** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miso

miso Lid

8 nov 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben al een tijdje een stille lezer en volgde ook het andere zwangerschapstopic waar de meeste van jullie zich toen bevonden. Leuk om de ontwikkeling van jullie spruitjes te lezen en herken veel dingen in mijn mini-me! Jammer dat ik niet van begin af aan reageerde, want het is toch een soort van vastlegging van alles wat je doormaakt. Maar heb er veel aan gehad en vind het toch leuk om jullie ervaringen te lezen.

mijn oogappeltje is op 2 augustus geboren en ze kruipt overal heen als ze buiten de box mag. Ook trekt ze zich al omhoog en staat behoorlijk stabiel. Alleen nog geen echt fijne motoriek, ze wil zelf haar flesje nooit vasthouden en heeft moeite met dingen oppakken. Verder krijgt ze nog borstvoeding. Ze is niet echt een fan van vaste voeding helaas, dus dat gaat nog wat moeizaam. Maar ze groeit goed en is happy, dus ik maak me niet veel zorgen nog.

Nou bij deze maar es een keertje gereageerd :)

2. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Hoi Miso, welkom! Wat leuk dat je ook een kindje hebt in dezelfde leeftijdsfase. Grappig, ik ben ook eerst een stille meelezer geweest. Mama's zoeken vaak graag herkenning hé? Maar super zeg dat je nog borstvoeding geeft! Hoe vaak geef jij nog? Goed dat je nog niet veel zorgen maak om dat ze nog niet veel vaste voeding eet, meestal loopt dat vanzelf wel los idd:) Tot één jaar blijft bv/kv toch de belangrijkste voeding en is het met de bijvoeding nog een oefenfase. Fijn dat ze wel lekker groeit.

Gelukkig dat T. nog lekker vrolijk is ondanks de opgelopen verkoudheid! Wel zielig zo'n dicht snotterig neusje en het hoesten. Hopelijk knapt hij gauw op Roosjuh. Wat lief dat hij kan zwaaien. Zag het ook al bij mvj op het filmpje. Te schattig haha! Dat gebeurt hier niet namelijk. Is dat een kwestie van veel voordoen?

3. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Nou niet echt, mijn vader zwaaide vorige week naar hem en ineens zwaait ie terug :$ als ik ergens met mn hand op sla, op de tafel ofzo dan doet hij het ook na. Het lijkt alsof hij met alle dingen wat meer gaat kopieren.
    net ff neusje gesprayed, scherlt toch weer wat. Mn vriend liet me vanmorgen uitslapen, heb tot 11:15 geslapen :):) schaam me dood. Was zó moe, nachtbrakertje is t de laatste dagen. Zeker nu hij zich niezzo tof voelt.

Welkom Miso :) klinkt als een gezond meisje hoor, al onze babietjes lopen met het 1 voor en met het ander wachten ze nog even... prima toch :)
    T. kan prima zitten en ook staan kan ie wel, maar hij heeft er gewoon geen zin in :) grijpt wat ie kan draait zich om en gaat het ontleden c.q met zn mond te lijf. ;)

Hij spuugde vanmiddag zn toetje uit over mij geen, fiiiijn, ik ruik naar zure perzik :)

oh... wat hou ik toch van dat barreltje :D

4. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh echt haha! Wat geinig dat hij zo aan het nadoen is :D Hij is dus echt bezig met de grove motoriek, toch? Hier wordt er niet zoveel gekopieerd, maar hij kijkt wel vaak gebiologeerd als je eten in je eigen mond stopt. Hier is J. meer van de fijne motoriek, met zijn wijsvingertje kan hij iets heel rustig en precies pakken of aanraken. Zelfs als er een spettertje eten op de kinderstoelblad ligt hihi;)

Wow, jij hebt lekker lang geslapen! Wat lief dat je vriend je dit gunde. Haha, niet schamen hoor, 't is gewoon nodig toch! Gebroken nachten zijn niet niks. Gewoon verdiend :D:cool:
    Haha, ja het leven van een moeder loopt niet altijd op rolletjes... dus je had een lekker perzikluchtje op vandaag:p

Ja... we hebben geweldige rakkertjes toch :D

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Welkom misa! Je bent van harte welkom om mee te schrijven hoor!

We hebben heerlijke dagen gehad, op en top genoten! Ze is zo vrolijk en slaapt goed.. Wat nou sprongetje hahah ;) nee hoor ik roep niet te hard, kan zo weer anders zijn.

Hier zit ze ook goed, staat ook veel maar gewoon op schoot, brabbelt heel wat af en draait continue op haar buik, tijgert nu achteruit haha zo lief!

Dol gelukkige mama hier!

6. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ohja, en onze monden (en alles wat er in zit whaha) is ook reuze interessant voor hem. Als ik tegen hem praat, komt hij weer met dat vingertje en voelt hij aan m'n lip of tanden hihi. En hij probeert echt te babbelen zo nu en dan.

Wat hij trouwens wel laatste tijd ineens veel doet is zijn armen op en neer pompen en met zijn handjes zelf of met speelgoed ergens op slaan. Geluid maken is natuurlijk het leukste wat er is, zolang er maar herrie uitkomt verveelt hij zich niet ;)

En af en toe schud hij zijn koppie... tja, dan ziet de wereld er toch weer even anders uit :D

Ah fijn Alyssa dat het goed gaat! Heerlijk dat je weer kunt genieten:)

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Welkom miso!!

Wat leuk al die nieuwe dingetjes!

Roosjuh, beterschap met T. Hier nog steeds beetje verkouden. Hardnekkig virusje.

Hier de nieuwe dingen:
    Nee, nee, nee, nee schudden.
    Dingen op de kop willen bekijken dus hoofd opzij buigen
    Staan aan de bank houd hij lang vol
    Van liggen naar zitten kan hij biiiijjjjjjna
    Kopiëren ja, scheet/blaas geluiden doet hij je na
    Hij vind het prachtig zichzelf achterover te gooien. Op bed bij ons doet hij dat of op je schoot. Gelukkig nog niet op de harde vloer ;)
    Hij zegt tegen alles en iedereen: HaaAaai of HeeEee. De hoofdletter moet je dan heel hoog uitspreken. Heel suikerzoet stemmetje.
    Ennnn hij begint te lachen zodra hij de bijenkorf op tv ziet of mickey mouse.
    Oja hij grijnst veel. Kijkt je aan en knijpt dan zijn ogen tot spleetjes en grijnst met zijn mond. Heel grappig.

Hij kan nog meer maar kan er ff niet op komen hahaha.
    Ik snap wel waarom ze zo moeilijk zijn nu ;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha heel herkenbaar allemaal!
    Hier ook lekkere groene snottebellen....en owee als ik ze weghaal :D

Vannacht weer heerlijk geslapen van 22 uur tot 6 uur! Daarna viel ze lekker bij me in slaap, dus heeft ze heerlijk tegen me aan geslapen tot 7.45.
    Had het bloed heet, neus aan neus, onder de deken...klein kacheltje.

De oudste heeft vandaag studiedag, dus die zit nu te geinen met haar zusje op de bank. Zo leuk om te zien dat ze echt interactie hebben. Ze zegt ook steeds dat ze het nu wel leuk vindt om een baby zusje te hebben :p

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hele maand april een sprong, vrees dat het gaat gebeuren. Las al veel over onrustige kindjes.
    Pff wat is yuri moeilijk op moment, soms geen doen. Slapen is een ramp, het vooral in slaap komen. Vaak wakker vooral in de nacht, en in de middag haalt hij alles in slaapt hij zo een dutje van 3 uur.

Verder vandaag laatste anti biotica voor mijn nierbekkenontsteking, nacht doorgebracht in het zkh met ernstige koortsaanvallen 41.6

Mi, wat een mooi buikje al.
    Ik denk dat het vooral komt omdat je sneller als gepland zwanger bent geworden en je lijf vooral het spier en bindweefsel niet voldoende is hersteld.
    Had van chalina een veel dikkere buik als van yuri.
    Voel je je goed?

Wauw mvj pracht plaat, knappe dame met mooie blauwe kijkers.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina wow! Afgelopen nacht?????

Hier ook slecht inslapen op het moment.

Geven die van jullie ook kusjes?
    Als ik mijn lippen tuit krijg ik een kus. Met de mond wagenwijd open en lekker veel zever.... dus je bent daarna wel nat :D

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaah, hier ook een soort van kusjes....met de mond wagenwijd open en dan je wang of kin zo ongeveer helemaal nat lebberen, maar wel heel schattig :)

12. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    jeetje beterschap Corina!.

ohh en die ene foto met die mooie blauwe kijkers!!!! geweldig.

hier gister een autostoel gekocht. een maxi cosi axiss.. deze kun je draaien. verder een nieuwste nuna buggy gekocht voor derbij.. deze is heel klein op te vouwen en blijft in de auto liggen voor als we weg gaan.. huidige kinderwagen is veel te groot om mee te nemen aangezien de kofferbak dan compleet gevuld is..

13. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    Ohja vandaag naar cb geweest

73 cm en 8625 gram.. perfect voor haar lengte..
    Alles was top.. waren erg tevreden

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
  15. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wauw wat een knapperd muts! Mooie jas ook!
    En nog zo'n knapperd met blauwe oogjes, prachtig!

Hier ook kusjes haha super lief! Ze vind ook alles grappig momenteel, als ik naar het plafond kijk en weer naar haar ligt ze helemaal in een deuk!

Jeetje corina wat heftig zeg! Hoe voel je je nu? In het ziekenhuis nog wel! Koorts nu gezakt?

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook de Axiss! Leek mij ook wel handig, dat draaien...scheelt een hoop gehannes.

Wij konden er twee stuks, in perfecte staat, overnemen van een collega van mijn vriend.....dus wij hebben er twee voor het geld van 1. Dus voor beide auto's een stoel, leek ons wel zo handig ;).

Maar zet hem er nu nog niet in, wacht nog even een maandje denk ik. Hij kan nu inmiddels sinds deze week heel goed los zitten, maar het mag nog niet zo lang. Dus voorlopig nog maar even lekker in de maxi cosi, past nog makkelijk. Wordt alleen wat zwaar tillen...pfff...

Corina....Beterschap!!

Wij donderdag weer naar het cb. Ben erg benieuwd, maar zou voornamelijk over voeding gaan zeiden ze de vorige keer.

Hij is trouwens weer prima te pas. En slaapt weer lekker s'nachts. Afgelopen nacht heeft ie zelfs helemaal tot,de wekker doorgeslapen, heerlijk.....alleen hadden wij beide buikgriep, dus heb er weinig aan gehad haha...

Groente ging er vanavond ook voor het eerst sinds een paar dagen weer goed in. Hij zag alleen het eerste hapje aankomen en begon gelijk te huilen en weg te draaien, maar toen ik toch een klein beetje in zijn mondje had weten te doen, bedacht hij zich en draaide 180 graden om en at achter elkaar door.....klein acteurtje....hihi.

17. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    ohh dat scheelt Sandra. vooral als je 2 autos hebt haha.. Wij kunnen met 1 goed af en hebben voor in hoge nood de bedrijfsbus waar we max 500 km per jaar mee mogen rijden.
    dus 1 is meer dan genoeg.. mag ook wel want die krengen zijn rete duur hahah..
    hier zit ze er nu wel in.. dat gesjouw met die lompe zware maxicosi was ik spuugbeu. en der hoofdje kwam bijna tegen de bovenzijde, en dan mogen ze der uit.

hoezo gaan ze het dan over voeding hebben..? wat willen ze erover vertellen haha.. zoveel veranderd er niet lijkt me..

hier hebben we alweer 2 dagne een lekker uitslapertje.. 19,30 erin en pas om 8.00 wakker worden... heerlijk!

18. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    #3998 blauwoogje90, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Wow, heftig van die koortsaanvallen Corina! Zelfs een nacht in het zkh doorgebracht dus:( Gaat het nu beter met je? Beterschap!

Wat grappig al die nieuwe dingetjes te lezen van Levi, Mi. Lekker boefje! Ahh dat is schattig, die natte kusjes! Nee, ik krijg ze niet, sniksnik. Haha! Ik heb wel vaak een aapje die vastgeklampt zit aan m'n nek :p Zodra ik dichtbij hem zit grijpt hij zijn kans: hij steekt zijn armen uit en probeert zich aan me op te trekken en knijpt me zowat fijn met z'n handjes omdat hij me vast wil houden, sterke vingers zeg! Hihi.

Voor het eerst gisteravond de avondvoeding om 19.30 gedaan ipv 22.00/22.30 uur. Ging ook prima vannacht! Is even wakker geweest om 6 uur (volgens mijn man, ik sliep als een blok haha) maar toch nog verder geslapen tot ik hem wakker maakte om 7.30 uur. Had al lichte stuwing, dus wilde er vanaf.

Zo, das goed geshopt Muts! Mooie spullen hoor! En wat is Silvy leuk gekleed. :) Mooi dat ze tevreden waren op het cb.

Wij hoeven pas in juni weer als J. 11 maanden is (dan krijgt hij prikjes). Denk vanwege bezuinigingen, maar er is nooit wat bijzonders geweest met ons mannetje, dus misschien vertrouwen ze er gewoon op dat het goed blijft gaan en dat als er wat is we zelf wel aan de bel trekken. Ik vind het prima, wel lekker eigenlijk.

Het meten en wegen hou ik zelf elke maand bij, is niet zo nauwkeurig als het cb maar zo heb ik toch een idee. We maken elke maand een groeifoto samen met een grote knuffelbeer. Daarop zien we hoe hij elke maand veranderd. We hebben op de computer een mapje met deze maandfoto's, daar zetten we dan de lengte en gewicht bij.

Ohja, over maxi-cosi's gesproken... hij staat standaard in de auto bij ons, maar we halen J. er gewoon uit en tillen hem zelf. Dat sjouwen met de maxi-cosi is niet te doen met een ruim 9,2 kilo zware baby :D Boodschappen doe ik trouwens met de kinderwagen, ik ga altijd lopend (wonen op 5 min afstand van de supermarkt).

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja vrijdagochtend opgenomen en zaterdagavond weer in huis, infuus met vocht.
    Door de hoge koorts had ik wat uitdrogingsverschijnselen.
    Het gaat gelukkig goed, morgen de urine nog laten controleren Hopelijk is het weg.

Vanmiddag met yuri naar de kinderarts ggeweest, hij heeft dus toch een pompje gekregen met pufje salbutamol, als het voor maandag niet beter is moet ik weer komen.
    Hij heeft dus bronchitis, het gaat goed hier :(
    Zit op telefoon ga zo even op de laptop alles bijlezen.

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pfff....Corina, gaat inderdaad lekker bij jullie......hopelijk gaat het pufje goed helpen...!

Muts...ja, weet ook niet wat ze daarover willen vertellen......maar dat werd gezegd toen we de nieuwe afspraak moesten plannen....ach ik zie wel....laat het morgen wel even weten hoe en wat haha.

Deel Deze Pagina