** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Yep hij komt altijd nog gezellig op de avond en nachtborrel :)
    nu twijfel ik of hij afgelopen nacht nou wel of niet wakker is geworden, ik kan het me niet meer herinneren. Soms slaapwandel ik naar zn fles en terug :) het zou zomaar eens kunnen dat hij voor het eerst heeft doorgeslapen haha en ik merk t niet eens... treurig :)

En heerlijk als je strakjes ook een tuin hebt! nu merkt je kleine daar nog niks van hoor maar komende zomer kopen we een badje voor in de tuin en een zandbakkie en dan gaan we lekker spelen!! scheppie erbij, speelkloffie aan en ravotten maar! lijkt me heerlijk

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Whahaha roosjuh! Humor! Daar kan ik gigantisch om lachen haha. Ja volgens mij is de badkamer nog nooit zo schoon geweest! Mocht ook wel een keer weer haha. Oja, er komt niet 1 Door maar 2! 1 onder en 1 boven. Alleen puntjes voel ik.

Mooie foto's blauwoogje! Knapperd!

Vannacht is Yinthe van 2 tot 4 weer wakker geweest op het laatst had ik het gehad, had ze gewoon gepoept ! Schaam schaam!

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hahaha dus T. borrelt wel graag! Nou, das wel jammer aan de ene kant dat ie misschien doorgeslapen heeft en jij dat niet meer weet haha, maar aan de andere kant, dan zal je wel lekker geslapen hebben anders had je het wel onthouden:-D

Nee klopt, nu maakt het voor de kleine nog niks uit wel of geen tuin. Maar idd, strakjes als hij groter wordt is het superleuk. Zeker met een badje en zandbak. Superleuk zeg dat jullie dat willen doen komende zomer!! Ik wil ook wel een opblaasbadje, moet er vast wel één te vinden zijn die ook op een balkon past.

Dank je Alyssa!:) Aaah dus Yinthe krijgt 2 tandjes! En wat grappig, 1 boven en 1 onder. Hier heeft J. er ook 2, maar allebei onder. Ik vind het een enorm schattig gezicht bij babys, die tandjes. Achh, ja dan kun je je schuldig voelen hé en stom omdat je dat dan niet eerder doorhad dat het een poepbroek was. Maarre, kan echt gebeuren hoor! Is hier ook wel eens voorgekomen dat ik niet meteen doorhad dat hij een poepbroek had. Je was wel gaar zeker na zo lang op te zijn vannacht? Slaapt ze anders wel door?

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh en ik vind het altijd zo schattig hoe jij die woordjes zegt Roosjuh, zoals zandbakkie, speelkloffie, scheppie...:) Doet mijn schoonvader ook vaak, het klinkt zo leuk hihi.

5. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Aja westfries inderdaad, grappig ik sta daar niet zo bij stil :) komt je schoonvader ook uit noord holland?

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, ja de tijd gaat super snel he! Is inderdaad confronterend. Was ook zo bijzonder om zwanger te zijn en genieten van de kraamweek.
    O, je zal het niet geloven maar vannacht rond 2:45 was Levi aan het huilen. Hij had een poepluier. Echt hoor, hij doet yinthe na!!!!!

Je pakje van z8 is super schattig!!! Ooooo ze hebben echt veel meer leuks voor meiden ;) ik heb het idee dat zalm/ oranje in is dit jaar hahaha

Juul, zo die gaat als een speer en ze heeft liever koekjes dan fruit :p slikt ze ook stukjes door? Ik vind het best eng namelijk. Gister heeft Levi naast zijn korstjes ook stukjes op die ik afbrak en in zijn mond stopte. Hij vond het reuze interesant en wilde meer meer meer! Maar ik sta doodsangsten uit met dat gekokhals... Hoe lang duurt het voordat ze dat onder de knie hebben?

Blauwoogje, hier ook een lange vent. Broekjes maat 74 past hij al prima voor de lengte. Alleen zit het om zijn middel nog losjes.

Nee er was niks over van de poffertjes :D. Ik heb 2 bordjes op en mijn man 4 hele grote. Vreetzak. Wij hebben ook een tuin dus hier verheug ik me ook op de zandbak en zwembadje :D en samen de kippen voeren en eieren rapen!!!

Roosjuh, milieubewuste peertjes :p
    O ik herken het van dat doorslapen!!!! Dan roep ik trots dat hij doorslaapt en dan zegt mijn man: nee hoor ik ben er 3x uitgeweest voor zijn speentje.....oeps! Ik word dus niet wakker van hem. Slecht he.
    Vraag me af waar je woont. Wij praten ook zo: speelkloffie en dat soort woorden hihi
    O lees nu west fries... Dat is niet eens in de buurt! :p

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier nog twee foto's van mijn smikkelkontje

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Nou mi dat is wel heel toevallig! Vannacht van 19:30 tot 7:45 geslapen, joehoe! Zo aan het werk en vanavond vergaderen, bluh.

Ja ik herken dat slaapdronken ook wel! Dan weet ik soms echt niet meer hoe laat en of ik er überhaupt heen ben geweest :p

Aaah lievie foto mi! Ik ga ook eens een korstje proberen denk ik. Woensdag naar het cb , ben benieuwd!

9. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wat een lieve foto`s weer. En inderdaad wat gaat de tijd toch snel:) Moet zeggen dat ik het wel lekker vind dat hij nu wat groter wordt en wat meer gaat doen. Ben de hele dag zo druk met Elise zou heerlijk zijn als hij straks lekker mee kan spelen en doen:D

Oehh zomer heerlijk! Lekker weer fietsen en veel wandelen! Vorige jaar hebben we een zandbak in de tuin gegraven en een glijbaan neergezet het is niet zo groot maar zo kunnen ze toch lekker spelen.

Tandjes, 1e is hier door en de 2e is in aantocht.

Eergisteren een eind gewandeld met de kids, s avonds begon Lucas ineens weer te hoesten klink net als kroep hoest. :( Zo sneu hij slaapt nu al 2 nachten tussenin heel veel wakker met een speentje gaat hij dan wel weer slapen alleen mama slaapt bijna niet:(

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Zo kom ik ook weer eens langs..
    Yuri is gelukkig weer opgeknapt alleen nog neusverkouden, maar door het slaapgebrek is mijn weerstand weer 0,0. Pff iemand tips?

Mooie fotos zag ik voorbij komen.
    Mooie kindjes hebben we ook in ons topic. ga ik ook maar even proberen in de buggy, meestal als we wandelen heb ik hem in de doek.

Moest laatst aan de mamas denken die waarschijnlijk af en toe eens meelezen.
    Hoe zou het met doortje zijn?

Haha roos, die man van jou heeft humor hahaha

Ik verlang naar de zon, lekker warm. Ook al hebben we nog niet echt winter gehad wel genoeg regen bah bah.

Maten kleding hier broekjes 68 maar shirtjes worden kort dus ik denk dat ik de kasteb moet ruimen.

Slapen jullie kindjes alleen net slaapzak of ook met dekentje?
    Vanacht werd yuri huilend wakker en het was even zoeken mar hij bleek koud te zijn, deken over gedaan en meneer sliep weer heerlijk.

Zo even mijn meisje halen van de speelzaal.

11. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    PicsArt_1421681761389.jpg

sorry maar deze moest ik delen!!!

12. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Roosjuh, mijn schoonvader is geboren in Leiden. Dus niet bepaald fries haha. Maar is dat dan wel iets typisch fries? Ik weet dat er meer mensen zijn die zo praten uit verschillende delen van het land. Ik vind het zo lekker gemoedelijk klinken!

Ahh leuk die foto's van Levi, en wat kijkt hij lekker wijs bij het sabbelen.

Oh dus bij Lucas ook al een eerste tandje, leuk! Oeh das wel minder ja dat je niet echt geslapen hebt doordar hij zo last had van de hoest. Hopelijk is hij gauw weer beter! Enne, nou hier ook zo'n zin in het lekkere weer. Voorjaarrr kom maar haha!

Fijn zeg dat Yuri weer beter is! Maar je hebt zelf dus flink energie in moeten leveren door alles laatste tijd. Eigenlijk heb je gewoon rust nodig om weer een beetje in balans te kunnen komen, maarja doe dat maar eens met een gezin en werk. Hier slaapt J. idd met een dekentje over de slaapzak. Alleen slaapzak is denk ik wel te fris. Hier exact hetzelfde met de maatjes, broekjes maat 68 zijn prima, maar de shirtjes worden te kort. Hij heeft vandaag een shirtje maat 74 aan.

Prachtfoto van jouw meisje Muts!! Heel erg lief.

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja klopt blauwoogje, ik denk dat ik teveel op mijn vorkje heb genomen ook met oma en mijn moeder, daarna Yuri ziek hoop slaaptekort.
    Deze week gelukkig maar 16uur om te werken tenminste als er geen zieken zijn en ik niet gebeld wordt.

Oke dus wel met deken, ga ik ook maar weer doen. Hij trok namelijk zijn deken los., maar heb nog een iets grotere.

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh oh, wat gaan jullie hard.....gisteren de hele dag visite gehad van mijn ouders en broertje.....lekker echte friese oranjekoek......oh wat mis ik dat toch hierzo in zuid-holland...pfff.....en vandaag hele dag werken......dus had een hoop te lezen en heb er weinig van onthouden.....zag wel weer mooie foto's!

Casper heeft gisteren ook voor het eerst een broodkorstje gehad...heerlijk zitten sabbelen en toch op die manier aardig wat er van doorgeslikt, maar echt in van die natgesabbelde vlokjes...niets om zich in te verslikken gelukkig haha...

Hij is nog steeds aan het hoesten en dan lijkt het wel of het in de nacht erger is dan overdag....pfff...met als gevolg dat hij erg veel wakker is s'nachts.....en ik dus ook....wel weer op te lossen met een speentje, maar iedere keer er uit om hem er weer in te doen nadat hij hem er weer uitgehoest heeft...pfff....nu al weer drie nachten op een rij.....wordt langzaam al weer een beetje moe er van...haha....

Nog krap drieweekjes en dan is casper ook al weer 6 maandjes....moet dan toch echt binnenkort wel serieus aan de slag met die bijvoeding....maar vind het lastig hoor...omdat ik natuurlijk 4 dagen werk....kan ik dus die fruithapjes niet zelf doen in de ochtend en als we thuiskomen om kwart over vijf ongeveer dan is hij net iets te moe voor een groentehapje.....en om het te doen vlak voor de fles van 8 uur vind ik weer te laat....

Nou ja, we zien wel.....

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh, hier worden de broekjes in 68 nu soms, afhankelijk van het merk, te kort, maar 74 is nog te wijd om zijn middel....dus dat kan nog niet....dan maar even met hoogwater.....shirtjes nog steeds 68. En luiers nu s'nachts 3+ en overdag nog even 3 om ze op te maken....

Afgelopen donderdag hem even gewogen.....7.715 gram.....op 18 december was dat 7.425 gram...dus het gaat momenteel niet meer zo hard gelukkig als in het begin......geen idee hoe lang hij momenteel is....12 februari weer naar het cb....

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh. Lees ik nog wat over slaapzakjes en deken.....hier s'nachts in een Ergopouch 3.5 Tog, vanaf een kamer temperatuur van 16 graden kan deze zonder deken maar bij ons is het rond de 14/15 graden, dus hier nog wel een dekentje er over heen...

17. Amber2007

Amber2007 Actief lid

14 okt 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve foto's! Hier snachts alleen slaapzak, eerst met deken maar Niel draait nu snachts dus vind ik het eng. Lange mouwen romper en pyajama dan maar aan. Niel kruipt bijnaaa, alleen de verkeerde kant op hihi!

Heb jullie al zomervakantie geboekt?

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Bwuh heel mn verhaal weer kwijt..

T. ligt ook lekker in zn slaapzak met mouwtjes, een wat dikkere. Rompertje met lange mouwtjes eronder, en kamertje is meestal rond de 20 graden, anders vind ik zo koud. Bij 14 graden vriest mijn neus eraf hoor Sandra :D brrr

Ik heb nu zn fleece dekentje weggehaald want meneer Drabber lag een paar dagen geleden schuin rechtsboven in de hoek van zn ledikant met zn hoofd naar beneden, dat hele end in zn slaapzak gerupst! :$ best schattig gezicht maar ik schrok op dat moment wel zeg. Nog even verder rupsen en hij kwam vanzelf met zn hoofd omgekeerd bij zn dekens terrecht. Jakkes!

Oja west-fries is alles boven alkmaar dacht ik... hoewel ff opzoeken.
    Nu ik het zie woon ik niet eens meer in west friesland :) weer een illusie rijker.

Zeg zijn jullie het met me eens of niet (sommige wijsheden moet je gewoon delen). Lijkt de kop van Noord Holland niet verdacht veel op de kop van BoesBoes?!!
    Zie hier het bewijsmateriaal!

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    oh ja, echt wel ;)

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Mooie meid muts! lieff :)

en snel tukkies inhalen Corina, vroeg op stok is t enige wat hier goed werkt tegen vermoeidheid en lage weerstand.

Deel Deze Pagina