** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Wowww mamavanjuul! Jij kolft veel zeg!
    Hier krijgt ze op een werkdag 2x flesje tussen de 140 en 160 dus ik haal er altijd twee keer 160 uit en kolf meestal 1x 140 en 1x tussen de 80 en 100 :(

Wat een scheetje Mi.. zo lief koppie! Hij is inderdaad heel licht van huid geworden, hihi

Wat is Silvy al groot geworden zeg en wat goed dat ze lekker lan spelen op haar buik!

Ja blauwoogje dan is het zeker een goed idee om nog even te wachten maar wel echt petje af!
    Mia slaapt inderdaad de nachten door en is ook meer verzadigd nu.. dit was ook beter voor haar verborgen reflux!

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Blauwoogje op de sportschool hebben ze opvang.. sprtschool is hier 3 min lopen vandaan hihi..

Opvang is van 8.30 tot 11.30 meestal is sil er max een uurtje. Ik probeer heg vaak gelijk na de eerste fles te doen.. soms nog eerst een uurtje terug.. maar vanmorgen wilde ze na de eerste fles niet meer slapen dus toen maar gegaan.

discipline ja klopt dat heb ik wel daarin.. maar voeding vind ik nog wel erg lastig.. chips is echt mijn zwakheid.. als ik er aan begin dan moet die zak leeg.. dus nu met boodschappen niet meegenomen.

verder drink ik eiwitshakes en pak ik maaltijdvervangers en drink ik zon 2.5 liter water per dag sinds 2 dagen.. en water met citroensap..

zou er graag nog wat extra vet afwillen vandaar.. maar goed ben 5.5 maand geleden bevallen dus heb nog een excuus haha

hapjes hier totaal geen last en eet alles door elkaar.. vanmorgen zelfs al een pyamapapje op.. ze vond het heerlijk..

3. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sandra mooie foto!
    Mi: zon zucht is inderdaad een gelukzalig geluid!
    Muts: poe, en ik vond mezelf al sportief met 2 tot 3x per week krachttraining 😂 moet wel zeggen hoe meer spier ik ga voelen hoe lekkerder ik het vind! Tips welkom!! Wil er nog hoop kilo's af na de zwangerschapkilo's!
    Blauwoogje, ik heb zelf ook PSD, erg last van gehad in pubertijd en kwam terug toen ik jaar of 27 was. Tijdens zwangerschap nergens last van!! En wat bij mij super werkt, helemaal na zo een aanval is metamucil. Sinds ik dat strikt elke ochtend neem gaat het stukken beter! Misschien iets voor je man? (Helaas werkt pds bij iedereen weer anders.. Ik kan ook geen kiwi, pasta of lactose verdragen)

Dag! Vraagje: hoeveel gram groente geven jullie de kleine? Ik had vandaag met vriendin erover en die geeft potjes en haar dochter van een maand ouder eet 2 potje a 200 gram. Nu denk ik dat Niel zo iets van 60/70 gram krijgt per "maaltijd" iemand enig idee?

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik geef momenteel af en toe van die zakjes van Olvarit Friends en dat is ook maar 50 gram hoor, dus hier krijgt hij ook nog niet zoveel. Ik zie het nu nog echt als proberen en nog niet als een hele maaltijd.....dat gaat het volgens mij na de 6 maanden pas langzaam worden toch?

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen idee wat ik geef haha. Gewoon een flinke bodem van een jip en janneke bord whahaha.
    Als ik dus een handje druiven, een halve appel en halve peer pureer kan ii daar 3x mee doen.

Zo die kleine donder bij de oppas brengen en om 9 uur weer werken.

Hebben jullie nog leuke suggesties? 9 mei zijn wij alweer 7 jaar getrouwd! En wil als gezinnetje een dagje weg. Hij is dan 9 maanden.

6. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Amber 3 weken na de bevalling ben ik rustig aan begonnen met spieropbouw en af en toe cardio. . Spieropbouw is goed gelukt en ben weer terug op mijn oude niveau wat ik kan tillen.. nu wordt het tijd voor droger trainen.. pfff blijft het lastigst .. weinig gewicht veel herhalingen en veeeeeel meer cardio.. aangezien dit zon 3 maanden duurt heb ik nog even te gaan en ben dan ook erg benieuwd of me dat gaat lukken..

water drinken is echt een wondermiddel je lijf kan een halve liter per uur verwerken en 2 liter vocht heb je zo ie zonper dag nodig.. ga daarover heen met water dus richting de 3 a 4 liter per dag en je ziet echt verandering..
    aangezien ik water alleen niet lekker vind gooi ik er citroensap doorheen.. citroen is vochtafdrijvend en je krijgt de juiste hoeveelheid vocht er mee binnen..

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ohja hier dan gister en een groot potje a 200 gram fruit en een groot potje a 200 gram groente en een klein toetje .

was ook voor het eerst hoor allebei groot op een dag.. maar ze bleef der mond maar opengooien toen ik met de lepel aankwam..

8. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muts, dank je wel! Drink gelukkig al veel water dus moet dit ook wel lukken 😊 telt thee ook of alleen water? En als je nog kilo's te veel heb, kan je dan beter flink spieropbouw doen? Of meer cardio? Ik haaaaaaat cardio...... 😭

9. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Vind niet echt dat je naar de kilos moet kijken maar meer naar je lijf.
    je kunt slank zijn en spuerdefinitie hebben en dan meer wegen dan wanneer je gezet bent en weinig spieren.. spueren zijn nl zwaarder dan vet..

dus wil je vetmassa kwijtivm een zogenoemd kwabje dan wordt cardio aangeraden met krachttraining veel herhaling weinig kilos
    spieropbouw is veel kilos en weinig herhalingen

10. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Thee telt ook alleen zit daar weer looizuur ofzo iets in en dat blokkeerd weer het eea.. dus beter alleen water hihi

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoveel water drinken is toch helemaal niet goed voor je lichaam? Je nieren maken overuren zo en alles wat je aan vitaminen en mineralen en zouten binnen krijgt spoel je zo weer naar buiten.
    Zweet je veel met sporten word het verhaal anders en is het buiten erg warm. Maar zou zomaar 4 liter drinken niet aanraden.

Dat gezegd, ik ben een slechte drinker. Ben al heel blij als ik 1,5 liter binnen krijg :D

12. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Afvallen door water drinken: hoeveel liter water drinken?De hoeveelheid water die je nodig hebt om gezond te blijven hangt af van de grootte van je lichaam. Voor het gemak kun je ervan uitgaan dat een gemiddeld mens tussen de 1,5 en 2 liter water (of ander vocht) tot zich moet nemen. Als je wiltafvallenkan het verstandig zijn om zelfsnog meer te drinken. Je lichaam kan echter maar een beperkte hoeveelheid water tegelijk aan. Per uur kan je onder normale omstandigheden niet meer dan een halve liter verwerken. Heel veel water tegelijkertijd drinken kan zelf gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Echter, wanneer je goed verspreid over de dag drinkt, kun je 4 liter water tot je nemen zonder dat dat ook maar enig gevaar voor de gezondheid oplevert.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bij te veel drinken kan je lichaam inderdaad het vocht niet meer aan en word in de cellen opgeslagen. Deze kunnen hierdoor kapot gaan. Je nieren moet ook heel hard werken om al dat vocht weg te krijgen.

Een mens die in Nederland woont krijgt al 1 liter binnen via voedsel en moet dus 1,5 liter zelf drinken. Je ademt/zweet en plast 2,5 liter uit.

Maar dit is tijdelijk toch? Voor het afvallen? Je gaat toch niet je hele leven 4 liter blijven drinken? Pffff moet er niet aan denken ;) ik vind water ook vies hahaha.

Water helpt in de zin van afvallen doordat je in plaats daarvan geen calorie rijke drankjes tot je neemt en je zit vol waardoor je minder eet. Water op zichzelf zorgt niet dat je afvalt.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O maar je hebt gelijk dat je het verspreid wel mag nemen. 4 uur binnen 1 uur is heeeeel schadelijk.

Zoheeeej Levi zit hier in de wipper een partijtje te persen en scheten te laten als een bouwvakker :p

15. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Nee is tijdelijk natuurlijk die hoeveelheid.. maar 2.5 liter water standaard is nooit verkeerd..

een liter water via voedsel is veel hoor... ?!

Komende 2 a 3 maanden gaan we zo verder haha..

16. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier slaapt er een al vanaf half 1!

Als het goed isnkomt vandaag die rubberen mat binnen..

had je nog op die site gekeken mi?

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee! Ik opende hem en toen mocht ik niet verder want de site wilde hacken!!?? Hahaha was een stoute site volgens de computer :p
    Dus heb nog niet gekeken.

Maareh...nu vanaf 4 maanden bezig met hapjes en nu word zijn poep langzaam echt bruin. En stinken blegh!!!! Geen gele baby poep meer ;) heb jij dat ook al?
    Denk dat ik vanaf 6 maanden ook na zijn groentehap een toetje toevoeg. Yoghurt of kwark ofzo met een beetje diksap ( puur vind ik zelf ook niet lekker)
    En een broodkorstje in de middag.

Maar als ze rijstebloem mogen, mogen ze dan ook rijst? Dan kan ik eens wat anders maken. Dan stoom ik groente en kook rijst en gooi ik dat bij de groente om te pureren. Las dat Silvy ook al aan de spaghetti zat dus tja. Hij eet ook aardappel. Lijkt me in dezelfde lijn zitten als rijst en pasta toch?

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier is het eigenlijk vanaf begin hapjes bruin.. de laatste weken ook bijna iedere dag vaste poep.. toevallig gister een spuitluier..

in de potjes van olvarit zit ook rijst hoor.. die krijgt ze hier ook al..

vanavond staat er uhhh kip rijst en wortel op het menu... is ook een 6 maanden potje.. heeft ze al eerder op en vind het heerlijk.

spaghetti is een zakje van ellas kitchen..

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Lieve foto van Casper, Sandra!

Lief van je Phillys:) Maar het is aan de ene kant ook wel makkelijk hoor haha, hoefde nog niet na te denken over bijvoeding. Nouja, inmiddels wel want ik wil wel voorbereid zijn voor het moment dat ik hier vast voedsel ga introduceren;) Ben nogal een typje die graag inleest van te voren hihi! Oh dat is zeker fijn dat het zo veel beter gaat met de reflux! Wat super zeg.

Hee wat handig zo'n opvang op de sportschool Muts! En leuk zo'n puzzelmat. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen voor Silvy.

Ah vervelend dat jij ook PDS hebt Amber! Je weet dus wat het is. Bedankt voor je tip. Ik ken de naam metamucil wel vanwege mijn werk. Is dat niet voor verstopping? Mijn man heeft meer de andere versie zeg maar als hij een 'blitzkrieg' (zo noemt hij die aanvallen:p) heeft. Maar de vormen van PDS kan voor iedereen weer anders zijn. Eigenlijk kan hij alles eten, maar veel vet eten is uit den boze. Hij eet sowieso veel vezels, dat is goed voor de darmen. Via een vriendin die 'handelt' in Aloƫ Vera-spul, kan hij pilletjes en drankjes bestellen die heel goed zijn voor de darmflora. Is een probiotica. 2 jaar geleden heeft hij ook zo'n kuur gedaan en dat werkte heel goed! De klachten zijn toen fors afgenomen. Hij wil nu weer zo'n kuur bestellen omdat hij afgelopen kerst weer hevige aanvallen had sinds lange tijd.

Ik heb trouwens een vast voedselintroductie-schema uitgeprint. Vond ik wel handig, daarop staat precies vanaf welke maanden ze wat mogen. Heb ik van de bv-site. Daarop staat bijv. dat ze broodkorstjes mogen vanaf 6 maanden. Zag dat ze rijst adviseren vanaf 8-9 maanden. Ik vind deze richtlijnen zelf betrouwbaarder dan de adviezen van het cb eerlijk gezegd, want die geven meer adviezen bestemd voor fv-kindjes dan bv-kindjes.

Fijn dat de kindjes hier goed reageren op de bijvoeding en gelukkig geen krampjes enzo! J. heeft trouwens bijna nooit krampjes gehad. Heel fijn! Weet alleen niet of PDS zich ook later nog kan ontvouwen.

Luiers... hier maken we vandaag de laatste van maat 3 op. Dan gaan we over op maat 4. Oooh wat gaat het hard:$ Nog meer die over(ge)gaan (zijn) op maatje 4?;)

20. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Al een aardig tijdje 4 voor de nacht en sinds kort ook overdag blauwoogje

Deel Deze Pagina