** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je kan ook beginnen met pap geven als ontbijt....

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hmmm lastig... ik zou zo ie zo wachten met opvolgmelk totdat hij op 4 flessen zit en zijn hapjes goed eet.. als je later begint is dat niet erg want zolang een bijvoeding geen maaltijd vervangt hoef je nog nieg te switchen..

ze gaan er bij opvolgmelk namelijk vanuit dat het kindje ook de v oeding uit de hapjes haalt

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kan ik proberen...ze mogen dan wat anders dan rijstebloem toch? Want dat hoeft meneer echt niet...

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0

O niet eens aan gedacht :D ik dacht dat je met 6 maanden verplicht over moest omdat de voedingsbehoefte anders werd of zo.

Denk dat ik dan gewoon zo doorga en dan eens start met pap met 6 maanden...als hij dat lust ;) kijken of het minder word dan.

Krijg hem ook nog niet zover dat hij 210 drinkt. Soms na de nacht. Hij krijgt ook nog steeds hero voor krampjes en spugen. Maar dat gaat al zolang goed dat ik nu standaard in huis heb gehaald. Kijken hoe dat gaat. Misschien is die hero lichter verteerbaar vanwege de darmpjes en de standaard langer om op te teren.

5. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier ook hero standaard. .

En rijstebloem vanille dan smorgens en savonds..
    Strax inderdaad over op granenpap in de ochtend.. en af en toe een pyamapapje..

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja juist de rijstebloem vanille hoeft hij niet :D

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    En das zo lekker zoet hihi

nog even en dan zijn ze alweer een half jaar sjeeee wat gaat het hard allemaal

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja echt! Ik schrok al van de 5 onder mijn banner!!!

Silvy doet het al goed he! Wat voor schema heeft ze nu?
    Ik zie dat Phillys en Roosjuh ook aan het lezen zijn ;) sorry voor de vervuiling van mijn vraag hihi ( die neemt bijna een hele pagina in beslag)

Mamavanjuul, heb jij eigenlijk nog last gehad van je keizersnee? Op dit moment? Ik wist dat dit de laatste zwangerschap was maar je mag maar 3x een ks gehad hebben toch?

9. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Jihaaaaaaa. Ze slaapt al vanaf 8 uur! Ze is naar het kinderdagverblijf geweest vandaag dus ze zal wel uitgeput zijn. (Klop af )

Ja al bijna een half jaar.. pfff als ik er bij stil sta barst ik in tranen uit. Wat een heftig snel half jaar zeg! Er komt nog zoveel moois aan :D

10. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    We mogen niet klagen.. enige probleem is af en toe de avond van 17 tot 19.00 als ze der slaapje niet doetom 17 uur.. is ze echt uitgeput dan en dus zit ze zichzelf in de weg.. maar goed das ook het enige momenteel

Op mijn vrije dagen gaat het zo:
    8.30 fles met rijstebloem 210+7 en 2 eetlepls rijstebloem
    terug naar bed
    11.00 potje fruithap
    12.30 fles 210+7
    Om 13 naar bed tot 15.00 a 15.30
    15.30 potje groente
    16.45 fles 210+7
    19.15 fles 210+7 en 2 eetlepels rijstebloem
    20.00 naar bed

ben toch weer terug naar 4 flessen gegaan.. merk dat ze fijner slaapt na een fles dan na bijv alleen een potje..
    cb zei dat 3 flessen geennprobleem is.. maar denk dat silvy eerst de grote potjes moet eten voordat ze een fles gaat laten vervallen..

en bij jou mi?

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hebben jullie trouwens al een kinderstoel? Met fruit en groente zit ze hier in de wipper maar wij willen een stoel aanschaffen, tips?
    Oja en krijgt jullie baby ook een liga hapje? Ik zie dat het veel afgeraden word ivm suikers maar hier krijgt ze het nu 2 dagen en ze vind het heerlijk :)

12. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    oeh mooi schemaatje.
    Je kan misschien Levi's flessen van 180 ook vullen met een heel of half schepje minder poedermelk? dan kun je toch wat meer blijven geven als hij daar behoefte aan heeft.

fijn dat ze slaapt alyssa, zal echt een sprongetje zijn..

13. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    alyssa wij gebruiken al vanaf het begin de Bloom Fresco.. ideaal..
    ze zit nu meer rechtop tijdens der hapjes..

dat wordt er ook gezegd van die pyama papjes.. ik denk dat je lekker naar je kindje moet kijken en in de gaten moet houden dat hij/zij niet te dik wordt. en als je merkt dat het de verkeerde kan op gaat kun je altijd nog switchen..

over paar weken mogen de kleintjes al brood he... echt raar 6 maanden geleden zat ze nog lekker in mijn buik! en binnekort smeer ik een boterham voor der!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hadden volgens mij altijd granenontbijt van Bambix voor de oudsten.
    Pyjama papjes zijn de meningen over verdeeld, maar ook die gaven wij.

@mi: totaal geen last gehad van de keizersnee en litteken. Alleen voelt het nog doof aan. Op zich wel mooi geworden en helemaal omdat ze het zelfde sneetje steeds gebruiken.
    Vroeger was het inderdaad zo dat je maar 3x een keizersnee mocht, tegenwoordig bekijken ze het per geval. In mijn geval was er sprake van minimaal littekenweefsel en geen verklevingen, dus er mag van hun nog wel een 4de ;)

Maar de keuze is hier puur verstandelijk hoor! We hebben 3 gezonde dochters, heb 3 probleemloze zwangerschappen gehad, 1 van de 3 keizersnedes was niet gepland en dus niet vlekkeloos.
    Moeten het lot maar niet tarten.
    Als wij luisteren naar onze harten is er nog voldoende ruimte voor meer kinderen hoor, maar we moeten ook realistisch blijven, haha!
    Wij zijn nu relatief jong met 3 kinderen, 32 en 34.

Man heeft zijn zorgpakket al aangepast en gaat dit jaar onder het mes :p

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh en hier ook nog in de wipper. Als ze straks goed kan zitten dan in de trip trap stoel van stokke, ideaal!

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij hebben onlans de nuna zaaz gekocht. Fijne is dat deze compleet van plastig is, dus als hij echt vies is gewoon de tuinslang erop. En hij groeit mee net als de trip trap stoel

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gadver heel verhaal is het weg...

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts, mooi schema! Ga je denk ik na apen. Hahaha hier in de avond ook een vermoeid kind. Red net de half 7! Dus geef ook 4 uur zijn groente. Later dan word hij te moe en eet dan slecht.

Mamavanjuul, dus zeg nooit nooit ;) wie weet nog een jongetje? ( arm kind met 4 moeders hahaha)

Alyssa, en hoe ging de nacht? Hier wilde meneer ineens een nachtfles :S

W.b. papjes en liga... Ik vind soms dat op het forum sommige moeders het met de beste bedoelingen het allemaal een beetje te perfect willen doen. Wee dat korreltje suiker!
    Je moet gewoon inderdaad per kind bekijken. Wij zijn lang en dun. Levi ook. Kunnen eten wat we willen zonder aankomen.

Levi krijgt soms een ligaatje door zijn fruit en mag straks ook best eens een koekje of snoepje. Daar ga ik geen drama van maken. Verder krijgt hij gezond en vers. Geen dikmakers, geen suikers, geen saus uit zakjes e nummers...ik snap dat je wat voorzichtig wil doen maar wees ook makkelijk voor jezelf soms. Kan aan mij liggen maar ik erger me soms aan de moraal ridders. Dit mag niet dat mag niet pffffff als kind mag je toch ook een keer een snoepje of koekje? Ik ben er ook dol op ;)

19. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    amen mi!!!

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad al dat gepaniek over suiker....man ieder kind is toch anders ;)

Hier zit ie al vanaf de geboorte in de newborn set die we bij de stokke hebben gekocht. Daarin krijgt hij ook zijn hapjes en deze staat bij e keukentafel. Hierin hebben wij hem ook s'ochtends zitten, als wij aan het ontbijt zitten. Kan ie er gezellig bij zitten...echt een aanrader die newborn set. Als hij zelfstandig kan zitten dan kan deze er af en kan hij gewoon in de normale zit van de trip trap.

De go vertelde net dat Casper overdag nu de laatste dagen langer wakker is en nu gaat aangeven wanneer hij honger heeft. Toch maar weer beginnen met de groentehapjes en denk dat ik ook maar weer ga proberen met rijstebloem...eerst maar even in de ochtendfles.

Ik heb de naturel, wellicht dat de vanille ook wel wat voor hem is.

Deel Deze Pagina