** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb al een tijd niet meer geschreven, uh vanaf net na de bevalling zeg maar. Hoewel ik weinig tijd heb om te reageren lees ik nog wel graag jullie verhalen want ik herken heel veel in de borstvoedingsproblemen enz.

Bevalling was nogal zwaar (hele dag en nacht weeen, waarvan de nacht met infuus met weeenopwekkers en nog eens 1,5 uur persen in de ochtend) en het resultaat ook want onze dame woog 4255 gram, dat hadden de verloskundige niet zien aankomen.

Het nu al een stuk beter met mij maar ik heb wel moeten aansterken de eerste tijd. Last van hartkloppingen, duizelingen enz. gewoon totaal helemaal op. Daarom ook nog weinig bezoek gehad.

Met ons meisje gaat het goed. Ze groeit als kool maar drinkt zo gulzig aan mijn borst dat ze regelmatig voeding opgeeft. Komt soms zelfs door haar neus naar buiten. Nu dus goed opletten met borstvoedingshoudingen en eerst een beetje afkolven om de grootste druk eraf te halen.

Ik vind het best zwaar om borstvoeding te geven omdat ik er ook onzeker van word (teveel, te weinig enz) maar ik lees dat meer van jullie daarmee worstelen.

Nog gefeliciteerd aan de meiden die ik nog niet had gefeliciteerd!

Ik zal binnenkort weer eens proberen bij te lezen en persoonlijker te reageren maar voor nu heeft er weer eentje honger hier.

Campinafabriek out! :D

2. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Corina: het ontspannen bij de paarden mis ik nu ook enorm. Lijkt me heerlijk even met een paard grondwerk te doen.
    Klinkt trouwens best logisch dat je lijf eerst op orde moet zijn voor het ook alle energie in de borstvoeding kan stoppen.
    Mamavanjuul: hopelijk slaapt ze snel weer beter overdag. Heb je ook een draagdoek? Dan heb je tenminste wel nog je handen even vrij.
    Purk: fijn dat de rust is wedergekeerd :)
    Lindsje: hier hetzelfde probleem. De melk spuit er al uit en toch zuigt ze vrij krachtig in het begin. Wat helpt is inderdaad een beetje afkolven/listen weglopen ( wel uitkijken dat je niet echt gaat kolven en je productie nog meer stimuleert). Als voedingshouding zet ik haar rechtop op mijn bovenbeen met de beentjes om mijn been heen. Alsof je hop paardje hop gaat spelen. Dan laat ik haar aanhappen en leun ik iets achterover. Volgens de lactatiekundige stroomt het niet alleen beter naar de maag maar heeft ze ook meer controle over de melkstroom. Tussendoor haal ik haar ook vaker even los. Kan ik controleren of mijn borst niet weer spuit en gaat het er iets gecontroleerder in. Plus tussendoor even de luier verschonen. Ook bij baby's is het natuurlijk zo dat het signaal van de maag naar de hersenen, dat de maag vol is, vertraagd is.
    J. Spuugt nu echt een stuk minder.

Zo J. Slaapt weer dankzij de white noise baby app :D zijn er trouwens nog meer hier die gebruik maken van dunstan baby language. Ik vind het echt super. Eindelijk weet ik dat er een boertje vast zit i.p.v. een krampje. Nou ja vaak dan ;)

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja als je erover nadenkt is het ook logisch, volgens mij begint de b12 spuit te werken ineens meer energie.
    Hopen dat het ook positief effect heeft op de bv.

Hier ook een draagdoek, lekker de huidhonger stillen en de handen vrij.

Nog nooit gehoord van de apps of methodes. Zal eens gaan kijken al gaat alles vanzelf zal wel konen omdat het mijn 2e is denk ik.

Helaas gister mijn paard/mama uurtje gemist dus die ga ik vandaag inhalen.

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Yinthe heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad.. Wat zielig! Vind het zo sneu! Ze is best van slag! Nog geen koorts gelukkig. We hebben het gehad over haar maagzuur, we moeten nu haar vaker op haar buik leggen of op haar linkerzij. Ook heeft ze steeds vaker dat ze naar lucht hapt en dan een paar seconden geen adem haalt. Dit moeten we even in de gaten houden, ze pakt het elke keer weer op gelukkig. Als haar maagzuur erger word moeten we terug komen en dan krijgen we wat.

Wat leuk dat er veel dames zijn met een hobby! Ik heb zelf niks met paarden maar het lijkt me heerlijk om zo'n ontspanning te hebben!

5. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx manuela! Die houding om te voeden ga ik zeker uitproberen!

Vandaag waren de darmkrampen weer de boosdoener. Huilen, huilen en nog eens huilen. Nu knock-out van vermoeidheid. Zo zielig als die kleintjes pijn hebben.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ging het tot 14.30 goed! Maar vanaf toen weer huilen...Heb het idee dat we in een sprongetje zitten, dus maar veel bij mama liggen.
    Vandaag lekker op pad geweest met de 2 jongsten, lekker met de bus op pad, heerlijk.

Morgen een rustdagje voor de baby, lekker de hele dag thuis en weer proberen zoveel mogelijk in bedje te slapen. Ik ga morgenvroeg naar peuterdansen met de middelste en papa blijft in de ochtend thuis.

Vannacht ging het wel goed trouwens, nu de laatste voeding om 00 uur en pas om 5 uur weer. Ze lag lekker bij papa op de borst te slapen en wij sliepen ook lekker. Om 00 uur gedronken en verder in haar eigen bedje geslapen.

@Lindsje1982: Ja heel zielig is dat! En je kan er zo weinig aan doen...:(

@Alyssa2014: Wij mogen volgende week voor de prikjes, zie er nu al tegen op....

@Corina1985: welke draagdoek heb jij? Wij gaan morgen de stad in en ik wil er ook even naar kijken. Lijkt me toch wel erg handig hoor!

@manuela82: Jij gebruikt ook een draagdoek? Heb jij ook tips ion?

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Lekker mamavanjuul even alleen met je andere meisjes!

lindsey wat sneu zeg hopelijk heeft ze geen last van de prikjes

hier net naar de dokter geweest heb het idee dat l. Verborgen reflux heeft zijn voeding komt steeds omhoog en hij wilt niet slapen veek huilen zo zielig we moeten nu een extra schepje jpm doen de komende 2 weken en het bedje omhoog werkt dit niet worden we doorgestuurd naar de kinderarts.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    #288 MI87, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
    Wat vroeg al!!! Met de prikjes!!! Vanwege de kinkhoest die heerst?

Hier heb ik last van post-zwangerschapsdementie pffff. Ik kan niet eens uit mn woorden komen soms. Misschien ook door chronisch slaaptekort ;)

Centerparcs: wilde een midweek of weekje boeken voor volgend jaar ofzo. Wat is een beetje een leuke keeftijd voor ze? Dat ze ook bewust een beetje kunnen spetteren in het pierenbadje? En heeft iemand nog een tip welk park het leukst is?

Zelf naar heijderbos en hutteheugte geweest. Die waren ook erg leuk maar nog andere? Hoorde dat er ook een park is waar de plaza niet overdekt is. Dat vind ik niet zo leuk.

Gisteravond nog even gehuild omdat ik het wel miste het voeden. Daarom even aangelegd. Lekker voor de troost. Hij drinkt niet echt maar zuigt af en toe wat en valt dan lekker in slaap. Als hij hongerig is dan laat hij na 3 minuten los, begint te brullen en hij wil dan niet meer aanhappen helaas.

Ook leg ik hem in de avond altijd een poosje lekker op mijn blote huid. Ik een filmpje kijken met een pot thee ( van mamavanjuul afgekeken), en hij lekker slapen tussen mijn borsten hihi. En snurken dat ie dan doet! Wij genieten dus volop!!!

9. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier inderdaad vanwege kinkhoest. Wij gaan volgend jaar ook naar centerparcs. Misschien in December ook nog. Hutteheugte ben ik ook een paar keer geweest. Mooie wildwaterglijbaan haha. Klopt, er is ook 1 zonder overdekt plaza, de eemhog. Ik kreeg als tip om te boeken via bungalows.nl volgens mij.. scheelt nogal, tenminste volgens mij was het die site.

Ah ukkie! Sneu he! Hier komt de voeding ook steeds omhoog. Cb zei vandaag 15/30 min rechtop houden en als je vermoed dat je kindje maagzuur krijgt of dat het omhoog komt op dr linkerzij leggen of op de buik. Dat gaan wij nu ook proberen. En johannesbroodpitmeel

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat zielig he die prikjes maar ja wat moet, moet. Ik vind sommige ouders die het niet doen zo egoïstisch je kind zal maar wel ernstig ziek worden en dan?
    Meestal krijgen ze van de 3e het meest last maar dan mogen ze gelukkig al een zetpil.

Draagdoek, ik heb een tricot van bykay. Nadeel daarvan is dat tricot erg warm is en de baby dan 3 lagen om heeft dus zo weinig mogelijk kleertjes aan.

Joepie, de krampjes zijn hier zo goed als voorbij, en de scheetjes stinken niet meer zo erg.

Af en toe komt hier het voeding ook omhoog, ik heb het idee dat hij dan overvol zit.
    Het is ook maar paar x gelukkig maar de ene keer slikt ie het ook weer door.

Klinkt goed, centerparcs, ik ben er nog nooit geweest eigenlijk. Misschien toch maar eens doen.

Vandaag mama tijd gehad op stal, en daarna toen ik thuis kwam nog anderhalf uur gewandeld met de kids, het was zooo mooi weer. Heerlijk. Hoor net dat we een mooie na zomer krijgen :D

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Hallo,

Ben ik ook weer. Wat een drukte zeg met zo`n kleintje. Meer alles eromheen vind ik nu vooral vermoeiend. Het huishouden dus meer. Ik ben daar al niet zo van, maar ik hou echt wel van een opgeruimd huis. Ik kan er ook niet tegen als overal wat ligt enzo.

@corina: ik snap dat je ervan baalt zeg als de bv niet lukt. Ik had me erop ingesteld dat het waarschijnlijk toch kv zou worden, maar niets is minder waar gelukkig. Oh oke, is dat bij een fitness centrum of gewoon via een dvd ofzo? Klinkt erg leuk, maar een half uur per sessie is vrij lang haha. Valt opzich wel mee, maar met een kleintje wel. Waarom kan je janken? Wat ga je missen? Ik vind het een erg mooie naam ja. Ik dacht al dat je het zo uitsprak, maar wist het niet zeker. Oh lees nu dat je doorgaat met bv. Goed van je. Lekker zeg maar 1 nachtvoeding.

@manuela: Hier ook poepluiers, maar dan naar de zijkant toe. Ja, die wasmachine is de beste uitvinding ooit. Je zou ze maar met de hand moeten wassen. Fijn zeg dat je al overproductie heb. Nou ja, dat klinkt eigenlijk ook niet lekker hoor. Ik ben nog altijd bang dat ik te weinig heb. Savonds wil ze ook altijd twee borsten. Overdag maar 1. White noise baby app? Denk dat ik dat maar eens even google.

@Muts4011: Oh nu al? Ik heb mn buikspieren proberen te voelen. Ehum… geen idee haha. Ik voel het iig niet. Heb je nog spierpijn over gehouden? Lekker zeg muts. Ja klopt ja ik zag dat ze in de aanbieding waren.

@sporten: Hier vorige week begonnen met hardlopen. Van de week nog een keer geweest. Heerlijk zeg. Kan ik echt van genieten. Voor mn zwangerschap liep ik ook drie keer in de week. Tijdens mn zwangerschap tot week 20 ongeveer ook. Toen ging het niet meer en ben ik overgestapt op wandelen. Dat ging beter. Elke dag of om de dag wel een km of vijf gewandeld. Het hardlopen ben ik nog niet verleerd gelukkig. Hopelijk pas ik nu weer snel in mn broeken. Ik pas ze wel, alleen het ziet er niet uit met die slappe buik.

Veel paarden liefhebbers hier. Ik heb geen (huis)dieren. Of je moet de vliegen en spinnen meetellen ;).

@doorslapen. Hier ook al twee nachten. Al zal het vannacht wel weer bal zijn, want ze heeft nog maar vier voedingen op vandaag. Of ze moet nu nog twee keer komen.

@alyssa: Hier hetzelfde als ik lang loop. Dan krijg ik ook echt last van mn doos ja. Yep, hier ook last van slijm. Weet niet of dit komt omdat mijn menstruatie er weer aan komt. Dat vruchtbaar slijm zeg maar. Het lijkt er namelijk wel op. Ben benieuwd. Vooral omdat ik bv geef. Volgens mij maakt dat nu niet zo heel veel meer uit als er meer dan zes uur tussen zit. Dat is voornamelijk in de eerste paar weken. Oh vervelend zeg van dat maagzuur. Heb je ook geen andere hobby?

@mamavanjuul: Ja, die dagen horen er ook bij ja. Maar ach, is wel weer goed voor je productie. Peuterdansen? Dat klinkt erg leuk. Is ook wel lekker voor jou even tijd met een van je andere dochters.

@lindsje: Hier ook onzeker hoor van de bv. Maar komt vast goed. Zolang je kleine meisje er goed op groeit en tevreden is dan zal het wel goed zijn. Oh heftige bevalling zeg. Dat is niet fijn. Ja dat is echt niet fijn nee. Probeer haar anders ook eens op der buikje te leggen. Dat helpt hier echt goed. Of fietsen met de beentjes.

@MI87: Ehum ja, geen idee eigenlijk. Ik vind die twee ook wel het leukst. Kempervennen is ook wel erg leuk. Die niet overdekt is, zit vlakbij emmen geloof ik. Welke het is weet ik niet precies. Wij willen ook nog een keer naar CP. Weten ook nog niet wanneer. Mijn zus gaat in november naar sunparcs, dus denk dat wij er dan een dagje naar toe gaan en lekker even zwemmen daar. Kijken hoe het bevalt. Oh, dat is minder zeg. Maar nu lekker met je zoontje op de bank en een filmpje kijken. Welke ga je kijken? Ik wil straks ook even een filmpje gaan kijken. Of weer een serie. Loop nog een klein beetje achter en over een paar weken start het nieuwe serieseizoen in Amerika. Heerlijk.

Hier volgende week de prikjes geloof ik. Heb er o geen zin in, maar gelukkig gaat mijn man mee. Verder gaat alles zn gangetje hier. Ben wel echt gebroken savonds en kan het huishouden nog niet erg goed los laten. Soms moet dat gewoon, maar dat lukt me niet altijd. Daarnaast moet ik ook nog iets doen voor mn studie, waar ik zo geen zin in heb. En ik moet er al helemaal niet aan denken om over twee maanden weer te gaan werken.

Zijn er hier die nog een volgende willen? Wij wel. Waarschijnlijk als dochterlief een jaar is dat we willen beginnen voor een 2e. of iets eerder. Net hoe ik me voel en hoe het gaat. Mis het zwanger zijn zo erg en de bevalling en de kraamweek. Ben echt van slag geweest toen de kraamverzorgster weg was. Heb een zorgeloze zwangerschap gehad, behalve de misselijkheid, een geweldige bevalling en een super kraamweek. Heb dit echt een plekje moeten geven en nu gaat het gelukkig beter. Hebben jullie hier veel last van gehad?
    Heb me ook een tijd schuldig gevoeld omdat mijn bevalling super ging en van een aantal andere forumdames niet helemaal lekker ging. Ook mijn nichtje had een dramabevalling en dan kom ik daaraan met een droombevalling.
    Hier morgen ook shoppen in Rotterdam. Mijn nichtje gaat ook mee (dochter van mn zus). Gezellig. Ben nog nooit in Rotterdam geweest. GA altijd naar Den bosch of waalwijk of gorinchem. Als we wat verder gaan is het meestal Breda of Eindhoven. Ben dus benieuwd.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Marievd, ik denk er ook al eens aan hoor...zeker omdat het bij ons via ivf ging... Een wonder kan altijd nog door spontaan ( zou wat zijn) maar na een paar maanden proberen toch weer aanmelden voor ivf... En hopen dat het gaat lukken weer. Maar ik dacht meer aan als Levi 2,5 of 3 is zoiets... Dan is ie een beetje zelfstandig w.b. zelf eten en omkleden, lopen etc. Dat lijkt mij makkelijker, vooral als je, je beroerd voelt en weinig energie.
    Ik heb ook nog steeds heimwee naar mijn zwangerschap. De laatste weken waren zwaar maar het was zo'n speciale tijd! En ook de bevalling heb ik niet als zwaar ervaren ondanks alle toeters en bellen... En dan heerlijk genieten van vlak daarna en de kraamweek. Ik zou die tijd zo graag vast willen houden maar dat gaat niet. De dagen gaan zo snel!!!

Levi begint nu ook te lachen, kan heel lang zijn hoofd omhoog houden, kijkt, lacht en slaat tegen zijn speeltjes ( beetje ongecontroleerd maar hij heeft door dat de armen van hem zijn) hij kan op zijn buik al zijn hoofd omdraaien, kan van zijn rug naar zijn zij draaien en kan je heel lang heel intent in de ogen kijken,..
    Pfff het gaat zooooo snel! En volgens mij is hij ook iets sneller dan gewoon is????

Zal zo ns een foto plaatsen van hem dat hij slaat naar zijn speektje en lacht...zo cute

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier lol in de wipstoel!!! Het was vroeg in de ochtend en mama zat te kolven (180cc)
    3 weken oud pas. Hij heeft zijn trappelzakje nog aan. Lekker warm voordat ik zijn badje doe hihi.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje MI, hij is dan zeker snel! Wat een heerlijk kereltje zeg!
    Lekker is dat he, als ze 's avonds bij je liggen, echt genieten! Alleen wel warm zo'n kacheltje tegen je aan, haha!

Straks weer peuterdansen, is echt heel leuk! Onze middelste heeft nogal verlatingsangst en is heel onzeker. We hopen dat ze hierdoor wat zekerder wordt. Morgen even met haar echte ballerina schoentjes halen (H&M) en dan is ze helemaal trots.

@Draagdoeken: Ik ben er nog niet helemaal overuit, vind ze behoorlijk prijzig!

@Borstvoeding: Hier gaat het ook nog steeds goed.

Zijn hier trouwens nog meer bevallen dmv een keizersnee?
    Ik wel en het duurt zo lang voordat die buik weg is! Voel mijn buikspieren nu wel. Volgende week nacontrole en dan hoop ik dat ik weer mag sporten. Begin nu al te balen van die extra kilo's. Het wordt nu een stuk moeilijker om ze alleen met wandelen kwijt te raken.

@Huishouden: Wij hebben sinds ik zwanger ben een schoonmaakster en die is gister weer geweest, heerlijk! Maar straks ga ik weer 3 dagen werken en dan zeg ik het op.
    Maar ik zal blij zijn als ik zelf weer mag stofzuigen, ik hou van een schoon huis.

Hier een heerlijke nacht, 22.30-5.00 en 8 uur!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier wordt ze ook steeds helderder!

Wij hebben 2 grote foto's boven de bank hangen en die zijn mega interessant ;)

16. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ahh wat een mooi meisje mamavanjuul! En wat een heerlijke nacht zeg. Ik zal ook blij zijn als ik weer een beetje nag gaan sporten kilo s zullen er niet vanzelf afgaan ben ik bang.

L. Heeft tot 2 uur geslapen vannacht daarna had hij weer heel veel last van maagzuur wat omhoog kwam zo zielig arme ventje maar huilen mijn man heeft hem toen mee naar beneden genomen zodat ik even kon slapen en daar sliep hij zo gelukkig maar als hij ook maar iets platter ging liggrn was het gelijk huilen

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat een lieve foto's.

Marie, via youtube of dvd. Ze is een.van de bekendste instructeurs in usaet eigen tv programmas.
    Super leuk en nee joh die halfuur is zo voorbij.

Gisteravond was het clusteren geen moment rust gehad haha Laatste x bv om 23:15. 4:15 en weer om 8:15 met alle keren maar 20 cc bijvoeding.
    Lief mannetje ligt nu weer in droomland zo douchen en ontbijten.

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaah ukkie wat sneu! En hoe lang moest je zo aanzien tot je wat kreeg voor de maagzuur?

Corina, het gaat goed bij jullie met de borstvoeding!!!!
    Hier staan er 6 flessen/potjes klaar in de koelkast. Inhoud: 100-120 cc!!! Vind het nog steeds fijn hoor om hem mijn melk te geven en hij geniet er zo van! Het gaat altijd tot de laatste druppel op! Heerlijk!

Mamavanjuul, aaah wat een heldere blik inderdaad! En ook een lekker gezond snoetje! Die komt niets tekort ;)
    Hier ook nog een blubberbuikje maar keizersnee staat toch 6 weken herstel voor?
    Volgens mij had wel iemand van de club een ks gehad nadat het niet wilde....of heb ik dat gedroomd???

19. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hier ook nog een blubberbuik na een ks, maar moet wel zeggen dat ik hem zie slinken.. Maar ik dacht dat dat na een gewone bevalling ook wel even duurde?

Het begint me ook te frustreren dat ik weinig mag. Ik voel me echt prima, en dan is mijn moeder hier aan het poetsen en dat voelt zo fout;). Ik had hoop dat het 4 tot 6 weken zou zijn, maar in de folder staat toch echt 6 weken. Gelukkig vindt oma het fantastisch, van de uren die ze hier is, is ze ongeveer een kwart aan het poetsen en driekwart aan het knuffelen met haar kleinzoon:p.

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden, daar ben ik dan! Fijn jullie weer te zien hier.

10 aug uitgerekend, 20 aug bevallen. Ze was 3775 gram!

Kraamweek is voorbij en Elize doet het goed! Drinkt als een bezetene en kwam dus al aan op en vanaf dag 4! Ondanks flinke meconiumluiers. :)

Deel Deze Pagina