** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de eerste maanden groeien bv-kindjes harder en dan vooral in de breedte :D Vervolgens gaan bv-kindjes minder had groeien, meestal zie je rond 4mnd een dipje bijvoorbeeld.

Mijn oudste zat lang op de +2-lijn, maar zakte vanaf een maand of 10 langzaam in de curve naar het gemiddelde. Nu een peuter die exact het gemiddelde volgt :D

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik bedoel meer dat ik dan bv geef en aan moet vullen met flesvoeding. Dan heb ik geen idee hoeveel hij krijgt, maar vast te veel ;). Dus zal hij wel dik worden...

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Marie, ja die is ergonomisch, niks aan het handje.
    Ik zat in het topic eind juli/begin augustus en ik mis nog een aantal idd hoop stiekem dat ze nog wel komen mee praten.

Mi, ik vroeg mij het ook al af wat het was!
    Maar jij hebt het dus ook, met alle kolfsessies?

Hier is dochterlief nog steeds boven gemiddeld(sinds haar geboorte )ze zit met haar 2,5 jaar ook in maat 104. Ze is niet dik of mollig, maar gewoon groot en brede schouders en lange benen dus moet kwa broeken wel de lange/ smalle versie hebben van c&a.
    En shirtjes van 98 zijn vaak te kort dus heeft ze een blote rug.

Doortje, ja met combi voeding zitten ze vaak wel voller als normaal.
    Je bv is lichtverterend en de flesvoeding zakt als een kanon tenminste zo zei de cb arts.

* berg * heb je speciale doekjes voor bij de kruidvat zag ik vanmiddag.

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Lief he!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,1 KB
      Weergaven:
      5
  5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hihi corina leuk al die gezichtsuitdrukkingen!!!

Mamavanjuul, klinkt best logisch dat het uitdroogd!!!

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Misschien brutale vraag maar heeft er al iemand weer een feestje gebouwd tussen de lakens? :):D ik kan mij nog herinneren na dochterlief dat het vreselijk krap was downunder na de bevalling :)
    Hier nog niet maar de zin komt wel terug maar wileerst de controle afspraak afwachten dinsdag.

Ondertussen nog aan het twijfelen over de anti conceptie :(:(twijfel tussen de implanon & cerazette pil.
    Met beide geen ervaring. Toen na dochterlief alleen condoom gebruikt en weer aan mijn huidige pil gegaan.

7. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Corina1985 hihi hier al meerdere keren.. netjes met condoom.. eigenlijk al 3 weken na bevalling.. bepaalde standjes zijn nog niet prettig maar das even kijken natuurlijk!!!

toevallig vandaag ongesteld geworden.. bijna 5 weken geleden bevallen.. vandaag dus beginnen met de pil!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou, het gehechte gedeelte doet me geen zeer maar bij aanraking wel erg gevoelig tot iets pijnlijk...dus nee hihi moet er nog niet aan denken. Heb al wel twee keer een beetje zin gehad maar niks mee gedaan. Ben te druk of te moe en met mij kan mijn man toch niks doen.

Zo, Levi houd zijn cluster avondje aan. Heeft 90cc gedronken, wilde niks meer. Toen misschien 20 minuten geslapen en daarna 3x 30cc weer op met tien minuten er tussen. In zijn bed meteen brullen en nu ligt hij tevreden bij mij tegen me aan te slapen. Er staat alweer 120cc borstvoeding te ontdooien voor zijn volgende voeding. Heb alleen geen ide nu wanneer hij weer gaat komen.
    Hij is trouwens de hele dag al zo een beetje aan het doen....misschien regeldagje?

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Hier ook nog steeds alles aan het meelezen, maar vaak geen inspiratie om gezellig mee te kletsen :$ haha komt denk ik door de gebroken nachten ;) hoewel M. gelukkig nog maar een keer komt 's nachts! En hij is nu maar vijf flessen van 150cc...onze kleine bodemloze put :D

Wat een super mooie foto's weer allemaal hier! Blij om te horen dat het bij iedereen zo goed gaat, op de normale kwaaltjes na ;) wel balen van de kindjes met reflux, hier nog steeds geen problemen meer sinds de ranitidine en jbp. Had wel infacol gehaald tegen de krampjes, slechte zet! M. kreeg er juist krampen van, hij was niet meer te houden :(

Feestje tussen de lakens...al na de bevalling heel veel zin!! En dat terwijl ik tijdens de zwangerschap juist helemaal geen zin had :$ afgelopen donderdag bij de gynaecoloog geweest voor de zes weken controle, toen heeft ze de wond van de knip aangestipt met zilvernitraat (AU AU AU) dus hopelijk gaat het nu eindelijk dicht en mag ik ook weer eens feesten :D

Kilo's staan hier helaas ook stil, maar ja, nog ff wachten tot alles goed genezen is! Kan in ieder geval wel weer wat wandelen, dat is na vier maanden stil zitten al heerlijk :)

Vraag me wel af hoe dat zit met die nazomer, gezien de bakken die hier nu uit de lucht komen haha.

Er was ook nog een topic van augustus, hopelijk komen die straks ook nog gezellig mee kletsen!

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Blij dat ik niet de enige ben, wil manlief wel bespringen nog een paar dagen :p
    Van mijn hechtingen heb ik geen last meer al voelt het nog wel stug.

Yuri had een super nacht 23:30 en 4:45 en 8;30 alles op alleen borstvoeding :D gister ook steeds meer momenten zonder flesje na kunnen doen.

Manlief gaat een dagje weg, dus met de kindjes alleen kikkrn wat we gaan doen !

11. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden, ik hou het allemaal bij met lezen, maar schrijven daar komt niet zoveel van ;)

@MI: Die witte tepels na kolven (en ook bij voeden) heb ik ook hoor. Volgens mij komt het omdat mn tepels nu wat "gehard" zijn en er dus geen bloed in het topje zit. Zie het als een soort van eeltlaagje.

Hier gaat alles heel voorspoedig. S. heeft zn eerste sprongetje (Oei, ik groei :) Hij is dus voor zijn doen wat onrustig, maar het is zo'n makkelijk kereltje. Zodra we hem oppakken is hij tevreden. Hij gaat wat verder om zich heen kijken enzo. Grijpt al naar zijn knuffeltje en maakt zijn eerste kraaigeluidjes. Na iedere voeding worden we beloond met een brede grijns en soms maakt hij er een schatergeluidje bij. Zo grappig!

Vannacht een topnachtje gehad. Ik voedde S. om 23.00 uur en hij kwam pas weer om 5.00 uur vanmorgen en daarna om 9.00 uur! Overdag wil hij wel bijna iedere twee uur, maar dat vind ik geen probleem. Hij is ook zo weer klaar!

Nu was ik wel 1 van de laatsten van de lijst die moest bevallen, dus misschien komen de troosteloze nachten en hangerige dagen nog...:)

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier ook nog geen feestje gehad, ben veel te bang eigenlijk. Eigenlijk moet ik eens gaan kijken en voelen of het weer een beetje goed is na alle hechtingen. Af en toe bloed het nog wel, hebben meerdere dit?

Wij willen ook wel graag een tweede, maar dan nog even wachten. Bij deze zwangerschap werd voor die tijd pco vastgesteld. Ze zeiden dat ik alleen met medicijnen zwanger kon worden eventueel. Die kreeg ik in oktober en wou ik januari er mee beginnen maar het was de eerste keer gelijk raak! Dus bij een tweede , geen idee.

Hier ook een goede nacht! 23:30 flesje 05:30 fles en net 10:00. Vriend is er om 5:30 uitgegaan dus ik heb geslapen tot 8:00, lekker!

Gaan jullie man/vriend er snachts ook uit? Dit was de 2e keer hier, hij werkt in ploegen en zolang ik vrij ben doe ik het verder, ben wel benieuwd naar jullie!

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

@Alyssa: Ja, mijn man doet dat ook hoor. Op thuiswerkdagen en in de weekenden geeft hij vaak een flesje afgekolfde melk, zodat ik wat langer kan blijven liggen. Op gewone werkdagen niet, want hij moet anderhalf uur rijden naar zijn werk. Moet tie wel fit zijn.
    Door de borstvoeding kan ik zelf niet altijd uitslapen ook al wil mijn man de voeding doen, want na zes/zeven uur hangen mijn borsten bijna op mijn knieen zo zwaar :D:D Dan moet er echt weer wat uit. Maar zes of zeven uur heb ik in de zwangerschap nooit gehaald, dus ik vind het al heel wat!!

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hihi joppie! Ik wilde ook uitslapen maar zat om half 8 toch aan de kolf, hield het niet meer uit met twee van die bakstenen!
    Daarna nam mijn man Levi mee naar beneden en werd ik pas om 12 uur wakker!!! Schok er van!!!

Levi is vandaag voor de tweede keer met papa onder de douche geweest. Heerlijk vind hij dat! Eerst grote ogen en daarna valt hij in slaap. Lekker ding!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, feestje bouwen? Nee hier niet! Ben er nog niet mee bezig en mijn man ook niet. Ben allang blij dat we hier in een soort van ritme komen.

16. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier ook nog geen feestje onder de lakens hoor eerst maar is wachten tot het weer helemaal normaal is down under hihi de zin is er al wel :p

Hier nachten van max 5 uurtjes bij elkaar zal blij zijn als ik weer eens een hele nacht kan slapen hihi

17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Hier gaat vriend er ook wel eens 's nachts uit als hij vrij is. Hij is echt een uitslapen, dus dan mag hij uitslapen en ik ben een ochtendmens dus dat komt goed uit :D dacht ik vanmorgen lekker te gaan wandelen, grote regenbui :$ dus werd een kort rondje haha. Vanavond vuurwerk hier vanwege de kermis, ben benieuwd of die kleine er op gaat reageren...denk het eigenlijk niet, want hij slaapt meestal overal doorheen haha. Vanaf morgen eindelijk weer leuke dingen op tv yay! :D

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Over feestjes onder de lakens gesproken: ik vloei nog dus lijkt me niet verstandig. Beetje oud bloed echt heeeeeeel weinig maar nog steeds na elk wc bezoek van dat rode slijm hoor. Weet niet wanneer dat eens weg is... Vind het vies. Bah!

Van het weekend veel visite gehad en steeds dus geen tijd gehad te kolven en meteen merk ik het. Visite van 4 uur bleef zitten tot kwart over 6!!! 7 uur stond de volgende op de stoep dus geen tijd om te koken. Half 7 snel aan de kolf en een schamele 20cc. ( normaal red ik 120-180)Ondertussen maar een broodje weggewerkt. Vanaf morgen er weer even werk van maken.
    Ben wel blij dat nu doordeweeks alleen nog visite komt in de avond.

Noelle, wat komt er maandag dan? Top models? En wanneer begon expeditie robinson ook alweer???

19. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Gtst natuurlijk ;) en greys anatomy!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Volg ik geen van beide ;)

Deel Deze Pagina