** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha ja ze kunnen dan boos worden hè!

Gisteravond om 19.30 ging lotje naar bed en wij om 22.15. Heb haar laten liggen en ze kwam om 2.30 weer, daarna om 6.15 en toen heeft ze nog geslapen tot 8.15.
    Ze kan er nu dus met gemak 7 uren tussen laten... Maar het van de avond afhangen. Ben ik moe, dan hoor ik haar vanzelf wel 😉

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Hier vandaag ook een boterham met appelstroop geprobeerd in hele kleine stukjes.. ze werkt het meeste alleen het meeate weer naar buiten met haar tong.. doet die van jullie dat niet?

3. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Leuk Mi dat de witte bonen in tomatensaus met aardappels en jus geprakt bevielen bij Levi, ga ik ook zeker eens proberen! Manlief is er alleen niet dol op, maar ik vind het wel lekker.

Hier vanavond asperges met aardappel geprakt, werd ook goed ontvangen :)

Leuk dat sommigen al brood proberen met smeersel, ga ik ook eens proberen van de week. Broodkorstjes krijgt ie al een tijdje, maar das toch anders. Hij knauwt er wel lekker op, maar eet hem nooit helemaal op. Dus benieuwd of hij brood met appelstroop naar binnen wil werken:D

Gisteren echt een superleuke middag gehad, was is dat lekker even zonder baby op pad en heerlijk winkelen. We hebben een loopwagen (een hele sjieke haha) gekocht voor J. Leuk voor als hij ouder is! Het was best wel een dure, zouden we zelf nooit zomaar doen, maar dankzij de tegoedbon was de keuze niet heel moeilijk:) Die willen we geven voor zijn eerste verjaardag:) En ik ben leuk geslaagd voor kleding voor mezelf, een mooie outfit. En we hebben samen nog wat lekkers genomen bij een leuk cafeetje. Helemaal geslaagd dus:D

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh en ALWEER een tand door!! Echt niet te geloven hoor! Zag 'm vanmiddag ineens zitten... een nieuwe hoektand, nu onder:$

Ben ik ff blij dat ik zo'n tube gengigel in huis heb... pfff:)

5. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, hier vandaag ook voor het eerst een hele boterham op met boter. Ze werkt het niet naar buiten met haar tong muts, ze doet haar mond er voor open.Eerst was het gewoon een paar happen maar nu ging het goed. Ook voor het eerst vandaag 3 flessen, eerder hielt ze het niet vol. Nu at ze ook meer groente dus dat is fijn.

Mi , Levi is echt een lekkere eter haha!

Knappe baby's allemaal, zo lief! Ik weet nog steeds niet hoe ik een foto moet plaatsen haha dom.

Hier niet zo'n last van de sprong. Alle baby's helemaal beter? Liv was ook erg ziek, puffer en antibiotica gehad.

Zo blauwoogje, dat schiet op zoveel tanden zeg! Dat is ook gelijk een ander aangezicht. Hier nog geen 1 , ze is sowieso maar een kleine baby.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Muts, nee levi kauwt er echt op en slikt het door. Al heeft hij nog nul tanden :D

Bllauwoogje, klinkt mooi! Heb je een foto?

Joy, de boterham is dus ook geslaagd ;)
    Foto's plaatsen kan alleen via 'plaats reactie'. En niet via snel reageren.
    Boven het veld waar je tekst kan typen staat een rijtje symbolen. Klik het paperclipje aan. Dan opent zich een nieuw scherm waarop je een bestand kan uploaden. Doe dit en sluit dan het venster gewoon.
    Wel altijd even iets van tekst in het veld. Alleen een foto kan niet dan zeurt ie dat je niks getypt hebt ;) en dan je reactie versturen! Succes!

Broodje: hij eet nu wat grotere stukjes. Ik begon met muizenhapjes. Maar ik vind het het handigst om een sneetje te smeren met boter, dan de korstjes eraf snijden en dan pak ik een klein lepeltje en daar scoop ik wat appelstroop of smeerkaas mee op. Dan breek ik gewoon stukjes van het brood, doop het door het lepeltje en geef dat aan hem. Vind het onmogelijk om zulke kleine stukjes te snijden :D en als ik hem helemaal besmeer is het zo'n geklieder.

Hier vandaag bij oma op de koffie geweest. Maarja meneer wil tegenwoordig alles hebben wat jij eet of drinkt. Dus voor hem een liga in brokjes gedaan. Hij vreet ze gewoon op hihi zuigt ze eerst tot ze zacht zijn en slikt dan door. Slim mannetje. :D
    Alleen ik gaf hem een keer voor de grap niks. Was niet de bedoeling maar ik veegde kruimeltjes van zijn onderlip want oma gaf de liga, en hij deed zijn mond zo open dus ik doe net of ik hem een stukje geef. Hij heel druk zuigen en smakken van heh??????? En toen werd hij me toch kwaad!!! Brullen!!!! Dus snel een echt stukje gegeven en toen was het weer goed. Pffff echt een karaktertje die hoor

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Jeetje blauwoogje dat gaat wel heel erg rap zeg! Heeft hij er erg last van?

Hier nog steeds 2 onder tanden verder nog niks.

Brood is hier standaard elke dag, ik pak een bevroren bruin broodje, snij de korsten ervan af en dan boter en in stukjes. Ideaal snijden ;)

Ik werd vannacht wakker en zag dat Yinthe ineens op de kop lag, terwijl ik haar slaapzak en deken strak doe. Hèb haar weer terug gelegd en vanmorgen lag ze overdwars, weet niet wat ze allemaal doet. Haar nieuwe houding is haar linkerzijde en hoofd helemaal omhoog, grapjas.

Haar kuurtje is bijna afgelopen en ze is gelukkig een heel stuk opgeknapt! Heerlijk! Nog 1,5 dag werken en dan heerlijk vrij. Pfff moest haar vanmorgen om 6 uur wakker maken, arm zieltje rekt zich uit en valt weer in slaap ;)

Hoeist met de beeb mi?

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wow wat word er al goed brood gegeten.....hier af en toe een broodkorstje maar nog niets zo spectaculairs als een broodje met beleg hoor.

Hij eet nu gelukkig weer fruit en groente....vanmiddag weer groentehapje gegeven en het ging er wonderwel in, dus denk echt dat hij het niet wilde hebben door de verkoudheid. Dus nu lekker weer gaan opbouwen en hopelijk hier binnenkort dus ook meer dan de occasional broodkorst haha.

Ooooh lekker witte bonen in tomatensaus, wel van Heinz he ;).
    Ik at dat vroeger altijd als ik thuiskwam van volleybal training...lekker snel klaar en heeeeerlijk!

Pfff.....nu moet ik dus a.s donderdagmiddag werken....meeting met klanten op de werf in Vollenhove.....dus schoonmoeders maar weer ingeschakeld....daar gaat mijn vrije dag.....hopelijk is het een kort overleg.....'t is alleen zo'n eind rijden....

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Fijn dat Yinthe weer goed opgeknapt is!

Muts...hier wordt heel veelvuldig het tongetje nog gebruikt om vanalles naar buiten te drukken haha....ieder hapje groente of fruit gsat in drie keer...

10. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Leuk blauwoogje, sjiek loopwagentje ;) ben benieuwd! gezellig zo een daggie weg he, en jemig alweer een tandje, je krijgt het nog druk zo met tanden poetsen! straks moet je al flossen ;)

jammer Sandra, toch nog avondje werken. maja zo laat je je maar weer van je goede kant zien he...

ook al zon draaikont in bed Alyssa? :) hier ook al.

Broodkorstjes durf ik nog steeds niet, als T. hapt dan schuift hij meteen een heel stuk in zn mond, als ie t afbijt dan stikt ie straks nog, brrrrr

Mi, je moet je baby ook niet zo plagen he ;)

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    https://www.retro-online.nl/index.php?item=retro-roller-loopauto-charley&action=article&aid=763&lang=NL

Als de link het doet is dit degene die we hebben gekocht, het loopautootje. Retro-stijl. Noem ik dus sjiek haha:p

Wow knap Joy dat Liv al een hele boterham op eet!

Hahaha wat een dondersteen is Levi, moest erg lachen om je verhaal en zijn reactie op het 'fop' stukje in zijn mond :D Hij is wel een makkelijke eter hé, dat hij alles lust en opsmikkelt:)

Alyssa ik zie het precies voor me die slaaphouding van Yinthe!:D Errug grappig, ze heeft dus echt ontdekt dat ze zich lekker kan verplaatsen in bed:p Fijn dat het weer beter met 'r gaat! Ja J. heeft er best wel last van, die doorkomende tandjes steeds, hij wil overal op kauwen. Arm kereltje.

Balen ja Sandra dat je op je vrije dag moet werken. Ah fijn dat Casper weer groenten en fruit wil eten. Hier ook eerst steeds het hapje eruit werken hihi, maar gaat gelukkig steeds beter!

Haha ja is idd best wel een poetsklus hoor Roosjuh, al die tandjes! Hij klemt regelmatig het borsteltje met zijn tanden vast of pakt hem zowat af met zijn grijpgrage handjes. Heb ik hem eindelijk zover, kijkt ie de andere kant op... zucht:p En iedere avond doe ik weer m'n best:cool:
    Ah ik snap je wel hoor, dat je geen korstjes durft te geven als tie het zover in zijn mond duwt. J. stopt het wel in zijn mond, maar hij heeft het nog nooit ver of helemaal in zijn mond gestopt. Alle stukken voedsel die hij gekregen heeft tot nog toe sabbelt hij op, maar echt ver in zijn mond kwam het niet. Heeel soms heeft hij wel eens kokneigingen, maar daar schrik ik niet zo van omdat dit een natuurlijke neiging is als het te ver - voor zijn gevoel - achterin de mond komt. Er gebeurt dan eigenlijk vrij weinig, verslikken is het dan dus niet. Maar jij hebt wel een verslikincident meegemaakt hé? Dan zou ik ook minder durven hoor! Mijn jochie is heel voorzichtig met eten, dus dat scheelt hier echt!

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een leuk autootje.....ik vind die retro spulletjes zo ontzettend gaaf....! Sjiek hoor ;)

Casper begint hier nu echt weer honger te krijgen, dus hij is weer 100% beter hoor haha....en de go vond hem ook verandert.....hij begint nu echt te huilen als hij zich begint te vervelen of iets niet wil en hij huilt ineens om zijn middagfles....als die,niet snel genoeg komt...hahaha...hier thuis gelukkig nog niet meegemaakt, maar wat niet is kan nog komen.

Morgenochtend lekker thuis en dan om 11.15 richting kantoor zodat ik mooi met een collega kan meerijden naar Vollenhove. Hopelijk lekker op tijd weer thuis....

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hihi MI ook al zon driftkikkertje die Levi. Vanmiddag pakte Lucas het boek wat Elise aan het lezen was dus ze trekt het boek weg hij werd me nijdig haha klein boefje

BLAUWOOGJE wat een leuk autootje zeg super stoer! En wauw gaat goed met de tandjes zeg!

SANDRA vervelend zeg dat je op je vrije middag moet werken. En mooi om die veranderingen te zien he fijn dat het weer beter met hem gaat!

ROOSJUH dat is idd wel eng als hij gelijk een heel stuk afbijt.

ik kreeg trouwens de tip om het brood in de wangzak te doen dan hebben ze niet het kokhals effect en maken ze meer speeksel aan

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Klopt ukkie ik stop de stukjes opzij. Dan gaat bij kauwen maar inmiddels kauwt hij zoiezo dus kan de stukjes ook voorin stoppen.

Hier doet meneer de kleine van muts na. Hij wil geen fles tot 9 uur of later zelfs. Nou ja hij heeft zojuist wel een kwart krentenbol op. Kwam beneden en daar trof ik Levi in de kinderstoel aan en mijn man was hem krentenbol aan het voeren. Hij vond het heerlijk. Vooral de rozijntjes. Dat slikt hij ook moeiteloos door. Ben best trots dat hij het zo super doet ;)
    Nu mannetje wegbrengen en werken.

15. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    hahaha.. kleine na apertjes ookallemaal..
    ik ben gestopt met de fles smorgens.. heeft gewoon geen nut. kan moeilijk tot 10 uur gaan zitten wachten totdat ze hem eindeljik weer een x wil.

dus nu een bord pap gegeven met de lepel. en dit was goed. ben wel wat langer bezig maar goed binnen kwartiertje zat er 150 ml in!

16. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Dankjulliewel dames! Ik ben ook erg trots op het resultaat.. :)

Wat een super eters bij jullie zeg! Heerlijk..

Blauwoogje wat fijn dat jullie even lekker hebben genoten! Super gave loopauto.. zo stoer!

Hier druk met het huishouden enz. Morgen dagje werken en dan zondag met 't gezinnetje naar de negenmaandenbeurs! Zo zin in :)

17. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Afgelopen week alleen bijgelezen, zijn alle kindjes inmiddels beter?
    En wat een leuke fotos zag ik voorbij komen, knappe kindjes.

Het gaat hier goed, kolf 4 x pd maar het begint te vervelen doe het graag hoor begrijp mij niet verkeerd. Dus maandag gaat de middag kolfsessie weg, ben zeer benieuwd of ik lekkage en stuwing. Kijk er naar uit dat straks mijn lichaam weer voor mijzelf is.
    Yuri heeft nog maar 2 flessen ochtend en avond. Beide 180cc.
    De rest vast voedsel, fruithap, broodje, liga, en zijn avondeten plus yoghurt of kwark na.
    Chalina is ook vrolijk, ze heeft vakantie.
    9 maart is ze jarig dan wordt mijn meisje alweer 3.

Nog meer mensen last van moeheid, hoofdpijn pukkels, en rare bui wisselingen?

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh wat heerlijk zeg! Hier nog wel op 5 voedingen .

Hier inderdaad ook weer pukkels en moe, lig tegenwoordig al om 22 uur op bed!

19. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Howw verhaal weer kwijt... nouja....

Mooi loopwagentje blauwoogje! zal ie veel plezier van hebben strakjes. poetsen van zn tandjes vind T. wel leuk! hij moest lachen van al dat gekriebel in zn bekkie. Vandaag voor t eerst gepoetst door pappa ;)

Pukkels nee, Acne ja ;) drama sinds ik gestopt ben met de diane35. midschien icm haaruitval dat het vorm van pcos is volgens huidtherapeut. Nouja.. zou dan duidden op insulineresistentie dus ben nu op dieet :)

euhmmm... ohja leuk receptje;
    klein laagje amandelmelk op t vuur met 2 eetlepels havervlokken, kort aan de kook en dan wordt t binnen 5 min al dikke pap. snufje kaneel erbij en een stuk banaan, even in de mixer et voilá, een havermoutprakkie :D en hij is nog lekker ook. En supergezond, maar ik geef nog wel kleine hoeveelheden anders ben ik bang dat t te zwaar is, toch grovere vezels.

maja half nederland gruwelt van havermout geloof ik ;)

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @roosjuh007: Haaruitval hoort ook bij het ontzwangeren en kan wel een jaar duren hoor!

Hier weer een ruk nacht....ben er wel een beetje klaar mee.
    Ze komt niet alleen weer 's nachts, maar is gelijk ook klaar wakker om 4 uur!

Denk er nu sterk over om de voeding van 22.15 te vervangen door een papfles. Ben kapot...
    Zit vandaag dus alweer op 2 voedingen en daar komen nog minstens 4 bij :(

Deel Deze Pagina