** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nou die gaat wel als eerste lopen zeg dat kan niet anders :D

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
  3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat een schattig filmpje Muts, eigenwijze donderstraaltje hihi

4. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Jeetje muts wat een boef! Heerlijk meisje zeg! Ze is echt super ver al hè!

Hier is het draaien naar buik constant, vannacht keek ik op de camera en sliep zo ineens op haar buik. Heb haar terug gedraaid maar ze ging direct terug.. Nou dan maar zo :)

De waterpokken trekken langzaamaan weg gelukkig. Gister voor het eerst sinds dagen/weken slapen vanaf half 8 tot vanmorgen 7. Heerlijk!

Ik kreeg al een oei ik groei melding, we zitten de hele maand april in een sprongetje :D

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oh wat lief muts:). Wat een kleine deugniet.

Onze boef slaapt nu het liefst op z'n zij, rolt ook echt alle kanten op in bed.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met baby astma? Het vermoeden bestaat dat ons ventje hier last van heeft. Hij heeft nu een puf gekregen en het gaat direct wat beter gelukkig.

6. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ahh haha wat een leuk filmpje muts! Wat een heerlijk ondernemend meisje :) Lekker ondeugend snoetje heeft ze! En dat grappige lachje erbij... :D

Ja ik bedoelde idd een filmpje van het gaan staan, hihi. Was benieuwd hoe dat eruit zag :D Superleuk te zien!

7. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh wat sneu kinderwens, fijn dat het pufje wel hielp! Hier geen ervaring mee, maar Corina en Ukkie (als het goed is) kunnen je vast meer vertellen want kan me herinneren dat zij dit ook hebben verteld tijdje terug.

Ha mooi dat de waterpokken weg gaan trekken Alyssa, heeft ze geen jeuk meer? Haha, misschien wordt Yinthe nu wel een buikslaper :) Oei, de hele maand april zelfs? Dat hoop je dat het sprongetje uitblijft natuurlijk :D

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier al drie dagen nu de vierde verschrikkelijk moe. De kleine wil alleen maar bij je zitten, tegen je aan hangen of met je spelen. Draai ik me half om is het krijsen. En soms moeten dingen gebeuren. Maar geloof me: je omkleden, de was doen, lunch maken, koken, stofzuigen, soppen gaat niet lekker met een krijsend kind dat geen seconde ophoud. Je voelt je opgejaagd.

Slapen wil hij alleen op schoot en een uurtje per dag terwijl ik net een super ritme had! En dan elke nacht rond drie uur is het brullen en wil hij een flesje. Ook gaat hij nu pas tegen tienen slapen. Pffffff en dan nog zwanger zijn en ook gewoon moeten werken.

Heb daarom nu Levi even naar mijn moeder gedaan. Ik duik zo even mijn bed in. Bijslapen. Ben zooooo doodmoe!

Het was/is zo'n makkelijk mannetje. Zo vrolijk ook. Maar nu is het een klein monstertje! Hoop dat dit de sprong is zoals Alyssa beschrijft.

Hij gaat wel rap nu. Kan wat nieuwe dingetjes en hij kon los zitten maar gisteravond in bed bij ons was hij druk aan het oefenen om van liggen naar zitten te gaan en dat ging hem aardig af. Ook staan tegen de bank houd hij zo een kwartier vol. Speeltje erbij en hij staat te spelen aan de bank ( wel terwijl ik erbij ben want o wee als ik weg loop)

Klaaaaaaaaaaag pffffffff steeeuuuuuun

9. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ahh meid, snap je heel goed hoor! Fijn dat je moeder even voor Levi zorgt, hoop dat je eventjes kunt bijtanken! Is ook zwaar allemaal, een baby verzorgen (al doe je het uiteraard met liefde!) en tegelijkertijd zwanger zijn en daarnaast nog werken en je huishouden. Zwanger zijn kost veel van je lichaam. Zorg maar even goed voor jezelf, dat heb je verdiend!

Krijg je verder nog leuke reacties over je zwangerschap op je werk enzo? Wanneer mag je weer voor een controle en echo?

Ja dat huilen als je even wegloopt is echt herkenbaar! Soms kan het gewoon niet anders inderdaad. Er moet toch nog meer dan alleen de baby gedaan worden ja ;) Maar heb hier gemerkt dat hij dan wel even gaat huilen, maar daarna weer met z'n speeltjes verder gaat. Dus niet dat hij blijft huilen, dus misschien ook gewoon even zo laten om te kijken wat hij daarna doet?:)

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou, wij hebben hier weer een ziek mannetje......gisteren lichte verhoging naast zijn verkoudheid, maar vandaag ineens omhoog geschoten naar 39.4.

Vanmorgen slecht geslapen bij de go, maar na een flesje om half 11 heeft hij geslapen van 11 tot 15.00 uur. Ik heb hem om 16.00 uur opgehaald en thuis heeft hij nog een bakje koude yoghurt gegeten en heb hem om half 6 weer op bed gedaan met een zetpilletje. Vanavond laat nog eentje voor de nacht en dan maar hopen dat het morgen weer wat beter gaat....

Pfff...wat zijn die ukkies toch vaak ziek zeg....en dan krijg ik van mijn moeder te horen, nou jullie waren vroeger anders nooit zo vaak ziek....nee logisch....ze was thuisblijf moeder (nou ja, wij hadden ons bedrijf aan huis) dus we zagen toen we zo klein waren bijna geen andere kinderen die het konden overbrengen....haha

Hier volgens de oei ik groei app nog 16 dagen tot einde sprong. Maar so far so good......en hij kan ineens heel stevig rechtop zitten.....ontzettend leuk.....! En dikke babbels! (Zolang hij niet ziek is).

11. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    De hele maand april??!! urghhhhhh :)

Hier duidelijk ook middenin sprong, hij heeft van 11:30 tot 19:00 geen minuut meer geslapen, hele middag wakker. Wél gezellig gedaan moet ik erbij zeggen... maar inderdaad je loopt ff uit zicht en je wordt gelijk weer terug gefloten ;) Grapjas zit in de box kiekeboe te spelen, dan verstopt ie zich achter het dressoir wat naast de box staat en kijkt ie daarna lachend om het hoekje, *kiekeboe* om op te vreten.

ook trekt ie zelf steeds een deken over zn hoofd en wacht ie tot ik het van zn hoofd aftrek en "kiekeboe" zeg. Erg leuk tenzij je net wat anders wilt doen en meneer van alles bovenop zn gezicht plorkt... oh oh..

Nachtvoeding is hier ook weer terug, gelukkig niet alle nachten maar hij is wel vaker wakker, vannacht om 5:30 ook weer, gelukkig lukte het hem toch weer om in slaap te vallen.

@ Sandra, balen zeg, hij treft het wel erg vaak he? misschien multi vitamientje voor babies ofzo?

@ Mi ik voel met je mee, je energie is ergens begin van de middag al opgeslokt maar dan 'moet' je nog even ;) howww... kleine sloopkogeltjes...

@ Alyssa, fijn dat het weer wegtrekt, zal toch wel jeuken bij dr, jakkes. maar ze kan het maar gehad hebben, op latere leeftijd de pokken krijgen is een héél ander verhaal.

@ Blauwoogje, hoop dat je straks tussen het werken door toch nog mogelijkheid ziet voor je flessies te zorgen! het gaat zo goed met je voeding, zou zonde zijn als het terugloopt. Tenzij je zelf er aan toe bent af te bouwen inderdaad maar ik had t wel geweten met superboobs! :cool:

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #3952 78Sandra, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Ja, hij is redelijk vaak verkouden cq koortserig.....zat zelf ook al te denken wat multivitaminen dus heb net een vloeibare variant besteld bij de onlinedrogist.nl....nog net op tijd...voor half 10 besteld, morgen in huis :).

De zetpil van uurtje of half 6 heeft goed zijn werk,gedaan, koorts is even weg en hij heeft dus even lekker zijn fles leeg kunnen drinken.

Hopeijk komt hij de nacht ook goed door, want wilde hem net niet nog eentje geven. Vond het nog wat te dicht op de vorige zitten. Dus we zullen zien.

Hij heeft bij de go zijn zesde ziekte al overgedragen aan een ander kindje...voor wat hoort wat haha.....ach zo gaat dat zeggen ze. Zal nog wel vaker voorkomen ben ik bang.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    pfff....hier een voeding om 23 uur, 3 uur en 6 uur!
    Ook fijn wakker van 3 tot 4. Ze was ontzettend boos....dah-dah-dah-dah!
    Er gaat heel wat om in het koppie op het moment!

Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken...

14. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Beterschap voor Casper! Gaat het inmiddels al wat beter? Ja ik denk dat het ook wel scheelt of je kindje weinig of veel in aanraking komt met andere kindjes. J. gaat één middag per week naar schoonouders, voor de rest zijn of ik of mijn man thuis voor hem. Hij is nooit ziek, dus zal er allicht mee te maken hebben. Hoewel, hij komt wel in aanraking met zijn neefje en nichtje, zo nu en dan, en die zijn best regelmatig ziek. En ook mijn schoonouders zijn wel eens aan het snotteren, maar gelukkig heeft hij het tot nog toe niet opgepikt. Ikzelf ben ook sinds de borstvoeding geen één keer ziek geweest, heb wel eens gelezen dat bv geven goed is voor de weerstand van moeder en kind. Maarja, dat gaat niet voor iedereen op natuurlijk, dat besef ik ook. Lijkt me naar voor je kindje (en de moeder) als je kindje ziek en huilerig is, zeker als ze nog zo jong zijn. Maar je kunt het moeilijk tegenhouden natuurlijk. Hopen dat die vitamientjes positieve invloed hebben:)

Pfff vervelend het sprongetje Roosjuh, T. is lang op geweest gisteren! Hier is het voornamelijk 's avonds die niet willen slapen-grappen. Gelukkig dat hij wel vrolijk was. Haha ahh, wat liefff! Dat van die kiekeboe en het dekentje over zijn hoofd:) Herkenbaar trouwens, dat spelletje vind J. ook heel leuk. Alleen ben ik degene die het doekje over zijn hoofd legt en maakt hij er een sport van het er zo snel mogelijk vanaf te trekken. En zodra hij hem weg heeft zeg ik: kiekeboe! Als hij dan in een lollige bui is kan hij zo gaan schateren. Leuk hé die interactie!

Dank je trouwens:) Ik denk dat het wel goedkomt als ik niet meer onder werktijd mag kolven. Mag het nu tot eind april doen, dat is al fijn. Daarna heb ik een weekje vakantie, dan zitten we alweer bijna halverwege mei als ik weer begin. Ik geef nu zo'n 4 keer per dag bv, misschien gaat dat dan naar 3 keer. Met de bijvoeding gaat het namelijk steeds beter. Ik werk nooit langer dan 5 á 6 uur achter elkaar, dus de mogelijkheid om 3 keer te blijven voeden zit er misschien wel in. Maar ik heb ook gelezen dat rond de 9/10 maanden de bv gestabiliseerd is, dus als je een keer een voeding overslaat je productie niet meteen keldert. Dus dat stelt me wel gerust! Wil namelijk nog niet afbouwen zolang het zo goed gaat:)

15. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Zo dan! Pittig nachtje mvj, pfff. Wel typisch voor dit sprongetje, lees dat er meerdere kindjes 's nachts wakker worden.

16. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Silvy slaapt gelukkig alweer 2 dagen door.. kan met gemak nu 4 uur achter elkaat opblijven. ..ga er vanuit dat de sprong hier weer voorbij is.
    heg zelf gaan zitten gaat er nu ook onwijs makkelijk af..

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier vandaag ook sen betere dag en afgelopen nacht 1x gehuild maar hij sliep snel weer. Wilde gewoon zijn speen.

Please laat het over zijn :D

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier vannacht ook weer een hele conversatie van mevrouw.
    Maar geen nachtvoeding, daar ben ik allang blij om!

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pffff...wat een nacht.....

Gisteren was de koorts weer weg. Hij had weer gewoon 37 graden en was de hele dag erg vrolijk en heeft opa en oma kostelijk vermaakt.....;)

Komen we gisteravond na het eten daar thuis zo tegen uurtje of 10. Ik geef Casper nog een laatste restje uit zijn fles, die hij daar niet wilde drinken omdat hij veel te afgeleid was. Daarna lekker op bed gedaan. Vl en ik ook naar bed want voelde me niet echt lekker....liggen we koud een kwartiertje, hoor ik daar een golf stromen in dat ledikantje.....Casper zichzelf helemaal ondergespuugd....zure kots overal, dus bed afgehaald, nieuwe slaapzak, schone kleertjes etc....alles gelijk maar in de wasmachine....Casper weer opnieuw slapen en na weer een kwartier begint het gehuil. Een paar keer er zo uitgeweest omdat hij na een aai over zijn bolletje wel weer stil werd. Maar op een gegeven moment hielp dat niet. Tilde ik hem op dan ging hij tegen mijn schouder liggen slapen....dus maar wat extra hoofdkussens onder mijn rug en hem maar bij me genomen. Zo heeft hij een uurtje of anderhalf geslapen, en ik dus niet....:cool:. Ineens wordt ie weer wakker, huilen!.....andere positie en toen was hij weer stil.....tussendoor nog getempt, maar dat was niets bijzonders....37.5. Tegen uurtje of 4 weer wakker en toen was hij gewoon vrolijk, dus toen gauw weer in zijn eigen bedje gedeponeerd.....dat ging goed tot uurtje of zes.....toen weer huilen....

Vanmorgen om 7 uur fles, die ging gewoon helemaal op en is er tot nu toe helemaal ingebleven ook, dus gelukkig niet meer gespuugd....nog even lekker tot 9 uur tussen ons in op bed geslapen.....

Nu nog steeds wat huilerig, maar eet en drinkt gelukkig wel genoeg.....zal wel een staartje van de griep zijn ofzo.....

Vl wordt vanmorgen ook zo beurs als ik weet niet wat wakker en is de hele nacht heen en weer geweest naar het toilet, dus er wordt hier vandaag weinig gedaan......

Ik hoop dat jullie een beter begin van je paasweekend hebben!

20. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Haha lekker dan Sandra :) wat een sloopnacht zeg pff. Ik durf echt niet te slapen met T. bij me in bed, dus hoop dit niet mee te maken :D
    vanavond maar ff bijtanken zeker?

Deel Deze Pagina