Donkerbruin bier ken ik maar hoorde weer dat het een fabeltje is. Dat clusteren weet ik maar hij doet dat 24 uur en al minstens anderhalve week zo niet langert. Bij mij is het klaar. Maar ik geef hem graag nog mijn melk maar dan met de kolf. Zit as we speak te kolven: moooeeee!!! Heb ik mooi met twee keer kolven al 4 flesjes gespaard!!!
Mi, Jonas kreeg ook alleen bv via tepelhoedje, mijn kraamverzorgsters zeiden dat het voor hem op deze manier moeilijker werd om er voldoende uit te krijgen, dus ik denk dat dit heel goed een reden kan zijn. Hopelijk blijft je productie goed, merkte hier dat toen ik minder ging kolven, het toch wel vrij snel achteruit ging. Nu is de bv helemaal voorbij en het doet nog steeds wel ergens pijn dat het niet gelukt is. Hopelijk kan ik dat gevoel straks beter loslaten.
Ja de keuze was echt niet makkelijk... Maar mijn mannetje is nu zo tevreden! Slaapt heerlijk en vanmiddag na een spuitluier hem gewassen en ik zat wat gek te doen en schold hem uit voor schijterd en lol dat ie had!!! Echt hij keek me aan en lachen! En echt lachen met een 'oe' of 'ah' geluidje erbij!! Zo cute!!! En al vroeg!!! En zet dat tegenover een ontevreden mopperkont die alleen maar aan de borst lag of huilde en dan verzacht dat toch wel het verdriet van het overstappen.
Ja mamajuul, ben jaloers op je! Haha maar denk inderdaad dat mijn vlakke tepels en tepelhoedje ervoor zorgden dat het misschien niet lekker liep. Hij had altijd na de voeding zijn hele wang onder de melk en mijn bh was nat. Ook al zat de tepelhoed goed op zijn plek. Ik denk dat hij er zo toch niet genoeg uit kreeg.
Hallo, Ook maar weer eens reageren. Kom er niet altijd aan toen L. In het bevallingsforum ging dat beter. Elke ochtend op het werk werkte ik eerst altijd het forum bij voor ik begon. @kris81: Hier ook nog weinig regelmaat hoor. Maak me er ook niet druk om. Meestal is het wel om een uur of drie, maar vanochtend wilde ze elke twee uur. Nou prima. @Kilo`s again: Bij de meeste vliegen de kilo`s er dus af. Zucht. Hier opzich ook wel, maar het gaat me niet hard genoeg. @maggie87: Oh wat vervelend zeg dat je zo`n pijn had aan je hechtingen. Ik heb echt geen idee hoe het voelt, omdat ik er totaal geen last van heb gehad. Heb ook nog nooit gehoord van de wond masseren. Geef bv dus kan je geen antwoord geven over je flesvragen. @MI87: Haha, ja hier is mn buik ook drillpudding. Nog een week en dan mag ik weer buikspieroefeningen gaan doen. Niet dat het ik het ga doen denk ik, maar meer voor het idee dat het dan weer mag. Hier een meisje dus geen ervaring met plas stralen. Ik heb er al vrij snel vier uur tussen laten zitten. Maar meestal red ze dat niet. Ik maak der overdag wakker na vier uur. Snachts laat ik der slapen. Oh echt meid ga je stoppen? Snap het wel en als je je opgelucht voelt, vooral niet schuldig voelen. Misschien is Levi wel geen bv kind. Levi merkt ook als jij niet lekker in je vel zit. Erg he die was. Ik had altijd maar weinig was, maar nu? Terwijl die ukkies niet eens zo groot zijn. Fijn zeg dat je zoveel kan kolven. Echt lekker. Misschien dat het daar wel aan ligt hoor dat hij daarom niet goed aanhapt. Of hij vindt zon tepelhoedje niets. @vrolijke mama: Oh vervelend zeg dat je het even niet meer aan kon horen. Gebeurd hier vast ook nog wel een keer. Heb je veel last van hyperventilatie dan? Dat is zeker lastig. Jou kleintje is echt nog klein zeg. Mijn dochter is gewoon al vijf weken L. Het gaat zo vreselijk hard. @corina: 30 day shred??? Vertel. Ja, ik baker mijn dochter ook niet in. Dan kan ze niet lekker meer liggen met der handjes. En ze slaapt altijd op der buik, dus dan is inbakeren ook niet fijn. Hoe spreek je de naam van je zoon uit? Vind het echt een mooie naam. Ja, hier ook spannend het openbaar voeden, maar vind het nog enger in een kamer met net geen bekenden (zoals op een verjaardag zeg maar). Vervelend zeg dat je zoveel moet bijvoeden. Kon de LD ook niet zeggen waaraan het lag? @madamv: Ja, hier ook. Op facebook al net zo om dat bij te houden . Meestal probeer ik het bij te werken als ik zit te voeden. @mamavanjuul: Oh, dat is niet fijn. Hoe is het afgelopen nacht gegaan? Hier ook clusteren in de avond ja. Om de twee uur meestal. En net wat je zegt. Tv, boekje, thee. Heerlijk. Heet jou dochter Lotje? Leuke naam. Mag ik vragen hoe jou andere twee dochters heten? Oh lekker zeg dat je lang kon slapen. Hoe slaapt Lotje? Mijn dochter slaapt op der buik en dan slaapt ze ook veel langer. @borstvoeding: Kolven de mama`s die nog bv ook erbij? Ik probeer altijd mn borst na de voeding leeg te kolven, maar mn dochter wil de laatste twee dagen allebei mn borsten. Dus van nakolven komt ook niet echt. Ook omdat ze regelmatig om de twee uur komt. Al moet ik zeggen dat het nu alweer 2 en een half uur geleden is en ze nog niet is geweest. Gelukkig heb ik al wat in de vriezen staan, maar als ik straks ga werken, moet ik toch genoeg hebben voor der. Ik ga 3 dagen werken, dus ook voor drie dagen voeding hebben. Al is het natuurlijk wel zo dat je straks op het werk kolft voor de volgende oppasdag. Alleen voor de eerste dag moet je een voorraadje aanleggen natuurlijk. En ik kolf altijd meer dan dat ze drinkt.
Madamev:Dochter 18 juli - 24 jaar - 1e kind Noelle85: Zoon 18 juli - 29 jaar - 1e kind. Marievs: Dochter 20 juli - 27 jaar - 1e kind. Corina1985: Zoon 22 juli - 29 jaar - 2e kind. Yuri Amber: Zoon 25 juli - jaar - 2e kind. Niel Alyssa:Dochter 26 juli - 25 jaar - Yinthe Mutss4011: Dochter 27 juli - 26 jaar - 1e kind. Silvy Maggie: Zoon 28 juli - 27 jaar 1e kind. Mamavanjuul: Dochter 28 Juli - 31 jaar- 3de kind Manuela82: Dochter 1 augustus - 32 jaar - 1e kind. MI87:Zoon 4 augustus - 27 jaar - 1e kind. Levi Kris81: Zoon 8 augustus - jaar - 1e kind. Jonas. ukkie89: Zoon 9 augustus - 25 jaar - 2e kind. Vrolijkemama: Zoon 13 augustus - 28 jaar - 2e kind. Vigo Phillys: Dochter 13 augustus - 23 jaar - 1e kind Purk: Dochter 14 augustus jaar 2e kind. Afspraken Manuela82: 25 augustus CB. Corina1985: 26 augustus CB. Alyssa: 28 augustus CB. Mutss4011: 2 september CB. Maggie: 4 september CB. Marievs: 5 september CB. MI87: 9 september CB. Madamev: 9 september CB. Ukkie89: 9 september CB. Noelle85: 18 september CB
Marievs: nee ze had er geen verklaring voor, het aanleggen ging zo mooi. Tongriem was normaal, wel vond ze hem af en toe wat lui drinken. Kwaliteit van het melk was niet al te vet dus daar kon het aanliggen. Vriendin van mij zei al misschien maak je het hormoon niet goed genoeg aan die borstvoeding produceert. Op deze manier blijf ik maar aanmodderen, bah ik baal er zo van. 30 day shred is een fitness programma van jillian michaels. Vorig jaar ben ik hier heel wat cm en kilo's mee afgevallen. Je bouwt het zeg maar op in 3 levels van elk 10 dagen met 1 rustdag per week en elke level is natuurlijk pittiger. En het is maar een half uur per sessie. Morgen is Yuri ook alweer 5 week, waar blijft de tijd.. En morgen de eerste prikjes, jakkk maar het moet. Mi, nou Levi klinkt nu als een tevreden mannetje, goede keus dus. Mamavanjuul, volgens mij clusteren veel baby's in de avond, Yuri ook. En gelijk heb je lekkere pot thee, goed boek of een serie. Over series gesproken welke volg je ? Pfff ik ga het zo missen, janken dit
MI: jammer dat de bv niet gelukt is maar gelukkig laat je kleintje je al weten dat dit een goede beslissing is. Hier geen doorlekkende plasluiers maar hier kan er wel eentje goed richting haar schouders poepen. Volgens mij niks aan te doen. Ander merk luiers is ook niet hoger uitgesneden. Dus maar wat wasjes extra draaien. Mijn wasmachine is ook toe aan vakantie Corina: lastig hoor. Hoop dat het je gaat lukken. Je doet er in elk geval alles aan. Gewicht: ik zit nu al 2 weken op -2,5. Probeer voor nu ook niet meer af te vallen want ik wil niet meer dan nog 5 kilo kwijt en ben van plan nog minimaal 5 maanden bv te geven. Vandaag naar het CB geweest. Alles was in orde en ze was lekker alert. Geloof dat ze een hoop indrukken heeft opgedaan. Ze heeft daarna 2x4 uur tussen de voedingen gelaten en normaal 3.
@marievs: ik kolf nooit na maar heb ook al overproductie en wil die niet nog meer stimuleren. Als ik dat onder controle heb wil ik wel voor een dag bij elkaar kolven voor als ik mijn migrainemedicijnen nodig heb. Maar ga dan gewoon tussen 2 voedingen door kolven. Na 1,5 uur zijn je borsten toch weer vol.
Zo, even tijd om te reageren. Mi klinkt als een goede keus! Je ziet dus aan Levi dat hij lekkerder in zijn vel zit, moet vast een dubbel gevoel zijn voor je! Je hebt een goede keus gemaakt! Kijk corina, dat is wel een idee om te doen! Ga ik ook maar eens proberen met m'n luie reet haha
Haha ja dat zal ik doen, hoelang staat daarvoor? Zal toch echt wel moeten sporten straks, hoe gaan jullie dat doen? Sportte jullie voor je zwangerschap ook fanatiek?
Marievs: dankje, Yuri spreek je uit als yoeri het is alleen chique geschreven. Mijn man heeft de naam bedacht. Sporten :Ik geloof minimaal 6 week, en met meer kinderen langer.
Ik ben wel nieuwsgierig naar mijn gewicht nu, morgen eens wegen! Voor de zwangerschap woog ik ongeveer 55kg, op z'n zwaarst woog ik 75kg, hield ook erg veel vocht vast (m'n benen lijken nu ineens zooo dun! ). Dus ben benieuwd morgen! Ik heb nooit fanatiek gesport, wel altijd druk in de weer, ik loop veel, fiets veel, droeg de oudste (14kg) ook bv op de rug als we gingen wandelen voor ik zwanger werd. Daardoor was ik toch wel ongemerkt in goede conditie. Merk dat nu met herstellen ook; ben snel weer op de been met m'n hb van 4,5. Na de fluxus hadden ze het over 'de eerste week niet uit bed kunnen', maar ik liep op dag 2 al over de gang, super fijn! Ego; eerste dag alleen vandaag met beide dochters! Ging goed, boodschapjes gedaan, heel fijn! Alleen werd de oudste na haar middagdutje ziek, telkens overgeven, heel hangerig en echt zooo'n bleek snoetje! Heel sneu! Nu ligt ze te slapen, maar ze heeft al 2x haar bed onder gespuugd. Sinds 13u vanmiddag niks meer gegeten, dus verwacht dat haar maag nu wel leeg is... M. ligt nu luidruchtig te knorren naast me, haha Verwacht dat zij zich rond tien uur weer meldt!
Purk: wat sneu Beterschap! Sporten: ik had een eigen paard en die reed ik ongeveer 4 keer per week. Helaas heb ik hem een half jaar geleden plotseling moeten laten inslapen. Daar heb ik het nog steeds moeilijk mee maar 8 weken na de zwangerschap wil ik denk ik toch weer eens voorzichtig 1 à 2 keer per week gaan paardrijden. Daarnaast 1 keer per week carryoga ( yoga met je baby in de draagdoek) vanaf 6 à 7 weken na de bevalling
Yeahh eerste x sportschool was vandaag een feit.. met 4 weken weer in de sportschool en nog steeds een conditie als een malle na 9 maanden niet meer te hebben gesport.. de eerste 10 km fietsen zit er alweer op en ook een kwartier loopband.. verder zijn mijn buikspieren alweer gesloten dus ook wat lichte buikspieroefeningen gedaan.. 40x gesquad met 10 kilo... zoo dat voelde goed.. ik verwacht alleen spierpijn morgen hahaha
Wat goed!! Ik wil ook echt sporten, met anderhalve zwangerschap achter de rug moet er echt minstens 10 kilo af en liever 15... Hoe weet je zeker dat je buikspieren weer gesloten zijn? Ik dacht dat je pas mocht sporten na 6 weken! Heb mijn hardloopschoenen al klaa staan voor over 10 dagen! Controle CB was goed, nu 4300 gram en 54 cm. Alles ok, poep was wel te dik dus nu extra water bij de fles! Werkte meteen haha! Niel drinkt nu om de 4 uur holladijeej! Hopelijk vanacht ook weer. Lekker slapen zo.
Wat een sporters hier zeg! Kom ik aan! Heb een broertje dood aan sporten Maar ik ben ook vrij druk met mijn huisje, de beestenboel en ik wandel ook rustig overal naartoe dus ben continu in beweging... Nu ga ik morgen ook weer eens staan!! Ook benieuwd naar mijn gewicht. Hij was met 1 week al normaal ( 14 kilo kwijt zonder iets te doen) En ja!!!! Hier ook ineens van die dunne beentjes en voeten! Heel wat anders dan die olifantenpoten!! Hebben jullie ook rimpelvel op je voet? Daar was het vel zo strak gaan staan van mn opgeblazen voeten dat ik nu vel over heb daar whahaha Purk, sneu voor je meisje... Lekker verwennen! Hoe oud is ze? O, en hier ook vandaag voor het eerst alleen geweest. Alleen ik heb geen tweede lopen. Maar ging prima hoor! Manuela, ik heb ook heeeeeel wat jaren gereden! Zou je ooit weer een paard willen? Tis natuurlijk niet een van de goedkoopste hobby's vond ik Hier Levi in een trappelzak gestopt en hij slaapt heerlijk. ( net nieuw, gewassen en uit de droger dus lekker warm) hij schopte voortdurend de dekentjes weg en lag dan koud in zijn bedje maar het was dweilen met de kraan open. Ik hem toedekken, hij weer wegtrappen en dat 80x op een nacht haha.
Purk wat sneu voor je dochtertje! Dan heb je het zelf ook wel druk gehad met was draaien, bedden opmaken etc etc! Hier was ik vandaag ook voor het eerst echt alleen met 2 kids. Vanmorgen was Levi heel erg lief en deed geeneens dwars (lees: peuterpuber). Vanmiddag was de wijkverpleegkundige er en Levi had precies in de gaten dat ik geen tijd voor hem had en begon me daar een potje te brullen en dwars te doen!!! Grrrr...gelukkig was Vigo vandaag extreem makkelijk. Meldde zich om de 4/4,5 uur, dus dat was wel fijn! Vigo heeft spruw...heeft er gelukkig geen last van. Nog meer kleintjes met last?? Vorige week woensdag woog hij overigens 3900 gram. Vanmorgen woog hij 4120 gram...lekker gegroeid dus! Hoef ik me ook niet meer zo ongerust te maken als hij zijn fles niet leegdrinkt... Kilo's: Tijdens de zwangerschap 4 kilo afgevallen en hopelijk blijft die er ook af. Vind wel prima zo... Sporten: Eerder ging ik 2x zwemmen in de week. Misschien dat ik daar binnenkort maar eens mee beginnen. ...