Kinderwens, ik mag maandag. Ben ook zo benieuwd!!!! Op de een of andere manier sluipen we hier naar de 3 flessen toe! Hij drinkt ze ook niet meer allemaal leeg. Het is nu steeds vaker: Ochtend: fles 180cc Half 10: fruithap, diksap uit de sippy cup 11:30: fles 180cc 12:30: halve boterham 16:00: fles 180cc 17:00/17:30: flink bord groente en toetje 19:00 slapen Dus eigenlijk wel goed! Dacht dat ik nooit van die 5 flessen af zou komen. Probeer wel eens nog een fles voor het slapen maar daar drinkt hij 90 van op en begint dan te piepen dat hij moe is en wil niet meer.
Bedoel je de Sippy van Oxo Tots? Bevalt die? Die wil ik namelijk er ook nog bij kopen straks als ze wat meer uit die beker gaan drinken
Oh nee hahaha zijn tuitbeker noem ik altijd zijn sippy cup. Is gewoon engels voor tuitbeker Vind dat leuker klinken. Zijn sippie
Alyssa, wat een schatje! Wat lacht ze lief <3 Enne is dat een hint? Haha altijd koffie klaar hoor Ukkie, van harte gefeliciteerd met jullie 5 jaar! Johan en ik zijn in april 11 jaar samen, tijd gaat snel. Muts, erg herkenbaar. Ik wilde niks liever als mama worden en toen Chalina er eenmaal was had ik echt zoiets damnnn heb ik ook nog een leven naast mama zijn. Geloof mij het loopt los, en ja praten praten praten en een x in de maand iets leuks voor jou en je man. Begin voorlopig nog maar niet aan een 2e eerst maar een beetje op adem komen meid. Ik was ook de eerste van mijn vriendinnen met een kindje, dus ik zag ze heel weinig, want ja bv en op stap gaan not done. inmiddels hebben er 2 kindjes dus ze hebben beide ook meer een idee hoe ik mij voelde. Blauwoogje, het gaat de goede kant op geen koorts mee maar nog wel last van slijm wat op komt. Ik ben zeker vermoeid en gelukkig heb ik al weekend dus ik ga het lekker rustig aan doen. Gelijk vandaag van uit het werk de boodschappen binnen gehaald dus morgen pyjama dag gewoon even helemaal niks. Sandra, wat een lieve foto, en al met tuitbeker, wauw. Kinderwens, zie reactie voor blauwoogje
Lieve muts, even een digitale knuffel vanaf hier *knuff* Het is ook pittig allemaal, ik ben in een half jaar tijd nog nooit zo intens vermoeid, gesloopt én gelukkig geweest. Huilen van puur geluk als hij slapend in mn armen ligt, huilen van vermoeidheid, zorgen etc. etc. Maar ja weet je, het feit dat we er allemaal niet licht mee omgaan betekend ook dat we alles gewoon góed willen doen en er willen zijn voor onze kleintjes, en dat maakt ons vermoeid en misschien gefrustreerd van tijd tot tijd Muts maar het maakt ons daarom ook verdomd goeie moeders pak goed je vrije momentjes met oppas, dan krijg je wat rust in je hoofd. Ik zei gisteren nog tegen mn vriend dat het nu eindelijk allemaal wat gemakkelijker gaat en ik daardoor meer van alles kan genieten. Nu wordt mn huishouden de grote uitdaging op orde te krijgen, tis alsof je zit te jongleren met 5 ballen in de lucht waarvan je van tevoren al weet dat er 2 gaan vallen Maja, practice makes perfect hoe jullie het doen weet ik niet Nouja van stof happen is nog niemand dood gegaan, van t weekend maar weer ff verder buffelen hehe... ben al bijna door mn wasjes heen! fijnheid. Goed volgens vriendlief ben ik bezig met een biografie dus ik stop al afgelopen oktober 10 jr samen liefduh
Corina, fijn dat het al beter gaat! MI, jouw schema lijkt wel deels op die van mij. fles, half 10 fruit daarna slaapt ze tot 12, dan weer een fles. ze slaapt dan weer van 2 tot 4, dan weer fles. Alleen het punt is ik weet niet goed wanneer ik de groente het best kan geven, doe nu half 6 alleen dan is ze eigenlijk alweer te moe.. dus dan werkt het niet zo. en ben bang dat als ik het dicht op een fles doe ze dan niet veel eet. Iemand tips Muts, wat heftig.. Ik hoop dat het met wat tijd samen al wat beter wordt. Het is ook niet zomaar iets. Hier heel de week alleen.. Man is chauffeur internationaal. Ik werk 2,5 dag en studeer nog.. en inderdaad dat huishouden nog zoals roosjuh zegt. Ga er voor! (maar daar ligt het niet aan denk ik zo te lezen) Samenzijn: Hier 7 jaar samen, en sinds 18 sept. 2014 getrouwd
Hey muts. Ook vanuit het hoge noorden een digitale knuffel. Het is ook echt pittig, vind ik ook met 1 kindje. Werken, moeder zijn , schoonmaakster zijn, boodschapjes doen, je sociale contacten onderhouden... ontzettend pittig. Het afgelopen half jaar ben ik een aantal vriendinnen kwijt geraakt puur om het feit dat ze er geen begrip voor hebben.. daag zeg ik dan. Hier thuis gaat het soms ook even redelijk los. Soms zitten we niet op 1 lijn, soms ben ik ineens een bitch gewoon omdat ik bekaf ben. Weet je, ik denk dat dit het pittigste jaar is vooral met een eerste. Want van niets op iets is de grootste overgang. Niemand had mij kunnen voorbereiden op deze grote verandering. Ik ben stapelgek op ons meisje en ik ervaar een gevoel wat ik nog nooit gehad heb, tegelijkertijd merk ik ook dat ik verander als persoon. Dat heeft uiteraard ook effect op je relatie. Wat de rest ook zegt, tijd voor elkaar nemen. Ik vind het zelf ook lastig omdat ik dan oppas moet regelen terwijl ik het allemaal zelf wil doen en omdat ik bang ben dat ze me dan mist ( slecht hè! ) Nou ukkie gefeliciteerd zeg! Lekker uit eten.. jum! Wij zijn bij elkaar gekomen toen ik 14 was... nu dus 12 jaar. We hebben nog wel even geknipperlicht maar op 16/9/2006 zijn we weer bij elkaar gekomen en niet meer bij elkaar weggegaan hai ik vergeet de helft weer, sorry dames!!! ( ook dat is erger geworden na de bevalling)
Oja.hier gaan we er morgen ook een fles afhalen.. ze drinkt die fles amper. Dan word het ongeveer Half 8 180+6 Half 10 fruit 12 uur 180+6 14:00 uur liga 16:00 groente 19:00 laatste fles 180+6
Thnx voor jullie reacties meiden.. fijn dat sommige dingen herkenbaar zijn.. ik denknook echt dat het er in sluipt.. en opeens barst de bom.. we zullen wel zien hoe het loopt.. gaan eerst zorgen dat thuis ontspanning word ipv spanning co tinu..
Ja en wat Alyssa zegt: je bent gewoon niet meer dezelfde persoon. Dat is iets wat je langzaam moet accepteren. Je oude leven is gewoon voorbij. Je zit nog vol hormonen en bent moe. Je moet 24/7 zorgen voor een hummeltje. Die gevoelens herken ik ook enorm. Bij ons uit dat in gekke buien die we altijd hadden. Als mijn man dat dan soms doet irriteer ik mij eraan. Ik ben daar te moe voor en ineens vind ik het ook niet grappig meer. Ik lijk dan echt een saaie piet geworden. Maar er gaat zooooveel door je hoofd. Het voorbeeld met de 5 ballen in de lucht slaat daar de spijker op zijn kop. Bal 1= je kind Bal 2= je man Bal 3= je huishouden Bal 4= je sociale contacten Bal 5= je werk... En dan bungeld er nog een balletje met jezelf. En die lijkt altijd aan het kortste eind te trekken. Lekker positief maar ik bedoel meer dat je niet de enige bent. Ik voel me met tijden ook zo. Maar ik geniet ook enorm van alles. En dat wil ik nooit meer inruilen.
het is ook niet dat ik er niet van geniet hoor.. want dat doe ik zeker.. zou haar ook voor geen goud willen missen absoluut niet. maar goed vind het nogmaals fijn om te horen dat meerdere het erg zwaar hebben en het allemaal begrijpen. het zal allemaal wel goedkomen
Voor de dames die sl brood geven. Wat doen jullie erop? Ik geef nu nog alleen met boter. Nu heeft hij gister bij de oppas jam op brood gehad en hij vond het heerlijk. Ja duhuh Dus dacht wat nog meer? Smeerkaas, smeerworst? Appelstroop? Nu mag bijna niks meer tegenwoordig want er zit teveel zout en troep in maar ja moet toch ergens mee beginnen? Ik ben er ook mee groot geworden. Zo, nu even naar de stomer. Fruithspje is klaar: appel, blauwe bes en kiwi Straks douchen en in bad....baal wel dat ik bloedverlies heb want nu kan ik niet zwemmen.
Yuri heeft zojuist broodje met appelstroop op, liever zoet dan iets met veel zout. En nog een voordeel appelstroop bevat veel ijzer.
Mi, appelstroop bevat ook veel natuurlijke suikers! Smeerkaas zit veel zout in maar van de andere kant wel hartig.. smeerworst is in principe niet heel goed om dat elke dag te geven vanwege orgaan vlees en niet zo'n goede vitamines.. dus dat zou ik wel beperken.. verder wat jezelf fijn vindt
@Muts: Dit heten niet voor niks de tropenjaren En helemaal bij een eerste verandert je leven zo ontzettend, het is een hele aardverschuiving. Geloof me, na het eerste jaar wordt het alleen maar makkelijker en leuker. Dan ben je zelf ook weer gewend aan je nieuwe rol en heb je ook opeens weer wat ruimte voor je partner. Het eerste jaar is puur overleven Hier gisteravond ook weer een lekkere discussie. Dan staan we ook lijnrecht tegen over elkaar. Hij snapt niet waar ik zo moeilijk over doe en ik snap niet dat hij af en toe zo laks is.
Wat lief Phillys, dank je! Wat kijkt Casper lekker vrolijk, ziet er al natuurlijk uit zo met z'n tuitbekertje! Haha, grappig ja dat hij zich een hoedje schrikt als er wat uit komt Fijn dat het al wat beter gaat met Yuri, Corina! Je hebt gelijk, even een pyjamadagje. Rust maar lekker uit! Even een beetje bijkomen voor zover dat lukt met 2 kleine kinderen Even nog kwijt: wat een lieve mama's hier toch! En Roosjuh, supermooi omschreven over het moederschap. En dat jongleren, ja... herkenbaar! Je kindje, man, werk, huishouden, sociale leven en jezelf... alles zou ik wel goed willen doen, maar dat gaat gewoon niet! Hier ook niet voor niks dat ik tegen een burn-out aan zat afgelopen december. Nu gewoon geleerd om kleinere stapjes te nemen en vaker nee te zeggen en beter te luisteren naar m'n lichaam. En dan nog... het blijft een uitdaging hoor die balans zoeken! Maar mijn zoontje blijft de eerste prioriteit. En het huishouden... dat houd ik zo goed als kan bij, maar idd, van stofhappen ga je niet dood. Ik zet m'n man hier ook wel eens aan het werk. Stofzuigen bijv. is zijn taak en ik vraag ook regelmatig of mijn man wil koken (jaja ik heb zo'n fijne man die kan koken!). Boodschappen gebeurt hier 2 keer per week, 1 keer doe ik het alleen en de andere keer samen. En ja de grote dingen, zoals ramen zemen en grote sopbeurten in huis gebeuren minder vaak. Ach, ben daar niet zo rouwig om. Ik vind tijd met mijn zoontje belangrijker dan iedere keer schrobben! Oh en hier ook wel eens behoorlijk bonje hoor. Ik denk dat mannen gewoon heel anders met de dingen omgaan dan vrouwen. Ze zien veeel minder dan wij (dan bedoel ik de taken omtrent kind(eren)/huishouden). En natuurlijk zijn er uitzonderingen hé!