** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Welkom nieuwe mama's gezellig!

2. Maggie87

Maggie87 Lid

14 sep 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Oost Friesland
    Ik ga ook gezellig mee proberen te kletsen!

Onze kleine man is vandaag in niet zo'n goede stemming, veel huilen en hangerig. Hopelijk morgen een betere dag.
    Moet zeggen dat ik de flesvoeding best lastig vind, kleine man drinkt nu 7x 120/4...best veel voor n kleintje van 2,5 week. Soms denk ik...pff hij kan meer hebben en ander moment ben ik bang dat hij juist te veel krijgt. Herkennen jullie dit?

Ik ben ondertussen alweer 12kg kwijt, nog 4 te gaan en ik zit weer op mijn oude gewicht. Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :)

Voor nu stop ik er weer mee, kijken of ik nog een beetje slaap kan pakken voordat meneer weer voor de volgende fles komt ;)

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ooh, herkenbaar die driftbuien, Jonas wordt ook boos als iets hem niet meteen lukt. Gillen!

Hier ook al weer 6 vd 9 kilo kwijt, nu hopelijk snel de rest er achteraan :).

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Midnight feeding! ;)

Kunnen ze al zo snel lachen dan???? Als Levi wakker is klets ik tegen hem en dan ontsnapt er vaak ook een lachje maar ik dacht dat het nog stuipjes waren???

5. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier lekker aan de fles hihi volgens mij zijn dat idd nog stuipjes mi
    Heb het bij lucas ook al een paar x gezien zo schattig.
    Heerlijk dat jullie kilo s eraf vliegen zeg hoop dat het hier ook zo snel gaat.

Welkom nieuwe mama s en gefeliciteerd!

6. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Volgens het eerste jaren boekje wat ik heb lachen ze voor het eerst bewust tussen de 2 en de 6 weken.
    Vraag me af of het dan lachstuipen zijn en vooral zo vaak.

Chalina was nog geen 3 week lachtte ze, maar chalina doet alles anders zo telt ze tot 15, herkend ze 7 kleuren en heeft ze 4 woordenzinnen wat gelijk staat aan 3+ volgens cb.
    Kind van 2 1/5..

7. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hoi dames, mag ik ook meekletsen? Ook ik kom ui het 1-15 augustus topic. 5 augustus ben ik bevallen van onze prachtige zoon:).

Lachen doet onze kerel ook regelmatig, maar dat is inderdaad nog een reflex:). Maar wel onwijs schattig.

Helaas nog wat trammelant om de bv goed op gang te krijgen, hoop toch wel dat daar snel verandering in gaat komen want dit vreet energie.

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Gezellig, nieuwe mamma's! En nog gefeliciteerd allemaal :D

Hier krijgen we ook al kleine lachjes hoor, en wel echt als reactie (naar mijn idee)...bijvoorbeeld als je hem op z'n wang kust :)

Maggie, ik geef M. nu om de vier uur 120/4, of 90/3 om de 3 uur en hij is nu vier weken. Maar was een uk bij de geboorte, dus hij kan het hebben ;) Als jouw mannetje verder z'n voeding niet uit spuugt, lijkt het mij dat hij niet teveel krijgt? En anders hoor je het wel op het cb :)

Lastig is dat nog he, die onzekerheid af en toe of je het wel allemaal goed doet ;)

Luiers...wij hadden voor de geboorte al een keer flink ingeslagen bij de kv, toen was er een actie 1+1 gratis en gelijk 8 pakken gehaald :D Vind de kv luiers overigens wel een stuk beter dan de pampers! Bij M. bleef de pampers elke keer aan z'n billen plakken als hij had gepoept :$

Slapen jullie eigenlijk wel eens met de kleine in bed? En dan echt slapen, dat je zelf ook slaapt...

9. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    #29 manuela82, 15 aug 2014
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    Mag ik me ook melden? Ik kom ook uit het andere topic.

Mijn dochter J.ul.ia is nu 2 weken oud. Het is echt een makkelijke, lieve baby. Maar ze kan wel boos worden als het aanhappen niet meteen lukt;)

Gewicht: 6 kilo bijgekomen, 8,5 afgevallen (resultaat van 8 maanden misselijkheid en overgeven)

Lachen: hier alleen nog uit reflex maar wel schattig:D

Luiers: halverwege mijn zwangerschap had ik er al ruim 850. Persoonlijke bonuskaart actie bij ah 50%korting

Bij mij was de borstvoeding meteen goed op gang. Na de eerste keer drinken (40 min lang) kwam er nog steeds melk. Helaas nu last van overproductie. J. Begint steeds meer te spugen en voor mijn gevoel kwam net zo ongeveer alles terug. Toeschietreflex was zo sterk dat ik haar in het begin in haar gezicht spoot maar ook na een pauze weer zo een sterke tsr dat het in haar gezicht spoot. Wacht nu op telefoon terug van een lactatiekundige.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Kris ja die krampjes zijn echt vervelend he. Mijn dochter had er ook erg last van. Maar lang leve de drogist. Nu heeft ze er een weinig tot geen last meer van.

Wat een leuke naam Vigo vrolijke mama!hoor je niet zo heel vaak daar hou ik wel van. Je zoontje moet natuurlijk ook even wennen.

Vind ook de kV luiers erg fijn. Viel me ook oo wat er een groot verschil zit in maten, maat 1 van kV is bijna nog kleiner als van pampers nr 0. Nu het onze eerste is zijn we toch Beetje aan het testen. Heb ook al gehoord dat van Lidl en aldi ook erg fijn zijn alleen beginnen die pas bij maat 2 maar dan ga ik het wel een x proberen!

Maggie wat betekent nr 4 bij 120/4? . Hier drinkt ons meisje ook tussen de 90 en 120 al zit er al wel steeds meer tijd tussen, zitten nu sinds een paar dagen op 6 voedingen. Maar ze is vandaag dan ook 4 weken. Kunnen merken dat er nou iets ritme in komt. En juist als ze de fles zo goed als leeg drinkt is dat ritme er duidelijker en constanter dan als ze de ene x weinig drinkt en dan weer veel. Maar goed dat is logisch. Hier ook op het begin erge dorst. De 2e nacht na haar geboorte na een uur al weer voeding gemaakt omdat ik gewoon zag dat ze honger had. Cb heeft ons gezegd dat je op dit moment nog niet te veel kunt geven dus ik zou me niet druk maken. Kindjes die bv krijgen worden vaak ook op verzoek gevoed en je kunt dan ook niet helemaal achterhalen wat ze precies hebben binnen gekregen.

Haha mi87 midnight feeding! Na het voeden doe ik altijd f rondje internet kan ik daarna weer beter slapen anders ben ik te wakker haha. Dus jou tijdstip beviel me wel;)

Volgens mij qua lachen begint het hier nu beetje te komen. Vl zei ook vanaf 5 a 6 weken. Je kunt wel goed het verschil zien tussen stuipjes of niet. Als ze echt lacht reageert ze ook op iets wat we doen of zeggen.

Corina Chalina is idd snel! Wij hebben ook vrienden met een zoontje van 2 jaar en 3 maanden, die kan praten joh! Echt leuk om te zien. Leuke naam trouwens Chalina. Ch spreek je uit als in Chantal of als een g?

Noëlle volgens mij zijn we op dezelfde dag bevallen he? Jij was uitgerekend in augustus?

Zoals jullie zien ben ik altijd nogal een aardige verhalen Typer haha. Kan er niks aan doen wel eens geprobeerd korter, word altijd nog een heel verhaal. Reageer niet altijd precies op iedereen maar wel veel haha!

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Madame V, alleen maar gezellig een verhalen typer! :D

Ik was inderdaad uitgerend in augustus, maar ben met 38 weken ingeleid, dus kleine man is nu ook precies 4 weken :) Begin hier ook wel te merken dat hij met een lachje kan reageren, zo schattig! Kan niet wachten tot de eerste echte baby schaterlach! :)Hij begint nu ook iets meer tijd tussen de voedingen te laten, zit nu ook elke keer zo'n 3.5 á 4 uur tussen. Merk wel dat hij een beter ritme heeft, sinds we volledig fles geven (hij had aan de borst niet genoeg). Nou nog hopen dat hij stopt met spoken na de laatste late voeding! Meestal krijgt hij die rond een uurtje of 12 of 1, maar daarna weigert hij om te slapen :( Dan wilt hij per se bij je zijn...en na de voeding daarna is er niks aan de hand, gaan meneer keurig netjes gelijk slapen. Vind overdag spoken toch iets prettiger ;)

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier zitten we met de voeding nu oo 90 cc hij was de eerste paar dagen erg hongerig dat is nu gelukkig minder. Verder zijn de krampjes gelukkig een stuk minder lang leven inflacol!!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Weet niet wie het vroeg maar onze vent wil wel eens alleen maar bij mij slapen. Dan slaap ik zeg maar van 3 tot 6 of zo met hem naast me. Ik lig dan op mn zij met mijn arm om hem heen, Levi op zijn zij. Buik tegen buik zeg maar en dat is soms de enige manier waarop hij wil slapen. Ik leg dan ook nog een voedingskussen erachter net op welke zij ik lig. Enerzijds zodat mijn man er niet op kan rollen ( die slaapt altijd aardig 'ruim' ) en anderzijds dat Levi niet uit bed kan rollen en vallen.
    In het begin dommelde ik alleen maar maar vannacht heb ik echt geslapen!!

Wat we ook wel eens doen is het aankleedkussen tussen de hoofdkussens in en hem daarop leggen. Door de opstaande randen kun je dan niet op hem rollen.
    En je kunt zo de dekens niet over hem heen trekken.

Hier vandaag even flink meegejankt met Levi. Hij is vandaag erg moeilijk. Terwijl het gister en vannochtend zo goed ging. Hij is van 12 uur tot 6 uur aan het huilen geweest.
    Hij wil steeds drinken maar sabbelt dan alleen, of hij drinkt wel maar zodra je hem er af haalt zet hij het op een brullen. Maar ja na een half uur aan 1 borst ben ik het ook een beetje zat, helemaal als hij dan meer slaapt dan drinkt... Of hij is zo driftig dat hij niet eens de tepel pakt. Hij wilde niet in zijn bed maar vasthouden hielp ook niet... Niks hielp! Werd er wanhopig van. Dus begon lekker mee te janken.
    Had hem al om 4 uur aangelegd en om 5 uur weer en toen dronk hij ook weer een half uur... Trek ik hem los omdat hij slaapt loopt de melk nog dus ik heb echt genoeg!
    Maarja, na een boertje terugleggen en alleen maar brullen! Even afgewacht maar ik kan het nog niet om hem maar te laten huilen, en hij geeft ook niet op. Hartverscheurend!
    Krampjes heeft ie ook wel wat last van maar continu????? Heb niet het idee dat het dat telkens is.
    Net 6 uur was ik het zat. Heb een flesje gemaakt en hij heeft 70cc weggekloektm is in slaap gevallen en nu eindelijj eindelijk slaapt hij boven. Hij word wel meteen weer wakker als je rond loopt dus vandaar even apart gelegd.

Hebben jullie nog tips/ideeën? Of hoort dit er bij?

14. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    MI87,

Wat een leuke naam Levi :) zo heet namelijk onze oudste zoon ook haha!
    Hier slaapt Vigo ook 's nachts tussen ons in op het aankleedkussen. Hij moet nog erg wennen in zijn wiegje. Kennelijk mist hij dan toch de geur, hartslag en warmte/geborgenheid van zijn mama! Overdag gaat het hem nu goed af in de wieg.

Wat betreft het lange huilen: Misschien ligt het aan de naam maar onze Levi had daar ook heel slim last van. Bij mij zaten er onvoldoende voedingsstoffen in de bv dus zijn op de 11e dag overgestapt naar flesvoeding. Sinds dien ging hij ook pas aankomen. Misschien kun je hem wat bijvoeden naast de bv.

Onze Levi hebben we achteraf ook te veel weggehaald van aparte geluidjes en drukte. Toch wil ik jou adviseren om hem zoveel mogelijk te laten wennen aan geluidjes. Want ik merk nu dat hij om een zucht en een scheet wakker wordt. Stofzuigen beneden op de gang is al 'not done'. Dus bij Vigo willen we hem wel zoveel mogelijk aan geluidjes laten wennen! Het is niet verkeerd bedoeld hoor, zelf weten wat je er mee gaat doen natuurlijk hihi! Maar ik begrijp je orrotatie heel erg goed. Onze vent heeft tot aan zijn 1e verjaardag moeite gehad met in slaap vallen. Dat heeft mij geestelijk ook erg opgebroken. Mijn zusje legde haar meisje in bed en die was zo vertrokken terwijl onze vent altijd een uur ging huilen voordat ie in slaap viel...succes met de kwestie!

15. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Ik krijg trouwens mijn ticker niet aan de praat bij 'handtekening wijzigen' wat doe ik verkeerd??

16. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Madame, Chalina spreek je inderdaad uit als Chantal. De cb arts noemde haar standaard galina euhm zo heet ze niet :)

Mi, Yuri heeft precies hetzelfde na de voeding van 21:00. Hij blijft hongerig en als ik met de hand probeer er wat uit te krijgen komt er inderdaad ook nog wat, dus dan krijgt hij standaard een flesje na.
    Ik heb geen idee waar het aan ligt alleen zo is hij tevreden en verzadigd.

Slapen in bed, Ja gedaan en ook met onze dochter. Dochterlief is er nog steeds aangewend dat ze s'nachts ineens tussen ons in ligt.
    Hij slaapt s'nachts het liefst in zijn wieg heb ik het idee.

Vandaag eerste dag geen wondvocht/bloedverlies meer, hopelijk blijft het zo.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bedankt voor de tips! Maar hij ligt nu voor het eerst apart. Overdag tot nu toe overdag met zijn wieg ( los mozes mandje) in de box. En dan hebben we ook visite, tv aan, kletsen, stofzuigen etc. En hij slaapt daar gewoon doorheen. Maar vanmiddag doet hij ineens zo.

Qua borstvoeding gaat dat wel goed. Ik heb heel veel melk en hij komt ook goed aan! Vandaag weer gewogen maar hij zat vorige week al boven zijn geboortegewicht! Hij slaaot normaal ook netjes 3 uur of 2.45 tussen de voedingen.

Lastig hoor. Mijn eigen gevoel zegt toch dat hij erg gevoelig is voor prikkels... We waren op die tijd ook bij mijn moeder. Gelunched en gewoon rondgehangen. Wilde ff het huis uit. En de wagen meegenomen. Misschien toch een stapje terug???

18. Maggie87

Maggie87 Lid

14 sep 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Oost Friesland
    MadameV: ik bedoel met 120/4 120cc water en 4 scheppen poeder. Ik merk dat Timber langzaam aan begint te wennen aan de hoeveelheid die hij krijgt...over 24u gezien laat hij in totaal zo'n 90cc staan...dus wat dat betreft valt het dan nog mee wat hij krijgt. Maar meneer groeit op dit moment als n malle!

Ook hier slaapt onze kleine man bij ons in bed. Meestal rond middernacht is hij erg onrustig en dan heeft het geen zin dat ik hem in zijn wieg leg. Tegen de ochtend slaapt hij dan weer goed in zijn wieg.
    Zijn jullie niet bang dat de kleine gewend raakt aan het bij je in bed slapen? Ik wel een beetje, straks wil hij niet anders..:$

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Zucht *
    Yuri heeft een voorkeurshouding elke keer kan ik hem weer terug leggen, morgen maar even zo'n kussen op halen dat hij niet verder kan rollen.
    En heel apart het is op links, hij lag ook altijd aan de linker kant in mijn buik.

20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    MI, ik heb dat ook heel erg gehad met M., dat hij maar bleef brullen na de borst en non stop wilde drinken, misschien heeft hij last van een regeldag? Dan blijven ze ook komen, om jouw melkproductie omhoog te krijgen (ultimate berta zal je worden, of je wilt of niet :p). Bij M. bleek het uiteindelijk een combinatie van reflux+te weinig voedingsstoffen in de borstvoeding te zijn. Sinds hij fles krijgt, brult ie alleen nog als ie echt honger heeft en niet meer net na of tussen de voedingen door (behalve om z'n foppie of een vieze broek ;)).

Maggie, ze zeggen dat een baby pas na zes maanden echt ergens aan gaat wennen (geen idee of dat waar is hoor!), ik laat M. ook bij ons in bed slapen als hij echt niet wilt gaan slapen. Meestal is dat 1 keer, en na de volgende voeding accepteert hij het wel om in zijn wieg te slapen. Ik zei ook altijd, ik wil m'n baby zo snel mogelijk in zijn eigen kamertje, maar ondertussen ligt hij al drie weken bij ons ;) Als hij straks een vaster ritme heeft, wil ik hem naar zijn eigen kamer doen en niet meer bij ons in bed...gebeurt gelukkig ook niet elke nacht dat hij bij ons ligt.

Ik laat hem bovenop me in slaap vallen, voedingskussen over m'n buik en zelf op de uiteindes liggen, allemaal kussens daar nog om heen zodat voedingskussen geen kant op kan...en zelf doodstil blijven liggen :p Maar een aankleedkussen gebruiken is een goed idee, ga ik hier ook eens proberen! Dan leg ik hem wel tussen mij en de muur in, want vriend ligt graag tegen me aan en met zijn 2 meter en 115 kilo rolt ie overal overheen :D

Vrolijke mamma, bij mij duurde het ook een dag voordat m'n banner erop stond, zit denk ik een beetje vertraging in?

Deel Deze Pagina