** juli/augustus 2014 mama's**

Discussie in 'De mama's' gestart door mamavanjuul, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo, vanmorgen bij het cb geweest.

Hij is weer helemaal goedgekeurd.

Vorige keer, 12 februari, was hij 8180 gr en 68.5 cm en vandaag was hij 8650 gr en 71.5 cm. Dus deze keer goed in de lengte gegroeid en wat minder in de breedte haha....met alles precies op de nullijn en mooi in verhouding.

Vorige keer werd gezegd dat het voornamelijk over voeding zou gaan deze keer, maar dat waren ze zeker al weer vergeten haha. Verder doet ie wat ie moet doen, zitten, omrollen, blokje pakken en dan met zijn andere hand nog een blokje kunnen aanpakken etc....allemaal toppie!

Gelijk bij thuiskomst om half 11 in bed gelegd en hij logt nu nog lekker te slapen. Straks als ie wakker wordt even brood en flesje en dan lekker even naar buiten! Wat een heerlijk weer is het!

Volgende afspraak bij het cb is al weer op 20 mei....bij 9.5 maand.

2. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    goed om te lezen Sandra!
    fijn he om weer te horen dat alles goed is..

huh bij 9,5 alweer een afspraak?
    wij hoeven met 11 maanden pas terug ivm de prikken..

tis inderdaad heerlijk weer.. alleen jammer dat ik tot 17.30 moet werken...
    geniet ervan!

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Lekker gegroeid 😊

Wij moeten ook pas weer met 11 maanden.
    Je mag dus een keertje extra?

4. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

20 sep 2014
    956
    181
    43
    Fijn alles weer in orde! volgens mij zijn wij ook pas ergens bij 11 mnd weer aan de beurt, prima :)
    mr. sniffles ligt nu lekker te slapen, hij is wat vaker moe en heeft nog slaap in te halen met zn snotneussie.. vanavond maar es een ui bij zn bed leggen, schijnt te werken ;) had jij dat ook niet eens gedaan Muts? tijdje geleden alweer? geweldige foto trouwens, moppie. ik zag per toeval net haar jasje trouwens denk ik in de sale van de VD, als je wilt kun je nog goedkoop een maatje groter misschien erbij scoren :) leuk ding

hoop dat je je weer wat beter voelt Corina, dat ge-emmer zit je niet op te wachten... heeft Yuri zn puf al een keertje gehad om te kijken of het dan beter gaat?

5. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    klopt roos.. ui naast het bed doet het erg goed hier..

haha echt leuk he.. haha maar nee maat groter is niet nodig.. hier kan ze nog wel even in.. ben iets snel beu dus ze zal vast tegen de tijd wel weer een nog leuker jasje krijgen hahaha..

heb ook een onwijs gave D&G zomer jas liggen :) spierwit :)

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, ik weet eigenlijk ook niet waarom we hier tussentijds nog een keer moeten. Ze volgen het groeiboekje denk ik, daar staat namelijk in, 5-6 maanden, 7-8 maanden, 9 maanden en dan inderdaad de 11 maanden etc....ach vind het prima. Dus over 5 weekjes weer heen en dan bij de kinderarts aldaar. En de 30e april moeten we ook nog naar de kinderarts in het ziekenhuis. Even hartje luisteren. Bij de uitslag van de heup echo destijds hoorde hij een licht ruisje, er is toen nog een hartfilmpje gemaakt wat allemaal goed was en nu moeten we dus terug komen om te kijken of het inmiddels weg is. Dus ben benieuwd.

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mvj wow wat een mooie ogen!

Sandra, fijn dat alles goed ging.
    De controles zijn:
    6 - 7,5 - 9 - 11 - 14
    Bij 14 hoor je onofficieel bij het peuterbureau. Nu nog zuigelingenbureau.
    Wegens bezuinigingen hebben ze besloten om wanneer alles goed gaat de 7,5 of de 9 te laten vervallen.

Ik moet ook met 9 maanden weer en heb de 7,5 overgeslagen.
    ( heb jaren op het cb gewerkt ;) )

Heerlijk naar de stad geweest. Daar heeft Levi zijn eerste ijsje geproefd ( bosvruchten en meloen) in het begin vond hij dat koude maar raar maar al snel ging het mondje rap open :D
    Had ook een lepeltje extra voor hem om te spelen. Had groen en roze. De groene was even goed maar daarna toch echt de roze hoor!

En vanwege het aankomende weer en we toch de lente/zomer ingaan maar meteen een ray ban kids voor meneertje gekocht en zonnecreme voor hem want hij heeft zo'n licht huidje.

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Okay...nou dan doen ze hier in Gorinchem denk ik niet aan bezuinigen, want ik moet gewoon bij beide controles komen haha.....en volgens mij gaat alles toch echt gewoon goed :D

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Coole bril trouwens....stoer kereltje hoor!

Lekker weer is het vandaag he....heerlijk genieten buiten. Ben vanmiddag ook even een lekker lang stuk gaan lopen met de boys....Casper en onze bruine lab Joep ;).

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Schiet me ineens te binnen......al wat gehoord van je gestolen kinderwagen???

11. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Ah, jullie treffen het inderdaad niet hé Corina. Sneu, zo'n jong kind al aan de pufjes. Ik hoop dat het helpt! Hij heeft toch al eerder pufjes gehad, was dat een ander soort?

Mooi gegroeid Sandra, denk idd dat ze bij jou op het cb niet aan bezuinigingen doen zo te lezen.

Stoer die zonnebril bij Levi, hihi! Lekker mannetje:)
    Wij zijn trouwens voor het laatst op het cb geweest met 6 maanden en de volgende is met 11 maanden. En geen controle meer met 7,5 of 9 maanden. Dus flink bezuinigd op ons;) Maar blijkbaar heeft ieder cb zijn eigen regels als ik het zo lees. Ach...

Ben (opnieuw) trotse tante geworden van een nichtje! Mijn zus is vanmorgen bevallen, we zijn vanmiddag wezen kijken... echt zo schattig zo'n klein popje! Oooh nog geen 9 maanden geleden was mijn baby ook zo klein, en nu alweer zo groot, zeker vergeleken met zijn nichtje. En superleuk want ze geeft ook bv, kunnen we er lekker over babbelen samen (ze heeft al wel ervaring, haar andere 2 kinderen hebben zo'n 9/10 maanden bv gekregen).

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Tante!

13. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hmm heel bericht getypt op tel, ververs ik de pagina zie ik geen bericht
    Pfff zucht haha

14. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Nu dus wel poging 2 haha.

Wat een coole zonnebril heeft Levi!

Gefeliciteerd tante met je nichtje, lief hè
    hè.
    Ja klopt toen Yuri 5 maand was ook puf gehad maar die was lichter en minder vaak.
    Hij moet nu 6 x daags 1 puf, 100 mg.
    Hoop dat het zijn werk doet, we mogen het maar tijdelijk gebruiken, want deze soort veroorzaakt achterstanden in ontwikkeling.

Morgen en zaterdag weer aan het werk en ha hoor 19 graden voorspeld haha, dat wordt lunchen op het dakterras.

15. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wauw! Vette zonnebril! Hihi super cute! Denk dat zonnebrand ook geen overbodige luxe is!

Jeetje corina wat sneu! Hopen dat hij er snel baat bij heeft zeg!

Hoe zitten jullie met slaapjes? Vandaag eens 2 slaapjes geprobeerd. Ze lag om kwart voor 7 helemaal in coma.. Half 8 was ze klaar wakker... ze slaapt nu net weer, nog even geen succes dus :D

Morgen nog een middag werken en dan lekker weekend! Ik ben in afwachting van een vast contract. Ik moet het voor 14 mei horen. Anders 14 juni laatste werkdag en dan zou ik er 6 maand uit moeten! Kut nieuwe regeling

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Corina, 6x!!! Lukt dat wel? Levi is nu in de fase als hij iets niet wil hij zijn hoofd wegdraait of echt met zijn hand wegduwt. Neusje uitzuigen en zo is nu echt een strijd.

Sandra, nee. We krijgen niks vergoed van de reisverzekering. Dus we moeten kijken dat we het geld via de daders zelf krijgen. Die moeten we nu dus aansprakelijk stellen. En de daders...die krijgen weken rustig de tijd om zich te melden op het bureau. Alle tijd dus om er vandoor te gaan.

Blauwoogje, gefeliciteerd! Ooo zal wel enorm verschil zijn ja. En dan te bedenken dat wij eerst degene waren die bij anderen dachten: wat groot!! Hahaha

Gister echo gehad. Alles gaat super. Kleine weer even gezien, die word ook al groot. Helaas niet het geslacht. Nog even wachten dus tot de 20 weken echo.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier al tijden 2 slaapjes....heel soms 3, maar dan de 3de bij ons op de bank ;)

Gister spenen in huis gehaald....langzaam aan het idee wennen dat we gan afbouwen met bv. Gister al kv geprobeerd, maar dat hoeft ze niet, haha!
    Dus vanmiddag maar mengen.

Slik....ik was de kasten aan het opruimen en dacht, laat ik maat 74 eens aanpassen. En ja hoor...die past :$

18. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Dank meiden!:) Ja, dat is echt bizar dat we eerst zelf zo'n kleintje in onze armen handen en dat de rollen dan ineens omgedraaid zijn haha.

Wat heerlijk Mi dat je weer een goede echo had! Ahh spannend dus nog, het geslacht... nog een kleine 5 weekjes wachten :D Heb je nog een voorgevoel?;)

Dat is niet niks Corina, 6 keer op een dag! Ik ken die puf wel vanuit mijn werk, maar dan voor oudere mensen. Maar voor een baby dus wel heftig spul... hopen maar dat het goed werkt! Pfff.
    Haha, ja zal je altijd zien dat het lekker weer als jezelf moet werken, zucht:cool:

Spannend voor je Alyssa, zou fijn zijn als je je contract verlengd kreeg.
    Slaapjes... hier 2 keer overdag. Maar op het moment is het een dramaqueen met slapen, vooral 's avonds. Huilend armen naar me uitstrekken... pfff niet de makkelijkste nu hoor:)

Haha, nee mamamelk blijft het lekkerst natuurlijk, ben benieuwd als je het mengt of dat Lotje het wel drinkt. Hier hoef ik ook niet met kv aan te komen, maar papje van biscuit vind ie heerlijk. Ga je helemaal afbouwen? Maatje 74 alweer hihi. Hier al een poos die maat. Van de week een leuk shirtje van mijn s.ouders gekregen, maat 80. Die past hij ook al:$:D

19. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja 6 x, het lukt redelijk. Vannacht om 3 uur weer wakker van hem hij had zon zware hoestbui man man. Hij liep weer grauw ervan aan, en puf er in hen vier x laten ademen in het pompje en hij was weer bij.
    het is dus echt astmatisch, dat moet wel-hoe kan het pufje dan direct zon verlichting bij hem geven. Bah had de tranen over mijn wangen, mijn arme knulletje.

Super dat je echo goed was Mi, en ja het gaat zeker snel!

Spannend Alyssa, ik duim voor dat je een contract krijgt :D
    en slapen, pfff das hier een mega ramp.

Heb gister pannenkoekjes gebakken voor de kids, van mamamelk :D
    ze vonden het beide lekker. Yuri smakte enorm haha zo leuk om te zien.

Maatje 74 hier ook al een tijdje, nog even en hij mag over op maat 80.
    Baby foetsie :):)

20. blauwoogje90

blauwoogje90 Bekend lid

5 feb 2013
    920
    0
    16
    Oh gut, wat zielig Corina!! Kan me je tranen en machteloosheid zo goed indenken... arm mannetje! Gelukkig dat de puf zo snel hielp, weet je alleen inderdaad wel dat het echt astma is... :(

Bij jou ook al zo'n drama met slapen... enne baby is inderdaad foetsie! Vind hem nog steeds schattig en lief, maar als hij die huilbuien heeft denk je wel van oei oei oei wat staat me nog meer te wachten :D

Hee wat leuk mamamelkpannekoekjes! Knap dat je dat zelf gemaakt, toch andere structuur melk hé. Leuk dat ze zo smulden, nog gezond ook hihi.

Deel Deze Pagina