Dankjewel meiden 😀 leuk om te lezen dat er al meer bijna of al 5 jaar getrouwd zijn. Wij zijn in augustus dit jaar 10 jaar samen ik was 15 toen we wat kregen. etentje was heerlijk alleen lucas was helemaal overstuur 😳 alleen maar huilen waardoor elise ook begon te huilen en naar maam wou gelukkig zei me moeder het pas toen we al onderweg naar huis waren. Toen we thuiskwamen stak lucas gelijk zn armpjes na me uit en binnen 2 minuten sliep hij mama s jochie hihi MUTS wat vervelend dat je je zo voelt meid. Ik snap het ook wel hoor het is ook allemaal heel erg wennen en druk en over die kant van het moederschap wordt ook nooit gepraat alleen de leuke dingen worden vervelend. Hoop dat je hier verder je hart kan luchten en er goed over kan gaan praten met je vriend en idd het word alleen maar beter ze wordt steeds zelfstandiger. Elise die speelt en vermaakt dr eigen nu prima. De eerste 2 maanden met 2 kids zijn mij ook heel zwaar gevallen vooral omdat lucas ook zo veel huilde en weinig sliep maar nu loopt het allemaal super. En wat hou ik toch zielsveel van ze 😶 MI wat naar Nog steeds bloedverlies 😰 wanner heb je de echo of heb ik daar overheen gelezen? Goed dat levi al zo goed uit de tuitbeker drinkt zeg! Lucas moet er niets van hebben hihi Corina idd er is vaak geen begrip voor als je zo druk bent dat besef komt pas als ze zelf kids hebben. Ik heb een vriendin van jou trouwens ook ontmoet via hier haar oudste is 6 weken ouder dan elise en de jongste is net 4 weken 😉 sandra ik stuur je ff een pb over mijn woonplaats.
Huh vriendin via hier? Dat kan heel goed. Haha doe maar even pbtje ben wel benieuwd wie hihi. Het pyjama dagje is gelukt! Nu lekker eten koken al heb ik nog geen idee wat.
Hihi, net Casper opgehaald bij de veijdag oppas.....de vriendin van mijn schoonvader...zijn derde oma dus haha...en er zitten restjes lippestift op zijn wangen hihi...hij heeft dus veel kusjes gehad vandaag weer....
Zo net lekker gewerkt en nu weer bij mn mannen, kleintje brabbelt nu hmbahmbahmba geluidjes, het begin is er! leuk hoor, dat kleine ronde bolle koppie wordt nu wat langwerpiger, kuiltje in zn kin, een echt ventje heerlijk. Je zei het al eens eerder blauwoogje, van die burn out in december. Ben je dat eigenlijk weer een beetje goed teboven nu? was de combi met je werk even teveel allemaal? en fijn he zon man die kan koken, nou als die van mij t niet kon dan léérde ik het m wel fijn ukkie dat je lekker uit eten kon, toch jammer als je kindjes dan overstuur raken. Maja, ze worden goed verzorgd en bij opa en oma moet het ook een beetje gaan wennen toch? Leuk Sandra die lippenstiftwangetjes, en jij maar denken wat een gezond blosje appelwangetjes zijn cute.
Leuk hè dat brabbelen! Hier ook, nu veel buh en beh. haha, en sinds gister de hele dag met haar tong buiten boord. Ik denk dat we gewoon geen flessen kindje hebben, gister overdag maar 300 cc gehad. Ik dacht als we er 1 fles tussenuit halen dat dat goed was maar nee dus. Nu na een nacht van 12 uur lang maar 90 cc gedronken, donderdag ga ik even langs het cb voor inloopspreekuur. Wij hadden begin januari laatste afspraak bij cb, de volgende word pas juni. Zit er bij jullie ook zo lang tussen?
Jeetje alyssa, dat is wel heel lang. Hier in december geweest en gister weer. Volgende keer is in april
Fijn dat het etentje bevallen was Ukkie! En goed doordacht van je moeder om het pas op de terugweg naar huis te vertellen zodat je wel van het etentje samen hebt kunnen genieten. Wel sneu van het huilen, nog niet zo gewend aan oma? Leuk ja die geluidjes Roosjuh! T. begint dus lekker te brabbelen. Wat veranderen baby's veel hé in deze tijd? Leuk om te zien hoe ze zowel qua vorm van gezichtje als karaktertje steeds meer ontwikkelen. J. had in het begin ook een ronder koppie dan nu. Moest gisteren wel een beetje gniffelen, J. was lekker op zijn buikje aan het spelen op het speelkleed toen hij ineens 'HEE' zei. Zo van: 'hallooo, ik zeg even gedag!' Wat lief dat je naar die burn-out vraagt. Ben het gelukkig weer aardig te boven Was idd de combi met werk (ik ben verzorgende in de thuiszorg) vooral waardoor het me teveel werd. Er waren een heleboel veranderingen op komst op het werk, o.a. verplicht alle gaten dichten op het werkrooster met het team (dus extra werken, er wordt bezuinigd op uitzendkrachten), ze willen graag mensen hogerop leiden om in het werkveld te kunnen inzetten, meer clienten in een route en minder tijd per client. In december waren hierover veel extra vergaderingen om over alle veranderingen per 1 jan info te geven. Vond het allemaal behoorlijk heftig, vooral de opleiding en de extra diensten. Vooral vanwege de combi met een kleintje, die nog steeds bv krijgt. Ik ging toen 's nachts wakker liggen als ik J. gevoed had, dan lag ik te piekeren hoe het allemaal moest. Ik kreeg spontaan huilbuien en zag het dan allemaal niet meer zitten. Heb het wel verteld in mijn team, kreeg er gelukkig veel begrip voor van collega's. Alleen vanuit de werkgever minder, maja... heb toch nee gezegd tegen die opleiding en gekozen voor mijn kleine! De extra diensten vallen tot nog toe mee, maar in deze tijd gaan maar weinig mensen met vakantie en zijn er dus weinig open diensten. Dus gelukkig gaat het nu beter met me, de ergste spanning is gelukkig weg! Alyssa, hier hoeven wij ook pas weer in juni als J. 11 maanden is! Vond ik ook al zo lang. Maar we mogen wel komen wegen en meten tussendoor als we willen.
Hier 27 jan geweest en volgens mij in april weer. heb wel echt het idee dat ze weer zo anders is na die 1.5 week slecht slapen en drinken.. ze kan opeens ook zelf staan tegen de bank aan ik heb vandaag het bedje en de box een stand naar beneden gezet.. ze trekt zich namelijk.op om te gaan zitten!
wat lollig blauwoogje dat "hee" zei. Gaat rap vooruit met onze dondersteentjes leuk hoor, gezellig al dat geklets! Volgens mij is verzorgende een baan geworden waar je continu op je klokje moet blijven kijken, jagen-jagen-jagen. Ik merk altijd dat met name oudere mensen behoefte hebben aan een kort praatje en daar heb jij natuurlijk echt geen tijd meer voor, het wordt allemaal wat minder persoonlijk, en wat meer zakelijk. In jouw sector vind ik dat geen goede ontwikkeling maar ja.. zorg is zo ongeveer een product/dienst geworden. Jammer hoor.. Jeetje Muts snelle dame heb jij, kruipen, zitten, voor je t weet pakt ze je afstandsbediening af en gaat ze zelf zappen
Jeetje blauwoogje dat is zeker een stressvolle periode geweest! Door bezuinigingen moeten de huidige werknemers zich de benen uit hun lijf hollen...ik vraag me af of het nog goedkoper is als straks die werknemers thuiszitten met een burn out of depressie of eerder ziek zijn door de hoge werkdruk. Maar fijn dat alles nu wat gekalmeerd is bij jullie! Nog steeds petje af dat je J. borstvoeding geeft hoor!!!
Nee nog niet echt denk ik hihi en mij ziet hij okk de hele dag dus dat was even schrikken voor hem denk ik. wou even reageren op je verhaal, ik heb 6 maanden de vig opleiding gedaan ook in de thuiszorg ben gestopt toen ik zwanger was van lucas en begrijp helemaal je druk en gepieker ik lag ook vaak tot laat wakker werkte 32 u met school erg heftige tijd was zo blij toen ik gestopt was en op adem kon komen! Goed dat je het hebt aangegeven en voor je jezelf hebt gekozen!
HHaha sandra nu al onder de lippenstift dat wordt nog wat 😂 idd ze waren goed verzorgt roosjuh daar lag het niet aan gelukkig. jeetje muts wat gaat je meisje snel zeg!
Ja klopt Roosjuh, het is steeds meer op het klokje kijken. Als we 10 min of meer bezig zijn bij een client dan de tijd die we krijgen moeten we dit melden bij de teammanager. Ik vind een praatje maken minstens zo belangrijk, sommige oude mensen hebben al zo weinig sociaal netwerk. Maar dat moet dan maar onder je werkzaamheden wordt er gezegd. Je hebt helemaal gelijk, door geldgebrek en bezuinigen is de zorg een dienst geworden... geen beste ontwikkeling. Daarom willen ze ook dat de mantelzorg meer gaat doen, dat gaat steeds meer verplicht worden. Als wij oud mogen worden hoop ik dat wij nog zorg kunnen krijgen. Gezinnen worden steeds kleiner en de vergrijzing groter. Werken in de zorg wordt steeds onaantrekkelijker, dus wie wil het nog? Ze moeten juist gezinnen steunen! Sorry, ben een beetje op dreef Dank je wel Mi voor je lieve woorden! Ja, het lijkt ouderwets dat mama's thuis zijn voor de kids, maar hoeveel werknemers (lees: moeders) krijgen tegenwoordig een burn-out? Want de werkdruk wordt niet alleen in de zorg hoger... Hoe is het nu met je? Nog steeds bloedverlies? Ah dus jij was bezig met de VIG opleiding Ukkie! Die opleiding heb ik ook gedaan en jaren geleden gehaald toen ik nog werkte in het verpleeghuis. Dat vond ik toen ook heel pittig! Daar was toen al personeelstekort, je liep daar echt de benen uit je lijf. Toen ik ging trouwen en verhuizen, bijna 5 jaar geleden, heb ik gesolliciteerd in de thuiszorg. Dat beviel me zoveel beter! 1 op 1 contact, tijd voor praatje... maar dat wordt dus nu allemaal minder! Maar je moet niet vergeten dat een opleiding doen en 32 uur werken ook heel zwaar is! En je had Elise al, dus een gezin, en ook nog zwanger. Die combinatie zou ik denk ik ook niet trekken. Maar het zorgen voor blijf ik mooi vinden, werk toch niet voor niets in de zorg. Maar nu ik een eigen kleintje heb zou ik best thuis willen zitten, zeker als er nog eentje bij zou komen. Herkennen anderen dit ook, of vinden jullie de combi met werk wel te doen? Enne, logisch hoor dat Lucas zo aan jou gewend is Jij zorgt altijd voor hem uiteraard! Eenkennige fase begint nu al toch? Komt vanzelf wel goed als hij ouder wordt. Hoewel, mijn man wilde vroeger nooit uit logeren bij zijn opa en oma als kind. Mijn schoonmoeder bracht hem dan weg met koffertje en al, dat leek hem eerst wel leuk. Maar zodra ze opstapte, stapte hij er heel nadrukkelijk weer achteraan haha! Wow, Muts! Die Silvy toch... knappe snelle dame! Hier gisteren ontdekt dat beide snijtandjes boven doorgekomen zijn! Mijn man noemt hem nu 'sabeltandtijgertje'
Goedemiddag allemaal! Zo, ons monstertje is vandaag ook officieel een half jaar oud! Wat gaat de tijd toch snel...! Ik vind de combi werk en kind prima te doen. Ik werk 4 dagen maar moet zeggen dat ik ook wel een gezellige relaxte baan heb en gewoon lekker om half 5 richting huis ga, als het werk maar af is haha...ik zou er niet aan moeten denken om de hele week thuis te moeten zitten.....vond het zwangerschaps verlof erg leuk, maar was ook wel weer blij dat ik weer wat grote mensen dingen kon doen toen het voorbij was. Het maakt de tijd die we wel met zijn tweetjes of drietjes hebben extra leuk! Ik heb ook nog eens twee jaar bij de thuiszorg gewerkt, maar dan als directiesecretaresse van de directeur . Zie je het van de andere kant. Maar dit was al wel weer een jaar of 5 geleden......in die twee jaar heeft die organisatie enorm veel overnames gedaan van failliet verklaarde thuiszorgorganisaties verspreid over nederland.....nou toen was het organisatorisch ook een zootje hoor...om al die medewerkers in je systeem te integreren en te zorgen dat ze op tijd betaald worden...pfff....dat waren echt twee intensieve jaren.... Zo, ga nu effe Casper weer op bed leggen en dan maar weer aan de poets...want dat schiet er de laatste tijd wel enorm bij in.....pfff....erger me kapot er aan, maar aan de andere kant.....vind het gezelliger om te knuffelen met Casper dan te moeten poetsen in de badkamer haha
Sandra, gefeliciteerd met de 6 maanden van Casper!!!! Blauwoogje, en jij gefeliciteerd met je sabeltand tijgertje Hier nog een tandeloos bekkie hihi Met mijn bloedverlies gaat het goed. Het is minder geworden. Sinds gisteren heb ik weer een vieze smaak in mijn mond en ook sinds gisteravond super misselijk. Hele nacht lopen spoken en nu nog steeds. Dus het lijkt mij dat de symptomen oplopen. Heb ook nooit buikpijn gehad of stolsels verloren... Nog 3 dagen tot we meer weten.
Vandaag een dagje samen met silvy.. vriend is rochting duitsland voor een verjaardag.. was tever weg om mee te gaan.. heb 0,0 fut vandaag.. silvy ligt nu op bed en ik ga ff onder de douche springen wantpffffff als het over 2 uurtje nog zilk lekker weer is dan even samen met der richting de stad.. heb nog 2 cadeaubonnen liggen.. hier voornamelijk al 74 aan voor de lengte enzo.. broekjes 68 passen nog net... meiden geniet nog even van het weekend!!!!
Sandra, gefeliciteerd met je halfjarige mannetje!! Fijn ja, relaxt werk. Dan is het leuk om te werken denk ik, ook al is het in combi met je gezin. Al vind ik 4 dagen werken dan wel best veel hoor, 2 dagen zou ik zat vinden hihi. Maar fijn dat je het goed te doen vind! Ah ja wel een goed teken van die oplopende symptomen Mi! Wel vervelend dat je zo misselijk was Heb je daardoor niet kunnen slapen? En fijn dat je minder bloedverlies hebt! Dat je nooit grote stolsels bent verloren klinkt juist hoopvol vind ik hoor. Echt aftellen naar woensdag nu hé!!
Het komt ook zeker goed elise heb die fase ook gehad. Het zal ook niet aan oma hebben gelegen denk ik 😉 het was inderdaad heel intensief maar wel een super mooie tijd mist de clienten echt mijn hart ligt ook echt in de thuiszorg! Hopelijk trekt het over een tijdje allemaal weer aan! En toen ik nog werkte wou ik het liefst ook alleen maar thuis zijn hoor. En het bevalt me heerlijk niks moet alles mag! Alleen is je wereldje wel heel klein maar dat maakt mij niet zoveel uit ben toch niet iemand die veel op pad wik ect. MI wat fijn dat het bloeden gestopt is ben heel benieuwd naar je echo. En toenemende symptomen klinkt goed! sandra een relaxte baan scheelt okk enorm veel! Als je met plezier naar je werk gaat dat is heel belangrijk!
Spannende dagen mi! Ik werk 3 dagen en vind dat prima te combineren. Moet zeggen dat ik er ook wel aan kon wennen om alle dagen thuis te zijn, maar.... Dan was ik voor mijn gevoel alleen maar aan het opruimen en poetsen en mega chagerijnig als de kinderen er dan een troepje van maakten. Dus eigenlijk vind ik het relaxter om 3 dagen te werken, haha! Hier heeft Lotje de smaak te pakken, fruit gaat er goed in en broodkorstjes ook! Hierdoor laat ze er in de ochtend in middag makkelijk 4 uren tussen de voedingen. Nu nog groente tijdens het avondeten Ze heeft vannacht ook weer eens echt doorgeslapen, van 22.45 tot 7.30! Heerlijk! Daarna pas weer 11.30 gevoed en net heeft ze een halve pot fruit op en een broodkorst. Moet dinsdag met haar naar de huisarts, ze heeft toch last van eczeem en de crème die ik nu heb lijkt niet goed te helpen, het vurige verdwijnt en de plekjes ook, maar na een halve dag is het weer helemaal terug.
Hier heeft ie weer wat nieuws.....hij doet een soort van overdreven bewegen met zijn mond.....open en dicht klappen en dan echt proberen te praten......maah maah puh puh en nog wat andere klanken worden er uitgegooid.....ik zweer het je...hij zei mahmah...haha! Net even lekker in bad en even poseren in zijn nieuwe maatje 74 kleren. Mijn oma wil graag een foto voor op de schoorsteenmantel..... Deze wordt het dan niet....maar heb er ook nog een paar waar hij met een keurig mondje lacht haha.