Gek is dat he Sandra, wat mi al zei; de eenkennigheidsfase is aangebroken nieuwe dingetjes kunnen en doorhebben, duidelijk. gelukkig lacht T. nog naar alles en iedereen maar als ik na een werkdag thuiskom en hij heeft me gezien maar ik moet mn jas nog ophangen nou dan zet ie t wel op een gillen. Werd verdorie tijd ook, daarvoor kreeg ik weinig aandacht eten hier valt mee, hij is eigenlijk altijd nieuwsgierig naar alles om zich heen en gedoogd de happen tussendoor zeg maar maar t komt evengoed op voor het leeuwendeel.... ik prak zn avondhapjes altijd in die aventpotjes, dan is de inhoud rond de 100-130 ml ofzo, meestal houd ik daar een bodempje van over. Vandaag broccoli met aardappel op t menu, en een paar happen stoofpeer na... ik vind het zo leuk om peertjes te stoven voel me zo burgelijk dan hehe vandaG voor het eerst mango gekocht, gezeefd en gepureerd, lekker hoor
Het viel nog mee 7 pagina's Mi, leuke vakantie gehad? afgezien dat jullie wagen is gestolen, nog iets weer van gehoord? Wat een walgelijke streek! Ah de bekendmaking wat een lief shirtje hihi, leuke reacties gehad? Wat leuk straks gan jullie met zijn viertjes er op uit Mooie vakantie kiekje met zijn stoere piloten zonnebril! En uiteraard je kunt op mij rekenen met je bv avontuur, deze gaat wel slagen! Als je wilt mag je mijn kolf over nemen heb wel een enkelzijdige maar hij doet het super goed. Sandra, lees dat Casper ziek is geweest, gaat het nu weer goed met hem? Mvj, knap dat Lotje al zo zit, Yuri lukt het ook aardig maar hij leunt vaak nog naar voren. Merk wel dat hij was luier is als Chalien die stond al met 8 maanden, Yuri heeft het nog te druk met tenen sabbelen. haha En ook al drinken uit een glas wat knap zeg! snelle dame. En wat een mooie foto. Muts, mooie tijden heeft Silvy zeg! Hie rong vergelijkbaar al komt yuri weer ineens voor een nachtvoeding dan om 2 uur. gok dat er weer een groeispurt aan komt. Hoe gaat het sporten? Alyssa, lekker geshopt zo te zien, die jumpsuit helemaal tof hihi Heb je die laatste beving van 2.nog wat ook meegemaakt? Weet je Alys, je kunt beter Yinthe even een nachtje uit logeren brengen dan dat je straks instort van vermoeidheid want zo te zien zit dat er wel aan te komen, ook amam's moeten een beetje aan zichzelf denken... Blauwoogje, jollyjumper is dat een soort jungle gym? Yuri heeft ook een en springen wat ie doet haha. Muts wat een lieffie en ook al zo stevig zitten! Yuri is 8 maanden en zit midden in de sprong. ik heb 7 maand en 3 week bv gegeven, een week minder als met chalien maar heb het wel even gedaan. Yuri heeft nog 1 fles, en die wil hij snachts, ook nog het liefst om 2 uur. Hij is bezig met tijgeren, in zijn achteruit. Sandra niet echt herkenbaar maar toen yuri een tandje erbij kreeg wilde hij ook maar amper eten, ik vermoed dat het kauwen pijnlijk was. Met Chalina gaat ook alles goed. Vandaag een gesprek met de juf gehad en ze wil chalien toch even laten screenen door een logopediste omdat de K klank niet goed is. It ipv Ik of Tom ipv kom. Maar hoeveel moet een 3jarige peuter kunnen?
Corina....ja, Casper is nu weer helemaal beter! Thanx for asking . Nou, nu is het feest helemaal compleet. Hij werd net om half 8 zelf wakker, heb hem nog een tijdje laten spelen omdat hij doorgaans dan nog niet gelijk zin heeft in zijn fles. Maar goed, ben net vanaf half 9 bezig geweest om de fles te geven, maar hij begint te bleren zodra dat ding bij hem in de buurt komt. Dus geen druppel gedronken.....maar is wel erg moe, ogen wrijven etc, dus heb hem nu maar op bed gelegd....weet het anders ook niet. Maar ja, om 16.00 een half flesje gedronken, om 17.00 uur 6 hapjes groenteprak en 100 gr. Bananenkwark en daarna dus niets meer. Je zou denken dat ie onwijze honger heeft inmiddels....pfffff
Ja tuurlijk meid!!! Alleen maar tof om te doen Ik weet hoe belangrijk support is! Misschien nog wel eens goed babbelen met je man hoe belangrijk dit voor je is, zodat hij goed beseft dat hij je echt moet supporten op momenten dat het zwaar is? Enne, koop een co-sleeper!! Dat is wat ik ga doen mocht er hier een tweede komen. Dan hoef je je kleintje alleen maar tegen je aan te schuiven 's nachts ipv je bed uit, scheelt zoveel! En papa eruit schoppen als de kleine verschoont moet worden Goed van je dat je al een consult hebt gepland met 30 weken! Goed voorbereid zijn scheelt echt. Wat betreft de kolf. Toen ik er één ging aanschaffen ben ik bij de Prenatal geweest en daar advies gevraagd omdat ik niet goed wist welke ik moest nemen. Ze vroeg toen hoe vaak ik wilde kolven. Als dat 1 keer per week was, is een handkolf voldoende. Als het een paar keer per week is (mijn geval) raadde ze een enkelzijdige kolf aan. Als je hem vaak nodig hebt en snel wilt kolven is een dubbelzijdige het handigst (die is wel het prijzigst uiteraard). Ik vroeg toen wat het verschil is tussen de medela en de aventkolf. Medela is stiller, compacter, maar wel duurder als avent. Avent is wat groter, maakt meer geluid (maar ik vind het niet storend), maar is wel goedkoper dan medela. Ik heb zelf de enkelzijdige kolf van avent, daar ben ik nog steeds heel tevreden mee! Dit is dus wat ik uit de mond van de verkoopster heb begrepen, dus misschien kun jij er ook wat mee En verder vind ik het zo ontzettend stoer van je dat je weer bv wilt gaan proberen! De wil heb je, lijkt mij dat met de nodige support en kennis die je al opgedaan hebt en nog meer gaat doen het dit keer echt wel een grote kans van slagen heeft!
Zal morgen verder reageren, ga nu eerst lekker slapen! Morgen weer vroeg op om te werken. Vind het wel grappig dat het zo herkenbaar is, het eenkennige gedrag van onze baby's, moest best lachen om sommige verhalen Slaap lekker allemaal!
Weet waar je aan meedoet. Dat betekend ook dat je 3x per nacht op zp moet komen om mij gezelschap te houden de eerste maanden Wb kolf...ik heb een enkelzijdige van medela. Maar toen met full time kolven kostte me dat teveel tijd. Ik zou op zich twee voedingen hoogstens drie moeten kolven per week. Alleen lijkt het me ook handig om eens extra te stimuleren mocht het nodig zijn. Bij mij duurde het vier dagen voordat het op gang kwam. Ik ben alleen bang dat met een stuiterende ondeugende Levi om mij heen misschien beter is een dubbele te nemen. Dan ben ik sneller klaar. Zul je zien dat hij wat wil uithalen als ik eraan vast zit
Mijn eerste tip is: ga in gesprek met het kraambureau. Geef aan dat je iemand wil hebben die verstand en ervaring heeft met borstvoeding. Dat het de eerste keer niet goed is gegaan. Tweede tip: ga in gesprek met je man! Geef aan dat je zijn steun en begrip nodig hebt. De eerste weken zijn loei zwaar en het helpt gigantisch als hij je helpt. Dus met Levi wat doen als jij moet voeden, in de nacht even helpen. Stand by staan en niet meteen roepen: stop er maar mee. Derde tip: maak je niet druk om een kolf. Die heb ik de eerste paar weken niet nodig gehad. Een kolf heb je niet per se nodig om de boel om gang te helpen. Daar heb je de baby voor: aanleggen, aanleggen, aanleggen is de truc. Geloof me, met 3x een keizersnee kwam het bij lotje het beste op gang door haar 2 dagen continu aan te leggen. Geef aan in je omgeving dat je borstvoeding gaat geven, dat je er helemaal voor gaat. Bereid ze er op voor. Dit zodat ze niet gaan twijfelen aan je keuze en dit aan je laten merken als je op je kwetsbaarst bent. Nu kan je die discussie nog aan omdat je 100% achter je keuze staat en als je uit je slof schiet je de hormonen de schuld kan geven Belangrijkste is dat je er zelf 100% voor wilt gaan en je er bij neer legt dat het zwaar is de eerste weken met elke 2 uur voeden en minder aandacht voor Levi. Als je vragen hebt of twijfels dan zet je ze maar neer hoor!
Oh ja... Ga Coconnen met de baby de eerste 2 dagen. Lekker in bed met de baby... 48 uur! Voel je niet schuldig naar Levi toe. Met de komst van de baby zul je hem wat moeten los laten, soms oneerlijk maar het is wel zo...
@ Corina oefff die nachtvoeding lijkt me wel killing.. hier voeden we expres niet snachts als ze wakker wordt. of ze moet het op een krijsen zetten maar dat is nog niet gebeurd. soms wordt ze wakker en dan huilt ze 5 min. maar valt daarna gelijk weer in slaap. maar dit is weer sporadisch. gaat super met sporten.. inmiddels bijna 5 kilo onder mijn startgewicht voor mijn zwangerschap (nu totaal -25 kilo) en een vetpercentage van 20%. heb momenteel 4 zichtbare blokjes maar we gaan door. ja doet ze goed he.. alleen het zelf gaan zitten doet ze nog niet. ze trekt zich wel naar staan op in de box vanuit ligpositie. komt vanzelf..
Lucky you! Ik sta helemaal stil qua gewicht en heb nog 3-5 te gaan... Maar goed, zo lang ik nog bv geef, gooi ik het er op dat mijn lichaam daarom die kilo's niet kwijt wil. 😜 Hier weer doorgeslapen Tot 6.15. Ze werd wakker van papa. Dus hij heeft haar in de box gelegd en toen kwam de oudste ook naar beneden. Met baby in de box, oudste voor de tv en met de mededeling: als er wat is roep je mama maar is hij om 6.30 vertrokken. Om 7 uur kwam ik beneden 🎉 Ze drinkt nog maar 3x per dag.. En een slaapmutsje. Kolf nu nog maar 1x per dag op mijn werk
Zo, weer klaar met werken en nu weer even op iedereen reageren Er is weer lekker gekletst, leuk! Hee wat super mvj dat ze nu echt doorslaapt! En wat geinig dat ze zo uit het glas dronk. Looks very natural Haha, slimme meid... het is natuurlijk veeel interessanter om water uit een glas te drinken dan uit een flesje! Corina, leuk dat je weer even van je laat horen! Drukdruk dus, begrijpelijk. En wat goed dat je een opleiding mag doen tot teammanager, gefeliciteerd! Dapper ook, met 2 jonge kindjes. Fijn dat het goed gaat verder! Enne, nu echt helemaal gestopt met de bv dus? Nou, applaus dat je het al die tijd gedaan hebt! super! Geeft ook wel weer rust en vrijheid voor jou zeker? Jungle gym ken ik niet, op google vind ik dan alleen maar huisjes met glijbanen. Dat bedoel je denk ik niet? Ik heb er zo eentje: BOUNCERS Goed nieuws van je kat dus Roosjuh, das mooi! Dat is niet goedkoop allemaal nee, maar wel lief dat je dat over hebt voor je beestje. Je bent een goeie baas! Heb zelf geen huisdieren, maar ik zou er net zo over denken. Haha ja, bied maar eens weerstand tegen een pruillipje... oehh, en dat met onze moederlijke gevoelens! Haha Casper weet wel wat hij lekker vind dus Toetjes!
Wat schaft het? Nachttarief is wel dubbelop hé Hihi, nee ff zonder gekheid... ik heb zelf ook pas later een kolf gekocht. Een baby zorgt in principe het beste voor het op gang komen van de melk. Maar ik heb geen ervaring met vlakke tepels, dus hoe dat zit weet ik niet. Goeie tips van mamavanjuul lees ik!
Mi, jazeker gaan we jou steunen! Als jij bv wil geven en het lukt.. dat is het mooiste wat er is! Dat het moeizaam gaat is heel heftig maar meestal uiteindelijk wordt het steeds makkelijker (bij de meeste) Ik heb ook erg vlakke tepels en heb ook met de tepelhoedjes van avent gevoed in het begin! Na zo'n 2,5 maand kon ik beter vanwege de verborgen reflux achterover leunend voeden en toen kon ze het ineens zonder de tepelhoedjes! Dit omdat het een reflex is en ze er dan zelfs naar toe kunnen kruipen Ik wens jou een hele fijne borstvoeding start.. met Levi erbij zal het wel heel pittig zijn maar het is gewoon even bikkelen! Blauwoogje, hier gaat het redelijk met de borstvoeding.. ze had zo'n dorst dat ze 2 dagen heeft moeten zeuren..ze drinkt nu mega goed water uit het flesje! Ik heb het idee dat de bv erg terugloopt en ze er niet meer genoeg aan heeft qua vocht. Ik ben al 4 weken ongesteld en nu zagen ze bij de gyn een enorm dik bms. Ze wekken nu d.m.v medicatie een menstruatie op! Ook nog ziek geweest en ik heb de bv al proberen op te krikken dus nu maar even kijken hoe het verder gaat. Hoe gaat het met jullie? Kan J. Al goed stukjes eten? Mia stopt niks van eten zelf in de mond dus ik geef haar een geprakt hapje (met kleine stukjes in) en af en toe wat gekookte kleine groenten. Mvj, wat schattig die kleine Lotje aan het glas! wat een prachtig dametje al!
Oh wat vervelend Phyllis dat de bv terug lijkt te lopen! En al 4 weken ongesteld, wow... dat is minder. Hopen dat de medicatie gaat helpen! Dat zal allemaal denk ik ook wel zijn invloed hebben op de bv. Voed je nog met kv bij of heeft ze wel genoeg aan de combi bv en bijvoeding? Oh echt, dus Mia pakt het niet zelf, stukken eten? Hier is J. razend geinteresseerd in alles wat ie maar te pakken krijgt. Van de week gaf ik hem een stuk banaan. Maar door zijn enthousiasme breekt hij meteen de helft van de banaan al af. Is een giga kliederboel dus hihi! Maar het valt dan nog niet mee om echt te eten hoor. Ik geef daarom gewoon geprakt eten met een lepeltje, hij heeft dit inmiddels goed door en doet netjes zijn mond wagenwijd open Als ik alles op de rapley manier zou doen, zou hij nog maar weinig bijvoeding binnen krijgen. Dan zou hij daarnaast wel genoeg bv moeten hebben om voldoende gevoed te zijn. En dat gaat gewoon niet meer lukken met de bv, om nog zoveel op een dag bv te kunnen geven aan hem. Dus dan maar lekker geprakt hoor! Rapley is mooi, maar om het fulltime te doen moet het wel haalbaar zijn. Eigenlijk sluipt het er nu een beetje in door de lepeltjesmanier waardoor ik het vaak vergeet en dus te weinig stimuleer. Op zich jammer, want hij vind het zo leuk, dingen in zijn mond stoppen. Overigens ben ik geschrokken van de week toen ik hem brood gaf. Ik haal de korstjes er van af. Maar hij wilde zo graag zelf brood in zijn mond stoppen dat ik hem het broodkorstje gaf (zo'n piepstukje brood lukt niet om vast te houden). Alleen dat propte hij zo ver in zijn mond/keel zonder goed te kauwen, dat hij behoorlijk kokhalsneigingen kreeg. Ik gaf een klap op zijn rug in een reflex waardoor alles er gelijk uit kwam. Poeh, zweet stond op mijn lijf! Nu durf ik geen broodkorst meer te geven. Mijn voorzichtige mannetje is een schrokker geworden. Dit had jij, Roosjuh, ook een keer meegemaakt hé? Dus durf het nu ook voorlopig niet meer. Zachte dingen als banaan en peer vind ik niet eng, omdat dat glad is en makkelijker naar binnen glijd. Sjonge, ik was eerst dus razend enthousiast over de rapley, leek me echt super om te doen. Alleen praktijk valt toch tegen, in ons geval dan, omdat er zo weinig in komt! En dat is logisch natuurlijk, omdat dit een langzaam leerproces is. Maar ik vond het niet vol te houden icm de bv. Belangrijker vind ik dan dat mannetje welgevoed en gelukkig is!
Bedankt voor de tips dames!!! Ik wil graag weer diezelfde kraamverzorgster. Die heeft me toen ook goed geholpen. Ik ben zelf een extra dag in het ziekenhuis geweest en daar hebben ze twee keer geholpen Levi aan te leggen. Maar door de misselijkheid wilde hij niet dus de eerste twee dagen dronk hij niet. Daarbij had ik veel bloedverlies en is Levi twee uur van mij weggeweest direct na de geboorte omdat ik naar de ok moest. Al met al dus allemaal factoren wat ervoor zorgde dat het moeizaam op gang kwam. Toen ze kwam ging ze direct elke twee a drie uur aanleggen en daarna kolfen met die hap. Ze heeft zelfs problemen gezien en de lactatiekundige gebeld voor mij. Die constateerde een te kort tongriempje en lipriempje. Dat dus ook geknipt toen. En dan nog platte tepels...ik was geen makkelijke maar ze deed het super. Blauwoogje, hier probeer ik het zo nu en dan ook met Rapley. Maar hij hapt zo een stuk eraf...en altijd veel te groot. Of hij begint te huilen. Hij heeft dan honger en het geduld om zelf te happen heeft hij niet. Hij wil zijn mond open gooien en inladen maar Zijn grote stukken gooit hij dan weg of hij probeerd een stukje en begint dan te krijsen omdat het hem niet lukt....driftkikker. Maar wb Rapley allemaal leuk en aardig maar mijn ervaring is dat de dingen zo gaan zoals ze gaan, op zijn tijd. Of het nu gaat om ritme, slaapjes of maaltijden etc. Als ik mijn ventje volg gaat hij dat vanzelf een keer doen. Eerst kokhalsde hij bij brood en verslikte zich. Paar weken gewacht en ineens ging het moeiteloos. Het komt allemaal vanzelf wel. Inmiddels wil hij geen gepureerd meer maar stukjes of grof geprakt. Dus ook dat geeft hij langzaam zelf aan. Het komt wel. Ik ben niet opgevoed met Rapley. Kreeg als baby ook gepureerd. Nou ik eet nu gewoon normaal hoor is bij mij ook vanzelf zo gekomen. Alyssa, hoeist met yinthe. Waterpokken doorgezet? Hier vanochtend weer eens wezen zwemmen.
Phillys, dus jij hebt op een gegeven moment zonder hoedje gedaan. Bij mij was het in het begin een uitkomst. Maar ik vermoed dat hij gaanderweg steeds minder eruit kreeg daardoor. Het was ook een driftkikker. Hij hapte klein aan, nu nog met de lepel. Hij opent zijn mond heel klein stukje. En liet elke paar seconden los, werd boos en ging dan zo krijsen dat hij helemaal niet meer was aan te leggen. Hij dronk eigenlijk alleen datgene wat er in liep ( als ik al aan hem dacht stroomde dat tepelhoedje over) maar als dat eerste weg was dan werd hij boos en zoog ook niet meer. Was zo'n gevecht steeds. En na dan had hij na tien minuten alweer honger he. Maar zijn jou tepels nog gegroeit? Of blijven ze plat? Ik kreeg toen wel langzaam tepels zeg maar, maar nu is het weer plat.
Het hangt idd ook van het kind af MI....onze oudste was ook zo driftig steeds. Ik moest me steeds in onmogelijke houdingen wringen om haar aan te kunnen leggen. Soms moest mijn man helpen om haar beentjes en armpjes vast te houden. Als ik haar hoorde huilen stond het zweet me al op de rug. Dit in combinatie met een spoed keizersnee was lichamelijk slopend. Toen ze weer op een avond zo driftig was en ik erbij zat te janken zei mijn man dat het genoeg was geweest (na 7-9) weken en heeft een flesje gemaakt. Haha, ja het klinkt allemaal mooi he Blauwoogje.... Dat vastpakken komt allemaal van zelf wel. Hier geven we ook kleine blokjes brood en als ze wat verzadigd is, dan krijgt ze een broodkorst in haar handje. Zo ook met avondeten...eerst de honger stillen, en dan leggen we nog wel eens een strookje broccoli, bloemkool oid voor haar neer. Ik geloof persoonlijk niet zo in de voordelen of nadelen van een bepaalde methode. Lotje hoeft geen vers fruit, vindt ze helemaal niks. Maar ze eet zo een pot van 8+ leeg. Qua groente eet ze alles Drinken wil ze niet uit een fles, wel uit een beker....tja het zal allemaal wel, als ze het maar binnen krijgt. Ik zit hier samen met Lotje aan de roosivce laxxo Mevrouw heeft de hele dag door kleine harde keuteltjes....ze stinken een uur in de wind, maar lekker poepen doet ze niet. Dus nu een glas voor mn neus, af en toe zij een slokje en dan ik. Hoop dat ze het dan via de bv ook weer binnen krijgt
O Roosjuh voor jou nog een vraag Jij zou eerder al de bv op gang brengen. Maar zou dat kunnen zonder dat je iets in gang brengt? Omdat bij bv stimulatie oxytocine vrijkomt, wek je dan niet onbedoeld de bevalling op? Anders zou ik dat ook wel willen doen. En dan stom idee van mij maar haal je dan niet de eerste colostrum weg? Of kan je ook eerst melk aanmaken en daarna na de bevalling maakt het lichaam colostrum aan?