** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Ha Mi wat fijn meis dat alles goed is! ook fijn dat er een normale verklaring is voor het bloedverlies he.

mooi ukkie dat het weer goed gaat met lucas, lijkt me zp naar, benauwdheid.

T. heeft een paar weken ook zo slecht gedronken alyssa, meestal tussen de 350 en 500 max, geen fijne periode maar wel een fase. zou je yinthe geen 23:00's voeding erbij kunnen geven, slaperig drinken babietjes soms op de automatische piloot en komt er ff meer vocht binnen bij dr.
    ligaatje kun je ook prakken met beetje melk ipv water. succes!

hier verslikte T. zich gisteren in de pap, traanogen, rood koppie en hij kreeg geen lucht meer. meteen uit zn stoel getrokken en half op zn kop op zn ruggetje geklopt, Flatsch... pap over mn schoenen (gelukkig). pfff.... ik heb nog nooit zo vaak t zweet in mn klauwen gehad zeg.... wat een zorgen toch steeds!!! doet me denken dat ik echt baby ehbo moet volgen, heb meteen opgezocht wat je moet doen als de luchtweg afgesloten blijft, scalpel!! bah ellende. brood komt er nog niet in hier hoor, hij moet eerst nog maar even oefenen.

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mi....gefeliciteerd met de goede echo!!!! En fijn inderdaad dat het bloedverlies verklaarbaar is! Nu lekker genieten...en fijn dat de pillen aanslaan voor de misselijkheid ;).

Morgen naar cb...en dan lekker de rest van de dag thuis kroelen met de kleine smurf! Heerlijk. En natuurlijk ook nog proberen wat aan het huishouden te doen..pfff...

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Eng is dat he roosjuh007.....

Hier kruipen we toch echt uit het sprongetje, ik ben voorzichtig positief.
    Ze laat gemiddeld 4 uren tussen de voedingen in, smult lekker van haar fruit en vindt brood heerlijk.

Potjes groente vindt ze niks, maar zondag heeft ze van sperziebonen gesmuld. Had een paar voor haar neergelegd en dat vond ze heerlijk.
    Ook heeft ze een paar happen spinazie meegegeten en gister gewoon blanke pasta.
    Het slapen gaat ook weer beter....vannacht van 22.45 tot 6.15.

4. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    kijk dat zijn de betere nachten weer! verslikt ze zich niet met sperzieboontjes en brood? vind t knap dat ze dat al ongeprakt kan eten

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee daar verbaasd ik me ook over, maar ze kauwt echt met haar tandloze bekkie :D

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh en we hebben de flessen bij opa en oma anders.
    Eerst kreeg ze 3x 160 en om 16.30 nog 60/80 om wat tevredener thuis te komen.
    Nu krijgt ze 2x 180 ml en fruit en brood en ze is helemaal
    Happy.

Dus oppasdagen:
    6.30: borst
    9.00: fruit
    10.30: 180 ml
    12.00: brood
    14.30: 180 ml
    16.30: Liga met roosvice (door elkaar)
    18.00: groente uit het handje
    19.15: borst
    22.45: borst
    En tussendoor wat slapen ;)
    Dus er is zowaar een ritme ontstaan

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo, weer terug van het cb.

Hij is 68.5 cm (4 december 65 cm) en 8.160 gram (4 december 7.000 gram). Dus het was allemaal weer prima. Mochten gaan overstappen op nr.2 opvolgmelk, maar blijf voorlopig nog even op nr.1. Hij drinkt ze allemaal bog leeg en eet nog lang geen volle bakken fruit en groente. Hij is er niet zo happig op....en van de opvolgmelk mogen ze veel minder....dus dat wordt lastig denk ik.

Nu ligt hij lekker te slapen en straks een peer/liga pureetje....kijken of ie dat lust haha. Voor vanmiddag verse doperwtenpuree, dus op hoop van zegen ;)

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Fijn dat er weer wat regelmaat in zit mvj! En wat knap dat ze dat zo eet zeg!

Oeh das schrikken roosjuh ik vind het ook steeds weer spannend met het brood maar tot nu toe gaat het goed 1x zat er een stuk achteraan op zn tong toen begonhij te kokhalzen heb het .gauw met me vinger eruit gehaald.

goed zeg sandra! En lekker genieten van je mannetje nu!

De oudste is hier ziek heb vanaf 2uur niet meer geslapen vannacht ze heeft3x gespuugd lucas werd er ook wakker van. Nu liggen ze allebei op bed te kletsen haha

hier ook naar het cb geweest vanmorgen weer goedgekeurd geen op of aan merkingen

gewicht 4 mnd was 6380 nu 7490
    lente 4mnd was 67,5 nu 71,5 gewicht was volgens de middellijn lengte +1

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #3469 blauwoogje90, 12 feb 2015
    Laatst bewerkt: 12 feb 2015
    Gefeliciteerd Mi! Wat súpernieuws!!! Wel heel bijzonder gevoel zeker toen je je 'boontje' met kloppend hartje zag op de echo? Hoe gaaf is het, zo spontaan zwanger raken van een heel mooi wondertje! Ben heel blij voor jullie dat alles goed is en ook dat het bloedverlies te verklaren was. En fijn dat de pillen helpen en de misselijkheid beter gaat, kun je weer een beetje normaal functioneren hé. :)

Ach, wat akelig Roosjuh dat T. zich zo verslikte! :( Wat zul je geschrokken zijn! Je hebt heel goed gehandeld zo te lezen (pech voor je schoenen), dapper zeg. Jammer dat je hierdoor wel angstiger wordt hé met eten geven. Ik zou dan ook even wachten hoor met grote stukken voedsel, gewoon maar gepureerd geven idd. Komt vanzelf wel goed, even stapjes terug!

Corina, wat fijn dat Yuri zijn longetjes schoon waren! Goed nieuws. Enne, jij bent dus ongesteld geworden? Nou, fijn dat alles dan weer werkt;) Hier nog steeds niets!

Mooi schemaatje mamavanjuul! En nu houden zo haha:D

Phillys, wat lief dat je ernaar vraagt. Ja, gaat gelukkig goed met de bv! Hij komt nog meestal wel elke 3 uur overdag, maar soms ook 4 uur. We zijn fruit met een lepeltje gaan geven, zo komt er tenminste meer binnen! Maar we geven hem ook nog wel, niet elke keer, stukken in zijn hand. Maar daar eet hij nog niet veel van, doet het een paar keer in zijn mond en is het dan zat. Dan gaat hij met z'n mondje sputteren (en lekker spetteren met z'n eten soms;)) Maar met een lepeltje gaat het best goed, gisteren heeft hij een kwart banaan op. Die banaan prak ik dan, ik pureer het niet. Broodkorstjes stopt hij ook een paar keer in zijn mond, maar hij eet hem zeker niet helemaal op. Groente heb ik toch nog toe alleen á la Rapley gegeven, en ook dat gaat hetzelfde net als de broodkorstjes. Komt nog niet veel in dus. Maar ga ik ook wel proberen te prakken met aardappel samen bijv. 's Nachts komt hij nog steeds 1 keer, soms 2 keer. Maar hij slaapt daarna weer, en ik ook, dus ik vind het niet superzwaar. Al kijk ik er best naar uit dat ie weer gaat doorslapen:p
    Hoe gaat dat bij jou? Mia krijgt al langer bijvoeding natuurlijk, is ze dit al helemaal gewend?

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah prima gegroeid hoor Sandra en Ukkie!

Wat sneu Ukkie je oudste ziek. Pittig zeg zo'n nacht, je zal wel moe zijn! Hoe is het bij Lucas zijn benauwdheid nu? Helpen de pufjes goed?

11. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoi! Wat zijn de kindjes alweer goed gegroeid! Toppertjes.
    Wij zijn ook even geweest, ze was 300 gram gegroeid, niet heel veel maar ze zat nog redelijk op haar lijn. Vandaag weer heel weinig gedronken maar cb zegt ook dat we het er niet in kunnen drukken. We moeten van hun het ligahapje schrappen omdat er teveel calorieën in zitten, we mogen alleen thee geven, nou ze drinkt al zo weinig ik blijf het mooi geven. We gaan wel even weer beginnen met een broodje.

Pfff morgen nog een dagje en dan lekker weekend !

Oja, mijn vriend heeft me vandaag verrast met een grote kaart met een super lieve tekst en een flesje Noa. Had ik nooit verwacht, zo lief!

12. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Alyssa inderdaad je kan het er moeilijk in duwen toch..

hier krijgt ze ook iedere dag zon ligahap hoor.. miss een idee om die inderdaad met opvolgmelk aan te maken.. krijgt ze toch weer wat extra binnen..
    ik ga vant weekend eens een broodje proberen.. aangezien madame ook gek is op eierkoek en die stukjes ook weg krijgt hihi

ohh wat lief van je mannetje zeg..

13. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Sandra & Ukkie.. de mannetjes zijn goed gegroeid.. beiden zo'n kilo :)

Wel fijn Alyssa.. ik begrijp het wel van het liga papje! Ze zeggen het natuurlijk omdat als Yinthe het op eet ze dan haar maagje vol heeft en ook een tijdje niks hoeft te drinken voor haar gevoel.. dus het neemt de ruimte weg! Van de andere kant is het natuurlijk wel een fijn gevoel dat ze iets goed eet en dat is wel fijn..

Blauwoogje.. wat goed van J. dat hij zo al fruit eet van het lepeltje en een beetje uit het vuistje! Is ook wel fijn dat hij ook wat geprakt krijgt zo heeftie toch iets meer voeding! Wat knap dat hij groente wel zo krijgt.. daar moet ik nog mee beginnen hoor! Het vaste voedsel gaat hier nu als een trein.. ze eet alles netjes op en er gaat veel meer in het mondje dan eruit gelukkig! Weinig kliederboel hier :) Ze krijgt nu fijne granen pap met bv en 's avonds een groentehap.. het fruit wou ik echt mee wachten tot de 6 maanden (dus vanaf morgen)..

Wou morgen van alles gaan voorbereiden maar nu moet ik werken omdat de helft ziek is of carnaval gaan vieren :( Dat nog wel op de dag dat me meisje een half jaar wordt! Niet dat ik daar normaal gesproken waarde aan hecht maar dit vind ik dan toch wel leuk om een klein beetje te vieren, hihi :)

Wat fijn mamavanjuul dat je de nachten door kan slapen! Heerlijk toch..

Ukkie, niet fijn van je dochtertje!! Het heerst ook enorm..

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pfff vanmorgen was het 5.15 en niet meer willen slapen... Gaap!

15. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    oef MVJ das vroeg!!!
    hoop dat je nog ergens vandaag even je rust kan pakken!

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Goedemorgen, paar dagen niet geweest.

even een ego post, heb werkelijk mijn handen in het haar, Yuri heeft al 2 dagen niet aan de borst gedronken, telkens als ik hem aan leg drinkt ie 2 teugen en is het brullen. Niks te zien in zijn mondje..
    Zal het te maken hebben met dat ik ongesteld ben geworden.
    Ondertussen ben ik aan het kolven en zeer verdrietig, volgens mij eindigt ons bv avontuur sneller als gedacht, pff janken dit :(

De rest van het eten wil hij uiteraard wel, hij eet als een slootgraver. :)

Oh Mi, van harte met je goede echo. :D super gaaf!

17. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Pfff dat is vroeg mvj succes vandaag!

blauwoogje fijn dat hij dan gelijk weer gaat slapen! Ja echt sneu vannacht weer spugen maar wel wat beter geslapen gelukkig lijkt erop dat ze iets aan het opknappen is. Met lucas gaat het goed zn longen zijn schoon dus hij hoeft voorlopig geen pufje meer. Alleen als hij weer een aanval krijg.

Corina ah wat vervelend zeg😟 heb geen ervaring met bv maar heb idd ook weleens gehoord dat het met je ongesteldheid te maken kan hebben. En zag je me voorbij komen gister op fb 😂

Phyllis ja idd goed gegroeid lange ventje is het. En balen dat je moetwerken het is toch een klein mijlaaltje. Succes vandaag en gefeliciteerd!

gewoon doen wat je zelf goed lijkt hoor alyssa! En wat lief van je mannetje. De mijn moet morgen werken dus heb een kaart in zn broodtrommel gedaan 😊

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja heb ik ook wel eens van gehoord, dan smaakt je melk net wat anders.
    Ik snap je verdriet...zou ik ook hebben.

Rust, haha! Nee nog niet.
    Vanmorgen carnaval bij dochter op school, daar zou ik helpen. Daarna naar huis, huishouden doen, eten, toen naar school wandelen met hond, peuter en baby. Oudste heeft nu vriendinnetje te spelen.
    Die zitten nog even bij te tanken voor de tv en gaan zo valentijnskaarten maken.;)

19. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ja, ukkie.. heerlijk als ze goed groeien! :) ik vind het wel een klein mijlpaaltje ja.. heel leuk dat ze ouder worden maar ook zeker zo mooi om even stil te staan en terug te denken aan die mooie tijd die we al hebben mogen meemaken! Dankjewel :)

Mamavanjuul, pfoe! Dat is vroeg.. het hangt misschien in de lucht! Hier 2 uur speentje en om 4 uur huilen.. ze had echt honger, gevoed en klaarwakker.. gelukkig 20 min later in bed gelegd en nog gaan slapen! Hehe het is wat met die kleintjes :p

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #3480 78Sandra, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Pfff...hier heeft ie vandaag weer een vastzittende hoest....dus hup die flessen weer eruit.....en vanmorgen dus zo recht mijn trui in tussen mijn borsten...blegh....weer omkleden en ik was al te laat voor het werk.

Vandaag oppas aan huis. Mijn schoonmoeder heeft vandaag voorhet eerst een hele dag opgepast...en dan gelijk met een jengelende baby (doet ie anders nooit haha) die overgeeft na iedere fles van het hoesten....gelijk de vuurdoop. Maar het is goed gegaan.

Om 20.00 uur weer een flesje gegeven en deze zit er nog steeds in...joepie!

Weltrusten allemaal en een heel fijn weekend alvast!

Deel Deze Pagina