** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Alles weer bijgelezen :) Yinthe is wel naar het kinderdagverblijf gegaan, mijn moeder had pas om 1 uur vrij en we moesten om 10 uur al weg. Ik zal toch echt wat makkelijker hier mee om moeten gaan, ik vind het echt enorm lastig, ik voel me ook een verschrikkelijke moeder... ik denk constant dat ze me mist of dat ze heel erg moet huilen.. erg hè? Herkennen moeders dit? Ik heb haar het liefst alleen bij mij of bij mijn vriend. Wij weten precies wat ze nodig heeft op welke momenten.. toch lijkt het me heus wel even lekker om een middag het huis te doen bijvoorbeeld. Het maakt me enorm verdrietig dat ik dit zo doe. Ik had dit ook wel verwacht eerlijk gezegd. Een paar jaar geleden is hsp vastgesteld waardoor ik enorm gevoelig ben.

Maar goed, heftige dag na de crematie.. Morgen nog een dag werken en dan weer (drukbezet ) weekend.

Hier is Yinthe nog steeds erg verkouden, man het snot blijft maar lopen ;) en enorm veel hoesten. Hoe is het met jullie kindjes? Wat ja al veel kindjes die papa of mama zegt. Hier komt nog niet meer als wat gebrabbel haha

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens de oei ik groei app, is de volgende sprong over 28 dagen ;)..... Dus hoop niet dat nu het voorprogramma al draait haha..

Vandaag alle flessen 180/6 gegeven ipv 210/7......vond het namelijk zonde om zoveel weg te moeten gooien. Eerste fles vanmorgen 50 cc laten staan, tweede fles 70 cc en derde fles 40 cc.....de laatste fles net om 8 uur gegeven en die ging zowaar zonder huilen en weigeren in een teug leeg....:$. Vanmorgen een half bakje mango gehad (zo'n 30 gram) en vanmiddag een broodkorst volledig verorbert, maar de bloemkool wilde hij pertinent niet hebben....

Met zijn verkoudheid gaat het ook weer de goede kant op....af en toe nog even hoesten, maar weer praatjes als vanouds....vandaag de hele wakkere tijd van een soort van gekreun/geschreeuw mogen genieten :D.

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net die oei ik groei app nog eens even bekeken....nu zouden we inderdaad midden in een zwarte donderwolk van twee weken moeten zitten.....de drie H's.....maar die merk ik nog niet echt.....behalve dan het niet willen eten van zijn groente.....wellicht dat die daar wel onder valt haha...dan is het dus een fase..want over een week schijnt het zonnetje weer op de app haha

4. sneeuwklokje22

Ik wil ook zo graag die app! In mijn playstore kan ik met een creditcard betalen maar die heb ik niet.. ook op de iPad lukt het niet... balen!

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh jammer zeg...wel leuk hoor die app.....

Ja, kan inderdaad alleen maar met creditcard helaas.....

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ons ventje laat de laatste dagen redelijk hetzelfde staan als Casper.. Krijgt ook 4x180/6. Eerste fles 40 over, tweede 80, 3e 40. Laatste fles moet hij nog krijgen.. Groente en fruit beide wel 100 gram en in totaal 200 cc extra vocht (heeft al een paar dagen enorm veel poepluiers, en in combinatie met slecht drinken toch maar wat extra vocht aanbieden in de vorm van thee en verdund sap)

7. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Pff.. heb wel alles gelezen maar even snel reageren..

Alyssa, heeeeeel herkenbaar! Ik werk zelf dus ook op een kdv en woensdag ging ze voor het eerst mee (dus precies andersom hier, ze houdt van oma en moest vreselijk huilen op het kdv)!
    Ik ben ook overbezorgd en heb dus ook staan huilen toen ik haar huil koppie zag! Zo zielig en dan haat ik mezelf bijna en vraag liever mijn ontslag! Heel erg dus..
    Thuis gaat het zo goed en huilt ze bijna nooit! Wat zeuren wel maar that's it!
    Dat je zo gevoelig bent kan ook nog eens zitten in je karakter.. wat is het precies wat je hebt? Is het een hormoon dingetje?
    Dat loslaten komt denk ik vanzelf als ze wat ouder zijn en niet meer van alles afhankelijk zijn! Dus ik weet niet of het "normaal" is maar ik heb het ook wel heel sterk..

Wauw wat een grote knul al Sandra.. schatje hoor! :)

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, wat is dat precies? Ik ken de afkorting niet.

En sandra, 3 H's????

Hahahaha gaat lekker hihi
    Maar wat leren ze nu dan weer tijdens de sprong? Ben ik wel benieuwd naar. Hier gaat groente ook slecht. Stukjes vind hij heerlijk maar ik denk dat hij niet meer als een volwassen eetlepel eet. Dan isde focus weg en gaat hij lopen geiten. Handen en voeten erbij, blazen met volle mond en er ronduit een potje van maken.

Flessen drinkt hij nu wel super goed weer. Hij is echt nog van de flesjes hoor. Bijvoeding gaat maar mondjesmaat. Terwijl ik eerst bijna aan een potje van 200gram zat ( 6 maanden)

Hier prikt de beroerdheid door de pillen heen dus ik heb de dosis op moeten hogen. Maarja ik voel mr best naar de hele dag ondanks de pillen. Ze werken wel perfect in de ochtend. Ik neem de laatste voor het slapen gaan en zo word ik niet wakker met enorme misselijkheid en kan ik in de ochtend redelijk eten. De crisis tijd is nu meer verschoven naar de avond en avondeten. Heb dan best honger en wik dokgraag eten maar ik krijg het niet voor elkaar. Bij elke hap zoooooo misselijk! En dan wacht ik ff en dan krijg ik weer honger, weer een hap en pffffff moert bijna kotsen.

Achja hoort er weer bij... Bijna 8 weken alweer! De tijd gaat sneller dan bij Levi hahaha

9. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    mi
    hangerig huiligerig humeurig...

gelukkig dat die pillen in ieder geval in de ochtend werken.. lijkt me zwaar ellendig om zo misselijk vast te worden.

alyssa misschien is af en toe wat meer afstand tot yinthe creeren een optie. zal behoorlijk lastig worden..
    Ik vind het heerlijk als ik op woensdag weer mag gaan werken. ff geen poep en hapjes en fles aan mijn hoofd. hier gaat ze naar 3 verschillende mensen door de weeks.. en nergens huilen.. maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat we dit al met een week of 10 deden :).. ik heb er gelukkig totaal geen moeite mee dat ze bij een ander is.. maar ken ook mensen waar dit totaal anders is.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En hier ook een ziek meisje! Flinke koorts ook, ben de hele nacht voor mijn gevoel bezig geweest. Gelukkig lag ik om 21.45 al op bed...

Nu ligt ze naast me op de bank met een koekje te knoeien en is de koorts wat gezakt. Maar de hele ochtend tegen ons aan hangen en half slapend jammeren...zo zielig!

@Alyssa: Naarmate ze ouder worden, wordt het wel minder bij je. Ik heb het ook bij alle 3 gehad.
    Bij de oudste belde ik ook wel in elke pauze naar oma toe om te vragen hoe het ging en dat heb ik nu niet meer haha!
    Je bent dan toch geen slechte moeder, juist goed dat jullie zo goed aan elkaar gehecht zijn! Goede basis ;)

Nu is Lotje ziek, terwijl ik vanavond op stap ga met vriendinnen. Bij de oudste was ik thuis gebleven, nu niet. Bij papa is ze in net zulke goede handen. Die redt zich er ook wel mee ;)

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ben ik ook vrij makkelijk. Op feestjes of familiedagen ook. Aan het begin word hij afgepakt en ergens aan het einde krijg ik hem wel weer terug ;)
    Meneer vind het maar wat gezellig en geniet van alle aandacht. Dan is het wel eens anderdom dat hij kan mopperen als er geen aandacht voor hem is :D

Maar iedereen verwend en knuffelt hem.

Alyssa, Misschien eens beginnen met wat vaker op visite gaan bij je ouders en dan gezellig spelen met zijn allen. Verschonen is hier altijd een feestje. Grote handdoek op tafel bij mijn moeder en even lekker met de billen bloot. En wij staan eromheen te zingen te kietelen, gek doen. Zo krijgt ze door dat het bij oma ook leuk is en dat vooral mama dat ook leuk vind!
    En dan misschien eens gewoon een boodschapje in de buurt doen terwijl Yinthe lekker speelt met oma? Waarschijnlijk valt het reuze mee. Het zijn vooral de eerste paar keren. Daarna word het gewoon.

12. sneeuwklokje22

Bedankt voor jullie reacties en adviezen, ik ga hier zeker wat mee doen! Tnx!
    Ik ben vanmorgen giga over mijn eigen grens gegaan, Yinthe was hartstikke ziek en ik belde naar mijn werk dat ik niet kwam. Nu was er niemand om mij te vervangen ( die namen hun telefoon niet op ) dus ben ik wel heen gegaan, tot een leidster naar me toe kwam en vond dat Yinthe wel erg benauwd is. Ik heb haar direct gepakt en ben naar de dokter gegaan. Mijn dokter is zo'n man van, je rookt teveel, het is stress of je bent te zwaar, daar worden alle klachten op gegooid zeg maar ;) overigens klopt alle 3 ook wel weer :p maar goed hij zag haar, pakte haar direct uit de Mc terwijl ik nog aan het praten was en nam haar mee, hij hoorde veel gepiep in haar longen en veel gebrom. Hij dacht aan een beginnende longontsteking, en nog een andere infectie :( nu hebben we een kuur meegekregen en dat ik haar even binnen moest houden. Na 3 dagen moet het weer goed gaan! Ik schrok wel even, ben op mijn werk in tranen uitgebarsten dat ik gewoon op mijn eigen gevoel moet vertrouwen, nu heb ik veel te snel gezegd dat ik wel kom. Domme ik!

Wat sneu ook van jullie kindjes, het gaat echt flink rond zeg!

13. sneeuwklokje22

Knap mi! Lijkt me wel rustgevend trouwens haha. Yinthe vind het na 1 minuut leuk geweest, zoekt me op en trekt een enorme pruillip en is ontroostbaar aan het huilen.
    Weetje mijn band met mijn moeder is niet zo goed, in mijn jeugd zijner wat dingen voorgevallen waardoor ik niet echt contact met haar heb. Mijn schoonmoeder wel alleen die wonen een stukje weg en komt nooit uit zichzelf, wij moeten altijd daarheen. Mijn pap is ook druk. De enige die ze vaker ziet is mijn zusje, ik denk mijn ouders/schoonouders 1 keer in de 3a4 weken. Verder werken wij veel en in het weekend is het gezinnetjes tijd, nou ja de zondag dan. We hebben allebei gescheiden ouders dus een rondje familie duurt bij ons 2 dagen :p

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Nog bedankt ukkie!:) Gaat het met Lucas al iets beter nu, ook met groenten eten of nog steeds niet? Heb zelf geen idee of dit bij een sprongetje hoort, maar zal vast wel weer goedkomen!

Alyssa, ik heb het nu niet meer maar in het begin - mijn kereltje gaat 1 middag in de week naar schoonouders - vond ik het ook wel moeilijk hoor om hem achter te laten. Al had en heb ik alle vertrouwen in ze hoor. Dat is op zich heel normaal denk ik. Maar kan me voorstellen dat het heel moeilijk is voor je als ze huilt en jij weg moet gaan.

Ahh, wat naar dat Yinthe ook zo ziek is! Meis, snap helemaal dat je geschrokken bent. Lastig ook hoor als je dan geen vervanging hebt, dan voel je je toch verantwoordelijk ook voor je werk. Maar je leert hier van toch, niet te streng zijn voor jezelf hoor! Iedere mama maakt wel eens fouten. Ik weet wat het is hsp (high sensitive person), ik heb het ook. Ben hooggevoelig dus. Maar je hebt hier verschillende gradaties in. Ik ben bijv. gevoelig voor fel licht of harde geluiden, en ik hou bijv. van zachte stofjes, een kriebeltrui kan ik niet tegen. Ik ben vroeger heel verlegen en onzeker geweest, maar naarmate ik ouder wordt ben ik zelfverzeker geworden. Ik vind het mooi dat ik nu ontdek heb wat mijn gaven en talenten zijn, waar ik van hou etc. Mijn tante heeft ook hsp en die gaf mij een heel goede tip, zie het als iets positiefs en niet als alleen maar lastig! Omdat ik gevoelig ben kan ik me ook goed inleven in anderen, dit kan ik dus ook goed benutten in mijn werk in de ouderenzorg:) Ook de komst van mijn zoon heeft me nog zelfverzekerder gemaakt, ik heb alles voor hem over! Hij is het belangrijkste voor mij, daardoor durf ik nu ook meer nee te zeggen omdat ik goed voor hem wil zorgen. Meid, dat komt vast ook wel met de tijd voor jou! Het is de eerste, dus het is juist heel logisch dat je onzeker bent, alles is nieuw.

Wat een leuke mooie foto en wat een lief blij koppie heeft Casper, Sandra! Fijn dat het al beter gaat met hem. Ha, handig die app ja! Dus dit is weer sprongetjestijd? Hmm, misschien komtie hier nog, maar hier geen drie H's op het moment. Hij mag van mij wegblijven haha:cool:;)

Ahh naar Mi dat je er nog zo'n last van hebt! Poeh, ik weet nog wel hoe dat voelde bij de zwangerschap van J. Zijn niet de fijnste weken! Hihi ja, je bent alweer 8 weken, wat gaat het snel:)

Beterschap voor Lotje! Arm meiske. Mooi om te lezen dat je steeds makkelijker bent geworden met loslaten, dus ervaring helpt:) En je man is een lieve papa denk ik zo te lezen!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alyssa, bah wat eng! Er word wel gewaarschuwd dat er longontsteking heerst. Die is vooral gevaarlijk voor ouderen, zwakkeren en baby's. Dus ik denk dat Yinthe dat te pakken heeft. De ziekenhuizen zitten overvol op het moment!
    Kan me je gevoel voorstellen. Ik zou ook stiekem beetje boos zijn op de vervangers die niet op namen. Anders was je gewoon bij Yinthe geweest. Dit was overmacht. Hoe gaat het nu?
    Misschien overdrijf ik maar ik zou nog zelfs op een matras bij mijn kindje gaan slapen om te luisteren of hij het niet benauwd heeft...of de baby bij mij op de slaapkamer. Dit is geen tip aan jou hoor maar puur hoe paniekerig ik zou zijn ;)

En wb oppassen is dan de situatie hier anders ja. Mijn moeder woont vlakbij namelijk en deel alles met haar. Bij mijn schoonouders zou ik levi ook niet laten. Zij is slecht ter been. En ze zijn ontzettend gek op hem dus aandacht zou hij zat krijgen. Maar ze kunnen en snappen bijvoorbeeld niet hoe je een flesje klaarmaakt, verschoond of een gepureerd hapje geeft... Of uberhaupt weten wanneer... Mijn moeder kent hem goed en weet van de hoed en de rand dus dat scheelt enorm in het los kunnen laten.

Sandra, lekker ding ook die Casper! Zet hem naast Levi! Kunnen ze samen de groente wijgeren :D

Blauwoogje, geniet van je vakantie! Nog wat leuks gepland?

Roosjuh, bounced je ventje nog steeds rond in zijn speelding?

Corina, heb je nog een keer kunnen voeden? Ook na de menstruatie? O wat moet dat een moeilijke stap zijn die eigenlijk voor je genomen word.

Wat een pokkeweer vandaag. Blegh!!!

16. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ohhhhh een heerlijke uitslaper v hier vandaag hihi tot 8.45!!
    Mamma is ook ook weer helemaal fit na zon heerlije nacht!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, dat kan ik me voorstellen Muts, heerlijk!

@Alyssa2014: Het moederschap is 1 groot leermoment ;)
    Helemaal bij de eerste, haha! Wij zeggen nu vaak genoeg: Hadden we het ook maar bij Julia zo aangepakt, dan hadden we het een stuk makkelijker gehad :)
    Dit gebeurt je niet weer dus :)

Ik ben gister heerlijk even weg geweest, daar kan je zo aan toe zijn.
    Even gaan mama, maar lekker met vriendinnen uit eten, naar de film en daarna nog even de kroeg in.
    Papa heeft keurig 3 kinderen op bed gekregen, heeft me 1 x gebeld (waar liggen de zetpillen) en Lotje om 19 uur en 23.45 een flesje geven.
    Daarna kwam ze pas om 7 uur weer, dus fantastisch! Kon ik haar weer zelf voeden.

Ze had me wel gemist, want ze wilde in de ochtend geen koekje, geen fruit, alleen maar mama :p

Zal nu eerst eens de wasmachine aan zetten, want had de oudste 2 naar buiten geschopt en die hebben lekker in de modder gebanjerd :D

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    #3558 roosjuh007, 21 feb 2015
    Laatst bewerkt: 21 feb 2015
    Tjonge moest eerst even alles netjes bijlezen hoor :)

Tis hier inderdaad druk! loop achter mn eigen staart aan te rennen de laatste paar weken. Ik doe hopeloos mn best de boel hier wat meer aan kant te krijgen maar goed, nu even niet...

Met T. gaat alles goed :D nouja... wel érg verkouden geweest, nu pruttelt hij nog wat na... ennnnn, 2 ondertandjes die tegelijk doorkomen :D:D dat wordt een schattig gezicht straks, centebakkie met 2 witte tegeltjes.. eigenlijk ging het begin daarvan hartstikke goed, ik dacht dat we hier toch wel mooi doorheen fietsten! maar ja, eergisteravond voelde hij zich bar ellendig, heel veel gehuild savonds, in mijn armen weer in slaap vallen maar jengelig weer wakker worden, kwijlen, hij had zon last van zn tandjes, en ik had niks in huis van dentinox of wat ook.. uiteindelijk paar x babytv gekeken om hem af te leiden dat werkte goed, op muziekje van phil collins tussentijdse slaapjes gedaan ;) en uiteindelijk was een bevroren broodkorstje de uitkomst om daarna weer fijn te tukken.. arm ventje.

Belabberde avond dus, dat gezegd hebbende.... gisteren heeft hij verdorie wel een hele avond en nacht doorgeslapen! van 19:00 tot 7:30! ik ben sochtends maar zn kamer in gesneld gewapend met een fles van 180 ml om mijn ongetwijfeld uitgedroogde kind laveloos aan te treffen (hersenspinsel gelukkig). hij had niet eens zoveel dorst, slechte ochtenddrinker sowieso.

Bwah... kreeg vandaag overigens een volle mep in mn oog, zit al de hele dag met een waas in mn linker oogbol ;) hmfff... hoop dat het wel wegtrekt want voelt/kijkt niet fijn...

bouncen in zn jumperoo doet hij ook nog ja maar hij trekt af en toe zn teentjes in en dan landt hij op zn dubbele teentjes, mja dan vis in m toch weer uit dat ding vandaan hoor.

drinken gaat ook hier ff minder, slapen veel beter, zelf geen probleem meer (juich), en hapjes eten heeft hij ook minder trek in. bambix met biscuitsmaakje vind hij nog wel aardig... of gewoon de normale pap.

eenkennigheid hier geen sprake van. volgens mij zit het niet in zijn karakter daar moeite mee te hebben want heb er nog geen spoortje van gemerkt. ik zet hem wel heel bewust juist bij andere mensen ook neer omdat ik het belangrijk vind dat hij een goede band krijgt met zn opas, omas, tantes etc. Maar ik snap heel goed Alyssa dat als de band tussen jouzelf en je moeder niet geweldig is, dat je ook liever niet Yinthe bijvoorbeeld makkelijk bij haar laat logeren. Pas als jij wíl dat Yinthe een band met haar krijgt zal dat stukje 'loslaten' pas goed gaan voelen.. en zo gaat dat bij iedereen denk ik.

nou ik zal niet de hele pagina volkletsen maar een fotootje moet er natuurlijk wel weer even bij he...

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    aan tafel

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    oja, voor wie nieuwgierig is naar zn naam; even een gouwe ouwe (datum op de achtergrond klopt overigens niet, ben slecht in bijhouden...)

Ik schrijf zn naam liever niet voluit, en foto's kan ik weer weghalen vandaarrr... geen idee wat me tegenhoud maar ik volg mn gevoel gewoon maar :)

Deel Deze Pagina