** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah superleuk Phillys dat ze zo smulde van de banaan! Hihi, dus ze had nog geen interesse om het zelf op te pakken? Dat komt vanzelf wel als je het blijft aanbieden. Leuk ook dat ze een paar hapjes op heeft van de broccoli, toch knap dat ze dat al deed na een eerste keer op de Rapley manier!
    Haa dus jouw rakkertje kan nu ook draaien naar de buik. Yep, weg rust haha! Maar het is wel leuk om te zien hé hoe ze dit doen? Voor zo'n kleintje is het ook heel wat, om al die spieren in werking te zetten en te leren hoe ze die kunnen gebruiken.

Box... meestal ligt J. op de grond te spelen op een kleedje. Nu laatste paar dagen ook weer een paar keer box gebruikt. Soms is hij het snel zat en en andere keer speelt hij rustig een poosje. Hij blijft dus nog wel staan, maar hij staat ook niet in de weg, dt scheelt.

Mamavanjuul, ik begrijp je schrik. Zo klein zou ik ze zelf ook niet geven. Het cherrytomaatje wat hij kreeg was zo groot als zijn vuist, precies goed volgens de Rapleymethode. Ik lees wel meer dat mensen bang zijn om hele stukken te geven uit angst voor verslikking. Maar het is juist een leerproces voor baby's, en de eerste stukken gaan ook niet zo diep in de mond. Ik heb gelezen dat de kokhalsneiging bij baby's voorin de mond begint, dus dat ze eerst heel snel kokhalzen. Hier moet je niet van schrikken, dit is een natuurlijke neiging! De kokhalsreflex zal zich steeds verder naar achter ontwikkelen tot in de keel, net als volwassenen. Belangrijk met Rapley is dat je er altijd bij blijft, maar dat spreekt natuurlijk voor zich...

Valentijn... wij houden ook niet van het commerciele gedoe, maar we hebben dit keer wel een heel fijne en romantische dag gehad. Valentijn of niet, we vinden het wel heel belangrijk onze liefde voor elkaar te uiten. Dit doen we al regelmatig, maar nu vond ik het toch leuk om een cadeautje te geven. Heb hem een lieve kaart gegeven met 3 kleine flesjes drank. Het is maar iets kleins, maar hij vond het zo leuk. Ik heb van hem een relaxstoel gekregen haha! Dat stond al langer op de planning, dus niet iets speciaal voor Valentijn. Verder had hij een zelfgemaakte bon bedacht die ik bij hem kon inleveren. Vond hem erg grappig en origineel! Zal hem zo even laten zien.

2. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Blauwoogje is natuurlijk niet mijn echte naam... dus hier zie je hoe ik echt heet ;)

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oe!!! Ik zou die massage snel opeisen ;)

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Haha ja die massage lonkte me ook het meest :D

Ohja, vergeten te zeggen. Tomaat is makkelijker te geven (kun je idd in vuistgrote stukken snijden en geven) dan een cherrytomaat, omdat je daar het velletje vanaf kunt halen. Die vel lijkt me geen goed idee omdat dit zou kunnen blijven steken in de keel omdat het zo glad is en snel vastplakt.

Het is echt niet te geloven, mijn tijgertje heeft alweer een nieuwe tand:$ Er is nu een voortand rechtsboven door! Hij heeft er wel best last van, maar heb gengigel in huis en dat helpt gelukkig meteen.

En een raar praatje:) maar J. zijn poep heeft ineens een mooie vaste structuur gekregen. Betekent dus dat zijn darmpjes gewend zijn geraakt aan het vaste voedsel:)

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Dat van druifjes hoorde in onderlaats ook mvj was een kindje in gestikt, ik snij ze voortaan weer doormidden bij elise :)

Ahh wat ontzettend leuk blauwoogje van je man! Heel orgineel kan hij niet eens met mijn man praten haha. Nee grapje ik heb een mooie bos rozen gehad en nog een klein bosje namens de kids :D

Wat goed weer een tandje lucas krijgt precies dezelfde de onderste 2 zijn netdoor en nu komen ze bovenin alweer gaat echt mega snel!

Hoe gaat het me de zieke kindjes? Lucas heeft niet meer gespuugd. maar hij is nog niet fit, hij wilt ook ineens zijn brood niet meer :(

gaan jullie nog op vakantie van de zomer? Wij hebben net geboekt gaan voor het eerst met de caravan op pad heb er zin in 😊

6. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh wat erg dat er een kindje gestikt is in een druif! Dat is inderdaad iets wat ik nog niet heb gegeven, druiven, omdat ik ze zo klein vind. Maar heb het ook nog niet aangedurfd ze doormidden te snijden en dan te geven, zouden jullie dat wel doen? Prakken gaat niet zo makkelijk denk ik ;)

Haha geef je telnummer maar Ukkie! ;-P Ooh dat is hartstikke lief zeg, een bos rozen! :D Hihi en een klein bosje van je kids, ook schattig :)

Fijn dat Lucas niet meer gespuugd heeft! Hopelijk knapt hij gauw helemaal op. Gek dat hij geen brood wil, misschien omdat hij nog niet helemaal in orde is?

Ahh mooi, dus Lucas is ook een snelle met de tandjes! Kwijlt hij ook nog zoveel? Die van mij echt al máanden! Is nooit gestopt sinds de eerste tand, dacht dat die kwam met 4,5 maand ofzo.

Leuk zeg dat jullie geboekt hebben! Heb je zelf een caravan gekocht of eentje gehuurd? Waar gaan jullie heen? Jaaa hier ook nog niet zolang geleden geboekt. Wir gehen nach Deutschland! Een vakantiehuisje in de Eifel, heb er zin innnn! :)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Cherrytomaatjes staan in de top 3 bij verstikking. Was laatst op tv in de week van ehbo bij kinderen via het rode kruis.
    Wordt afgeraden tot 4 jaar, dan hebben ze alle kiezen en kunnen ze deze door midden bijten.

Sinds ik dat weet ;)

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Blauwoogje. Heerlijk creatief van je man Enne ik zal niet te lang wachten met die mamassage.

Gaan er nog mama's naar fifty shades?
    Ik moet nog, ga met paar vriendinnen volgende wk maandag, ben benieuwd :D

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier nog geen vakantie geboekt. Laten het nog even afhangen van de vakantie van mijn schoonvader. Die gaan altijd in de bouwvak....en als ze dit jaar weer eens met de boot gaan zeilen dan gaan wij die wellicht na hun 3 weken vakantie wel terugzeilen vanuit Zweden oid. Casper is dan al 1 dus dan moet ie toch wel mee kunnen op de boot.

Gisteren nog 38.8 graden koorts, dus weer pcm en vanmorgen netjes 36.9. Vandaag nog wel veel gehoest, maar het overgeven daardoor wordt al een heel stuk minder. Het slijm lijt wel wat losser gekomen te zijn waardoor hij niet meer zo diep hoeft te hoesten. Zijn humeur is vandaag ook al een stuk beter.....lag net al weer druk te wapperen met armen en benen en daarbij lekker te lachen en gillen hihi. Hopelijk gaat het nu snel over....

Groente en fruit staat hier nog steeds op een laag pitje, we proberen het wel iedere dag, maar hij heeft er gewoon nog niet heel veel trek in....eet meestal wel een half of heel bakje ( dus gemiddeld zo'n 50 gram per keer) maar hij is er niet gretig naat...ach nou ja, komt vanzelf denk ik dan maar.

Fifty shades.....was niet van plan om te gaan.....spreekt me niet echt aan eigenlijk haha....

Hij heeft vandaag erg veel geslapen bij de go, dus derde fles pas om 16.30 uur gehad.....volgende om 20.30 uur, dus latertje vandaag.

Box....hier staat ie nog gewoon....gebruik hem ook iedere dag wel een keer.....hij rolt nog steeds niet verder dan op zijn zij.......maar is wel redelijk snel verveelt.....voornamelijk als ik even weg loop haha......laat hem voorlopig nog lekker staan......handig voor als hij straks kruipt etc ivm de houtkachel die hier gewoon op de grond staat.....en hij staat ook hier niet in de weg.

Lijkt me wel leuk die Rapley methode maar dan krijgen ze voorlopig nog niet echt veel binnen of wel? En het lijkt me zo'n bende geven.... ;)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, ik ga vrijdag naar 50 shades of grey!

Hier ook nog steeds in de box hoor! Lekker veilig haar eigen plekje.

Het leren eten van die kleintjes geeft idd veel troep, gelukkig hebben wij een hond haha! Die is nu beste vriendjes met Lotje ;)

Hier heeft ze vanavond gesmuld van de bloemkool, heerlijk vond ze het!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ook bloemkool :D
    Levi eet zo slecht zijn hapjes maar wat ik eet wil hij hebben. Mond wagenwijd open en huilen als hij het niet krijgt.
    Dus vanavond een aardappel en flinke bloemkoolroos gestoomd en terwijl wij ook aten stukjes gevoerd. Hij vond het heerlijk! Mondje ging steeds weer open en hij zat heerlijk te kauwen en smakken. Dus voortaan maar stukjes...

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Haha toevallig hier ook bloemkool gegeten vanavond, Lucas heeft een flink bord op.
    Hij zit de laatste paar dagen ook te klooien met zijn fles. De 1e drinkt hij goed en van die andere 2 laat hij steeds 60-70 staan??

Sandra Gelukkig dat het weer beter gaat! En klinkt heerlijk zeilen! Denk dat Casper het water reuze interessant zal vinden!`

Blauwoogje sinds deze tand kwijlt hij eigenlijk bijna niet meer. En we hebben een caravan gekocht een oudje al maar hij ziet er nog goed uit. Ben benieuwd hoe de kids het zullen vinden! Als je het in hele kleine stukjes snijd moet het wel kunnen denk ik hoor. En leuk naar Duitsland!

MI hier wordt ook al het eten aandachtig gevolgd. Vrijdag aten we chinees bij mijn schoonouder grijp hij zo een hand vol bami van mn bord haha en het slagroomsoesje had hij ook al te pakken:p

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    en hoe waren de luiers bij jullie vanmorgen :D
    Hier een lekkere bloemkool luier :p

Wel weer doorgeslapen, maar weer zo vroeg wakker :)
    5.50 dit keer.
    Mijn man (de held) is er uit gegaan. Dus die zal vanavond wel weer op de bank liggen snurken :p

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hoi meiden.. sorry ben momenteel erg veel aant sporten huishouden enz..
    koorts bij silvy was gister gelukkig weer weg.

ik las iets over de box.. hier ligt ze er gemiddeld een uur of 3 per dag in de spelen.. dus die gaat hier echt voorlopg niet weg haha

thuis gaat het ook goed.. hebben nu allebei wat meer rust nou er is gepraat en proberen tijd voor elkaar vrij te maken..

inmiddels alweer 2 kilo kwijt en ja hoor daar komen mijn blokken alweer hihi lang leve de sportschool.. hihi sorry sportfanaatje!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen idee mvj, mijn oppas had de luier vannochtend :p

Muts, fijn dat het beter gaat thuis!!

Hier gaat Levi als hij op de buik ligt zijn kont in de lucht gooien als een rups. Ik denk dat hij oefent om te gaan kruipen hahaha

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Af en toe lees ik nog even mee... Zo leuk om te zien dat Siem echt gelijk loopt met jullie kindjes. Heel herkenbaar! Rapley gaan wij niet doen. Ik ben niet zo'n held. Ik vind het al heel wat dat ik nu met een gerust hart de broodstukjes geef :)
    Maar even over de cherry tomaatjes, MamavanJuul heeft echt gelijk! 2 weken geleden is er op een school bij ons in de buurt een jongetje van 7 jaar! gestikt in een cherry tomaatje. Hij heeft het ook echt niet overleefd. Vreselijk! Dus... toch maar snijden!

Wij hadden ook de schrik van ons leven. Het alarm van het sensormatje ging voor het eerst in 7 maanden af! s nachts! Hij lag er prima op dus daar heeft het niet aan gelegen. Waarschijnlijk heeft hij echt 20 seconden even niet geademd of heeeeel oppervlakkig (dat ding registreert normaal echt elke oppervlakkige ademhaling...) hij lag beduusd te kijken toen wij aangesneld kwamen. Ik laat hem er toch nog maar even op slapen.
    Verder gaat het met ons heel goed :)

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heej doortjr! Wat leuk! Goed dat alles zo goed gaat met Siem. Hier ook niet zo'n held hoor met eten.

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weer lekker gekletst zie ik!

Hier nog steeds hoesten en veel slijm...hij rochelt er over....gelukkig geen koortst meer gehad sinds gistermorgen.

Hij wil alleen de laatste paar dagen geen groente meer eten.....we krijgen het er niet in.....fruit eet ie nog wel bij de go....maar die groente...hij kijkt een partij vies en perst alles er met dat tongetje weer naar buiten...denk dat ik nu eens even een weekje ofzo stop en dan kijken we wel eens weer....misschien hangt het ook wel samen met de erge verkoudheid hoor...dat ie het niet prettig vind aan zijn keeltje ofzo....

Leuk he om te zien hoe ze langzaam van alles aan het proberen zijn, de beginselen van kruipen enzo....en hij begint nu gewoon vanuit het niets te schaterlachen haha....jullie ook al gemerkt? Zet ik hem net bij de go in de maxi cosi en we staan nog even te praten komt er in een keer een gegrinnik uit de mc hihi...

19. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hey doortje wat eng! Mijn vriendin had ook zo'n matrasje en daarbij is het ook een keer mis gegaan, je schrikt je natuurlijk wezenloos!

Yinthe is ook ziek, vanmiddag kreeg ze koorts en het snot druipt uit haar neusje, arm kind haha.
    Mijn vriend zijn opa is overleden afgelopen vrijdag dus we hebben donderdag een crematie, vandaag is het ook precies een jaar geleden dat een vriend van ons is overleden aan een hersenbloeding. Pfff toch even heftig.

Ik moet toch even wat kwijt, Yinthe is nog steeds erg eenkennig als andere mensen haar pakken, opa's en oma's is allemaal niet goed. Nou ziet ze die ook niet zo heel veel dus dat kan wel kloppen, nou gaat ze ongeveer 3 à. 4 dagdelen naar de crèche waar ik week. Donderdag is dus de crematie en gaat ze naar het kdv toe. Mijn moeder heeft vrij gevraagd van haar werk (zonder overleg) om te kunnen oppassen, alleen weet ik gewoon dat het op het kdv goed gaat omdat ze iedereen daar kent. Hier word eigenlijk alleen opgepast wanneer ze al ligt te slapen savonds. Verder is het eigenlijk niet nodig, wat zouden jullie doen?

20. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben niet zo'n actief lid maar lees vaak even mee hier. Ik heb echt een modelbaby opeens! Eerst sliep hij belabberd, nu echt heel goed. Vanmorgen tot 8.30 :$ gisteren 7.30 en een paar dagen 7.00, echt heeeerlijk!
    Eten gaat super, soms is het zijn smaak niet maar over het algemeen gaat alles op. Hij weegt alweer 10 kilo :) Lekker dik dus..
    Ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan. Hij zegt ook steeds mama :D ben echt heeel trots want in het begin ging het niet goed met hem (ziekenhuis etc.) :):)

Deel Deze Pagina