** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh wat leuk! Dat gegil whihi daar herken ik Yinthe ook wel in.

Savonds is het hier echt een drama! Overdag slaapt ze prima in haar bedje maar savonds.... pfff gisteren weer van 7 tot 10 haar proberen in slaap te krijgen, elke keer als ze haar bedje voelt is het drama. Ze is ook zo'n charmeur, dan lacht ze weer naar je en dan kan ik mijn lach niet meer inhouden ;)

Nou muts, klokje rond is het hier heel lang geweest maar sinds 2 weken niet meer. Snachts nog een paar keer wakker en savonds dus niet willen slapen

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Leuke filmpjes!! lief die giegeltjes en gilletjes :) en inderdaad ook herkenbaar, T. maakt ook een ggggllllggg geluid... of zoiets :) heel apart.

Klokkie rond slapen kan ik me niet eens iets bij voorstellen helaas :D nee, hier 1 a 2 x in de avond wakker na zn laatste voeding/slaaptijd en dan 1 soms 2 x snacht dan nog. afgelopen nacht heeft hij wel van 01:00 tot 7 vanmorgen doorgeslapen, superfijn!!

en dat inslapen herken ik heel goed alyssa, maar van 7 tot 10 is wel érg lang zeg, als ze erg moe is wordt ze dan ook beetje hyper/ stuiterbal?

3. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Sprongetje alyssa? En als je der laat huilen? Ik wacht altijd eerst een kwartier a 20 min voordat ik naar der toe gaat.. meestal is ze voor die tijd alnin slaap.. slaapt ze nog n iet dat is er iets en ga ik naar der toe..

Roosje komt vanzelf..

hier wel nu een aantal weken denk week of 10 a 12 denknik al..
    van 20 tot 8.30 soms van 19.30 tot 8.30

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dames, ik ben even tijdelijk offline.. :( Oma (87)ligt in het ziekenhuis, moeder is ziek (ben mantelzorger van haar) dus kom tijd te kort.
    Tot gauw!

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klokje rond nog niet hoor. Heb nu net de 23.00 uur fles er af sinds een goede week en hij slaapt nu dus van ongeveer 20.30-21.00 uur tot 06.30 uur waarbij hij omstreeks 04.00 uur even wakker word maar zelf wel weer in slaap valt en dan om 05.45 uur meestal weer en dan soest hij nog even verder met zijn speentje tot de wekker om 06.30 uur.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Beterschap voor je oma & moeder!

Succes de komende tijd!!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O heerlijk die Casper!! Hihi! En hij kijkt er in het begin zo lekker serieus bij.

Zeg hoe zet je filmpjes op youtoep?
    Kun je reacties enzo uitzetten? Dan heb ik ook nog wel wat te gillen ;)

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Begrijpelijk. Heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik denk dat het gelukt is...

Hier dus Levi...mijn man zat hem aan te sporen hahaha dus die hoor je meedoen :D

Maar dit is dus waar we de hele dag naar moeten luisteren ;)
    http://youtu.be/ad4laHop0aU

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, heel herkenbaar :D Vooral 's ochtends om 7 uur.
    Lig dan ook helemaal in een deuk, is wel gezellig wakker worden!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahaha!!! Hé mama, ik praat tegen je! :D

@Corina1985: sterkte meid! Even pittig dan he!

Hahahahahahahahahahahaha MI!!! Levi lijkt wel een dolfijn :D:D
    Wat is ie groot of lijkt dat alleen maar zo?

Ik zal vanmiddag ook eens een filmpje maken!

Nou we zijn op de helft met potje 1, ze weet nog niet zo goed wat ze er van vindt, haha!

12. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #2672 blauwoogje90, 6 jan 2015
    Laatst bewerkt: 6 jan 2015
    Sterkte Corina! Pittig allemaal zo te lezen...

Phillys, ja ik weet ook niet zo goed hoe het komt dat hij weer om nachtvoedingen vraagt nadat hij eerst doorsliep. Ik dacht dat het kwam door terugloop van de bv, maar aan de andere kant... hij groeit nog steeds en is meestal vrolijk. Hij komt wel vaak overdag, zo'n beetje elke 3 uur. Hij is alleen dan altijd met 5 min klaar (2 borsten), dus echt heel snel. Ik heb wel veel op mijn (emotionele) bordje gekregen afgelopen maanden (verdrietige dingen in de familie, veel veranderingen op werk) dus dit heeft vast ook invloed (gehad) op de bv. Ik dacht alleen, het gaat vast wel weer beter na een tijdje... Ik ben nog niet begonnen met bijvoeden, wil heel graag de norm van 6 maanden halen. Gelukkig zijn we er al bijna! Maar misschien heeft het sprongetje ook invloed dat hij 's nachts weer komt. Lastig zoeken hier dus... maar fijn zeg dat jouw meisje bijna altijd doorslaapt!
    Wat lang zeg, al 3 jaar te koop:( Nooit kijkers gehad? Is jullie appartement te klein dat jullie weg willen of willen jullie liever naar een eengezinswoning?
    We kregen heel veel babyspullen van een bevriend stel die al 4 kinderen hebben. Ze gingen emigreren, dus vroegen ze of wij er wat aan hadden. Nou graag:)

Leuke filmpjes zeg! Zeker leuk om bewegende beelden van de kleintjes te zien én te horen hihi.

Ben voor de rest even de draad kwijt:)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @blauwoogje; hier ook opeens weer nachtvoedingen :) en uit de fles drinkt ze om de 3,5-4 uren en bij mij om de 2,5-3 uren :(

Gister moest ik werken en vanaf dat ik thuis was heeft ze om;
    17.30
    19.30
    23.45
    gedronken :cool:
    Toen weer om 3.45 en 7.45, 10.45, 13.30.
    Vandaag ook steeds van die hazeslaapjes....nu slaapt ze eindelijk wat langer, al 2 uren.

En zo ontzettend nieuwsgierig naar wat er om haar heen gebeurt, dat ze soms gewoon vergeet te drinken.

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh dus wel herkenbaar mamavanjuul!!
    Ja, hier ook steeds minder lang slapen overdag sinds dit sprongetje. Hij slaapt soms maar 45 min of een uurtje. Toch een fase dan...?

Oh en nu al 2 nachten dat hij rond 2 uur en 6 uur komt. Laatste avondvoeding doe ik voor ik naar bed ga, dan slaapt hij wel altijd, dat is meestal rond 22.30 uur. Gelukkig gaat hij wel vrij vlot weer slapen na de nachtvoeding.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ik denk het......vannacht had ik wel voor het eerst zoiets van: ik heb er geen zin meer in :)
    Maar wil in ieder geval de 6 mnd nog vol maken en misschien wel de 9maanden. Daarna heb ik ook geen kolfrecht meer...

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ja precies, ik wil het liefst ook de 9 maanden halen (misschien zelfs langer als dat zo loopt). Vind het toch wel heel fijn dat recht op het voeden, ben hierdoor een kwart van mijn werkuren meer bij mijn kindje. Dat vind ik wel heel fijn:)

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Toch knap dat jullie het zover al gered hebben! Hopelijk gaat hij snel weer doorslapen blauwoogje, vooral als je werkt is dit slopend.

Ik heb een vraag wb flesvoeding. Mijn neefje word de 11e alweer 6 maanden en gaat dus over naar opvolgmelk 2...of standaard 2... Hoe het heet hahaha
    Maar ze vertelde dat er op het pak staat dat ze dan nog maar 700cc per dag mogen.
    Ik vraag me af hoe ga ik dat in hemelsnaam doen!!!???

Levi drinkt 5x 180cc en 1x 3 grote eetlepels fruit en 1x groente.
    Hij komt soms elke 2,5 uur. Langer houd hij het niet uit. Water geven trapt hij niet in al vind hij het voor een paar slokken wel lekker. Maar ik zit dus op de 900cc ongeveer... Hij slaapt van 19:00 tot 7:00 sinds een weekje.

Maar hoe ga ik van 900 naar 700? Hij vind zijn hapjes lekker maar meer ook niet. 3 eetlepels en dan zit hij vol. Dus ik kan niet meer groente en fruit nog geven...

Iemand een idee?
    Rijstebloem lust hij niet heb net het pak aan mijn zusje gegeven. Hij neemt nog geen slok ervan.

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Heel simpel mi.. meer bijvoeden!

hier eet ze 2 potjes op een dag..
    potjes van 6 maanden zijn 2x zo groot..dus maaltijden worden groter..

verder ult opvolgmelk meer dan normale melk.. dus hebben ze minder nodig..en zitten ze eerder vol..

19. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Op de flestijd een hapje geven en niet tussen de flessen in.. zo heeft hij meer honger en verschuift de fles!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja dat werkt dus niet wat ik al scheef. Heeft hij echt honger dan hoef ik ook niet met een hapje aan te komen want dat wil hij dan niet. Alleen maar de fles. Word dan echt boos, huilen.
    En grotere happen gaat ook niet. Krijg er niet meer in dan 3 eetlepels. Daarna houd hij zijn mond dicht/draait weg of gaat kokhalzen en vandaag zelfs huilen.

Deel Deze Pagina