** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hier gaat het gewone eten er ook in als koek haha.

Vanmorgen fruithap gemaakt van hele appel, hele banaan en 6 aardbeien. Behoorlijke bak vol, dacht dat krijgt ie nooit op....maar eh, schoon leeg. Boterham met pindakaas ging er ook rap in. Volgens mij kan ik binnenkort wel wat van de zachte korsten er aan laten zitten want hij zit aardig te malen met zijn kaken. Voel het ook als ie mijn vinger in zijn mond stopt.....doet gewoon pijn...zoveel kracht in dat kleine bekkie haha.

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    ha zo is het wel leuk eren geven he als het er allemaal zo makkelijk in gaat! en in je fruithap zit natuurlijk ook behoorlijk wat vocht dus dan is het niet zo vreemd dat hij minder drinkt.

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Heerlijk hè dat ze fruit zo lekker eten :D ik durf alleen nog geen aardbei te geven ivm allergieën.

De waterpokken drogen langzaam op nu, nu heeft ze flink de griep haha. Morgen eerst naar de dokter, even haar oren checken want ze wil geen fles meer en slaapt ook niet, ja na 3 uur wiegen pffff. Vanmiddag ben ik lekker aan het werk en is het maar even papa tijd :)

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    O h arme yinthe! Hoop dat ze snel op knapt!

Hier sluipt er juist weer in een voeding in... Kan natuurlijk ook door het sprongetje komen.
    Ze wil nu rond 16 uur weer drinken... Heel apart!

Hebben jullie kindjes ook zo'n last van harde kleine keuteltjes?
    Lotje wel en stinden!!!
    Ik zit nu maar weer aan de laxo en pruimen, vind het zo zielig!

Vannavht wel lekker geslapen van 21.30 tot 7.15!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ha, lees nu net dat veel moeders het na dit sprongetje zat zijn om borstvoeding te geven. Klopt het toch wel dat ze meer wil drinken.

Nou ik ben het nog niet zat, maar zr begint te knijpen en te krabben!
    Zit helemaal onder de striemen ;)
    Vraag me wel af hoe het moet als over 2 mnd mijn recht te kolven is afgelopen....

6. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Sjonge, arme Yinthe, zit haar niet mee hé? En jou uiteraard ook niet Alyssa. Dan is werken soms best fijn;)

Oh, op hoeveel voedingen zit jij dan nu met die van 16.00 uur erbij mvj? Ik zit hier meestal op 4, maar soms ook wel op 5. Wel lekker dat ze nog steeds doorslaapt! Hier gaat de nachten ook nog steeds super. Lastig ja van die harde keuteltjes! Zielig hé. Hier is de ontlasting ook vrij stevig, maar heb nog niet gemerkt dat hij er last van heeft. Oh ja, dat wist ik niet dat er veel moeders na dit sprongetje het voeden zat zijn. Toch nog toe houd ik het nog steeds goed vol, maar moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet meer 7 of 8 voedingen per dag heb en ook dat ik 's nachts weer door kan slapen! Ben nogal een slaapmuts;) Zo, Lotje is dus aan het krabben en knijpen geslagen? Doet ze dat misschien omdat ze ongeduldig is? Mannetje hier bijt en sabbelt graag op m'n schouder als ik hem til, maar toch nog toe is hij heel lief met drinken. Hij bijt dan nooit. Wel zit hij met z'n handjes en vingertjes overal aan te friemelen onder het drinken en als er bezoek is of mijn eigen man iets zegt of doet is hij heel snel afgeleid.
    Heb hetzelfde als jij trouwens... weet ook nog niet hoe het moet straks als kolfrec afgelopen is. Wil wel doorgaan met 's ochtends en 's avonds voeden als dat lukt. Maar ik werk parttime, dus misschien kan ik het nog op 3 keer per dag houden. Hoeveel dagen werk jij? En denk je er dan over om misschien te stoppen of juist door te gaan of heb je nog geen idee?

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Trouwens, loopt het kolfrecht af als je baby precies 9 maanden is of geldt het juist totdat ze 10 maanden zijn? Ik dacht nameliji het eerste, dan zou dit de laatste maand al zijn... maar jij zegt 2 maanden nog?

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Tot de 10de vermaandag....dus tot en met 9 mnd.

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Mvj heeft lotje nog harde poepjes?
    Had yuri ook, hij krijgt nu extra vocht en beetje vers geperst sinaasappelsap, zijn ontlasting is nu stukken minder hard.

Kolfrecht is tm 9 maand, daarna moet je het in je eigen tijd doen. Mijn collega kolft in haar pauzes.

Hier erg ziek sinds zaterdag , ben thuis met nierbekkenontsteking, hoe ik er aan kom geen idee?
    Zware anti biotica kuur van 10 dagen, dacht dat ik dood ging boh wat een pijn holy fuck.

Yuri kan wat nieuws, vanuit plat liggen nu zitten, 3,4 tandje zijn onderweg. En vannacht voor het eerst geen nachtvoeding.
    Hopelijk blijft het zo.

10. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Okee, vreemde vind ik alleen dat als ik erop google er verschillende dingen over gezegd worden. Gek eigenlijk dat daar dan zoveel onduidelijk over is. Misschien kan ik dit beter ff overleggen met mijn werkgever, want vanaf mei staat nu al de afspraak dat ik weer terug op mijn oude route ga werken en dan is er geen tijd meer om te kolven. Dat is dus het lastige in mijn werk, ze moeten dan letterlijk iemand hebben die mijn werk overneemt.

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hé, wat naar, beterschap voor je Corina! Wow, dus Yuri kan nu zelfstandig gaan zitten, knap! Fijn dat hij vannacht weer doorgeslapen heeft, hopelijk blijft dat zo. Dus jij zegt ook tot en MET 9 maanden kolfrecht, dus totdat ze 10 maanden zijn... nou, dan ga ik zeker ff overleggen met m'n werkgever hoe dit opgelost kan worden.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wilde ook melden: sinds gisteren kan Levi zelf zitten. Jeeeeeej

Yuri ook, goed zeg!!!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen koorts meer. Wel nog wat huilerig.
    Nu even lekker bij mama dutten. Dat vind mama stiekem ook wel gezellig. Voetjes omhoog, tv zachtjes aan...storm buiten. Heerlijk lui zijn.

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #3914 blauwoogje90, 31 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2015
    Ahh wat schattig!!! Wat zijn ze toch lief hé als ze slapen hihi:)
    Wauw, dus Levi kan nu ook al zelf gaan zitten. Knap hoor.
    Geniet maar lekker van het luieren :D
    Hoe is het met je kwaaltjes nu?

Hier is manneke van het weekend begonnen met echt brabbelen: babwabwa. Klinkt zo lief! En brood eten gaat steeds beter, hij eet nu 1 boterham zonder korstjes. Vandaag banaan erop gedaan. En daarna nog een halve banaan, a la rapley, gegeven om te proberen. Nou, veelste groot stuk in zijn mond afgebeten. De helft viel er daardoor uit. Daarna speelde hij meer met het overgebleven stuk banaan, bracht hem af en toe naar zijn mond. Maar hij glibberde steeds uit zijn handjes. Nouja, we hebben het toch weer even geprobeerd hihi.

Ohja, willen jullie kindjes ook vaak opgetild worden als je bij ze in de buurt bent? Hier steekt hij heel vaak zijn armpjes uit als ik dichtbij hem zit en dan slaat hij ze om m'n nek als ik hem optil. Zo heerlijk dat knuffelen! Hij wordt wel een beetje meer mama's kindje hihi. Maar dat komt denk ik omdat ik het meest bij hem ben. Gelukkig vind hij papa ook nog lief haha!

15. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Wat een droppie Mi, zo schattig. Ik wou dat T. zo bij me kon slapen zeg, gezellig!

Lastig blauwoogje, met dat kolven straks. je werkgever zal hier vast wel eens eerder met iemand regenaan gelopen zijn, wie weet is er een mooie oplossing voor.

Yep hier ook gedtrekte armen als je langsloopt, vooral als hij in de box ligt want dat vind hij heeeelemaal niks... op de grond op een kleedje wordt nog net gedoogd maar eigenlijk moet ik hem de hele dag meezeulen haha. Zo nieuwsgierig, phoei.

Aja, gisteren zwaaide hij terug naar opa! hij heeft het daarna nog een keer gedaan, zo leuk, zn eerste zwaaitje :)

bwabwabwa klinkt heel bekend ja haha, af en toe zegt hij per ongeluk mama ;) fijnheid

hij heeft vandaag een paasei gemaakt bij de gastouder, lees: een ei met zn volle hand in de groene verf geduwd, zo trots ;):D

oeh maar dat gillen steeds... joh... mn trommelvliezen klapperen nóg na...

16. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Achja, komt vast goed. Heb m'n werkgever maar ff gemaild vanmiddag met de vraag tot wanneer ik mag kolven onder werktijd... ben benieuwd.

Grappig dat het herkenbaar is, Roosjuh. Ha wat leuk, zijn eerste zwaaitje! Een nieuwe mijlpaal. En ook leuk zeg, af en toe mama hihi! Haha, geweldig, zijn eerste paasei :D Dus jij krijgt nu al zelfgemaakte cadeautjes van je kind, dankzij de gastouder :D

Hier zwaaide hij vorige week ook een keertje naar me toen papa hem naar bed bracht, maar volgens mij was dat meer toeval haha. Maar kan me voorstellen dat het leuk is als je dit kindje dit echt door heeft!
    Dat gillen is inderdaad lekker voor je trommelvliezen, not... hihi;)

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Blauwoogje, lekker eten dus. En ja armpjes uitsteken!!! Herkenbaar

Roosjuh: foto van het paasei?

18. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    hehe, le fabergé

19. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hahaha guitig zeg!!! Dat bekkie erbij :D Wat heeft hij al lekker veel haartjes:)

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    mja ik probeer het steeds omhoog te krijgen hehe, opstandige plukken

Deel Deze Pagina