** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blauwoogje, dat schema klinkt erg handig, waar heb je dat vandaan?
    Je ik had juist het tegenovergestelde van verstopping maar toch werkt het bij mij 😊 bijzonder maar erg fijn. Veel mensen schijnen ook baat te hebben bij anti depressiva maar dat gaat mij nog stapje te ver! Tenzij ik elke dag zon aanval zou hebben...

Hier stiekem vandaag eerste broodjekorstje op!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,9 KB
      Weergaven:
      0
  2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaaaa en hoe vond hij het?
    Gister soep met brood op. Had hem een korst gegeven, kijken wat hij zou doen. Hij verfrommelde het en stopte het hele ding in zijn mond! :O
    Snel er weer uitgevist hahaha... Ik denk dat ik voor 6 maanden maar giga xxl korsten moet zien te krijgen :p

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Wat een lekker mannetje om te zien! Ooh wat leuk, hoe reageerde hij erop Amber?
    Oeh ja, antidepressiva zou ik ook niet snel aan beginnen. Maar fijn dat hij wel goed werkt bij jou, die metamucil! Wist niet dat dat ook kon bij geen verstopping.

Dat schema heb ik van Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - 404
    Dus wel van de bv-site hoor, maar kan zeker ook voor fv.

Hahaha die Levi, die lust dus wel pap van brood! ;)

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha jazeker!

Wie vroeg naar de hoeveelheid aan hapjes?
    Ik heb vandaag even gewogen en Levi eet ongeveer 100gram per hapje. Dus 200gram totaal aan bijvoeding. Naarnaadt 5 flessen van 180cc

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nou mijn zorgen waren juist.
    Yuri zit aan zijn eerste anti biotica kuur, pff helemaal niet blij mee hij is nog maar 5 maand en 3 week.
    Mannetje was zo benauwd je hoorde hem gewoon naar adem happen, ook nog neus verkouden erbij.
    Zondag naar ha post geweest werd ik weer terug gestuurd geef hem maar een zetpil.
    Maandag naar eigen ha gebeld drukte dus kon pas vanochtend terecht.
    Yuri kreeg mijn toch een hoestbui, hij kwam er amper weer uit :(
    Ze zei letterlijk ik hoef niet eens te luisteren arme schat.
    Waarschijnlijk virus gehad vorige week aantal dagen, en sinds zaterdag ging zijn lichaampje in gevecht tegen de bacteriën in zijn longen. 39,9 koorts tot vanochtend 7:00 Zetpil, kleding uit kreeg het niet lager. :xIk vond het zo eng...

Zo nu even bijlezen..

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Muts, zo jij bent goed bezig.
    mijn vriendin is bikini model maar dan op podium fitnessmodel heet dat toch?
    Ik ben weer in strijd met mijn kilo's.. nu met ondersteuning van haar en dat is fijn. Wilde eerst carb arm eten maar dat wordt m niet.
    Moet nu dus mijn macros elke dag tellen, 3 of 4 keer per week uur beetje cardio en veel kracht training till it burns!
    Heb myfitnesspal app gedownload en daarop kun je het precies uitrekenen.
    Hier 2,5 liter vocht. weinig tot geen suikerhoudende dranken.
    Heb je van de eiwitshakes, de whey shakes? heb daar goede verhalen over gehoord.

Wat een lieve foto's weer <3

Luiers, nog steeds maatje 3 en maat 68..

Rijst? Ja heeft Yuri ook al gehad met kip en boontjes. Hij gaat snel nu, en ja kramploos en hij at het met smaak op.
    Sinaasappel ook hier gehad, door de liga en banaan heen.

PDS, ik heb het zelf ook. Vreselijk soms obstipatie en soms geen houden aan, dan kan ik beter mijn afspraken afzeggen.

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh gut wat zielig zeg Corina!! En wat eng inderdaad... een longinfectie dus?
    Arme Yuri....

En wat slecht zeg van de hap:x

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Arme Yuri! Dat is schikken! Hoe is het nu? Machteloos voel je, je dan en dan ook nog weggestuurd bij de ehbo! Grrrrrr

9. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Corina wat gaaf die vriendin van jou..

klopt whey shakes.. whey hydrolisaat momenteel.. pure eiwitten
    smorgens vroeg en smiddags en s avonds als ik niet sport en op de dagen dat ik sport voor training een na training 1 en savonds voor het slapen 1

verder voor het sporten pre workout en bcaa's en l carnitine

vandaag tik ik de 4 liter aan qua water incl die shakes dan..

net nog even met kettlebells aan de gang geweest hierthuis.. kan dat niet laten haha

hier vandaag weer 3 flessen.. de fles van 16 is weer komen te vervallen
    groot potje groenten op om 16.15 en daarachteraan een half toetje

morgen weer werken en

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Als ik over al dat sporten lees word ik spontaan moe:$

Ah corina wat schrikken! Arme Yuri! Heel veel beterschap gewenst!

Wauw Amber wat een schatje, koesiekoesie !

Heeft iemand de gouden tip voor mij? Yinthe slaapt meestal tot 8 uur.

8:00 fles 210
    10:00 fruit
    12:00 fles 180
    14:00 liga
    16:00 fles 180
    18:00 groente
    20:00 fles 210 + rijstebloem

Ze slaapt na het fruit na de fles van 12:00 na haar Lia en na 16:00
    Dan word het even lastig, meestal slaapt ze om 19:00 diep en dan maken we haar wakker na 20 minuten, maar savonds is ze gewoon wakker tot 22:00/23:00

Moeten we haar flessen vervroegen? Of is het een idee om naar 3 flessen te gaan met meer bijvoeding? Ik weet even niet waar ik haar gelukkiger van maak.
    Het nadeel is dat mijn vriend in ploegen zit dus die is er niet, en savonds op bed is ze erg jengelig. Op den duur wieg ik haar in slaap en als ik haar wegleg dan word ze weer huilend wakker, zodra ik haar hoofd omhoog doe slaapt ze weer, na een paar keer valt ze uiteindelijk in slaap.

Ik heb volgende week een gesprek op mijn werk om iets meer structuur te krijgen op mijn werk qua uren. Yinthe moet vaak mee ( werk op kinderdagverblijf) en ik voel me erg schuldig. Bovendien werk ik vaak tot 18:30 of smorgens vanaf 7 uur, dan moet ik Yinthe dus wakker maken om kwart voor 6 en dan proberen ze op het kdv haar schema een beetje te saboteren door een klein flesje tussendoor te geven en dat ze weer op 12:00 uitkomt zeg maar

Sorry voor lap tekst ;)

11. marleenwolters

8 sep 2014
    24
    0
    0
    Verpleegkundige
    Smilde
    Heey mama's

Pfff wat zijn sommigen van jullie acief op dit forum, leuk om allemaal te lezen maar kan het soms niet allemaal behappen :)
    ik plaatst er maar eens even een berichtje tussendoor over ons lekkere ventje Tigo.
    Inmiddels ruim 6 maand (27 weken) en druk op ontdekkingsreis. Hij rolt sinds afgelopen weekend van buik op rug, maar terug wil nog net niet helemaal lukken. hij grijpt naar alles wat ook maar een beetje in de buurt ligt/komt. Onze katten, hond en zijn knuffels zijn favoriet.
    Tigo heeft ook zijn eigen lichaam ontdekt, tenen kunnen prima in de mond, een tong is om ver uit te steken en bubbeltjes te blazen, een mond/keel is om flink veel lawaai te produceren, benen om alvast te oefenen met staan(op schoot) en je eigen spiegelbeeld is je grootste vriend tot nu toe. Heerlijk al die nieuwe dingen.
    Vanaf dat hij 12 weken is zwem ik al met hem en het is nu al een echt waterratje.
    Qua voeding krijgt hij al een tijdje smorgens 210 cc flesvoeding, fruit, smiddags 180 cc flesvoeding, fles diksap, halve liga, rond 17.30 200 gram warm eten en savonds rond 20.00 uur 210 cc flesvoeding.
    Salpen doet hij ook geweldig. 'savonds van ongeveer 20.15 tot de volgende dag 7.30/8.00 na zijn fruit ongeveer 2 uurtjes en aan het eind van de middag ongeveer een uur/anderhalf.
    Het is gewoon genieten van wat dit mannetje ons schenkt, ons allergrootste wonder.

Bijgevoegde bestanden:

12. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Corina die app is geweldig thnx.. hier ga ik hem gebruiken!!! Hijs super makkelijk en weet precies wat ik nu op een dag binnen mag krijgen..

Gister heel de eetdag van mijn vriend erin gezet die eet redelijk wat brood.. zo zagen we dat hij veel en veel te veel zout binnenkrijgt.. hierdoor heeft hij ook een hoge bloeddruk.. wij dachten dat het van die maltijdpakketen komt.. maar wat blijkt het meeste komt uit het brood en de melk die hij drinkt..

thnx nogmaals

gouden tip heb ik niet voor je alyssa
    maar waarom is ze nog tot zo laat wakker en waarom laat je der niet slapen rond 19.. geef je de fles daarvoor... omdat je der waarschijnlijk wakker maakt in dat diepe slaapje komt ze daarna moeilijk in slaap

probeer dit eens

8.00 fles
    11.00 fruithap
    12.30 fles
    16.00 groentehap met als toetje een fles
    19.30 fles

13. sneeuwklokje22

Tnx muts ik ga het vandaag proberen. Ze viel gisteren om 2215 in slaap en werd om 0700 wakker. We waren ook veel te verwend met 8 tot 8 ;)

14. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Even snel..

Alyssa, ik denk inderdaad dat je haar beter niet kunt wakker maken.. als ik dat doe (probeer ik af en toe zodat ze misschien dan langer slaapt 's ochtends) dan wordt ze ineens 's nachts wakker.. dus als ze slaapt zou ik haar gewoon eens laten slapen en kijken hoe ze het doet ;)

15. sneeuwklokje22

Dus dan zou ik haar vroeger de fles geven. Maar dan zit er bijvoorbeeld 3 uur tussen is dat dan niet te vroeg? En welke slaapmomenten hebben jullie kindjes?

Oja en muts. Groente en fles na elkaar word dat niet te veel? 180 maak je dan?

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Denk dat Silvy een klein flesje krijgt na de groente.

Alyssa jij mag niet meer posten dat Yinthe niet wil slapen :D steeds leest Levi het ook en doet jou na :p
    Vorige keer schreef je dat Yinthe snachts wakker werd en ik lees dat en vervolgens werd Levi wakker in de nacht. Nu las ik gister je post en gisteravond had ik Levi 18:45 op bed en slapend, werd hij continu wakker tot aan 23:00 en toen nog een fles gegeven voordat hij echt ging slapen hahaha!

17. sneeuwklokje22

Whahaha sorry. Misschien hebben ze wel telepathie;)
    Vanavond komen 2 vriendinnen op visite dus bid nu al dat ze vanavond vroeg slaapt :)

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Succes hahaha ik heb normaal de laatste fles rond half 7 en daarna is hij zo moe, dan gaat hij al de nacht in. Heerlijk hoor de hele avond voor jezelf. Gewoon eens proberen als je haar laat liggen. Kans dat ze in de nacht soms nog een fles wil omdat ze al vroeg slaapt maar ze gaan ervanzelf aan wennen.
    Mijn schema:

7:30 fles 180
    9:30 100 gram fruithap
    10:30 fles 180
    13:00 fles 150
    16:00 fles 180
    17:00 100 gram groente
    18:30 of 19:00 fles 180 ( afhankelijk van hoe lang hij het uithoud)

Hij slaapt klokje rond of zelfs langer. De fles van 13:00 vervroeg ik altijd. Dus ipv 3 uur zit er 2,5 uur tussen omdat ik hem na 13:00 op bed wil hebben. Die probeer ik er in te bouwen en de flessen die dan daarna komen, komen beter uit met zijn groente en bedtijd :D
    Na de fles van 13:00 leg ik hem ook gewoon in bed ongeacht of hij moe is. Uiteindelijk word het vanzelf stil en gaat hij slapen.

Corina, hoe is het vandaag met Yuri?

Marleen, wat een ondeugd hihi met de tenen in de mond ;) en Tigo heeft ook goed wat haar! Geniet ervan! Tigo is net zo oud als mijn neefje zie ik.

Potjes: ik maak altijd vers. Dus had gisteren voor hem bruine bonen met appel gemaakt. Maarja, na blenderen bleek dat te dun! Dus ik moest een aardappel koken om hem dikker te maken. Maar dat duurt 15 min. a 20 min.
    Maar Levi zat al klaar in de stoel te gillen. Zodra hij een slab omkrijgt word hij al driftig ;)
    Dus ik denk: ik kook de aardappel, en blender het erbij en dan geef ik hem morgen dit hapje wel. Ik had nog een potje peer in de koelkast van bonbebe die toen in een pakket zat. Dus uit nood die maar gegeven.
    Ik proefde eerst, en brrrrrr wat een viese synthetische peren smaak zeg! En de structuur ook al zo korrelig. Hij was goed tot 2016 dus niet over de datum. Maar goed, Levi heeft hem opgegeten maar ook hij zat er vies bij te kijken af en toe. Zo van: dit smaakt raar!

Dus nee, ik ben geen potjes mama! Vers is veeeeeeeel lekkerder en zelfs zoeter dan deze troep! Bah!
    Waarschijnlijk lag het ook aan het merk, maar ik koop geen potjes voor hem. Daar voel ik me niet prettig bij.

19. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    haha ja op een gegeven moment raken we verwend inderdaad.

over die fles na de groente die maak ik gewoon volledig aan 210+7 dit komt omdat ik de dag ervoor al haar flessen qua poederhoeveelheid al klaar maak in van die potjes zeg ma..
    maar deze dronk ze natuurlijk niet helemaal op.. maar laat haar drinken wat ze wil

afgelopen 2 dagen heb ik ipv fles als toetje een yoghurt toetjes gegeven.. dus moet je zelf even weten.. maar zou eerst die fles als toetje geven.

als ik niet werk is dit haar totale schema nu:

* 8.00 wakker maken/of soms al wakker pyamapapje 240ml (drinkt ze niet helemaal op)
    * nog even terug naar bed tot 9.30 aankleden en richting sportschool
    * 11.00 fruithap (groot potje, soms wel soms niet op)
    * 12.15 a 12.30 fles 210+7
    * 12.45/13.00 naar bed tot 14.30 a 15.00
    * flesje roosvicee/diksap zoveel ze wil
    * 16.00/16.30 Groentehap met toetje of fles (zoveel ze wil)
    * 17.00 naar bed
    * 18.00 naar beneden spelen
    * 19.30 fles 210+7 + 2 eetlepels rijstebloem
    * +/- 20.00 naar bed tot de volgende morgen.

misschien heb je hier wat aan alyssa

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje wat eten jullie kleintjes veel!!!!
    Hier nog steeds borstvoeding en met een klein potje fruit kan ik wel een hele week, hahaha!!!

Lotje probeert hier wel steeds vaker recht op te zitten, dus zal een nieuwe trip trap bestellen. Kan ze ook aan tafel zitten ;)

Heb haar gister om de 3 uur gevoed en ze heeft weer doorgeslapen!
    Toeval of .....
    Ga nu in ieder geval ook weer om de 3 uur kolven en 's ochtends na de eerste voeding. Even de boel aanjagen :p
    Wil toch wel heel graag tot 9mnd zien vol te houden.

@ allysa: misschien alle flessen een uur eerder en het groentehapje om 17 uur en dan om 19 uur laatste fles geven. Zo deed ik het ook altijd ;)

Deel Deze Pagina