt hij zo'n kikkerbekje ( lippen op elkaar persen) dat staat zo schattig. Net zo'n oud mannetje zonder gebit hihi. En de hele dag klinkt het: hummmmm hummmmmm hummmmm hummmmm. Levi heeft al vanaf de geboorte een sexy hese stem. Valt nu steeds meer op.
    En de tong! Die steekt de hele tijd naar buiten.

Zitten doet hij zelf. Heb ik hem op schoot dan buigt hij zo naar voren dat hij zelf zit. Soms corrigeren als hij naar rechts of links helt maar hij houd het lang uit. Hij speelt dan met zijn voeten die ineens heel interesant zijn.

Staan helemaal kaarsrecht! Wat een kracht! En dan gaat hij stappen. Klimt zo omhoog tegen me op!

Hmmm ik ratel door over mijn kind whahaha...trots he ;) excuse me!
    Maar nog wel meer dingetjes hoor. Echt gaat zo snel allemaal!

Kinderwens, wij zijn gestopt met rijstebloem. De vanille hoeft hij niet. Laat echt de hele fles staan en eerlijk gezegd zonder slaapt hij net zo goed dus ben maar gestopt ermee. Maar van rijstebloem kunnen ze wel onrustig worden in de nacht. Ligt zwaarder op de maag he.
    Zou over een weekje weer eens een hapje proberen. (Groente)

Levi zevert zo erg! En kauwt overal op. Gisteren hem een koud schijfje komkommer gegeven om te sabbelen. Hij vond het heerlijk! En kauwen erop! Verzacht een beetje de doorkomende tandjes ( vermoed ik)

Oh mamavanjuul, wilde nog tegen je zeggen: heb pas ook een vinger door de vanille ijs gehaald en hem erop laten sabbelrn. Hij vond het heerlijk wahaha

8. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ladies!

hoppa kerst gelukkig weer voorbij en op naar 2015 ..

silvy eet een heel potje fruit en nu ook een heel n potje groente en 4 flessen van 210+7 hihi kleine vreetbeer..

hier eet ze alles door elkaar en daarmee bedoel ik niet maar 1 groente pf 1 fruit maar gemengd en al..

der diksap drinkt ze uit der tuitbeker.. dat drinkt ze na de hapjes

hier is het blazen continu aanwezig haha zelfs tijdens de hapjes de kleine boef.. volgende week vrijdag even wegen ben benieuwd. .

ohja en de eerste en de laatste fles zijn vanille papflessen

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Zo dus iedereen kerst overleefd?;) Wat sneu dat sommige kindjes zo van slag waren!
    Hier 1 kerstdag bij schoonouders doorgebracht. J. slaapt vaak niet makkelijk bij anderen, uiteindelijk heeft ie iets van een half uur geslapen en was 's avonds ook over zijn toeren. Voordeel was wel dat ie weer de nacht doorsliep, alle andere nachten komtie steeds 1 keer. Andere kerstdag heb ik gewerkt en verder rustig aangedaan.
    Hier een beetje vermoeid door het vele werken afgelopen week, manlief die ziek was. Gelukkig alleen oudejaarsdag nog werken en de rest van de week vrij. Morgen gourmetten met mijn hele familie, dus even lekker ontspannen!

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Fijn dat iedereen de kerstdagen goed door is gekomen, nu nog even oud en nieuw, als ons meisje zo is dan blijven we maar thuis.
    We geven zo haar eerste zetpil, ze heeft wat verhoging en spuugt veel, huilerig en spuugt ook veel maagzuur. Ook rode billen dus zou wel een combi zijn, mijn vriend heeft net buikgriep gehad dus dat zal er deels mee te maken hebben en tandjes...

Wij doen het nu zo,
    8:00/8:30 fles 210
    10:00 fruithapje
    12:00/12:30 fles 210
    16:00/16:30 fles 210
    18:00. Groenten
    20:00 laatste fles 210 met theelepel rijstebloem
    Ze drinkt niet alle flessen leeg hoor maar zou ze misschien te veel krijgen? Want het maagzuur spugen ben ik bang dat het van het fruit komt,herkent iemand dit?

We zijn wel net 4 dagen geleden gestopt met abc dophilius omdat het potje bijna leeg was, vanavond doe ik dit wel even weer door de fles, misschien dat het hier ook mee te maken heeft?

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, ik hoor wel eens hier en daar dat 210cc een te grote plens is voor de maag maar eerlijk denk ik dat als een baby dat leeg drinkt hij of zij dat blijkbaar gewoon aankan hoor. Levi drinkt 180cc. Heel soms eens 210cc als hij erg honger heeft. ( na de hele nacht doorslapen) en wij zitten op 5 flessen. Geen rijstebloem.

Maar zou ze niet een combi van een beetje buikgriep en doorkomende tandjes kunnen hebben? Daar kunnen ze verhoging/koorts en rode billen van krijgen. Weet niet of je ook pas een nieuwe smaak gestart bent dat ze daarop reageerd?

@ foto's van fotoshoot, heb er 2 op het 'wat draagt jouw kind vandaag' topic gezet. Wel een foto van glansfoto. Dus erg moeilijk er goed op te krijgen.

O, en nog even een dikke knuffel van Levi!!! Op naar 2015!!!!!

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Haha wat lief Mi, mooi gelukt zo lachend op de foto!! mooi ventje.

Muts wat een eetlust heeft je meid zeg, niet te geloven, een heel potje groente/fruit tussendoor, wowie.

Alyssa, mijn eerste ingeving zou ook zijn om de flessen misschien iets te minderen en er 1 extra voeding dan aan vast tr plakken, 5x150 ofzo. tenzij je bang bent dat dat het ritme in de war brengt misschien, maar kan me zo voorstellen dat als ze wat ziekig is dat ze dan wat minder kan verdragen misschien, net als wij als we ziek zijn. en fruit prikkelt misschien als het wat zuur is?... lastig hoor!

fijn dat je mannetje weer ff doorsliep blauwoogje, extra fijn als je toch bij iemand anders slaapt he. een half uurtje overdag is wel erg weinig, veel te gezellig met al die extra aandacht zeker? :)

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Om trouwens even sentimenteel terug te blikken, willen jullie 2 foto's plaatsen van de eerste week na de geboorte en eentje nu? Ik vind dat ze zo veranderen en lijkt me leuk die van jullie te zien!

Ga er denk een topic over openen lijkt me wel grappig ;)

Levi was bijvoorbeeld echt heel bruin na de geboorte. En hij had echt donkerbruin haar! En nu heel blank met rood haar!

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Alyssa hier ook 4 flessen va 210 waarvan 2 papflessen met 2 eetlepels rijstebloem vanille.. verder kleim potje fruit en klein potje groente.. ik denk erover om de tijden te gaan veranderen.. nu laat ik haar slapen tot 8.30 a 9.00 maar komt omdat ik ook vrij ben..na de eerste fles gaat ze gelijk weer terug.. en dat wil ik ook gaan veranderen.. moet ff nadenken wat weer makkelijk is.. ook omdat ze nu hele potjes eet ff met cb overleggen om naar 3 flessen over te gaan. Was bij vriendin van mij namelijk geen probleem omdat die ook met 5 maanden volledige potjes at...

15. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ohja moet erbij zeggen niet alle flessen gaan leeg.. meestal blijf er zon 10 a 30 cc in zitten.. dat is vooral bij de papflessen

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuk idee Mi...! :)

Hierbij de foto van ongeveer een week na de geboorte.....

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En deze van vandaag!

Vandaag weer een groentehapje gedaan....doperwtjes.....hij vond het waarachtig lekker....steeds de mond open met begeleiding van toepasselijk geluid haha....

Vanavond om 19.30 ipv 19.00 uur fles gegeven (schema was wat van slag, vanmorgen uitgeslapen haha) van 210/7 ipv 180/6.....deze ging schoon op zonder stoppen....vanavond wil ik eens proberen of hij doorslaapt tot morgenochtend en de fles van 23.00 uur over te slaan...ben benieuwd.....

18. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een leuk idee zeg Mi! Kan alleen op de tablet geen foto's uploaden hier. Zal van de week als ik tijd heb op de pc eens foto van toen en nu erop zetten. Wat veranderen de kleintjes idd veel hé. Wat een mooie lieve foto van Levi! Wauw, wat een verschil Mi en Sandra jullie kleintjes, echt leuk om te zien! Mooie kereltjes:)

Ja haha, zei mijn schoonvader ook al Roosjuh, J. vind het vast veel te gezellig om erbij te blijven ipv te slapen. We sliepen thuis trouwens hoor, zou het (nog) niet aandurven met J. ergens anders te slapen:) En heeft jouw mannetje nog een keer doorgeslapen na die ene keer of blijf jij ook aan de nachtvoedingen?

Wow Muts... 3 flessen! Maar wat leuk dat je meisje zo goed haar fruit en groenten eet, knap zeg!

Alyssa, over dat spugen... misschien door sprongetje? Weet alleen niet wanneer nu die sprongetjes weer zijn:)

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Sandra, ik wil ook een keer doperwtjes doen...maar schaam schaam ik ken ze alleen uit een potje ;)

Wilde ze dan wel vers...maar waar heb je dat? Heb nog nooit op de groente afdeling doperwten zien liggen. Eh....dussssss

Iemand die het wel weet? Anders koop ik wel zo'n zak diepvries doperwten en stoom ik die wel ;)

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Albert Heijn heeft verse doperwten op de groente afdeling...bij de voorgesneden groente!
    Uit de diepvries heb je van die zakken biologische fijne doperwtjes.....die zijn ook erg lekker en ik vind ze net zo lekker als de verse....

Maar deze waren van Olvarit Friends...die kleine knijpzakjes....smaakt net echt ;). Als deze zakjes op zijn dan ga ik zelf aan de kook, maar eerst maar even hiermee proberen of ie het wat vindt.

Deel Deze Pagina