** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaaaaaa lachebekkie! Eñ wat heeft ze een lief klein neusje!

Hier om 10 uur een flinke fruithap op en daarna in bad geweest. Maar hij piept een beetje dus denk dat hij zo een fles wil. ( laatste 8 uur)
    En dan na zijn slaapje even wandelen naar de bakker en AH. Misschien een koppie thee ergens drinken. Heerlijk dagje vrij :D

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hihi Levi ligt ineens voor het eerst dit geluid te maken: Bapa Bapa Bapa :D. Bijna papa ;)

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wauw mamavanjuul wat een knapperd! Mooie foto hoor!
    Hier vandaag naar het cb geweest. Ze is precies 7 kilo en 66 cm. We moeten haar eerste tandje gaan poetsen en beginnen met brood. Het liefst ook smorgens maar ontbijtpap mag ook, als het dan maar van een lepeltje komt dus we gaan eens kijken :)

4. marleenwolters

8 sep 2014
    24
    0
    0
    Verpleegkundige
    Smilde
    Heey mama's

Wanneer en hoe zijn jullie begonnen met pap (uit bordje) en brood eten (dus niet het sabbelen op brood)? Tigo is nu 6 en een halve maand en vind nu de melkflessen, fruit en warme hap nog voldoende.

5. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Even egobericht.

Hier een beetje verdrietig omdat ik denk dat de bv niet meer voldoende is voor mijn mannetje. Ik hoop dat de bijvoeding wonderen gaat doen, anders denk ik dat ik moet gaan combineren met fv. Ben natuurlijk hartstikke blij dat ik de 6 maanden gehaald heb, maat het doet toch wel een beetje verdriet...
    Mannetje drinkt heel kort aan de borst en jammert daarna. Hij kom ook vaak binnen 3 uur, dus denk dat bv niet genoeg is voor hem. Vannacht kwam hij 2 keer, heb zelf amper geslapen omdat hij naast de 2 nachtvoedingen vanmorgen ook niet lang sliep steeds. Vanmiddag en morgenochtend weer werken, dus kijk nog even aan hoe nu verder...

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen ervaring mee Marleen. Ik geef wel stukjes en korstjes maar geen hele boterhammen nog.

Blauwoogje, heel begrijpelijk dat je het jammer vind. Ik ben al 4,5 maanden gestopt en vind het nog jammer.... Succes met je beslissing. Je kunt ook een lavtatie kundige bellen om te overlegen? Misschien heeft ze tips?

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @blauwoogje: oeh dat is niet leuk? Misschien even een regeldag inlassen? Dus elke 2 uren aanleggen of kolven de aankomende paar dagen?
    Of misschien moet je ongesteld worden? Ik had het ook begin januari.
    Ben nu weer gaan kolven en voeden om de 3 uren ipv 4 en het gaat weer een stuk beter!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zeg, geven jullie al een toetje?

Ik geef Levi een bord groentehap en daarna nog iets van 4 flinke eetlepels fruithap als toetje. Is de enige manier om de fles met een schamel uurtje uit te kunnen stellen ;)
    Vreetschuur....

9. sneeuwklokje22

Ik ben vandaag begonnen met broodje eten, in kleine stukjes met boter, alles op! Ze verslikte zich niet ging gewoon super! Daarnaast een flesje van 150 gemaakt. Morgen gaan we beginnen met pap als ontbijt rond 10 uur fruithapje en dan 12 uur broodje en fles van 150. Smiddags liga en 4 uur flesje 180. 6 uur groente en half 8 fles 210. Ben benieuwd !

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Blauwoogje, zwaar he ineens weer die nachten. Kan zoveel oorzaken hebben en het hoeft niet aan jou te liggen of aan je melk productie.
    Misschien is zelf een regeldag inlassen een idee.
    Ben je al gestart met bijvoeding?

Mi, ja yuri is gek op kwark en yoghurt wel met smaakje hihi. Ook een veelvraatje die Levi.

Mvj, wat een dametje alweer!

Alyssa, mooi gewichtje toch? Wat voor ontbijt pap moet je geven dan, fijne granen?
    Mooi lijstje!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Leuk Alyssa! Echt al een boterham! Ging hij helemaal op? En geef jij grote stukken? Of breek je stukjes af? Hier eet hij ook al stukjes maar durf alleen maar muizenhapjes te geven.

Levi heeft naast het bapa bapa bapa nog wat ontdekt........
    Hij test hoe lang hij op een ademteug geluid kan maken. Dus heel laag: eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh.

Best irritant :D

12. sneeuwklokje22

Haha herkenbaar mi. Alleen hier heel hoog en schel!
    Ja hoor korstjes eraf en allemaal kleine stukjes centimeter bij centimeter ongeveer. Helemaal op haha dus de fles erbij heb ik verlaagd naar 150 ipv 180

13. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Alyssa mooi gewichtje..

pfff smorgens pap uvant bordje.. ik vind het een hoop werk daar heb ik echt geen tijd voor smorgens..

wat goed van het brood.. ik hoop dat sil het net zo snel oppikt als Yinthe!

Ik mag volgende week naar het cb.. ben benieuwd wat ze weegt ik denk 7250 maar goed we gaan het zien

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dat heb ik dus ook! Had pap gehaald maar vind het te lang duren om in de ochtend pap te eten. En Levi vind het dikkige in de fles niet lekker. Wel van het bordje.

Dus waarschijnlijk blijft dat pak weer staan net als de rijstebloem :D

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeeej!!! Eindelijk weer eens een nacht door geslapen. Van 23 uur tot 6 uur!
    Wel erg vroeg wakker...gaap! Heb er lekker naast me in bed gelegd met een speeltje en zelf wat gedommeld...

Ik zit echt met verbazing te lezen wat jullie kleintjes allemaal eten! Wij zijn nog steeds aan het prutsen met fruit. Ze vindt het nog steeds helemaal niks :)
    Tis me er eentje hoor!

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje een boterham....! Nou, hier nog steeds alleen maar bezig met wat groente.....oh ja, en een broodkorst afgelopen zondag haha.....heb er nog niet zo'n vaart in als de rest van jullie.

Bordje pap, daar heb ik ook echt geen tijd voor hoor s'ochtends.....we staan om 06.30 uur op en dan moeten we 10 voor 8 echt wel de deur uit....dus hier gewoon een flesje met drie schepjes rijstebloem ;)

Vandaag lekker vrij, dus weer een broodkorstje en groente vandaag.....

17. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ha muts, slaapt silvy inmiddels wat beter? niet meer wakker geworden snachts?

alyssa wat leuk, al een heel broodje jeetje, dan gaat alles wel heel hard ineens hoor pff...

blauwoogje, gaat het inmiddels beter in de nacht? misschien na de avondvoeding/bedtijd nog 1 x tje rond 8/9 savonds extra kolven? dan stimuleer je de boel en heb je een extraatje voor na de avondvoeding de vlg dag? sterkte!

hier kan ik kolven wat ik wil maar t komt momenteel gewoon niet hoger dan 400/450 helaas. naja ik kijk er wel naar uit vlg week te starten met papjes :) lijkt me zo leuk!

gisteren pastinaak voor T gehaald, zag dat jij t gebruikte Mi en was benieuwd. uiteindelijk gingen ee zoveel kruiden doorheen dat het ons eigen avondeten werd :) lekker!!

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Tis ellende roos.. vanaf half 6 ieder kwartier wakker.. hoop.. ook eet ze onwijs slec h t.. drinkt maar 40.. per fles!

Denk dat de tandjes toch irriteren..

19. sneeuwklokje22

Jeetje muts wat sneu! Inderdaad ik denk ook tandje!

Als ik me niet vergis is Yuri vandaag een half jaar! Hieperdepiep !

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Yuri!!

Hier slaapt er al een vanaf 12.00 uur :$ vanmiddag...

Vanmorgen half 7 fles, half 9 weer op bed, half 10 weer wakker tot 12.00 uur dus.....

Vandaag mijn bestelling van Polarn o. Pyret binnen gekregen....8 nieuwe kledingstukken in maatje 74.....mooi.....wou dat hij het al aan kon haha...nog even geduld...:D...alles met 70% korting yeah!

Net nog even twee winterjasjes in maat 74 bij de wehkamp gekocht.....17 euro per stuk, van de C&A.....die kan hij gelijk aan...want de jasjes die ik heb in maatje 68.....vallen wat klein......

Deel Deze Pagina