Ach ja meiden, klopt helemaal wat jullie zeggen hoor. Ik geloof ook dat het vanzelf allemaal wel goedkomt, het zelf eten. Ik kan erg enthousiast ergens voor gaan en ik las zulke mooie verhalen dat het zo goed werkt bij andere baby's. Nou, praktijk werkt hier toch wel ff anders! Relax blijven en doen wat het moedergevoel zegt, toch? Ik heb er wel van geleerd hihi! Mi, hier ook een mannetje die na de bevalling erg misselijk was (door vaccuumpomp) en slecht dronk eerste dagen. En ik verwarde trouwens vlakke tepels met ingetrokken tepels, ik had namelijk geen ingetrokken, maar wel vlakke tepels! Dus aanleggen ging ook niet zo vanzelf, met huilende baby en klotsende oksels zat ik niet gemakkelijk te voeden die eerste tijd. Poeh, als ik er allemaal weer aan denk... kraamverzorgster begon toen ook over tepelhoedjes. Maar eigenwijze ikke (haha) vond het helemaal niks en dus bleef ik proberen gewoon aan te leggen. En dat werkte gelukkig, dus tepelhoedje was niet nodig uiteindelijk. Heb 3 weken pijn gehad, knalrode tepels! Had wel goede zalf hiervoor (ben de naam even kwijt). Maar daarna was het over. Mijn tepels zijn echt gevormd door het voeden!
haha ik ben lekker helder, not... Was in de waR met chalien haar jungle gym haha Ik bedoelde zon babyjumper van fisherprice, super ding Yuri mag er heel graag in zitten. Ja ik ben gestopt met kolven er kwam niks meer uit blauwoogje, heb nog wel een grote voorraad in de vriezer. Hihi dus echt zonder moedermelk is Yuri nog niet. Tuurlijk ik had graag deze keer lang gevoed maar het ging anders, maar ben wel weer trots dat ik het geflikt heb. Vannacht weer om half 3 wakker voor de fles pfff hongerlap, chalina zegt ook steeds Yuri vreet Thank god weekend tot dinsdag. Vanavond eerste potje 8mnd+ op menu voor Yuri met stukjes, ben benieuwd...
Haha geeft niks Corina. Dacht al, knappe baby die al met zo'n huisje kan spelen Maar leuk ding die babyjumper! Volgens mij heeft Roosjuh die ook. Zo is het, trots mag je zeker zijn! Superknap. Fijn dat Yuri nog kan genieten van je melk uit de voorraad Die nachtvoeding is idd minder zeg, pfff. Helpt het niet die fles 's avonds al te geven? Hoeist trouwens nu met je kwaaltjes mi? Je bent intussen alweer 3 maanden zwanger!
Nou breek me de bek niet open blauwoogje, wat een ramp is dat verslikken he! oh ik krijg de kriebels weer als ik dat van jou lees, je bent zó bang dat hij stikt. Maar inderdaad hoor, het kan zomaar een poosje later weer heel goed gaan maar nu nog even niet. T. schrokt ook zo af en toe, ik neem het risico ook niet.... dan maar puréé a lá T. Puntje bij paaltje kunnen al onze kindjes straks hetzelfde alleen de één is iets sneller dan de ander, big deal En wij hebben een jumperoo, hij lacht zich rot in dat ding. *poingpoing* Mi ik had erover gelezen en hoewel je natuurlijk niet precies weet wanneer je gaat bevallen, had ik zo in gedachten om iets voor de uitgerekende datum te beginnen met af en toe kolven en het colostrum op te vangen en te bewaren. Of desnoods te kolven tot er iets komt en dan te stoppen maar dan bereid je de boel alvast voor .. goeie vraag of je daarna door je voorraadje `live`colostrum heen bent op moment supreme.... ik denk het eigenlijk niet maar een LK weet dat wel. Ik had zelf vanaf week 25 ongeveer last van nachtelijk `lekken`, niet veel maar toch. dus blijkbaar had ik al enige productie vanaf week 25 en na de bevalling ook gewoon normaal colostrum... maar doordat T. eigenlijk net zo onhandig dronk als jouw kleine vent werd het gehele proces niet bepaald gestimuleerd.. ik kan me herinneren dat ik hem van 11.00 tot 23:00 continu links en rechts had aangelegd maar hij had gewoon nog steeds honger leek wel.. ik heb gewoon graag een klein voorraadje voor de eerste meest intensieve dagen denk ik. Anders moet ik meteen beginnen met KV bijvoeden en dat wil ik liever niet in het prille begin. wb tepelhoedje, mijn productie is ook continu net goed/net te weinig geweest, wellicht wel door dat ding maar anders was het in ons geval niet mogelijk geweest dus ik ben er wel heel dankbaar voor dat het zo toch gelukt is. Oh en Muts, pas maar op want ik kom er ook aan, ben druk bezig met kilootjes eraf werken, wedstrijdje blokjes tellen straks?
Hahaha das goed hoor roosjuh!! Hihi ik ben vandaag met der naar de stad geweest hele middag samen geshopt. Resultaat 15 shirtjes 7 broekjes 4 rompers 10 paar sokken en een nieuwe jas.. Verder 2 dingen ze gaat nu zelf zitten en uhhh staan.. ze staat in de box.. in bed aan tafel.. pfffff box en bed gaan vant weekend op de laagste stand.. Ohja ennuh bijgaand filmpje van n onze speedy gonzalez https://youtu.be/sRg9aQJCJWI
Wat een dondersteen zeg!!!! En waaaa staan!!! Hier rolt hij om tot hij daar is waar hij wil. Zitten misschien een minuutje... maar hij heeft weinig haast. Zo heb je in je eentje de jaarlijkse koopcijfers even met een paar procenten opgeschroefd
Jeetje wat een snelheid met het staan! Hier alleen op schoot. Heeeeel veel haha. Hier durfde ik de rapley ook niet aan. Yinthe kan prima wat stukjes eten als het maar fruit is. Warme hap zoals macaroni bind ze niks. En of de waterpokken hier nog zijn... pfffff ja! Ze zit er helemaal onder en huilt de hele dag, daarbij heeft ze ook nog een tandje erbij gekregen dus het gaat lekker dubbel op. Vannacht heeft ze gewoon echt tot 4 uur gehuild... alleen maar huilen! Ik stond net op het punt om haar in de auto te doen en toen viel ze in slaap.. tot 7 uur. Daarna is papa eruit gegaan en daar heeft ze alleen maar bij geslapen natuurlijk
Ja ik geloof het dat je meteen weer de kriebels ervan krijgt Roosjuh. Het gebeurde allemaal zo snel en ik reageerde gelukkig rustig en adequaat, maar achteraf zit je toch wel even te shaken... Ah een jumperoo! Als ik google kom ik op dezelfde soort speelgoed uit als de babyjumper. Maar echt een geinig ding Woow wat is kleine Silvy toch een snelle meid! Leuk filmpje en wat kan ze vlug kruipen!! Ongelofelijk. En dan ook al staan! Gaat niet lang duren voor ze loopt denk ik hihi Lekker geshopt dus muts! Leuk jasje! Pff wat een nacht dan Alyssa! Wat sneu dat ze zoveel huilde. En ja ik zie het op de foto de vlekjes! Nog niet over dus. Hoop dat je dit weekend toch nog een beetje kunt bijtanken, want je moest ook heel veel werken hé? Beterschap voor Yinthe!
Ah gossie, de waterpokken....sneu hoor, dat ze er veel last van heeft en slopend voor jullie.....pffff. Wow, muts, wat een snelle kruipacties zijn dat zeg....en al staan....dat gaat in een rap tempo zeg. Hier nog steeds niet echt rollen...ja, heeeeel af en toe 1 keertje ofzo.......maar daarentegen kan hij nu wel heel goed zitten, wil dus niet echt meer liggen, alleen als ie moe begint te worden. Hij krijgt het nu ook echt door en steunt dus op zijn handjes als hij dreigt om te kukelen hihi. Kruipen ook nog lang niet....denk dat ie dat gewoon overslaat haha...en van zitten naar staan gaat straks ofzo...... Hij pakt tegenwoordig de randen van het aankleedkussen beet en probeert zich dan omhoog te trekken naar zit, maar dat lukt gelukkig nog niet haha. Het wordt nu wel steeds makkelijker aankleden.....even zitten op het aankleedkussen en het truitje zit zo over zijn hoofd... Bij jullie ook regen....blegh...niets aan zo....
Ja enorm zielig, ze zit onder hele dikke pokken, ik heb haar net in een bad gedaan met havermout, ik las dat je havermout in een hydrofiele doek moest doen en dat in een bal water en dan voorzichtig uitknijpen in bad. Ik heb haar er mee ingesmeerd en ze heeft er even in geweekt. Ze slaapt nu eventjes. Ze heeft ze gewoon in haar mond, onder haar voeten in haar oren zo sneu! Het lijkt me verschrikkelijk zo'n jeuk en dan niet kunnen krabben
Dat zijn beste pokken! Even insmeren met talkpoeder... Jeukt het ook niet zo! Wij hadden spul om ze in te smeren... Voor de jeuk!
Nou we hebben hier vandaag een schone slaper haha..... Vanmorgen van 9.30 tot 12.15 en vervolgens van 14.00 tot 17.00 uur.....dus de fles van 16.00 uur maar overgeslagen en om 17.00 uur maar begonnen aan de groentehap (bloemkool, aardappel en kabeljauw ). En daarna een lekker danoontje....ging er allemaal in als koek haha.....en nu om 19.00 uur weer naar bed gedaan....en slaapt nog steeds.....rond uurtje of 9 maar even kijken of ie wakker wil worden....vanavond toch nog even een fles anders heeft hij er maar twee op vandaag.....en die van vanmiddag na de boterham was maar een halve....
jeeeetje muts, silvy is ons steeds een stapje voor maar zo kunnen wij ons alvas nentaal voorbereiden op wat gaat komen haha. wat een waterpokken alyssa! jullie treffen het wel steeds de laTste tijd he? hoe was t bij oma gegaan trouwens? en wow sandra das echt heel veel slapen, dat komt hier niet voor hoor haha
Och arme Yinthe. Dat zijn inderdaad fikse waterpokken. Hoe lang duurt dat nog? Dat ze blijven jeuken? Kun je geen mentholpoeder ofzo krijgen. Weet nog dat mijn zusje en ik het kregen. Kreeg de waterpokken toen ik in groep 3 zat. Levi is ziek. Mijn neefje begon, heeft de oma's aangestoken (fikse griep) en nu is Levi aan de beurt. Verkouden, traanoogjes, pijnlijk keeltje, veel huilen, en koorts. Hij wil alleen maar tegen me aan hangen. Wel schattig maar lastig ook als je wat moet doen. Thijmsiroop, neusdruppels en zetpillen maar weer uit de kast gehaald.
He getver! Vervelend is dat he....voor beide . Hier weer beginnende verkoudheid....snotneusje en af en toe hoesten.....verder geen koorts ofzo.....wel in een keer allemaal hele kleine bijna niet zichtbare bultjes op zijn voorhoofd en ik voelde ze ook op zijn beentjes (kuitjes enzo). Ze zijn huidskleurig of heel licht roze. En soms een wit bultje met een vage rode vlek er om heen, die dan later weer wegtrekt.....geen last van.....misschien reactie op nieuw eten? Heb de afgelopen paar dagen een paar nieuwe dingetjes geprobeerd......brood met appelstroop ipv boter, van die rijstwafeltjes met appelsmaak van Goodies, klein stukje sinaasappel (die blijkbaar niet verteerd wordt, want het vruchtvlees kwam er uit zoals het er in is gegaan haha)......dit alles de komende tijd maar even niet geven en kijken of het weggaat......heb verder ook geen idee..... Bij jullie ook van dat snertweet? Hier regent het al de hele dag.....we hebben een lager gelegen stuk terras in de tuin en dat is getransformeerd in een pierebad haha.
Hier nu trouwens ook al het hele weekend over de 16.00 uur fles heen geslapen, dus die niet meer gegeven maar een tussendoortje (zo'n rijstwafeltje dus) en daarna door naar de groentehap met toetje en als afsluiter nog beetje melk....(wel 30 cc haha)........en dan nu dus rond uurtje of 9 nog een fles, want anders valt ie in een keer van 4 naar wel heel weinig. De 1e fles vanmorgen ging schoon op, de fles na het brood maar voor de helft.....en net de fles om het avondeten te spoelen maar 30 cc.... De eerste twee waren 180/6 flessen en die van net was een 90/3. Het is echt even zoeken naar een nieuw schema volgens mij...😄
indd Sandra, hier gaat het drinken ook ineens weer wat minder, eten heeft hij meeri nteresse in gekregen. Kleine bouwvakker ..