** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh trouwens, Marleen wat heb je een lenig kind! Yinthe probeerde het hier ook maar is net zo stijf als d'r moeder :D

Nou vanmorgen half 8 fles, half 9 tot 9 geslapen.
    10:00 fruit kwart voor 11 badje half 12 fles en gelijk op bed. Weer een half uur.

Helaas slaapt ze niet even 2 uur achter elkaar, echt hazenslaapjes hier!

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    alyssa heb je der vanmorgen wakker gemaakt voor de fles?

en is het niet zo dat ze dan nog helemaal niet moe is om half 9?
    misschien langer ophouden..

ik hou hier meestal 1,5 a 2 uur aan! dan naar bed..

3. sneeuwklokje22

Ze was om kwart over 7 wakker, uit zichzelf. Om kwart over 8 zat ze de hele tijd in haar ogen te wrijven en ze viel direct in slaap. Maarja normaal sliep ze snachts natuurlijk veel dus nu zou ze wat eerder moe zijn. Ik zal nu eens kijken hoe ze na haar ligahap is. Eigenlijk zou ik het dus moeten rekken tot na naar fles van half 4? En is het een idee om dan half 6 groente en 7 uur fles?

Pfff lastig haha

4. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    ja kan ook dan kan ze na fles van hafl 4 naar bed..
    half 6 groente en 7 uur fles en lekker naar bed..

ben benieuwd..
    is toch proberen.. 1 ding scheelt fout zul je het in ieder geval niet doen!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja joh, het is steeds uitvogelen met hoe en wat. En als je er eindelijk uit bent... Gooien ze de boel weer in de war :D

Zit nu voor de 2e keer te kolven.... Om 16.30 weer... Pffff
    Is mijn baas niet zo blij mee, maar ja, heb er recht op :p

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou gewoon lekker die tijd nemen mamavanjuul! Trouwens, bij nummer 2 (please!!!!!!!) Maak jij verplicht deel uit van mijn tietencoach pannel hoor!!!

Zo was ff naar de winkels. Boodschapje bij AH en naar de bakker. Bij hema een leuk broekje en trui voor de volgende maat gekocht. Kleding was afgeprijst.

Ik denk dat ik hier heenga in mei. 9 maanden dan. Hopen op een beetje goed weer.
    Ontdekken

7. sneeuwklokje22

Ah leuk mi! Apeldoorn beetje ver weg van Delfzijl ;)
    En hema heeft soms best leuke dingen! Ik heb ook aardig wat van de hema!

8. sneeuwklokje22

Ze was zoooo moe, ik heb de fles gerekt tot 3 uur, maar nu is ze oververmoeid haha. Hmmm maar even verder kijken hoe het gaat :)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahahaha!!!
    Als het allemaal lukt is het een mooi iets, borstvoeding. Maar als het niet wil of je gaat er niet 100% voor kan het behoorlijk wat stres opleveren.
    Ik heb gewoon het geluk dAt het loopt als een tiet en super begeleiding heb gehad 2x.
    (Leermomentje: vraag bij kraamhulp om een ervaren iemand met verstand van bv. Liefst iemand van de "oude" stempel ☺️. heeft mij ontzettend veel geleerd de vorige keer en dit keer)

Kreeg net een ontzettend lieve foto van mijn moeder. Lotje ligt heerlijk bij mijn opa. Heel speciaal momentje. Mijn opa heeft alzheimer en heeft niet zo lang meer.... Wil hem even delen.... Haal zo weer weg.

10. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    super mooi mvj!

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ah, wat een mooie en speciale foto!

Hier ook een ontzettend lenig ventje.....geen idee van wie hij dat heeft....maar hier gaan ook de tenen in de mond......lekker alternatief voor de duim.....en super handig als je wil verschonen....not...;)

Morgen weer mijn vrije dagje....! Heerlijk weer lekker kroelen met mijn ventje...!

Het poepen is nu ook weer omgeslagen van 5/6 keer per dag hele kleine beetjes (vorige week) naar 1/2 keer per dag een grote...geen pijl op te trekken dus....

Net bij thuiskomst om 17.30 even geprobeerd of hij een broccolihapje wilde....helft opgegeten (ca. 25 gram dus) en daarna ging de mond op slot haha...morgen maar weer....

Morgen komt ook de Avent Stomer!!! Cadeautje van mijn moeder :). Heb al een flespompoen liggen dus kan gelijk aan de slag.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Go Sandra! Ideaal zo'n ding en door het stomen blikft de smaak echt goed behouden! Veel plezier ermee. Onderdelen kunnen zo in de vaatwasser.
    En tip! Als je fruit maakt zoals appel, peer of banaan wat verkleurd als je het bewaard dan moet je deze vruchten even 5 minuten stomen. Doet niks af aan de smaak maar je hapje word niet meer bruin.

Mamavanjuul, wat een prachtige foto!
    Ik had ook zoiets maar meer een momentje… mijn opa overleed toen ik 5 maanden zwanger was en was zo verdrietig dat hij mijn kindje nooit zou zien. Hij ging vaak mee als ik weer voor een echo moest tijdens de behandelingen. Hij heeft ook veel gehuild als het weer niet lukte of bij de miskraam. Toen was hij zelfs bij mij toen we erachter kwamen en ik met spoed naar de ok werd gereden.
    Vlak voor zijn overlijden hield hij zijn hand op mijn buik en toen schopte Levi voor het eerst heel hard. Dat moment vergeet ik nooit meer.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Vandaag weer geprobeerd te douchen met Levi. Voorheen krijste hij van angst. Hem bij de verwarming gelegd in de luier op het aankleeskussen, eerst zelf onder de douche gestapt en daarna Levi gepakt. Straal eerst tegen de muur gehouden dat verminderd het gekletter. En eerdt voelen. Hij hield zijn handje geintereseerd in de straal. Daarna heel rustig eronder gaan staan. Hoofdje niet. En almaar liedjes gezongen.

En het ging goed!!!!! Daarna hem goed ingepakt en weer op het kussen gelegd. Toen mezelf afgedroogd en omgekleed en daarna Levi. Met 30 minuten waren we beiden gedoucht en omgekleed :D jeeeej victory!!!!!!

Vandaag ook een korst gegeven. Een goeie grote? En o wat zat hij heerlijk te sabbelen. Luid geMmmmmmm erbij en ineens trok hij een stukje los, kauwde er echt op!!!!! En slikte het door.

Volgens mij heb ik een Rapley kind ;)

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuk he, dat douchen. Wij doen dat ook altijd. Maar alleen in het weekend, want in mijn eentje durf ik het toch nog niet helemaal. Onze badkamer is ook heel erg koud en als ik hem inwikkel is hij in no time weer er uit gewoeld.... ;). Dus hier geef ik hem dan aan mijn vriend en droog ik hem na een paar minuutjes onder de douche weer af en kleed hem aan, waarna ik zelf ga douchen als vl klaar is.

De rest van de week gaat hij dan nog een keer of twee in bad.

Vanavond even geshopt bij Polarn o Pyret op de website. Heel veel met 70% korting en vanavond nog 10% extra korting op de afgeprijsde artikelen.

Dus allemaal leuke broekjes en shirtjes in maatje 74 geshopt alvast #happy ;). En een hele leuke "hoody" in knalrood/donkerblauw gestreept....super gaaf...!

Mi - ja heb zin om te gaan kokkerellen voor het ventje, want die potjes zijn maar vies vind ik.....vind zelf koken ook erg leuk, dus hopelijk kan ik dat een beetje overbrengen op hem haha...

15. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Moet even wat kwijt hoor, wat een SUPER lieve moeders hier!!
    Heel ontroerend om te zien en lezen MvJ en Mi. Prachtige foto, en prachtige ervaring.

Ik zit lekker mee te lezen tijdens mn werk-kolf sessies en savonds als mijn relax momentje ;);) vind het zo leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal uitspoken.

Ik kon niet meer typen tijdens het kolven omdat het voor geen meter liep, kreeg nog maar 350 ml ongeveer op een hele dag voor elkaar na 5 x kolven. nu heb ik vandaag de kolf laten doormeten en blijkt het stomme ding maar tot 80mmhg te komen als hij op standje maximaal staat, en hij hoort tussen de 100 en 200 in te zitten. Grrrrrr... Over tietencoach gesproken, ik kan er inmiddels wel een boek over schrijven :) (denk alleen dat niemand em leest. genre; drama)

Ach jaaaaaaa... oja Alyssa, indd wat al gezegd werd eerder op bedje leggen en evt. droomvoeding geven met de fles als ze er behoefte aan heeft, slaapt ze hopelijk lekker door. En geen idee of fruitsuikers je spruit misschien nog wat extra lang wakker kunnen houden?

Ons schema (wisselt nogal):
    7:00 wakker, fles bv zoveel als hij op kan, meestal 50-80 ml
    8:30-9:00 weer op bed
    10:00-11:00 weer flesje bv, meestal lukt 100 -120 ml nu wel
    13:00 op bedje
    14:00 flesje bv
    17:00 weer fles
    19:00 bedtijd, fles en slapen
    21:00 wakker, fles 120/130 ml
    23:00 wakker, fles 150 ml kv
    ergens tussen 1:00-5:00 wakker, fles 150 ml kv

Potjes groente doen we zo om de dag een beetje, half klein potje dus 50 gram of zoiets... hij drinkt al niet als de beste dus wil zn drinklust niet teveel in de weg zitten als hij daarvoor een happie heeft gegeten..

Blauwoogje, fijn dat jouw bv zo goed blijft gaan! Lekker volhouden!

ik heb zo'n pyamapapje in de brievenbus gekregen, met biscuitsmaak ;) Denk dat ik T. het ga geven als ie 6 maanden is, ben wel benieuwd of hij wat meer drinkt als het even wat anders is dan alleen melk. Vult ook even de maag wat meer, en wie weet slaapt ie dan wat rustiger dan nu ...

16. marleenwolters

8 sep 2014
    24
    0
    0
    Verpleegkundige
    Smilde
    @Alyssa2014 ja joh zeer lenig, hij ligt soms ook zo raar de krioelen in de box pfff flexibel mannetje haha

@MI87 bij de geboorte al een beste bos haar, geweldig leuk!!
    Jeetje wat een verschil onder de douche met ons watermonster, die kan (volgens hemzelf) niet lang genoeg onder de douche staan en dan het liefst met beide handje en koppie onder de straal. Als meneer in bad gaat zetten we deze ook in de douchecabine want hij vindt het geweldig om ook in bad onder de douchestraal te zitten ;)

Even een vraag, zijn er kindertjes die ook harde ontlasting hebben?
    Tigo heeft dit al geruime tijd (maanden) maar heeft er geen last van o.i.d. hij heeft ook gewoon dagelijks ontlasting. We bewegen goed met hem (fietsen met de beentjes b.v.) en hij krijgt ook Nutrilon Omneo voor krampjes en harde ontlasting. Ook krijgt hij sinds een aantal weken smiddags diksap (dus extra vocht). Omdat hij er dus geen last van heeft heb ik nog geen HA gebeld, hebben jullie misschien nog tips?

17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Bedoel de dat de ontlasting gewoon wat dikker is of echt vast? nu wij met hapjes af en toe in de weer zijn wordt de ontlasting iets dikker wel maar blijft zacht allemaal..

18. marleenwolters

8 sep 2014
    24
    0
    0
    Verpleegkundige
    Smilde
    Tigo heeft echt keuteltjes in zijn luier (klei substantie), maar dat was al zo voordat hij vaste hapjes kreeg. het komt maar sporadisch voor dat hij zachte ontlasting heeft.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou nu langzamerhand begint zijn ontlasting vastere vorm aan te nemen ;) hij had in het begin eens harde keutels maar dat kwam van de nestle...die heb ik dus snel verwisseld voor hero comfort.

Roosjuh, jij mag ook in het pannel hoor ;) als ik nog eens zwanger raak open ik een topic: coach mij door de bv periode heen! Hihi thuis niet zoveel support. Dus moet het van hier hebben :D
    Ik vind dat je nog veel kolft maarja ik ben met 4 weken gestopt en was al trots dat ik na een voeding 180cc eruit kreeg :D hoeveel kolf je normaal dan?
    Em geef jij niet live?
    Misschien heb je dat al verteld hoor maar mijn vergiet is het kwijt

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    #2900 roosjuh007, 15 jan 2015
    Laatst bewerkt: 15 jan 2015
    Je mag zeker trots zijn op 180 cc en dat ná een voeding? dat is super als dat lukt. Ik kolf nu alle voedingen omdat live niet goed lukt, hij is erg afgeleid tijdens het drinken en dan krijg ik de boel niet leeg en hij te weinig binnen. na 4 maanden kwam hij ineens weer om de anderhalf uur snachts dat trek ik niet meer, en is voor hem zelf natuurlijk ook niet goed dus dan maar in een flesje. Primah... Maar goed dan is 350 cc als totaalopsomming na 5 x kolven toch echt te weinig. Normaal kolf ik tussen de 70-120 afhankelijk van het moment vd dag eigenlijk. Niet gezegend met te veel melk :) Dus hang weer aan de Symfony ;) beste ding om het geheel weer op te krikken.
    Als jij tegen de tijd van je tweede (jeej :D) bv wil geven dan loodsen wij je er wel doorheen! Moet zeggen dat ik flesje geven ook heel leuk vind en als speciaal momentje ervaar hoor, vind t allebei wel fijn eigenlijk!

en marleen, als je wat druifjes/pruim door het hapje pureert? en wellicht helpt dat poedertje van orthica voor de darmflora van Tigo. Orthiflor start heet t, schijnt al goed te werken tegen krampjes maar misschien helpt het ook de ontlasting weer wat 'rustiger' te krijgen.

Deel Deze Pagina