** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @78Sandra: Kan idd komen door de verkoudheid....dan smaakt het gewoon ff niet. Komt vanzelf wel weer, gewoon blijven proberen.

@Doortje81: Brr....verschrikkelijk!

@Alyssa2014: Wel lief dat je moeder dat uit eigen beweging doet!
    Misschien is het juist wel goed voor de band dat je moeder gaat oppassen. Ik kan het vanuit je moeders oogpunt wel begrijpen hoor.

@Kittehs Wat fijn dat het zo goed gaat, lekker genieten!

Hier gaat het slapen overdag ook erg goed **klopt af**, zeker 2x per dag 2 uren. Nu alleen 's ochtends niet zo achterlijk vroeg wakker worden ;)
    Eten gaat hier ook super! Ze eet nu gewoon met de pot mee, haha!
    Vanavond heeft ze aardappel met sperziebonen gehad. Gewoon in kleine stukjes geprakt en met een lepel gegeven. Daarna nog wat losse sperziebonen en toen was het genoeg.
    Uurtje later de borst en nu ligt ze lekker te slapen.

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Oeh dat is schrikken doortje! En heftig zeg van dat kindje en dan al 7 jaar brr.
    Gelukkig dat siem het zo goed doet!

ah lief sandra dat hij zo lacht echt schaterlachen doet lucas niet meer giechelen. En sneu dat hij nog steeds zo verkouden is en balen dat hij de groente niet goed meer wilt eten lucas die wilt zijn brood niet meer het is echt een zeur af en toe met zn fleshij wilt alleen maar melk en geen rijstebloem of bambix en diksap drinkt hij ook maar een paar slokken 😧

Alyssa sneu zeg van yinthe Beterschap! Misschien toch een keer leuk voor je moeder om op te passen snap het wel van jou kant maar zo leert ze wel meer wennen aan andere mensen. En gecondoleerd en sterkte

Heerlijk kittehs dat hij zo goed slaapt! Leuk he dat mama zeggen doet lucas ook vanmiddag lag hij samen met elise mama te roepen op bed haha. Lekker genietennu dan ☺

Hier ook zo vroeg de laatste tijd mvj elise ook om 7u zijn ze allebei klaar wakker 😩 wordt er zelf ook niet vrolijker op. En fij. Dat ze heerlijk met de pop mee eet!

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vandaag overdag de flessen goed gedronken maar vanavond weer drama...zal ook wel door de verkoudheid komen....

Eerst huilen en niet willen drinken...toen ineens wel willen drinken....maar na zo'n 120 cc gestopt.....zit nu nog zo'n 110 in de fles....even rust, lekker spelen, weer geprobeerd, maar nee hoor, mond op slot en gelijk beginnen met jengelen/huilen en wegdraaien. Zodra ik hem dan weer neerleg naast me op de bank is het weer lachen en speeltjes pakken....pffff......dus met maar 120 cc naar bed.....hopen dat ie de ochtend zonder honger haalt.....we shall see....

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Was het hier maar 7 uur:.....5.15 drinken en terug op bed en 6 uur klaar wakker 😭😭😭

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Geef jij ook nog steeds bv mamavanJuul? Siem slaapt ook nog steeds niet door hoor! Twee dagen geleden nog 22:00 01:00 en 04:00 drinken... Nu was het 01:00 en 05:00... Hij sloeg die van 10 uur over! Tsssss die vonden we nou juist niet zo erg haha... Hij kan dan wel soms uitslapen, maar vandaag was het ook gewoon 6:15 :( uitslapen is 7:30...)

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, misschien toch naar oma? Als je haar weghoud bij ze dan word de eenkennigheid misschien steeds erger. Ik weet ook niet hoe jij ermee omgaat? Als ze gaat huilen bij een ander? Pak je haar dan weer of laat je haar zitten en ga je er bij zitten. Maak het gezellig. Volgens mij is het nu ook wel een beetje een fase met deze leeftijd...geloof 7/9 maanden

Hier gaat Levi regelmatig naar familie en vriendinnen en kennissen. Iedereen loopt met hem weg. Al vanaf bet begin. Misschien ligt het ook aan het karakter? Maar Levi vind het bij iedereen gezellig en lacht en kletst wat af.

Sandra, hier wil meneer ook al een week geen groente....erg frustrerend. Is alleen maar aan het spelen en kliederen. Pfffff ja als ik stukjes geeft eet hij het op en het liefst van mijn bord...

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja :D
    Pfff nou hier was het ook weer gezellig.... Om 22.15 werd ze wakker, 2 uur en 5..45! 15 minuten op bed en dat vond ze wel weer genoeg... Grr!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Levi heeft zijn eerste woordje gezegd en een paar keer herhaald....en dat woord is:......... Tromgeroffel........

TIETEN!!!!!

Nou vraag ik je! Het is weer duidelijk een jongetje :p

9. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 mi en wie heeft hem dat geleerd?

hier was het vanmorgen ook 6 uur 😩 zal wel een sprong zijn dan

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha.......vraag me dan wel af hoe die nou aan dat woord komt haha...... ;)

Pff...hier wil meneer zijn laatste fles niet. Vandaag 3 flessen van 210/7 gehad. Van allemaal 50 cc laten staan en nu de laatste krijg ik er helemaal niet in.....weg slaan, jengelen, mond stijf dicht....pfff....probeer het nu al drie kwartier....zet hem steeds weer even weg en zodra ik dat doe is het lachen geblazen.....weet niet wat ik hier nu even mee moet....laatste fles was om half vier....

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Misschien heeft hij te veel aan de melk Sandra? 4x210/7 en groente en fruit is hem misschien te veel? Ik zou hem nu lekker laten slapen en afwachten of hij later op de avond nog komt. Zo niet om 23.00 uur even wakker maken? En morgen misschien minder aanbieden, bv 4x180/6 of 3x210/7? Hier fles om 17.00, groente 19.00 en de volgende fles zien we wel. Hij kwam vandaag wat later uit, normaal half 4 3e fles, 17.30/18.00 groente en laatste fles wanneer hij zich meldt.

Mi: hahahaha bijzonder eerste woordje.

Mvj: jeetje daar zou ik ook niet blij van worden, zo vroeg wakker.

Alyssa: lief van je moeder maar overleg was fijn geweest. Wat in ieder geval funest is bij eenkennigheid is weggaan als ze slapen. Wordt ze dan wakker, dan snapt ze er niets van. Ze moet leren/ervaren dat mama wel eens weggaat maar ook weer terugkomt.

Jeetje dooetje jij ook al lastige nachten.. Even afkloppen maar hier gast het langzaam beter. We hebben nog wel drama nachten maar ook steeds meer echt goede nachten:)

Kittehs: wat fijn dat je kleintje het zo goed doet. 10kg is een flinkerd:)

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij heeft alleen vanmorgen een beetje fruit op. Geen groente vandaag want dat wil hij momenteel niet hebben.....dus dat probeer ik dit weekend weer een keertje.

Maar....zojuist om een uurtje of kwart voor 9, ruim 5 uur na zijn laatste fles, hapte hij in een keer toe en heeft ie de fles in een keer leeg gedronken. Had nu 180/6 gemaakt en daarvan heeft hij nu zo'n 10 cc laten staan. Dus wellicht had hij gewoon nog geen honger om half 8. Heb niet lopen aandringen, gewoon de fles een eindje van hem af gehouden en in eens pakte hij hem met beide handjes en trok hem in zijn mond haha

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmmm heb dat woord weinig gebruikt. Wel zit hij bij veel verschillende vrouwen vaak in de decolete te gluren en dan zeggen ze standaard: zit je weer naar de tieten te gluren?
    Anders zou ik het echt niet weten... Die jongen is gewoon gek op tietels!

Hahaha echt erg!

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Mi, wat lees ik trouwens? Zwanger? Spontaan? Wat super! Gefeliciteerd!
    Siem had gisteren hoge koorts, 40,1. Zooo zielig. Gelukkig gaat het nu beter, maar het was een heftige nacht. ;(

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #3535 78Sandra, 19 feb 2015
    Laatst bewerkt: 19 feb 2015
    Vanmorgen weer 50 cc laten staan van de 180/6 fles.....of dit nu van de verkoudheid komt of dat hij gewoon echt genoeg heeft....geen idee....hopelijk is het een fase...want hij krijgt nog niet genoeg bijvoeding (paar hapjes fruit of groente per dag) om zoveel te minderen met de melk denk ik.....

Vandaag weer wakker geworden met een zere keel, snotneus etc....ik zou vanmiddag op kraamvisite gaan bij een collega maar denk dat ik dat maar even een weekje opschuif....wil ze niet aansteken....

16. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Sandra hier is het ook standaard dat ze smorgens de fles voor meer dan de helft laat staan.

wat hier helpt is na het aankleden smorgen haar in de box leggen en een half uurtje laten spelen. of zonder fles naar gastouder of schoonmoeder brengen. dan geven zij de fles. dan drinkt ze hem wel leeg.

in het weekend krijgt ze soms hierdoor pas rond half 10 de eerste fles omdat ze lekker ligt te spelen in de box. ze heeft dan gewoon echt nog geen honger.

hier is silvy ook snot en snot verkouden.. veel hoesten en dus ook veel spugen.. gister thijmsiroop gehaald om der keeltje te verzachten..

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier een redelijke nacht.....normaal maak ik haar om 22.30 wakker voor een voeding, maar dit keer niet gedaan. Nu kwam ze om 1.15 zelf weer.
    Tegen 2en sliep ik weer.

Vanmorgen was ze om 6.30 wakker....nog wel vroeg, maar beter dan 5.15 ;)
    Normaal gaat mijn man er uit als ze wakker is na een voeding, maar op donderdag en vrijdag is hij al om 6.30 weg. Dus dan moet ik toch echt wakker worden en ik ben echt geen ochtend mens. :)
    Onze middelste is ook steeds vroeger wakker, dus die krijgt vanaf morgen een nijntje wekker. Ben er wel een beetje klaar mee :p

18. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    5.15 is wel erg vroeg zeg.. heeft ze snachts dan ook echt honger?

hier nog steeds rond 20 naar bed en dan komt ze smorgens tussen 7.30 a 8.00. maar wil dan absoluut nog geen fles hoor..

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah hier heerlijk vakantie! Even uitrusten en leuke dingen doen:)

Hoe gaat het met de zieke kindjes nu? En lees ik over sprongetjes? Is het weer sprongetjestijd meiden? Hier is het momenteel rustig, enkel heeft ie wel eens tandenpijn vermoed ik. Wel kan J. nu langer en beter zelfstandig zitten. En hij steekt vaak zijn armjes uit om van alles te kunnen pakken als ik hem bijvoorbeeld vast heb. Alles is interessant voor hem, zelfs de plant op mijn vensterbank. Maar die mag tie niet hihi.

Slapen gaat hier goed, erg fijn. We hebben al een poosje een fijn ritme. Laatste voeding rond 20.30/21.00 uur. Dan 1 keer in de nacht, altijd tussen 2.15 en 2.45 uur. Enkele keer uurtje later. Dan in de ochtend weer tussen 8.30-9.00 uur. Ik klaag dus niet!

Roosjuh, hoe is het met jou en T? Drukdruk zeker?

En Corina, hou je kolven nog een beetje vol? Hoe gaat het nu met Yuri?

Mi, zijn je zwangerschapskwaaltjes nog te doen of slik je nog medicatie voor de misselijkheid?

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Sandra lucas laat tegenwoordig ook steeds wat staan van de fles en zm brood hoeft hij ook niet meer als hij niet meer hoeft draait hjj zijn hoofd weg of hij duwt het met zijn tong naar buiten doet casper dat ook? Volgens mij hoort dat bij de sprong. Las op oei ik groei dat lucas nu precies in de periode met de 3 h zit huilerig humeurig en hangerig dat klopt hier precies.

Geniet van je vakantie blauwoogje en heerlijk dat hij een goed ritme heeft met slapen ☺

Lucas is nog steeds niet helemaal fit hij spuugde vanavond zijn groente uit 😦

Deel Deze Pagina